Tadaaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:47 schreef Laureline het volgende:
Hallo dames! Ik geniet al een tijdje mee van jullie haaksels, op één of andere manier vind ik het veel interessanter dan breien. Zelf kan ik alleen naaien als de beste, maar ik wil dolgraag ook leren haken. Nu is er één probleem: ik ben links. Het is mij al een paar keer geprobeerd te leren, maar dan hield men er zuchtend mee op, want ja, voor links is het toch heeeel anders, ingewikkeld hoor, ik kan het niet goed voordoen zo.
![]()
Zijn er nog filmpjes of iets voor linkshandige beginners? Of moet ik gewoon rechts worden? Of heeft iemand anders een goede tip?
eerst door t eerste gaatje, lusje maken, door t tweede gaatje, lusje maken, dat door t eerst gemaakte lusje en dan een nieuw lusje door de twee die op je haaknaald zittenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:02 schreef Dipkip het volgende:
Balletje!!
[ afbeelding ]
Ik heb van dat garen gebruikt met meerdere kleuren, maar hij veranderde niet snel genoeg van kleur, dus nu heb ik een blauw balletje met een groen kontje. Trekt lekker de aandacht naar het lastigste stukje![]()
[ afbeelding ]
De bovenkant vind ik wel goed gelukt maar met minderen kreeg ik van die gaatjes, terwijl ik heb geminderd zoals de haakjuf zei (door twee steken samen te pakken), niet door steken over te slaan
Ik wil deze graag proberen, maar ik weet niet wat dat 'vastmazen' is en hoe je van kleur moet wisselen. He ik wou dat mn boekje er al was, daar staat het vast in....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:35 schreef Ynske het volgende:
http://hobby.blogo.nl/2009/10/01/haakpatroon-baby-bal-haken/ daar staat een simpele bal om te haken
Dan ga ik dat bij de nieuwe bal proberen als ik er achter ben hoe die moetquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:04 schreef Ynske het volgende:
eerst door t eerste gaatje, lusje maken, door t tweede gaatje, lusje maken, dat door t eerst gemaakte lusje en dan een nieuw lusje door de twee die op je haaknaald zitten
wat ik doe is. je hebt t lusje om je haaknaald zitten, en ipv een nieuw lusje van de eerste kleur bv groen, een lusje maken met blauw. daar een paar steken mee maken, en dan de uiteindjes ( even de groene afknippen) vast knopen aan elkaar (groen aan blauw)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik wil deze graag proberen, maar ik weet niet wat dat 'vastmazen' is en hoe je van kleur moet wisselen. He ik wou dat mn boekje er al was, daar staat het vast in....
Ze had me idd de 31ste gemaild dat er één kleur niet meer leverbaar was en of ik het geld voor die bol terugwilde of dat ik een ander kleurtje wilde hebben. Heb haar toen direct met een alternatieve kleur terugggemaild en vervolgens niks meer gehoord. Heb haar vanavond even gemaild of ze enig idee heeft wanneer de bestelling verzonden kan worden. Straks is mijn garen op en wat moet ik dan doen op die momenten dat ik snak naar een sigaretquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje dat lichtblauw niet op voorraad was, dat het besteld was en dat ze me alles zou sturen als het binnen was. Mss zelf even mailen?
[..]
Als je naar Gouda komt met het OV pik ik je daar op en rijden we samen verder. Scheelt toch weer.
Die moet ik onthoudenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:26 schreef trui het volgende:
knorretje had hier de geweldige tip om als het ware om de overgebleven draadjes heen te haken. die leg je dus langs de rij waar je aan 't haken bent. je steekt je naald dus onder die draad door bij het insteken en je hoeft ze dan na afloop niet meer weg te werken. ideaal!
dat went snel genoeg hoor!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:25 schreef Ynske het volgende:
hier nu ook een ravelry-account, maar vind t maar lastig onthouden die afkortingen etc in t engels.
krijg dan de neiging om t te vertalen
dat lukt hier dus totaal niet, ja bij alleen vaste, maar nu met de stokjes is t niet mooi, en zie je de draadjes aan de voorkant, dus toch maar achteraf wegwerkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:26 schreef trui het volgende:
een tip over van kleur wisselen die ik ergens tegenkwam is deze: bij het omslaan na het insteken gebruik je nog de oude kleur, maar bij de volgende keer omslaan de nieuwe kleur (je moet 't eindje van 't garen even een beetje tegenhouden zodat 't er niet zomaar doorschiet). daarna haak je verder in de nieuwe kleur.
en de draadjes kun je al hakend ook meteen wegwerken: knorretje had hier de geweldige tip om als het ware om de overgebleven draadjes heen te haken. die leg je dus langs de rij waar je aan 't haken bent. je steekt je naald dus onder die draad door bij het insteken en je hoeft ze dan na afloop niet meer weg te werken. ideaal!
je hebt een lusje groen om je haaknaaldquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:59 schreef Dipkip het volgende:
Ik snap beide manieren van kleur wisselen niet
dat is ook wat ik doe als ik van kleur wissel. ik knoop de draadjes nooit aan elkaar. dat vind ik vervelend als ik later de stof voel, en er zit een knoopje... ook al komt het aan de binnenkant, ik stop de draadjes altijd weg. bij recht toe recht aan kan het inderdaad meegehaakt worden onderaan het stokje, dan valt het echt weg in de lussen van de stokjes aan de onderkant. bij het dekentje kon dat niet, want daar zaten steeds gaatjes tussen. daarbij heb ik de draadjes steeds door de stokjes van de eigen kleur heen ingestopt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
je hebt een lusje groen om je haaknaald
volgende lusje moet je erdoor halen, ipv een groen draadje een blauw draadje erdoor halen (verder haken dus)
en dan weer met blauw verder gaan.
later kun je t begin van t blauwe en t eind van t groene draadje aan elkaar knopen
dit kan ook
is ongeveer wat ik doe
Leuk!!! Foto'squote:Op woensdag 6 januari 2010 09:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben trouwens aan een paard begonnen, maar voorlopig heb ik alleen nog 1 hoef. Zonder patroon haken is onverstandig als je van nature nogal besluiteloos bent
Ik ga ook maar eens aanmelden denk ikquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:57 schreef nieslief het volgende:
Ooooh ik heb vriendjes op Ravelry
Vastmazen = idd vastnaaien.
naaien jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Oh dit lijkt wel heel simpel idddat lukt vast wel, en met die bal zitten de losse draadjes toch aan de binnenkant.
Nu moet ik alleen 'vastmazen' nog weten... Of is dat gewoon een soort naaien?
Hema had wel hobbynaalden (en oogjes, en knuffelvulling). Dat waren iets grotere, stevigere naalden van verschillende formaten - geen idee of het echt stopnaalden zijn. Ik had al een stopnaald gebietst van schoonma, dus niet gekocht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:03 schreef Dipkip het volgende:
Zou HEMA stopnaalden hebben? Ik wou er morgen even langs voor vulling... Ik kom niet in de buurt van de wolwinkel.
ik keek net even bij 'mijn' Hema, een kleine maar wel met naaispullen. Ze hadden in elk geval een mapje met 45 naalden, waaronder 2 grote, behoorlijk stompequote:Op woensdag 6 januari 2010 16:26 schreef Dipkip het volgende:
Hmpf, als ik nou had geweten dat ik die nodig had voor ik die eerste bestelling plaatste
Stokjes of anderhalve stokjes.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef trui het volgende:
ik probeer deze na te maken, maar wat denken jullie, is dat lijfje gemaakt van stokjes of halve stokjes of nog een andere steek?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:05 schreef Ynske het volgende:poncho is af
moet nu alleen nog de roos aan de voorkant, en hij kan op de post
Die is het inderdaad. Maar ik heb hem nu door. Hij zal niet helemaal foutloos zijn, maar ik moet en zal hem af krijgenquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef Wampi het volgende:
is het dat ding dat je op ravelry in je faves hebt staan?die is knap ingewikkeld inderdaad, ik ben heel blij met (gevulde) blikje dat ik van mn moeder heb gekregen
. maar hij is wel errug gaaf
Die ja die zijn voor breien. Groot, stomp en lomp.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:56 schreef Wampi het volgende:
[..]
ik keek net even bij 'mijn' Hema, een kleine maar wel met naaispullen. Ze hadden in elk geval een mapje met 45 naalden, waaronder 2 grote, behoorlijk stompe.
voor Isa van Sjeen. hoop dat ze m leuk vindquote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:14 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
Niet op de post, eerst een foto!
ik kan je niet NU aan die dingen helpen, maar ik heb er thuis heel veel (nou ja, 20 of 30 ofzo?), terwijl ik er maar een paar gebruik. ik zou er een paar in een envelop kunnen stoppen en naar je opsturen, maar dan heb je ze morgen pas..quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef m@x het volgende:
En ik heb besloten dat ik echt heel dringend steekmarkeerders nodig heb. Ze verkopen ze wel bij de hobbywinkel hier in de buurt maar ik ben nog te wiebelig en moe van al die stomme operatie-complicaties om daar naartoe te gaan. En ik moet ze natuurlijk NU hebben
Dat zou wel heel erg tof zijn. Er zitten er idd heel veel in een zakje terwijl je er maar een paar nodig hebt. Ik zal je mijn adres even pm-enquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef Wampi het volgende:
[..]
ik kan je niet NU aan die dingen helpen, maar ik heb er thuis heel veel (nou ja, 20 of 30 ofzo?), terwijl ik er maar een paar gebruik. ik zou er een paar in een envelop kunnen stoppen en naar je opsturen, maar dan heb je ze morgen pas..
dat had ik ook alquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef m@x het volgende:
En ik heb besloten dat ik echt heel dringend steekmarkeerders nodig heb. Ze verkopen ze wel bij de hobbywinkel hier in de buurt maar ik ben nog te wiebelig en moe van al die stomme operatie-complicaties om daar naartoe te gaan. En ik moet ze natuurlijk NU hebben
Zó herkenbaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:22 schreef manda-rijn het volgende:
Overigens ga ik NU een speldenkussen maken![]()
Voor de 100ste keer ben ik mijn naald kwijt
Volgens mij heeft Mijsje die gemaakt. Misschien kan zij je verder helpen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:15 schreef manda-rijn het volgende:
ik kap met dit patroon![]()
ik wil eigenlijk zoiets maken, maar heb er geen 3 euro voor overWant dan krijg ik vast alsnog een Engelstalig/Amerikaans patroon waar ik niks van snap
Oh, die vind ik leuk!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:21 schreef Ynske het volgende:
hier staat een gratis speldenkussen in bloemvorm, misschien vind je die wat, is volgens mij niet zo moeilijk
niet doen, geen 3 euro betalen... de afzetters... hier is op mijn ravelrypagina hoe ik het heb gemaakt (met verkeerde wol en verkeerde haaknaald enzo, met mooi katoen wordt ie een stuk mooier dan de mijne) en misschien kun je aan de foto's al zien hoe het in elkaar moet... anders moet je even een gil geven, dan help ik je even...quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:15 schreef manda-rijn het volgende:
ik kap met dit patroon![]()
ik wil eigenlijk zoiets maken, maar heb er geen 3 euro voor overWant dan krijg ik vast alsnog een Engelstalig/Amerikaans patroon waar ik niks van snap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |