abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76667620
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:21 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Badaleon! Ik heb niet zoveel met MJ, maar dat board vind ik erg geslaagd qua graphics Ga je er ook daadwerkelijk op rijden, of is hij voor aan de muur?
Ik ga er zeker daadwerkelijk op rijden. En in de tussentijd mag die mooi zijn aan de muur. Zoek alleen nog bindingen. Heb hier nog wel nieuwe Cartel's liggen. Maar vind Union of Rome bindingen ook wel tof. Maargoed eerst even wachten tot die binnen is.
  maandag 11 januari 2010 @ 09:39:22 #102
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76668387
Ging gisteren hier in de duinen snowboarden, leek zoveel op een backcountry landschap! we hadden een ideale spot gevonden met een lange inloop waar we een schans hadden gebouwd met een table van zo'n 4 meter. had ik net 2 airs gezet, kwam de duinwachter aanrennen ik had geen zin in boete dus het werd echt een achtervolging van zo'n 2 kilometer rennen door een besneeuwde duinen, ik keek soms achterom en die duinwachter ging vet vaak onderuit

na ruim 20 minuten rennen stapte ik snel mijn auto in en reed weg (Met boots! heel vervelend schakelen)
was echt hilarisch! vandaag weer naar die spot, kijken of ik een 360 kan zetten en eventueel foto/film
pi_76668502
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:39 schreef Vono het volgende:
Ging gisteren hier in de duinen snowboarden, leek zoveel op een backcountry landschap! we hadden een ideale spot gevonden met een lange inloop waar we een schans hadden gebouwd met een table van zo'n 4 meter. had ik net 2 airs gezet, kwam de duinwachter aanrennen ik had geen zin in boete dus het werd echt een achtervolging van zo'n 2 kilometer rennen door een besneeuwde duinen, ik keek soms achterom en die duinwachter ging vet vaak onderuit

na ruim 20 minuten rennen stapte ik snel mijn auto in en reed weg (Met boots! heel vervelend schakelen)
was echt hilarisch! vandaag weer naar die spot, kijken of ik een 360 kan zetten en eventueel foto/film
Dat klinkt echt supervet, ben benieuwd naar de footage !
Fingerspitzgefühl
  maandag 11 januari 2010 @ 09:54:29 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76668677
quote:
Op maandag 11 januari 2010 08:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Rustig maar, ik ben niet zo van de jongetjes.
En ik zeg zeker niet dat het een slechte leraar is, ik zeg alleen dat hij een te strakke broek aan heeft
Strakke broek.... te strak.... om door te gaan in subvernedering ...
..of die keer met strakke broek en dattie scheurde..door het midden...
quote:

Lol! Gaaf wel.
En die arme man....doet hij z'n plicht, wordtie te kijk gezet
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:06:07 #105
205614 Vono
pi_76668986
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Lol! Gaaf wel.
En die arme man....doet hij z'n plicht, wordtie te kijk gezet
Nou, ik wou gewoon lekker snowboarden
Ik ben wel verbaasd dat ik wegkwam eerst lopen door de duinen, daarna 1 uur scheppen en dan nog eens wegrennen. conditie voor wintersport zit wel goed, denk ik, haha
  maandag 11 januari 2010 @ 11:10:06 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76670864
quote:

Krijg je daar een boete voor dan
Dan mag je ook niet in de duinen sleeën neem ik aan? Zou weer een vage regel zijn. Typisch nederlands om niet van een heuveltje af te mogen glijden.

Of heeft het te maken met het stuk maken van de duinen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 januari 2010 @ 11:12:50 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76670955
ik weet trouwens nog wel dat we een keer off-piste zijn geweest door een beschermd gebied. Wisten wij veel.
Kwam s'avonds een jager/boer naar de skischool om te klagen dat er weer een paar snowboarders waren geweest en dat hij de volgende keer ze een schot hagel zou geven.

We hebben daar wel erg om gelachen, maar zijn er echt nooit meer ook maar enigzins in de buurt geweest
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 11 januari 2010 @ 11:19:19 #108
205614 Vono
pi_76671190
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Krijg je daar een boete voor dan
Dan mag je ook niet in de duinen sleeën neem ik aan? Zou weer een vage regel zijn. Typisch nederlands om niet van een heuveltje af te mogen glijden.

Of heeft het te maken met het stuk maken van de duinen?
ja, daar gaan de duinen "stuk" van. mensen mogen er ook niet sleeën.
het was wel echt een te sicke spot. ik heb geen fotos maar je kan wel
begrijpen dat dit een leuk landschap wordt als het eenmaal heeft gesneeuwd

pi_76673323
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je had geen negative camber maar een camber board. rocker is negative camber Eigenlijk is negative camber niet een woord wat veel gebruikt wordt. Maar Rocker, reverse camber en banana.

Als je van alles wat doet het rocker zeker zijn voordelen. Je kunt een stijf rocker board rijden waarmee je toch nog wel wat leuke jibtricks en freestyle dingetjes mee kunt doen. Daarnaast gaat poeder rijden ook erg lekker met een rockerboardje en kun je er nog prima mee carven.

Ik prijs eigenlijk bijna alleen nog maar camber boards aan bij mensen die echt alleen maar willen knallen. Je kantengrip is toch nog net iets beter waardoor carven op ijs toch wat lekkerder gaat.
Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld de magnetraction van Lib Tech en Gnu die weer zorgt voor extra grip.

1 ding weet ik wel zeker. een rocker boardje zal je manier van snowboarden zeker veranderen en zeker niet in negatieve zin.
Ah okee, goed om te horen dat rocker niet gelijk al het goede van camber wegstreept De verkoper noemde zelf een Bataleon Jam als goede optie. Na even op internet rondkijken kom ik op een Rome Anthem, Lib Tech Travis Rice C2 of de Burton Supermodel als ook wel mooie planken. Heeft iemand hier ervaring met een van deze planken?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 11 januari 2010 @ 13:23:51 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76675612
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:19 schreef Vono het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zeker weten en de kans dat je board geraakt wordt door een steen lijkt me ook niet zo heel groot.
Maar goed, het is wel begrijpelijk. Je zult met je board maar zo te keer gaan dat je de duinen zo stuk maakt dat morgen het water tot aan Amsterdam staat
  maandag 11 januari 2010 @ 13:27:23 #111
205614 Vono
pi_76675746
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zeker weten en de kans dat je board geraakt wordt door een steen lijkt me ook niet zo heel groot.
Maar goed, het is wel begrijpelijk. Je zult met je board maar zo te keer gaan dat je de duinen zo stuk maakt dat morgen het water tot aan Amsterdam staat
Inderdaad
Er liggen amper stenen, vooral niet diep in de duinen.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:38:54 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76676191
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:18 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ah okee, goed om te horen dat rocker niet gelijk al het goede van camber wegstreept De verkoper noemde zelf een Bataleon Jam als goede optie. Na even op internet rondkijken kom ik op een Rome Anthem, Lib Tech Travis Rice C2 of de Burton Supermodel als ook wel mooie planken. Heeft iemand hier ervaring met een van deze planken?
ik heb 3 van de 4 boards gereden
Ik blijf een Rome fan en de Anthem is de smallere versie van de Flag. Past die niet iets meer bij je gezien je schoenmaat?
De TRice zou ook bij je passen. Door de C2BTX heeft hij net iets meer grip op hardpack en ijs en je kunt er zeker mee knallen. Alleen vraag ik me af of je er nog 1 kunt vinden. Die zijn redelijk uitverkocht overal volgens mij.
Een andere optie is in dat opzicht de TRS. Vergelijkbaar alleen gewone BTX ipv C2BTX.

De Jam vond ik niet zo heel lekker rijden. Ik weet niet maar ik vond de flex gewoon niet zo lekker. Wil niet zeggen dat het geen goed board is trouwens

De Supermodel vind ik alleen wat minder. Die is bijna niet veranderd de afgelopen paar jaar en is wel heel erg een knalbak.
pi_76680160
Hoorde van de week een positief verhaal over de flow nxt at bindingen.!
Deze binding heeft een concave op het voetenbed.. Als een skateboard zegmaar. Waardoor je dus veel meer response uit je board kan krijgen.

Iemand ervaring
pi_76680183
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:19 schreef Vono het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed id idd! Hier in groningen waren ze ook al vanaf een bult aan het boarden
  maandag 11 januari 2010 @ 16:08:08 #115
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_76682427
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:17 schreef marinos.. het volgende:
Hoorde van de week een positief verhaal over de flow nxt at bindingen.!
Deze binding heeft een concave op het voetenbed.. Als een skateboard zegmaar. Waardoor je dus veel meer response uit je board kan krijgen.

Iemand ervaring
Een concave op het voetenbed, een hol of een bol voetenbed? vast weer een of andere marketing bullcrap... Ik zeg Union!
Only sick music makes money today...
pi_76682824
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:08 schreef ergodyne1 het volgende:

[..]

Een concave op het voetenbed, een hol of een bol voetenbed? vast weer een of andere marketing bullcrap... Ik zeg Union!
hol, theoretisch klinkt het best logisch
pi_76683381
Kan volgens mij niet goed zijn voor je voet als die hol is. Maar ik kan het fout hebben.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2010 @ 17:15:22 #118
159915 -Menn0-
MNO
pi_76685644
,,/
  maandag 11 januari 2010 @ 18:07:37 #119
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_76687452
Ik kon er geen topic over vinden, hier dus maar: ik ga binnenkort voor het eerst snowboarden in de alpen. Ik heb geskied, maar ben nu aan iets anders toe.

Ik ben van plan dit 1 á 2 keer per jaar te gaan doen, maar heb er absoluut geen verstand van. Is het handig om er een aan te schaffen, of is de kwaliteit van een gehuurde snowboard over het algemeen dermate goed dat een vergelijkbaar model erg prijzig zal zijn?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_76688187
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:07 schreef klaasdj het volgende:
Ik kon er geen topic over vinden, hier dus maar: ik ga binnenkort voor het eerst snowboarden in de alpen. Ik heb geskied, maar ben nu aan iets anders toe.

Ik ben van plan dit 1 á 2 keer per jaar te gaan doen, maar heb er absoluut geen verstand van. Is het handig om er een aan te schaffen, of is de kwaliteit van een gehuurde snowboard over het algemeen dermate goed dat een vergelijkbaar model erg prijzig zal zijn?
Ik raad je aan om deze 2 weken lekker je board te huren, is over het algemeen van prima kwaliteit dus daar kan je je zeker de 1e 2 weken mee redden. Ben je er in die 2 weken achter gekomen dat je nooit meer anders wilt (waarschijnlijk dus..) ga dan lekker sparen en koop volgend seizoen een board dat bij jouw wensen past (Freestyle, freeride of meer all mountain).

Misschien dat je al wel schoenen kan kopen want er is niks erger dan huurschoenen die helemaal slap en nat zijn. Die kan je natuurlijk de komende wintersporten ook gewoon gebruiken .
Fingerspitzgefühl
  maandag 11 januari 2010 @ 18:52:43 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76689103
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:08 schreef ergodyne1 het volgende:

[..]

Amen brother
  maandag 11 januari 2010 @ 19:00:22 #122
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_76689397
Is het incest als je verlieft bent op je Evil Twin?

3 daagjes Lermoos achter de rug (en inmiddels ook alweer een dag gewerkt), Eerste dag gedaan met mn RIde Decade, de andere twee met mn Evil Twin.
Wat een heerlijk boardje zeg, piste was op veel stukken behoorlijk ijzig... en had het eerst niet verwacht, maar werkt perfect dat boardje.
Heb te weinig lopen springen/klooien voor mijn gevoel, maar zelfs voor piste werk was het prima al wordt hij op hogere snelheden onrustig.
Over 28 dagen een week naar La Plagne, ben benieuwd of ik daar mn Decade nog wel ga gebruiken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwyrin op 11-01-2010 19:08:57 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 19:08:10 #123
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_76689760
quote:
Op maandag 11 januari 2010 00:15 schreef warrel het volgende:

[..]

Je bent nooit in Frankrijk wezen boarden? Dit is gewoon de standaard daar.
En het is niet te zien op de foto, maar Eric is de 50 al wel gepasseerd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En ja, ik ga met iedere leraar/lerares op de foto
Zie ik goed dat je een bumper op je board hebt.......
En knie beschermers over je broek............
Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
pi_76692670
Ik heb ze er ook liever onder, maar als dat niet in je broek past..
Beter kniebeschermers over je broek dan geen kniebeschermers
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 11 januari 2010 @ 20:15:17 #125
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_76692839
Kunnen jullie mij adviseren?

Ik heb een beetje een moeilijke maat (US13) en wil de volgende keer boarden niet weer kutten met een gehuurde schoen van een maat te groot/klein. Vorig jaar heb ik "Flow rival boa" boots gehuurd en die zaten mij als gegoten en ben daarom specifiek naar die schoen op zoek (iig Flow boa).
Na een enorme zoektocht ben ik deze tegengekomen. Omgerekend betaal ik hier ¤140 voor incl verzenden.
Is dit verstandig, wat is de verwachte levertijd, kennen jullie deze shop?

[ Bericht 0% gewijzigd door NMGN23 op 11-01-2010 20:37:10 ]
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:52:18 #126
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76694694
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:12 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb ze er ook liever onder, maar als dat niet in je broek past..
Beter kniebeschermers over je broek dan geen kniebeschermers
Zijn kniebeschermers een must? Een vriendin van me gebruikt een soort volleybalkousjes met kussentjes omdat die minder stijf zijn... Voldoet zoiets ook?
  maandag 11 januari 2010 @ 20:56:17 #127
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76694921
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Zijn kniebeschermers een must? Een vriendin van me gebruikt een soort volleybalkousjes met kussentjes omdat die minder stijf zijn... Voldoet zoiets ook?
Alleen om op te zitten, maar als je valt helpen die echt geen drol. Daar moet je gewoon harde kniebeschermers voor hebben
pi_76695747
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:15 schreef NMGN23 het volgende:
Kunnen jullie mij adviseren?

Ik heb een beetje een moeilijke maat (US13) en wil de volgende keer boarden niet weer kutten met een gehuurde schoen van een maat te groot/klein. Vorig jaar heb ik "Flow rival boa" boots gehuurd en die zaten mij als gegoten en ben daarom specifiek naar die schoen op zoek (iig Flow boa).
Na een enorme zoektocht ben ik deze tegengekomen. Omgerekend betaal ik hier ¤140 voor incl verzenden.
Is dit verstandig, wat is de verwachte levertijd, kennen jullie deze shop?
Wat ik er over gelezen heb was allemaal positief, denk je er wel aan dat je mogelijk nog allemaal kosten krijg als ze het bij de douane "onderscheppen".
  maandag 11 januari 2010 @ 21:11:58 #129
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76695787
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef Fugie het volgende:

[..]

Alleen om op te zitten, maar als je valt helpen die echt geen drol. Daar moet je gewoon harde kniebeschermers voor hebben
Heb je ook van die dingen die níet verschuiven, knelsporen achterlaten en waar vind ik ze?
Met skaten is het namelijk altijd ruk geweest...
  maandag 11 januari 2010 @ 21:16:01 #130
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76696020
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Heb je ook van die dingen die níet verschuiven, knelsporen achterlaten en waar vind ik ze?
geen idee, heb geen kniebeschermers. Vriendin van me heeft er in frankrijk wel gekocht die goed zaten, dus ze zijn er wel
  maandag 11 januari 2010 @ 21:22:46 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76696354
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:16 schreef Fugie het volgende:

[..]

geen idee, heb geen kniebeschermers. Vriendin van me heeft er in frankrijk wel gekocht die goed zaten, dus ze zijn er wel
Goed nieuws
Ja, ik heb ze tot nu toe nog nooit gebruikt met wintersport. Maar ik vergeet nooit meer de blik op het gezicht van mn goede vriendin toen die zich blesseerde... Was dan wel een soort foute draai en daar bescherm je je niet tegen, maar toch... Dan gaat er vijf jaar overheen en dan ben je ouder en dan denk je... wat als ik me blesseer? Ik ga het ff overwegen. Zo'n heupbroekje is geen overbodige luxe denk ik, want ik heb vaak toch al bevroren zijkanten met kou. Maargoed.... gaat allemaal in de weegschaal enzo... eerst maar eens zeker weten dat ik ga.
pi_76697647
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Goed nieuws
Ja, ik heb ze tot nu toe nog nooit gebruikt met wintersport. Maar ik vergeet nooit meer de blik op het gezicht van mn goede vriendin toen die zich blesseerde... Was dan wel een soort foute draai en daar bescherm je je niet tegen, maar toch... Dan gaat er vijf jaar overheen en dan ben je ouder en dan denk je... wat als ik me blesseer? Ik ga het ff overwegen. Zo'n heupbroekje is geen overbodige luxe denk ik, want ik heb vaak toch al bevroren zijkanten met kou. Maargoed.... gaat allemaal in de weegschaal enzo... eerst maar eens zeker weten dat ik ga.
Tegen foute draaien helpen kniebeschermers niet heb ik vorige week helaas gemerkt. Ik weet niet wat er zonder kniebeschermers met mijn knie was gebeurd, maar ik moet er niet aan denken dat het dan meer pijn/schade had opgeleverd.
Ik heb hele lompe kniebeschermers, ook in Frankrijk gekocht, maar heb er nooit last van als ik ze over mijn thermo draag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_76699317
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:08 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Euh ja, huurboard, en euh ja, bont en blauwe knieën. En ja, lekker corny
Nu gebruik ik volleybalbeschermers, en die voldoen, en kunnen gewoon onder m'n broek. En ik heb nu m'n eigen board
I will take the sun in my mouth
pi_76701123
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb dr een paar bij Telstar vandaan, van het merk Booster. Ik voel ze niet zitten tijdens het boarden (zijn ook niet gesloten aan de achterkant), tot ik val, dan voel ik duidelijk verschil. Zo met je knieen op een ijsplaat of een zacht kussentje ertussen geeft het verschil tussen "au" en "au" + dikke, knalblauwe knieen waar je een paar weken niet meer op kan leunen en waarvan later blijkt dat het gevoel niet meer terugkeert . Ik ben wel pro-kniebeschermers, voor mensen die vaak vallen (zoals ik toen) .

Kniebeschermers van skaten zijn stom, die passen nooit en zijn veel te zweterig en knellen idd .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_76708038
De week voor de kerst lekker op wintersport geweest en dit jaar voor het eerst met mijn eigen bordje, op aanraden van Komakie heb ik een Bataleon Omni aangeschaft en het is een heerlijke knal plank! Blijft heerlijk stabiel op hoge snelheid, je kunt er heerlijk mee carven en springen, ben er helemaal weg van! Ook op ijs merkte ik dat ik veel meer grip behield dan veel van mijn vrienden (het was net het geluid van het schrapen van je bord dat je merkte dat je op ijs reed, maar verder merkte ik er weinig van). Ben er dan ook zéér te vreden mee. Helaas waren nog niet alle pistes open in het skigebied, verder lag er in het dal hier en daar toch wel aardig weinig sneeuw! Heb ook een aantal stenen mogen raken met mijn mooie plankje, het was zelfs zo erg dat ik er op de donderdag helemaal genoeg van had zodat ik een bordje ben gaan huren! Daarmee ben ik echt alles af gegaan waar je maar enigszins omlaag kon komen, heb daarmee echt zoveel stenen geraakt (wat me dus niet boeide) dat ik zaterdags zoiets had van moet dit nog terug worden gebracht...maar goed kreeg niet eens een opmerking van de huurzaak...

Maar ik moet zeggen, in het begin had ik nog niet meteen door dat je de TBT héél erg goed voelt, maar toen ik na 5 dagen weer op een bordje zonder TBT stond toen miste ik toch echt wel iets, alleen de kantwissels voelde al minder plezierig aan! Ook was de huur plank echt veel minder stijf dan mijn Bataleon bordje, kon je op snelheid goed merken! Kan echt niet meer zonder TBT, je draait er zo heerlijk op!

Maar dat was het positieve, negatieve is dat ik een paar flinke strepen in mijn belag heb zitten van de stenen! En dan doe je je best om ze te ontwijken
Ik was van plan om mijn bordje zelf te gaan waxen, maar nu zal mijn bord wel eerst gerepareerd moeten worden voordat je het kunt waxen, of niet?
En dan het volgende probleem, kom zelf uit Nijmegen en heb mijn bordje in Zoetermeer gekocht, maar weet iemand toevallig waar je in de buurt van Nijmegen ergens je Bataleon bordje kunt laten repareren en waxen???
Ik kom dan alleen uit bij Cellblock in Utrecht of Burnside in Deventer...en dat is best een eind als je er 2x voor op en neer moet (brengen en halen) omdat je er niet op kunt wachten...

Niemand kent TBT en kan er dus mee omgaan...lijkt me toch een beetje gevaarlijk om het door een shop te laten doen (hoe goed aangeschreven en specialistisch dan ook) die nog nooit van TBT en Bataleon heeft gehoord?

Iemand tips of ideeën?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:47:50 #136
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_76709876
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:11 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat ik er over gelezen heb was allemaal positief, denk je er wel aan dat je mogelijk nog allemaal kosten krijg als ze het bij de douane "onderscheppen".
Heeft 1 van jullie inzicht in hoe groot de kans van onderschepping is? Wat zal het percentage invoerrechten ongeveer zijn?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:16:44 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76711849
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:08 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Zo'n bumper op je board is natuurlijk heel normaal bij verhuurbedrijven, hoewel het er echt niet uit ziet. Het is pas triest als je het voor je eigen board gebruikt. Er moet altijd in je board geboord worden, wat je natuurlijk niet wilt en tja, als je een klein beetje voorzichtig met je board bent is het wat overdreven, maar voor verhuur snap ik het wel. Veel mensen zijn dan toch een beetje van "don't be gentle, it's a rental".

Kniebeschermers over je broek ziet er misschien niet uit, maar als het helpt is het bij het begin helemaal niet slecht om te doen. Weet je hoeveel mensen ik heb les gegeven die na een dag of 2 een knie hadden die 2 keer zo dik was? Niet alleen totale beginners.
Zo had ik afgelopen kerst een jongen van 12. Eigenlijk een beetje asociaal kind. Grote mond enzo. Net als de ouders. Maar op zich ook wel weer grappig ventje. Ik gaf prive les aan hem. Hij was al een paar keer hard gevallen, maar omdat zijn vader hem uit zou lachen of een grote mond zou hebben (waarschijnlijk) in de zin van "man je moet niet zeuren, word je hard van" ging hij gewoon door. Een keer echt zitten huilen van de pijn, maar daarna gelijk weer opstaan en verder gaan.
Waren we beneden en hij zegt gewoon niets tegen zijn vader. Dus ik vertel dat hij een paar keer hard gevallen was, maar dat hij ondanks alles wel door ging. Vader helemaal blij want daar word hij blijkbaar hard van. Gaat zijn moeder toch maar even naar zijn knie kijken (moederinstinct enzo) is die echt helemaal blauw.

Normaal zou ik om leerlingen niet lachen ofzo, maar door die hele familie (het zijn bekenden van ons) moest ik er wel om lachen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:17 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76712106
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 02:20 schreef ffknallen het volgende:
De week voor de kerst lekker op wintersport geweest en dit jaar voor het eerst met mijn eigen bordje, op aanraden van Komakie heb ik een Bataleon Omni aangeschaft en het is een heerlijke knal plank! Blijft heerlijk stabiel op hoge snelheid, je kunt er heerlijk mee carven en springen, ben er helemaal weg van!
Je weet dus waar je de volgende keer je spullen haalt
quote:
Maar dat was het positieve, negatieve is dat ik een paar flinke strepen in mijn belag heb zitten van de stenen! En dan doe je je best om ze te ontwijken
Ik was van plan om mijn bordje zelf te gaan waxen, maar nu zal mijn bord wel eerst gerepareerd moeten worden voordat je het kunt waxen, of niet?
En dan het volgende probleem, kom zelf uit Nijmegen en heb mijn bordje in Zoetermeer gekocht, maar weet iemand toevallig waar je in de buurt van Nijmegen ergens je Bataleon bordje kunt laten repareren en waxen???
Ik kom dan alleen uit bij Cellblock in Utrecht of Burnside in Deventer...en dat is best een eind als je er 2x voor op en neer moet (brengen en halen) omdat je er niet op kunt wachten...

Niemand kent TBT en kan er dus mee omgaan...lijkt me toch een beetje gevaarlijk om het door een shop te laten doen (hoe goed aangeschreven en specialistisch dan ook) die nog nooit van TBT en Bataleon heeft gehoord?

Iemand tips of ideeën?
Je kunt hem beter eerst laten maken en dan laten waxen. Op zich hoeft het maken niet zo'n probleem te vormen. Gewoon wat krassen opvullen heb je geen last van de TBT. Met handmatig waxen is het ook niet echt een probleem. Je moet alleen oppassen met het slijpen van je belag. Ik heb een verhaal gehoord dat er een jongen met een Bataleon was die hem naar een winkel bracht die Bataleon niet kenden en die vent had lopen slijpen omdat hij zag dat er "iets raars met het belag" was

Dat was wel een paar jaar geleden dus ik denk dat iedereen nu wel TBT kent en anders kun je het altijd nog aangeven als je hem weg brengt en vragen of ze hem handmatig willen waxen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:31:02 #139
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76712216
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb dr een paar bij Telstar vandaan, van het merk Booster. Ik voel ze niet zitten tijdens het boarden (zijn ook niet gesloten aan de achterkant), tot ik val, dan voel ik duidelijk verschil. Zo met je knieen op een ijsplaat of een zacht kussentje ertussen geeft het verschil tussen "au" en "au" + dikke, knalblauwe knieen waar je een paar weken niet meer op kan leunen en waarvan later blijkt dat het gevoel niet meer terugkeert . Ik ben wel pro-kniebeschermers, voor mensen die vaak vallen (zoals ik toen) .

Kniebeschermers van skaten zijn stom, die passen nooit en zijn veel te zweterig en knellen idd .
Dus deze zijn prettiger en comfortabeler, maar bieden evenveel bescherming als die harde dingen?
Zit ff te kijken op hun webshop (telstar). Er staat: Kneepads 19,95 p.st.. Op het plaatje zie ik er één afgebeeld. Houdt dit dan in dat ik ze per stuk moet kopen en niet per paar?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:59:28 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76713108
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dus deze zijn prettiger en comfortabeler, maar bieden evenveel bescherming als die harde dingen?
Zit ff te kijken op hun webshop (telstar). Er staat: Kneepads 19,95 p.st.. Op het plaatje zie ik er één afgebeeld. Houdt dit dan in dat ik ze per stuk moet kopen en niet per paar?
Ik mag hopen dat het om een setje gaat en niet 1. 40 euro voor een paar kniebeschemers is een belachelijke prijs. Tenzij ze van goud zijn ofzo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:01:31 #141
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76713185
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het om een setje gaat en niet 1. 40 euro voor een paar kniebeschemers is een belachelijke prijs. Tenzij ze van goud zijn ofzo
't Zou ook wel achterlijk zijn hé....
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:43:04 #142
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_76714569
WTF: is dat een pruik?

dinsdag 12 januari 2010 @ 11:46:26 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76714679
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:43 schreef ergodyne1 het volgende:

[ afbeelding ]
Nee man een echte fransoos
Zo 1 die zo zwoel praat maar is blijven hangen in de jaren 80. In Gerlos heb je ook een paar van die figuren die er niet helemaal up to date meer uit zien. Maar dat maakt ze juist ook wel weer lachen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:13:37 #144
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76715505
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 02:20 schreef ffknallen het volgende:

Iemand tips of ideeën?
Heb jij toen je je board kocht geen kaartje gekregen voor 3 gratis beurten bij Duijvestein? Ik namelijk wel toen ik mijn vriendin mijn Jam daar kocht. Dan kost het je wel wat tijd om naar Zoetermeer te komen, maar kost de reparatie je niets...

W.b.t. slijpen zou je altijd deze pagina uit de brochure van Bataleon kunnen printen en aan de winkel geven: http://www.mediafire.com/?xjz5hz3ygnm - daar staat in wat ze moeten doen. Verder natuurlijk duidelijk maken dat je board NIET plat is ;-)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:18:42 #145
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76715643
quote:

[
In de zomer pakt hij een wat kleurrijker modelletje::

pi_76715715
quote:

[ afbeelding ]
Het is een vrouw Met een grote bos grijze haren
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:35:27 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76716107
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:22 schreef warrel het volgende:

[..]

Het is een vrouw Met een grote bos grijze haren
whow....

Dat zie je op het plaatje ook niet echt terug...
pi_76718915
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

whow....

Dat zie je op het plaatje ook niet echt terug...
Ja, dat begrijp ik wel, dat komt natuurlijk door die veels te strakke, en lelijke, snowboardbroek
Enne, voor Cathy geldt hetzelfde als voor Eric
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:13:12 #149
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76722063
Ik heb met sinterklaas een blok wax en een Philips reisstrijkijzertje gekregen, maar moet zelf nog een scraper kopen. Maakt het nog veel uit wat ik koop? Metaal vs. plastic? Breed vs. smal?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:15:44 #150
205614 Vono
pi_76722146
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:13 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb met sinterklaas een blok wax en een Philips reisstrijkijzertje gekregen, maar moet zelf nog een scraper kopen. Maakt het nog veel uit wat ik koop? Metaal vs. plastic? Breed vs. smal?
maakt geen reet uit, gewoon lekker een standaard driehoekje halen.
pi_76722378
Kunstof scraper GEEN metaal, ik heb een smalle en een brede met de brede haal ik het meeste eraf en dan met de smalle wat er nog op zit.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:23:03 #152
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76722417
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:15 schreef Vono het volgende:

[..]

maakt geen reet uit, gewoon lekker een standaard driehoekje halen.
Check. En na het waxen, is het dan voldoende om er nog even met zo'n schuursponsje overheen te gaan, of heeft zo'n speciale borstel (met paardenhaar en weet ik veel wat nog meer) veel voordeel?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:47:56 #153
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_76723425
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik raad je aan om deze 2 weken lekker je board te huren, is over het algemeen van prima kwaliteit dus daar kan je je zeker de 1e 2 weken mee redden. Ben je er in die 2 weken achter gekomen dat je nooit meer anders wilt (waarschijnlijk dus..) ga dan lekker sparen en koop volgend seizoen een board dat bij jouw wensen past (Freestyle, freeride of meer all mountain).

Misschien dat je al wel schoenen kan kopen want er is niks erger dan huurschoenen die helemaal slap en nat zijn. Die kan je natuurlijk de komende wintersporten ook gewoon gebruiken .
Thanks. Wat voor schoenen kan je aanraden? Of wat voor winkels?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_76724494
Gisteren in Snowworld geweest en ik heb echt een heleboel "dingen overwonnen". Over het steile begin op de linker piste gesjoefd, 't ging echt helemaal top bij de eerste keer. En in 't funpark over wat dingetjes gegaan en ook switchrijden gaat steeds beter, alleen staan soms de bindingen wat ongelukkig, maar ach.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:13:50 #155
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76724691
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:47 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Thanks. Wat voor schoenen kan je aanraden? Of wat voor winkels?
Bij schoenen is het simpelweg een kwestie van: passen, passen, passen en nog eens passen Ga gewoon naar een goede winkel waar ze verschillende merken hebben (Duijvestijn, Burnside, etc. zie starttopic voor meer winkels) en kijk wat het beste zit. Als beginner is het verder verstandig om niet gelijk de stijfste schoenen te nemen, maar iets met een medium flex.
pi_76729427
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:23 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Check. En na het waxen, is het dan voldoende om er nog even met zo'n schuursponsje overheen te gaan, of heeft zo'n speciale borstel (met paardenhaar en weet ik veel wat nog meer) veel voordeel?
Ik ben er gewoon met schuursponsje overheen gegaan idd, lijkt mij wel voldoende. Kan anders op locatie altijd nog zo'n speciale borstel kopen, maar verwacht niet dat dat nodig zal zijn.

@klaasdj: Ga naar een speciaalzaak, kijk idd in de openingspost naar welke winkel er het dichtst in de buurt zit en ga daar heen. Vermijd een intersport/perry/sport2000 want je hebt daar misschien keuze uit 3 modellen. En bij een speciaalzaak minstens 20. En met een minder board/bindingen kan je prima de berg afkomen, maar wanneer je voeten enorm pijn doen beleef je 0,0 plezier aan het snowboarden.

Houd er rekening mee dat een goed paar snowboardschoenen rond de 250 euro kosten, soms kan je een model van het jaar ervoor kopen voor een mooi prijsje. Of misschien schoenen die een weekje verhuurd zijn geweest. Als je bij deventer (Burnside) in de buurt woont kan ik je die zaak erg aanraden. Als je daar schoenen/board wat dan ook koopt, kan je als het niet bevalt altijd terug komen en kan je een ander paar meekrijgen. Je kan anders ook een paar huren en als je ze niks vond terug brengen en dan betaal je aanschafprijs - huurprijs .
Fingerspitzgefühl
pi_76730826
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:59 schreef ForumGek het volgende:
Vermijd een intersport/perry/sport2000 want je hebt daar misschien keuze uit 3 modellen. En bij een speciaalzaak minstens 20.
Als je vrouw bent, blijft die keus ook bij een speciaalzaak helaas vaak beperkt.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:34:59 #158
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_76733617
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je vrouw bent, blijft die keus ook bij een speciaalzaak helaas vaak beperkt.
Bij Duijvestein vind ik de keuze wel aardig hoor. Ikzelf was verbazend snel klaar. Misschien geluk, toeval of gewoon iemand die wist wat voor voeten ik heb.
pi_76738607
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb er zeker weten geen 20 per stuk voor betaald , ik heb ze in de winkel gekocht en bon kan ik zo even niet vinden. Of ze evenveel bescherming bieden als keiharde (plastic) beschermers zou ik niet kunnen zeggen. Er zitten geen harde delen in, maar het is een soort supercompact/stevig kussen (dat je niet ver in kan drukken zoals volleybalkniebeschermers).

In Mei ofzo heeft Duijevestein weer 50% korting sale op afgelopen seizoen (vorig jaar tenminste wel, rond die periode. En in September oid weer), dat vind ik wel een mooi moment om schoenen te kopen (die ik dan al eerder een keer gepast had en waarvan ik de maat + model had opgeschreven). Dat is wel een optie als je minder te besteden hebt maar toch schoenen van goede kwaliteit wil.
pi_76747637
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:13 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb er zeker weten geen 20 per stuk voor betaald , ik heb ze in de winkel gekocht en bon kan ik zo even niet vinden. Of ze evenveel bescherming bieden als keiharde (plastic) beschermers zou ik niet kunnen zeggen. Er zitten geen harde delen in, maar het is een soort supercompact/stevig kussen (dat je niet ver in kan drukken zoals volleybalkniebeschermers).

In Mei ofzo heeft Duijevestein weer 50% korting sale op afgelopen seizoen (vorig jaar tenminste wel, rond die periode. En in September oid weer), dat vind ik wel een mooi moment om schoenen te kopen (die ik dan al eerder een keer gepast had en waarvan ik de maat + model had opgeschreven). Dat is wel een optie als je minder te besteden hebt maar toch schoenen van goede kwaliteit wil.
Die zijn van het merk Booster toch? Dat wordt in NL ook gewoon verkocht, ik heb er zo'n valbroekje van .
Fingerspitzgefühl
pi_76750420
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 00:04 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Die zijn van het merk Booster toch? Dat wordt in NL ook gewoon verkocht, ik heb er zo'n valbroekje van .
Eh ja, ik heb ze namelijk bij Telstar gekocht en dat is voor zover ik weet nog steeds in NL .
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:52:14 #162
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_76751195
Wanneer ik boots in Amerika bestel, krijg ik dan standaard een factuur voor btw opgestuurd of is dat enkel wanneer mijn pakketje “eruit gepikt” wordt?
Mijn pakketje wordt door FedEx verstuurd, in theorie zouden zij de boel ook aan kunnen geven bij de NL douane/belasting of gebeurt dit nooit?
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:28:39 #163
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_76751872
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:52 schreef NMGN23 het volgende:
Wanneer ik boots in Amerika bestel, krijg ik dan standaard een factuur voor btw opgestuurd of is dat enkel wanneer mijn pakketje “eruit gepikt” wordt?
Mijn pakketje wordt door FedEx verstuurd, in theorie zouden zij de boel ook aan kunnen geven bij de NL douane/belasting of gebeurt dit nooit?
Je boots worden eruit gepikt als je pech hebt. Ik had laatst iets uit de VS besteld waarbij de postbode direct vanuit TNT de inklaringskosten moest hebben, anders werd het pakket niet afgegeven. Het blijkt dus dat TNT dit tegenwoordig al doet voor de belasting... ik weet dus niet of dit een consequente actie is?

Je kan aan de verkoper vragen of ze een lage prijs (dus ook BTW) op de doos willen zetten, maar niet iedereen wil dat gezien dit strafbaar is in de VS. Er is een grens waaronder je geen btw hoeft te betalen, maar ik weet zo even niet waar die nu op zit...200 euro ofzo? moet je ff checken bij douane.nl
pi_76753824
Die 200 euro is als je tijdens een reis buiten de eu dingen koopt. (exacte bedrag weet ik niet maar ligt in de buurt)
Bij verzending is het volgens mij 45 euro 22 euro http://douane.nl/particul(...)pen-02.html#P57_4968, ze zouden een factuur kunnen maken waarop staat dat het een gift of een demo/test product is (volgens mij kan dat ook op de doos), maar als je bestelt kan je er gewoon het beste van uit gaan dat je nog meer moet betalen.

[ Bericht 18% gewijzigd door MarcoD op 13-01-2010 11:35:47 ]
pi_76754595
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:42 schreef MarcoD het volgende:
Die 200 euro is als je tijdens een reis buiten de eu dingen koopt. (exacte bedrag weet ik niet maar ligt in de buurt)
430 sinds een tijdje.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:33:05 #166
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_76755685
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:28 schreef ergodyne1 het volgende:

[..]

Je boots worden eruit gepikt als je pech hebt. Ik had laatst iets uit de VS besteld waarbij de postbode direct vanuit TNT de inklaringskosten moest hebben, anders werd het pakket niet afgegeven. Het blijkt dus dat TNT dit tegenwoordig al doet voor de belasting... ik weet dus niet of dit een consequente actie is?

Je kan aan de verkoper vragen of ze een lage prijs (dus ook BTW) op de doos willen zetten, maar niet iedereen wil dat gezien dit strafbaar is in de VS. Er is een grens waaronder je geen btw hoeft te betalen, maar ik weet zo even niet waar die nu op zit...200 euro ofzo? moet je ff checken bij douane.nl
Van ¤ 22 tot ¤ 150: Geen douanerechten, Wel omzetbelasting. De schoenen kosten <¤150 dus ik betaal hooguit btw. Onterecht "gift" erop laten zetten is strafbaar en zal er om die reden niet naar vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NMGN23 op 13-01-2010 11:40:41 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:30:36 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76774644
Je kan er wel gift op laten zetten, maar dat maakt ze geen zak meer uit

Als ze besluiten je te laten betalen ben je gewoon de sjaak, want je kan er niet tegne in beroep gaan. Je kan hoogstens het pakket retour laten sturen, maar dat schiet ook niet echt op.
pi_76778492
Reken er maar op dat je btw moet betalen als je iets besteld bij een webshop. Die verzenden het met UPS ofzo (en die geven standaard aan bij de douane). Enige kans dat je geen btw betaald is als je van een particulier koopt en die het zelf laat verzenden. Tenminste, dat was bij mijn bestellingen in Amerika tot nu toe wel zo. TNT/UPS enzo geven je pakketje standaard aan (en vragen daar ook inklaringskosten voor).
pi_76798795
Wat zouden jullie nog geven voor goed gebruikte mission bindingen uit 2008?
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:50:39 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76800871
Ik ben wel blij dat ze nog btw rekenen. In amerika is alles zo veel goedkoper dat er voor europese winkels niet meer aan te concurreren is. Vooral niet webshops. Door btw te rekenen wordt dat voordeel toch iets minder.
Ik snap het wel van de consument, maar voor de winkels in Europa is het toch een nadeel. Gelukkig doen niet zo heel veel mensen het (relatief)
pi_76805657
Over sierrasnowboard.com: ik haal daar praktisch alles. Vooral last season spullen zit vaak enorme korting (tot 70%) op, en dat icm de lage dollar is het echt een feest om spullen te kopen. Helaas versturen ze geen Burton en Ride naar Europa (om de Europese dealers te beschermen), maar daar is ook nog wel een mouw aan te passen.

Ik betaal altijd BTW, heb nog nooit importheffing moeten betalen. Ik hou de waarde inc. verzending wel altijd bewust zo laag mogelijk (onder de 250 euro) om dit niet te hoeven betalen. Had laatst een Special Blend broek van 250 euro (2009) voor 50 euro inc belasting en verzending ofzo. Ook nog wat handschoentjes (2 paar FourSquare pijphandschoentjes, 1 paar DaKine Gore-tex handschoenen), een Special Blend muts, een kantenslijper voor het prachtige totaal van 145 euro inc verzending en belasting. Alles dus uit de 2009 collectie. Was binnen 6 dagen bezorgd.
Vroegah, toen de Batavieren nog met zn 3en waren. -=Xbox 360=-
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:40:43 #172
205614 Vono
pi_76807242
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:03 schreef eqjim het volgende:
Over sierrasnowboard.com: ik haal daar praktisch alles. Vooral last season spullen zit vaak enorme korting (tot 70%) op, en dat icm de lage dollar is het echt een feest om spullen te kopen. Helaas versturen ze geen Burton en Ride naar Europa (om de Europese dealers te beschermen), maar daar is ook nog wel een mouw aan te passen.

Ik betaal altijd BTW, heb nog nooit importheffing moeten betalen. Ik hou de waarde inc. verzending wel altijd bewust zo laag mogelijk (onder de 250 euro) om dit niet te hoeven betalen. Had laatst een Special Blend broek van 250 euro (2009) voor 50 euro inc belasting en verzending ofzo. Ook nog wat handschoentjes (2 paar FourSquare pijphandschoentjes, 1 paar DaKine Gore-tex handschoenen), een Special Blend muts, een kantenslijper voor het prachtige totaal van 145 euro inc verzending en belasting. Alles dus uit de 2009 collectie. Was binnen 6 dagen bezorgd.
ik ben ff op die site aan 't kijken en moet toch zeggen: DAMN! wat zijn die modellen van de website lekker!!1
pi_76808609
Wil je me geloven dat me dat nog nooit opgevallen is?
Vroegah, toen de Batavieren nog met zn 3en waren. -=Xbox 360=-
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:42:07 #174
205614 Vono
pi_76809894
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef eqjim het volgende:
Wil je me geloven dat me dat nog nooit opgevallen is?
Sja, mij dus wel ;-) ook wel de leuke prijzen, hoor
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:53:09 #175
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76810342
Net om te oefenen de knaken Makro ski's van mijn vriendin gewaxed. Wat een pestzooi geeft dat zeg, ben blij dat ik het netjes buiten gedaan heb. Heb trouwens niet de indruk dat het veel heeft geholpen, volgens mij neemt die base vrijwel geen wax op, maar het was dan ook om te oefenen.

Ik heb een trouwens een Philips reisstrijkijzertje gebruikt en dat werkt perfect. Ideaal formaat (voor zowel ski's als snowboards) en de temperatuur is goed te regelen. Mocht iemand dus nog een goed waxstrijkijzertje zoeken dan kan ik die aanbevelen:

Ik ga misschien toch wel een borsteltje kopen trouwens, zo'n afwasborsteltje kun je bijna na 1 waxbeurt weer weggooien.... Toch niet, zo'n borsteltje kost 15 euro bij bijvoorbeeld de Perry, daar kan ik heel wat schuursponsjes voor halen

[ Bericht 11% gewijzigd door BettyWeter op 14-01-2010 16:02:49 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:55:53 #176
202334 Dwyrin