Bleef het maar beperkt tot Intel en Microsoft, maar het lijkt potdomme wel alsof elk bedrijf op aarde de meest verwarrende product lineup als doelstelling heeftquote:Op maandag 4 januari 2010 14:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Misschien hebben ze een voorbeeld genomen aan de updateschema's van Windows?
Idd. Dat maakt 't voor de (potentiële) consument ook niet beter. Natuurlijk, het is goed om een consument verschillende mogelijkheden te bieden, maar op deze manier.....quote:Op maandag 4 januari 2010 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bleef het maar beperkt tot Intel en Microsoft, maar het lijkt potdomme wel alsof elk bedrijf op aarde de meest verwarrende product lineup als doelstelling heeftBehalve Apple natuurlijk
Verder zie je het overal... Philips, Sony, Nokia, noem ze maar op. Allemaal duizenden producten die min of meer hetzelfde zijn en niks is echt goed.
Waarom willen bedrijven niet gewoon 3 versies maken? Een goedkope, een goede en een ertussen die dan iedereen neemt. Iedereen blij zou je zeggen, maar nee, we maken 1000 versies die alleen te onderscheiden zijn met codes die ingewikkelder zijn dan wat de passmailer voor je bedenkt
Het is niet eens meer zo dat een hoger getalletje beter betekent
Aha .....quote:Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je moet ondertussen echt raketgeleerde zijn om er iets van te snappen idd. Zelfs tabelletjes als op http://tweakers.net/nieuw(...)ore-familie-uit.html helpen niet meer.. Die hele naamgeving is bedacht om het voor de consument zo ondoorzichtig mogelijk te maken lijkt het.
Maak je geen zorgen, er komen dit jaar ook i7's met 8 cores uit, dus gelukkig is er totaal geen relatie tussen de naam van het model en de features die het ding heeft.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Meende dat i7 standaard 4 cores wasMaar een i7-mobile heeft er dus maar 2
![]()
Dus voorlopig geen quadcore MBP's![]()
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik zit ook op de nieuwe te wachten.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hopelijk bekijk ik dit topic nog met de nieuwe MBP *wishfull thinking*
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Na dat ik mn iPhone gejailbreaked heb, werkt mn headset niet meer. Ik weet niet of er een verband is, maar het lijkt er wel op. Iemand hier eerder van gehoord?
Ik heb sowieso geen toegang tot de Surfsport winkel dus ik kan alleen vergelijken met de retail prijzen en daar doet dit model tegen de 1400 euro.... Hm. Wel een goede deal idd.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Da's een prima deal zo te zien: bij surfspot kost ie 1287,58 euro. Ik zeg: doen, J.
Die met de kleine "d"quote:Op maandag 4 januari 2010 17:05 schreef Jarno het volgende:
1100 Euro voor een 2.53Ghz MBP (met 4GB en grotere HD dus). Doen of doen?
Free Apple stickers all around!quote:
Tja, mijn MacBook is gewoon een Intel. Tiger draait op Intel dus een compleet nieuw platform is het niet. Het is gewoon jammer dat mijn Macbook langzaam maar zeker onbruikbaar begint te worden. Leopard ga ik niet installeren want dan is dat ding helemaal niet vooruit te branden.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef fyah het volgende:
[..]
De legacy support voor oude hard-en software API's is dan ook de grootste oorzaker van het log houden van de windows kernel. Maar het is een keuze van Apple, dat wel. Tiger is nu bijna 5 jaar oud en sindsdien zijn macs overgestapt naar een volledig ander platform en zijn er veel dingen gebeurd in de ontwikkeling van software.
zei ik echt 'oorzaker'?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tja, mijn MacBook is gewoon een Intel. Tiger draait op Intel dus een compleet nieuw platform is het niet. Het is gewoon jammer dat mijn Macbook langzaam maar zeker onbruikbaar begint te worden. Leopard ga ik niet installeren want dan is dat ding helemaal niet vooruit te branden.
quote:
Gaat rapquote:Op maandag 4 januari 2010 14:06 schreef Jarno het volgende:
Wordt dit dan het topic waarin ik mijn MBP bestel?
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:52 schreef Jarno het volgende:
Nu kan ik tenminste meebalen als ze 26 januari de Arrendale i357 octoquad introduceren.
Bij je muisvoorkeuren. Of gebruik je steermouse? Dan moet je daar in de instellingen rommelen.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:39 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik heb weer eens per ongeluk een shortcut geraakt. Hoe zorg ik er voor dat mijn muis niet automatisch naar een bepaalde button beweegt bij dialog schermen?
Steermouse idd, ik heb de optie uitgezet. Ben benieuwd of het nog voor komt. Kan nu ineens geen dialog schermen meer vindenquote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bij je muisvoorkeuren. Of gebruik je steermouse? Dan moet je daar in de instellingen rommelen.
die commentsquote:Op maandag 4 januari 2010 21:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Steve Ballmer
http://www.telegraaf.nl/d(...)_Linux__.html?p=11,2
1 2 3 | Error: cannot create download directory "/Volumes/Lacie HD/Downloads/Incomplete". |
Dat kan nietquote:Op maandag 4 januari 2010 21:59 schreef fyah het volgende:
[..]
die commentser komt meer nuttigs uit op 4chan
TITS or GTFOquote:Op maandag 4 januari 2010 21:59 schreef fyah het volgende:
[..]
die commentser komt meer nuttigs uit op 4chan
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:59 schreef Jarno het volgende:
Nog wel goed contact gehad met die gast van Electronic King, hij reageert echt heel snel en correct op vragen en hij zou ook gaan zorgen voor een snelle verzending, dus ik heb er wel vertrouwen in (famous last words).
Jeweettog.quote:
Vanwaar de paniek?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef SuperFruitig het volgende:
Kuuuuuut![]()
Installeer ik een trail versie van iWork09 en wil ik hem tijdelijk unlocken (er komt een legale versie aan!) dmv een 'Volume License' gevonden online, registreer ik die license met mn eigen naam, toenaam, adres, email etc
De teringWhat to do?
quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef SuperFruitig het volgende:
Kuuuuuut![]()
Installeer ik een trail versie van iWork09 en wil ik hem tijdelijk unlocken (er komt een legale versie aan!) dmv een 'Volume License' gevonden online, registreer ik die license met mn eigen naam, toenaam, adres, email etc
De teringWhat to do?
Nee, dat kan dus alleen bij de modellen waar dat bij staat. Overigens is het dacht ik wel mogelijk om de US modellen vanuit de UK te laten shippen maar dat brengt weer extra kosten met zich mee (plus dat ik dacht ik op GoT gelezen had van iemand bij wie dat mis ging en zijn MBP werd dus gewoon vanuit de US verstuurd en kwam bij Ome Douane terecht...)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
Hee Jarno, ik zit nu ook even bij Electronic Kings te kijken. Hoe kun je ervoor zorgen dat je 'dispatch from UK' krijgt? Kan dat bij elk model dat ze aanbieden?
Ok, thanksquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus alleen bij de modellen waar dat bij staat. Overigens is het dacht ik wel mogelijk om de US modellen vanuit de UK te laten shippen maar dat brengt weer extra kosten met zich mee (plus dat ik dacht ik op GoT gelezen had van iemand bij wie dat mis ging en zijn MBP werd dus gewoon vanuit de US verstuurd en kwam bij Ome Douane terecht...)
Ik zou gewoon een UK model uitzoeken en een best offer uitbrengen (begin op -20% en schrik niet van de tegenboden, gewoon terugbieden).
Aha, ok. Hij heeft nu al gereageerd en maar liefst 10 pond van de prijs afgedaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef Jarno het volgende:
Je kunt overigens maar 3 x over en weer bieden per aanbieding via Best Offer.. Ik had nog wel iets lager willen bieden eigenlijk maar dat kon dus niet meer op een gegeven moment, let daar ff op!
quote:Op maandag 4 januari 2010 23:03 schreef TwyLight het volgende:
Hey ik gebruik al een tijd SABnzbd+ en had laatst een externe HD ingesteld als download dir, dat werkte maar vandaag heb ik de schijf gepetitioneerd en er een tweede schijf (time machine) bij gemaakt en nu kan hij ineens niet meer naar de harde schijf schrijven?
Als ik de download dir in wil stellen zegt die
1
2
3Incorrect parameter
Error: cannot create download directory "/Volumes/Lacie HD/Downloads/Incomplete".
:(
iemand een idee hoe dit op te lossen is?
En het mooiste, je oude licentie blijft gewoon geldigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:19 schreef TwyLight het volgende:
http://www.appzapper.com/
AppZapper 2.0
Ja, je moet dus wel opletten dat je modellen krijgt die 'dispatch from UK' erbij hebben staan, dus de keuze is niet oneindig. Maar dan nog lijken het goeie deals.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:25 schreef Litpho het volgende:
Hmmm, interessant. Ik wacht even af wat de ervaringen hier zijn, denk ik. Maar absoluut de moeite om te overwegen als ik zo eens zie.
Staat die al in de OP wiki?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef Svyatagor het volgende:
http://stores.shop.ebay.co.uk/electronic-king-inc__W0QQ_armrsZ1
Iddquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:39 schreef Blaxje het volgende:
Ja, ik ga SABnzbd+ lekker dumpen binnenkort. Heerlijk die integratie met binsearch ook
Let wel ff op dat de Paypal tarieven een stuk ongunstiger zijn dan de normale wisselkoersen. Maar dat zul je bij de checkout wel hebben gemerkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:58 schreef Svyatagor het volgende:
Wel hopen dat die Electronics King een beetje goed werk levert. Ik heb uiteindelijk 759,99 pond betaald voor het instapmodel MBP (de 2,26 ghz), omgerekend 845 euro. Best een goeie deal lijkt me. Er komt alleen nog wel 50 pond verzenden bij, maar dan nog is het geen 900 euro. Via surfspot zou 'ie op 1050 komen.
Ja, ik zag inderdaad dat die koersen wat ongustiger zijn. Heb ook even getwijfeld of ik met creditcard zou betalen, maar die kopersbescherming die Paypal op eBay biedt vind ik toch wel fijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Let wel ff op dat de Paypal tarieven een stuk ongunstiger zijn dan de normale wisselkoersen. Maar dat zul je bij de checkout wel hebben gemerkt.
Hier nog steeds geen nieuws over verzending, maar er wordt gelukkig nog steeds vlot gereageerd op mail en ik kan uiterlijk morgen een tracking nummer verwachten. Daarna nog 2 -3 dagen voor delivery dus dat zal wel begin volgende week zijn..
Jawel hoor. Bij Servers > Connections "1" instellen en dan downloadt hij één ding at a timequote:Op woensdag 6 januari 2010 00:01 schreef TwyLight het volgende:
Je kan alleen nergens instellen dat hij maar 1 ding tegelijk download, dat is wel kut
Waarschijnlijk een "muziek computer" uit de kroeg met W7 eropquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Microsoft and H.P. to Reveal Slate PC Ahead of Apple
Vlug beschadigen is een harde fabel. Verder helemaal goed.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat zijn trouwens overall de ervaringen hier met de nieuwe unibody Macbooks? Behalve dat ze nogal vlug beschadigen..
Dat kan ik beamen, heb al flinke krassen op het dek zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:31 schreef KingGone het volgende:
[..]
Vlug beschadigen is een harde fabel. Verder helemaal goed.
Dat beaam je dan niet natuurlijk. M'n unibody White is van 11/09 en is nog krasvrij. Bij dagelijks gebruik en gesleep.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:39 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen, heb al flinke krassen op het dek zitten.
Iemand een manier om deze te verminderen?
Iets te snel gelezen, dacht dat hij het er ook mee eens was.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:42 schreef KingGone het volgende:
[..]
Dat beaam je dan niet natuurlijk. M'n unibody White is van 11/09 en is nog krasvrij. Bij dagelijks gebruik en gesleep.
Dat hoeft geen Pro te zijnquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:21 schreef fyah het volgende:
He? Zeg je nou dat er op een ALU unibody (dus MBP) snel krassen komen? Dat kan ik moeilijk geloven
http://www.apple.com/nl/mac/whichmacbook/compare.htmlquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:25 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat hoeft geen Pro te zijnIk heb een gewone MB Alu namelijk.
Maar bij mij komen er inderdaad wel snel krassen op. Misschien zit er op die van mij het laatste restje coating ofzo
De mijne wordt tegenwoordig niet meer verkocht. Ik heb type met lichtgevende toetsenbord.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef fyah het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/mac/whichmacbook/compare.html
De enige macbook is toch echt de witte volgens de site
nicequote:Op woensdag 6 januari 2010 14:35 schreef w00h00 het volgende:
[..]
De mijne wordt tegenwoordig niet meer verkocht. Ik heb type met lichtgevende toetsenbord.
[ afbeelding ]
Ik moet nu zeker opnieuw betalen?quote:
Dat je de muiscursor ook gewoon nog zietquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:05 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een "muziek computer" uit de kroeg met W7 eropzonder UI aanpassingen
Zoiets las dit![]()
http://www.nowhereelse.fr(...)-pc-windows-7-27715/
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:16 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Voor alle LOST fans hier, in de US iTunes Store zijn er 8 recap episodes gratis te downloaden.
quote:
Gebruik deze guide dan uit het vorige topic.quote:
Maar daar kan je toch geen US account mee makenquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Gebruik deze guide dan uit het vorige topic.
http://support.apple.com/kb/HT2534
Maar met je datalimieten in Belgie wordt het moeilijk.![]()
1,45GB per HD epi.(+600 voor SD)
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:16 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Voor alle LOST fans hier, in de US iTunes Store zijn er 8 recap episodes gratis te downloaden.
Echt wellus!quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:43 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Maar daar kan je toch geen US account mee maken
Als je maar niet in de openbaar bibliotheek van Boston gaat wonen! Want daar woon ik alquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
Echt wellus!
Google wel even een US adres.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je maar niet in de openbaar bibliotheek van Boston gaat wonen! Want daar woon ik al
In de setup van XP heb je een format optie. Wis desnoods even (zodat je free space hebt) de partitie en maak hem met de XP setup opnieuw aan. Dat kan geen kwaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:08 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb een probleempje hier met bootcamp. Ik wil Windows xp installeren, hiervoor partitie gemaakt in bootcamp en daarna alles laten herstarten. Volgens Apple moet ik dan de partitie "BOOTCAMP" eerst formatteren voor ik verder ga maar ik krijg dus nergens deze optie te zien en windows begint dus gelijk met installeren. Hierna krijg ik de foutmelding "DISK NOT FOUND" (logisch als ik niet formateer). Hoe kan ik die partitie toch op de een of andere manier formatteren want ik heb het nu al 3x geprobeerd maar het lukt niet ?
edit:
Ik gebruik een Windows xp sp3.
Leuk, al die bedrijven met hun eigen App Store-kloon. Erg handig voor de developers en voor de klanten..quote:
Dat is een tablet met Windows 7 erop. Apple gaat sowieso een custom UI lanceren voor hun tablet die ook een veel geiler design zal hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Apple met iets beters komt, dit hoeft van mij niet.
Same. Ik zou het ook raar vinden als Apple geen toegevoegde vraag creëert waardoor het alsnog een must-have wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoe geil en slick zo'n tablet-pc/iSlate misschien wel is, ik zie het voor mezelf echt geen toegevoegde waarde hebben. Ik zou niet weten wat ik er thuis mee moet. Ik zie alleen allemaal Apple Medewerkers met een fancy brilletje misschien met zo'n ding rondlopen met een creditcardlezer ipv van een iPod Touch.
In de US is nu een aardig stuk markt opengebroken door de Kindle, een e-book lezer. Ik denk dat de Apple tablet zich meer gaat profileren als een vervanger van krant, boek, mediacenter(controller) en dat het wellicht zelfs hun kijk is op de netbookmarkt. De kleinste laptop is natuurlijk een scherm zonder echt toetsenbordquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Same. Ik zou het ook raar vinden als Apple geen toegevoegde vraag creëert waardoor het alsnog een must-have wordt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens schijnt Ubisoft wel bezig te zijn met een hele toffe RTS game genaamd RUSE. Wat compleet gebruikt maakt van al die Touch Gestures. Dat je bijvoorbeeld, C&C aan het spelen bent van bovenaf en dat je je tanks naar voren kan sturen met een beweging van je wijsvinger. Zo'n Tablet maakt dat natuurlijk wel ideaal..
Ik ben in het algemeen erg sceptisch over dat hele touch-based interactie mbt gamen vandaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie er wel wat in eerlijk gezegd, beetje Real Time Risken, maar goed het is BETA, we zien wel wat het wordt.
Dit werkte allemaal helaas niet. Ik heb het opgelost door de vista cd van mijn buurman te lenen en via de opstartschijf van vista eerst te formatteren waarna ik windows xp erop kon zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
In de setup van XP heb je een format optie. Wis desnoods even (zodat je free space hebt) de partitie en maak hem met de XP setup opnieuw aan. Dat kan geen kwaad.
[ afbeelding ]
Of heb je een automatische versie? Dan kan je volgens mij met GParted Live ook de partitie formateren.
Wat sloomquote:Op donderdag 7 januari 2010 02:02 schreef Junkie het volgende:
Live from Steve Ballmer's CES 2010 keynote
[ afbeelding ]
Verkeerde Steve.
[ afbeelding ]
En Sony heeft nu ook een tabletje.
En HP heeft ook een Slate.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is de CES, dat niet is heel toevallig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat sloom
Geruchten over Apple = bedrijven snel namaken!
Nu ook met zo'n tablet, heeeeeeel toevallig dat het in de zelfde maand als het Apple event (als de geruchten waar zijn)
Denk dat ze zelf ook wel weten dat ze compleet worden weggeblazen als Apple hun tablet presenteertquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat sloom
Geruchten over Apple = bedrijven snel namaken!
Nu ook met zo'n tablet, heeeeeeel toevallig dat het in de zelfde maand als het Apple event (als de geruchten waar zijn)
http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10329909-263.htmlquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:03 schreef StrikerZeljko het volgende:
Ik heb een nieuwe iPod classic (160GB) maar die geeft bij het syncen op iTunes de hele tijd een error waarna hij niet verder kan.. 13010
Iemand enige idee hoe of wat
Nu ben ik geneigd Greenpeace volslagen te negeren, of het nu positief of negatief is, maar dit klinkt best okay.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Blaxje het volgende:
Wisten we nog dat Apple totaal niet milieuvriendelijk was volgens Greenpeace en Nokia op dat gebied pionierde? The odds have changed. Volgens Green Peace is Apple nu de groenste elektronica producent:
http://www.appleinsider.c(...)ectronics_maker.html
Meende dat dit ook de reden was waarom er apples werden gebruikt bij de milieutop in Kopenhagenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Blaxje het volgende:
Wisten we nog dat Apple totaal niet milieuvriendelijk was volgens Greenpeace en Nokia op dat gebied pionierde? The odds have changed. Volgens Green Peace is Apple nu de groenste elektronica producent:
http://www.appleinsider.c(...)ectronics_maker.html
Hey J, heb jij al een tracecode van onze elektronische vriend? Niet dat ik nerveus word ofzo.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:55 schreef Jarno het volgende:
10.6.3 is geseed naar developers trouwens..
Nope.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hey J, heb jij al een tracecode van onze elektronische vriend? Niet dat ik nerveus word ofzo.![]()
Een normale I7 heeft al 8 cores!...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, er komen dit jaar ook i7's met 8 cores uit, dus gelukkig is er totaal geen relatie tussen de naam van het model en de features die het ding heeft.
Hm.quote:
Wanneer heb je dat gevraagd? En wanneer had je besteld?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hm.
Krijg net wel een mailtje van 'm (als reactie op mijn vraag) dat de laptop verstuurd is. Maar zonder code.
't Zal mij benieuwen.
Vanmiddag gevraagd, ik heb'm dinsdagmiddag besteld en betaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wanneer heb je dat gevraagd? En wanneer had je besteld?
je dock is te grootquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zojuist de Lowkeystand thuis ontvangen.
[ afbeelding ]
Ik heb hem er nu maar tijdelijk naast gepropt ja, nog even goed plekje voor mijn dockje vinden.quote:
Dat andere dock is ook te groot.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb hem er nu maar tijdelijk naast gepropt ja, nog even goed plekje voor mijn dockje vinden.
Neequote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:04 schreef fyah het volgende:
Wisten jullie dat als je in iCal alt+dubbelklikt op een event dat je rechtstreeks de naam kan aanpassen zonder eerst via het edit venster te moeten werken?
Held van de dagquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:04 schreef fyah het volgende:
Wisten jullie dat als je in iCal alt+dubbelklikt op een event dat je rechtstreeks de naam kan aanpassen zonder eerst via het edit venster te moeten werken?
de dag is bijna omquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Held van de dag![]()
Ik ben trouwens erg onder de indruk van de 9400M in mijn 13" MBP. Ik kan gewoon Modern Warfare 2 vloeiend spelen op de native resolutie!Goed, eerder 30 fps dan 60, maar prima speelbaar.
Waarom herstart je computer niet? Is er een specifiek probleem dat de computer aangeeft?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:25 schreef P.F het volgende:
Ik heb een paar vraagjes:
google/gmail doet het de laatste tijd amper bij mij: bij jullie?
en de 2e:
ik probeer software updates te installeren maar m'n computer wil dan niet herstarten en hij weigert dus. wat moet ik doen?
Toen ik zocht op je foutmelding kwam gelijk 'Apple has been tweaking with Leopard' naar boven. Dus wellicht dat het opgelost is met Snow Leopard?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:34 schreef P.F het volgende:
10.5.8
Ik heb nog wel een cd liggen met de nieuwste versie, maar die moet ik nog installeren..
Je hebt inderdaad andere tooltjes om itunes te scrobblen, zonder last.fm te moeten draaien. Ik geloof dat coversutra en bowtie dit ook doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:04 schreef jakkop het volgende:
Kan je scrobblen naar iTunes zonder last.fm telkens open te hebben?
Die kan het in ieder geval, maargoed, dan moet je ipv Last.FM dus weer Coversutra hebben draaien..quote:Op zondag 10 januari 2010 18:18 schreef fyah het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad andere tooltjes om itunes te scrobblen, zonder last.fm te moeten draaien. Ik geloof dat coversutra en bowtie dit ook doen.
wat een mega dock gebruik jijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zojuist de Lowkeystand thuis ontvangen.
[ afbeelding ]
http://www.tuaw.com/2008/02/01/lowkey-stand/quote:
Dus er is nu niet echt iets aan te doen waarschijnlijk?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Toen ik zocht op je foutmelding kwam gelijk 'Apple has been tweaking with Leopard' naar boven. Dus wellicht dat het opgelost is met Snow Leopard?
De Mac Mini is in oktober tegelijk met de iMac vernieuwd, dus het is niet heel waarschijnlijk dat ze nu wéér een update krijgen.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
Staan er veranderingen op stapel voor de Mac mini? Ik denk erover een te gaan aanschaffen voor mijn vriendin namelijk.
En hoe zit het met de iPhone? Is er zicht op een update binnen nu en een half jaar?
Al een reboot geprobeerd?quote:Op maandag 11 januari 2010 13:54 schreef jakkop het volgende:
Het volume-icoontje op mn Mek is wegEn in system preferences-sound is alles grijs. Wat te doeeen?
Okey, cool.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De Mac Mini is in oktober tegelijk met de iMac vernieuwd, dus het is niet heel waarschijnlijk dat ze nu wéér een update krijgen.
Staat er bij geluidsuitvoer nog wel 'intern apparaat' ?quote:Op maandag 11 januari 2010 13:54 schreef jakkop het volgende:
Het volume-icoontje op mn Mek is wegEn in system preferences-sound is alles grijs. Wat te doeeen?
Ja, het mocht niet booten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nope, geen uitvoer, geen invoer.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Staat er bij geluidsuitvoer nog wel 'intern apparaat' ?Eins, zwei, hoeplakai.
quote:Op maandag 11 januari 2010 15:16 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja, het mocht niet booten.Laatste combo-update even downloaden en installeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Nope, geen uitvoer, geen invoer.Calmer than you are
Software Updater zegt me dat ik up to date ben. Draai 10.5.8 trouwens.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Laatste combo-update even downloaden en installeren?
Combo update wil zeggen dat je de 10.5.8-update even van je Applesite moet halen en opnieuw moet installeren. Daarmee worden zeer wsl de drivers van je geluidskaart opnieuw geinstalleerd.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:16 schreef jakkop het volgende:
[..]
Software Updater zegt me dat ik up to date ben. Draai 10.5.8 trouwens.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2294664&tstart=-1quote:Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef Edwinuss het volgende:
Ik krijg de laatste tijd heel vaak dat "stop" geluid als ik gewoon wat aan het surfen ben of muziek aan het luisteren ben. Het maakt niet echt uit wat ik aan het doen ben. Ik weet niet precies hoe ik dit geluid moet omschrijven.
Het is dan ook compleet willekeurig wanneer het voorkomt, geen vast patroon of programma's die vastlopen ofzo.
Ik zou zelf willen googlen maar ik weet echt niet hoe dat geluid heet.. Iemand een idee?
Je had er ook gewoon met de muis naar toe kunnen gaanquote:Op maandag 11 januari 2010 16:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
F*ck ik heb net een kwartier lopen zoeken hoe ik m'n dock terug kreeg, nadat ik per ongeluk ergens op gedrukt had en daardoor m'n dock verdween...
Blijkt dus <Alt><Command> <D> te zijn..
ik heb ook een bug gevondenquote:Op maandag 11 januari 2010 19:29 schreef TwyLight het volgende:
heb trouwens een "bug" gevonden in time machine, als je zoekt en bij zoekopties wil je iets anders selecteren dan de standaard opties en je klikt op "anders" doet hij niks.
normaal opent finder dan zon schermpje
Ik heb ook een bug gevondenquote:Op maandag 11 januari 2010 21:09 schreef fyah het volgende:
[..]
ik heb ook een bug gevondenAls je met QT een film fullscreen speelt en daarna via cmd+tab omschakelt naar bijv mail, dan opent hij mail wel maar je dock is weg tot je terug in fullscreen QT gaat en dan escape doet
Er is geen numeriek toetsenbord van Apple in draadloze versie, helaas.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:48 schreef revpolen het volgende:
ben sinds kort een macgebruiker thuis ( voor heen enkel @ werk )
wat zijn jullie ervaringen met de magic mouse?
en ook mis ik toch wel het nummeriek toetsenboard.
is het mogelijk om deze ( draadloos ) te kopen?
kon hem @ apple site niet vinden... op marktplaats wel maar dan mis ik de apple knopjes aan de biovenkant weer. wie weet?!
was toch een mod voor?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:15 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik heb ook een bug gevonden
De window-controls staan aan de linkerkant ipv de rechterkant
All the tech world heads to the nearest bar and tucks in like Christmas was just canceled.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
What If There Is No Apple Tablet? A Walk Through Fanboy Hell
Bij mij nietquote:Op maandag 11 januari 2010 21:09 schreef fyah het volgende:
[..]
ik heb ook een bug gevondenAls je met QT een film fullscreen speelt en daarna via cmd+tab omschakelt naar bijv mail, dan opent hij mail wel maar je dock is weg tot je terug in fullscreen QT gaat en dan escape doet
Dat vind ik juist wel fijnquote:Op maandag 11 januari 2010 21:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik heb het over de upgrade bij aanschaf, de unibody macbooks dus.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hadden oude Macbooks niet een beperking dat ze niet de volledige 4GB zouden kunnen gebruiken?
90 euro voor 4 gig ERBIJ?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb het over de upgrade bij aanschaf, de unibody macbooks dus.Deze hebben standaard 2 GB, en vroeg me af of dat een nette prijs was(Apple zet er voor 90 euro extra 4GB in.)
Holy shit, dat moet ik hebbenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:23 schreef fyah het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)coms-worst-nightmar/
fijn voor mensen die een wacom of tablet om te tekenen overwegen
Is het niet ergens gewoon bij een winkel te koop? Op deze manier zijn de verzendkosten ongeveer even duur als het productquote:Op woensdag 13 januari 2010 00:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://tenonedesign.com/sketch.php
Pennetje? Het is gewoon een programma, wat moet je met een pennetje?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Holy shit, dat moet ik hebben
Waar kan ik zo'n pennetje scoren?
http://www.amazon.com/Ten(...)Stylus/dp/B001QHY2V4quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het niet ergens gewoon bij een winkel te koop? Op deze manier zijn de verzendkosten ongeveer even duur als het product
Met zo'n pennetje van diezelfde jongens kun je samen met hun software het touchpad van je MacBook als tekentablet gebruiken. Zonder pennetje wordt het erg lomp denk ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:42 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Pennetje? Het is gewoon een programma, wat moet je met een pennetje?
The Inklet appquote:Doodle much? Not us -- we just keep things in our heads which is probably for the best, but Ten One Design -- maker of Pogo Stylus and Pogo Sketch -- has just come up with a new solution for MacBook artists. The Inklet app essentially converts your multitouch trackpad into a drawing tablet by adding pressure sensitivity when using with a Pogo Sketch, as well as "advanced palm rejection" which lets you rest your hand while drawing or writing. As you can see in one of the videos after the break, you can also quickly adjust your canvas area at your convenience. $24.95 and it's yours, Picasso.
ah thanks , voor die 11 euro(met studentenkorting is de upgrade 83 euro) ga ik niet zelf met geheugen kloten, laat ik Applr voor me doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dan moet het zelf vast goedkoper te krijgen zijn, zo moeilijk is het niet om het zelf erin te zetten.
Andere kant het is dan niet meer zo duur als eerst omdat te upgraden.
Retail Kingston geheugen zit ook op ¤36,- per 2GB module.
En van mij! Het liefst dan ook nog in de MBA, want daar heb ik toch wel erg aan gehecht geraakt. En als ik er dan ook zelf een SSD in kan zetten, is het feest helemaal compleet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zodra er een i5 of i7 in de MBP komt, is die van mij!!!
Ja, dat snap ik ook wel. Maar ik ga liever niet zitten vingerverven. In het demofilmpje zie je ook dat ie een pennetje gebruikt.quote:
je begrijpt dat het echt heeeel erg makkelijk is he?quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:26 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
ah thanks , voor die 11 euro(met studentenkorting is de upgrade 83 euro) ga ik niet zelf met geheugen kloten, laat ik Applr voor me doen.
Ja, ik heb het op de oude macbook wel eens gedaan. Feit blijft dat ik voor 11 euro extra liever al ingebouwd heb bij ontvangst.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
je begrijpt dat het echt heeeel erg makkelijk is he?
Vooral mevr. Svyatagor zal er veel plezier van hebben, want hij is voor haar. Ik heb zelf de oude 15" MBP. Maar ik denk dat ik de unibody er ook af en toe bij zal pakken, mên wat een mooi dingetje.quote:
RunCore Pro IV 1.8" PATA ZIF Solid State Drive SSD for Macbook Air Rev Aquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En van mij! Het liefst dan ook nog in de MBA, want daar heb ik toch wel erg aan gehecht geraakt. En als ik er dan ook zelf een SSD in kan zetten, is het feest helemaal compleet.
Dat gaat helaas niet in een Rev A MBAquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:16 schreef Junkie het volgende:
[..]
RunCore Pro IV 1.8" PATA ZIF Solid State Drive SSD for Macbook Air Rev A
[url=http://www.runcore.com/content/products/productdetail.aspx?ProductName=RunCore%20Pro%20IV%201.8%E2%80%9D%20SATA%20II%20LIF%20Solid%20State%20Drive%20SSD%20for%20Macbook%20Air%20Rev%20B%20&%20C&ProductDescription=Compatible%20with%20Apple%20MacBook%20Air%20Revision%20B%20and%20C&ProductURL=http://www.runcorestore.com/ProductDetail.jsp?LISTID=800000BE-1249411461&ProductImageSmall=http://www.runcorestore.com/product_images/RCP-IV-LA1800-Cth.jpg&GBSize=32GB-128GB]RunCore Pro IV 1.8” SATA II LIF Solid State Drive SSD for Macbook Air Rev B[/url
Je wilt er niet nu al eentje in stoppen?
Apple netbook, 10"...quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:49 schreef maess het volgende:
Apple mini laptop?
Kleiner als de macbook 13" hoeft ie niet hoor
Tell me about it.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Overigens ; 'Apple' als product omschrijven.Het is een merk, malloten.
Klopt. Dat is het niet, dan was ik jarig en had ik 2 tentamensquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
oke, ik geef het toe. Ik ben gewoon knorrig omdat het nog geen 26/27 januari is.
Dankje! Nu ik weet hoe het geluidje heet moet ik het wel kunnen vinden.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:20 schreef fyah het volgende:
[..]
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2294664&tstart=-1
Dit kan je wellicht helpen
Als je meer wil, ik vond het op google met: osx random alert sound
Als dat bij jou al in je gedachten op komt, al Apple er vást niet aan gedacht hebben nee.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:50 schreef maess het volgende:
ja we doen er een i5 in dan word ie nog warmer jahahaaaaaa
Nice. Ik vond het al opmerkelijk dat de notebook op dat plaatje terug een alu keyboard had, maar aan de muisknop te zien is het het early 2008 modelquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4979
Oh YEAH! : D
iTunes?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef jna het volgende:
Waarschijnlijk al 59383300339833 keer gevraagd hier maar wat is een goed (gratis) programma om muziek van je ipod op een computer te krijgen?
Jij hebt hem via Electronic King gekocht toch? Je krijgt 'een travel adapter' meegeleverd. Wat moet ik me hierbij voorstellen qua stroomvoorziening? Gewoon engelse magsafe met verloopje?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:07 schreef Svyatagor het volgende:
Goed, het eerste aftermarket-momentje; even een mini displayport-verloopje voor de nieuwe MBP kopen. Kaching.
Oja, heeft iemand nog een duckhead + snoer met Nederlandse stekker over? Dus niet alleen de duckhead (die heb ik zelf nog wel), maar juist het gedeelte met snoer?
Nee, ik kreeg twee keer USA (de duckhead en het snoer).quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jij hebt hem via Electronic King gekocht toch? Je krijgt 'een travel adapter' meegeleverd. Wat moet ik me hierbij voorstellen qua stroomvoorziening? Gewoon engelse magsafe met verloopje?
Ik heb ook een mbp via EK en heb later bij amac Utrecht dat stekkertje gehaald. Ze liggen niet in de vitrines dus je moet er bij de kassa even naar vragen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:07 schreef Svyatagor het volgende:
Goed, het eerste aftermarket-momentje; even een mini displayport-verloopje voor de nieuwe MBP kopen. Kaching.
Oja, heeft iemand nog een duckhead + snoer met Nederlandse stekker over? Dus niet alleen de duckhead (die heb ik zelf nog wel), maar juist het gedeelte met snoer?
Ik gebruik de Podview. Maar ik heb een Mac, dus ik kan niet zeggen of het ook voor Windows is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:00 schreef jna het volgende:
van Ipod naar computer he, niet andersom
Of heeft Itunes sindskort die functie opeens?
Ikke 5quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:19 schreef Treinkopper het volgende:
Even de TT ontkrachten hoor. Ik had 40 euro.
wasda?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.mobielnieuwsnet.nl/?p=9183
Lees: Nu nog meer troep op je nieuwe HPquote:Microsoft en HP hebben een driejarig samenwerkingsverband ter waarde van 250 miljoen dollar gesloten. Een van de doelen is om zakelijke computergebruikers te helpen clouddiensten als Azure te gaan gebruiken.
Of nouja, binnenkort.. of deze zomer of die daarnaquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef maess het volgende:
netjes, welke mbp?
en wat denk je er vooral mee te gaan doen? iets specifieks?
Hou ook rekening met de kosten voor een Windows XP licentie. Die ga je voor de opleiding Informatica (helaas) zeker nodig hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Of nouja, binnenkort.. of deze zomer of die daarna
Zit te twijfelen tussen 15 en 17", denk 15" omdat die goedkoper is, en 17" lijkt me iets te groot.
Wil er mn vervolgstudie op gaan doen. HBO Informatica.
Verder gewoon het dagelijkse werk; internetten, msn, word enz.
Gamen doe ik op mn gewone PC-bak, binnenkort wordt ie geupgrade naar een HD5750 en een Phenom II X3 720
Lol, XP?quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:54 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Hou ook rekening met de kosten voor een Windows XP licentie. Die ga je voor de opleiding Informatica (helaas) zeker nodig hebben.
Compatibility met oude software. Ga je hard nodig hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lol, XP?
Waarom geen Vista of W7. Damn![]()
Heb nog wel ergens een 'legale' liggen
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.mobielnieuwsnet.nl/?p=9183
Ik voed graag de geruchtenquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:19 schreef Blaxje het volgende:
[..]En dan mensen die denken dat dat serieus zo is. Ze gaan er echt geen huge iPhone van maken hoor
![]()
W7 heeft XP mode, dus met die compatibillity zit het wel goed.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Compatibility met oude software. Ga je hard nodig hebben.
Daarbuiten: Waarom zou je het zware Windows Vista of Windows 7 willen draaien, als veel lichtere Windows XP het ook prima doet? Je gebruikt het toch maar 5% van je opleiding.
Stabiliteit, Compatibility met bootcamp, Benodigde schijfruimte, Benodigde systeemeisen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lol, XP?
Waarom geen Vista of W7. Damn![]()
Heb nog wel ergens een 'legale' liggen
Dus als jij mag kiezen tussen:quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:27 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
W7 heeft XP mode, dus met die compatibillity zit het wel goed.
Okee, wist ik nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:39 schreef maess het volgende:
[..]
Stabiliteit, Compatibility met bootcamp, Benodigde schijfruimte, Benodigde systeemeisen.
XP
Daar heb je idd een goed punt. Ik dacht trouwens dat XP mode ook 100% compatible was met alles. maar dat blijkt dus niet zo te zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:42 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dus als jij mag kiezen tussen:
-Virtueel Windows 7 met XP mode, kost je 20 gigabyte aan hardeschijf ruimte, en een gigabyte aan RAM
-Virtueel Windows XP, kost je 3 gigabyte hardeschijf ruimte, en 300 megabyte aan RAM, 100% compatibiliteit met alles
Dan kies je alsnog voor Windows 7?
Ik zal je nog sterker vertellen, een groot deel van mijn klasgenoten met Windows 7 64-bits heeft alsnog via VMWare of VirtualBox Windows XP draaien ernaast, XP mode is zeker niet alles. En als je met externe hardware wilt werken kun je het al helemaal vergeten, daar wil je niet eens aan beginnen.
Bookmark!quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig tip!
iTunes, het ontdubbelen van nummers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |