Weet ik. Ben zelf een groot Kanye fanquote:
Nee, volgens mij kan ik dat niet zelf.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:43 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb dit een keer met mijn iMac gehad. Dit bleek achteraf aan het geheugen te liggen, deze is toen wel kosteloos vervangen.
Ik weet niet of je het geheugen van een Macbook eruit kan halen.
Laatste mogelijkheid.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:43 schreef Blackf1re het volgende:
Met een Ubuntu Live CD opstarten, belangrijke bestanden backuppen, en dan herinstalleren?
Eerste werkte niet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef fyah het volgende:
Even copypaste van een oude post van me in de Apple SC
Uit de manual van mijn imac:
If your iMac won't turn on or start up:
...
- Press the power button and immediately hold down the command, Option, P and R keys until you hear the startup sound a second time. This resets the parameter RAM (PRAM)
En als dat niet werkt:
- Unplug the power cord and wait at least 30 seconds and retry.
Pigs flewquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:59 schreef zatje het volgende:
Overigens kan ik wel gewoon windows opstarten.
Volgens mij kan gewoon een herstel doen vanaf de installatie CD. Een upgrade gooit normaal ook geen files weg.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:34 schreef zatje het volgende:
(...)
Opnieuw installeren wil ik echt voorkomen, er staan nogal wat belangrijke bestanden van school op die ik, omdat time machine het niet doet, ook nergens anders heb staan.
Probeer dit eens.quote:Intel-gebaseerde Macs: het resetten van de System Management Controller (SMC)
1. Schakel de computer uit.
2. Koppel de MagSafe-lichtnetadapter los van de computer indien die is aangesloten.
3. Verwijder de batterij.
4. Houd de aan/uit-knop gedurende 5 seconden ingedrukt.
5. Laat de aan/uit-knop los.
6. Plaats de batterij terug en sluit de MagSafe-lichtnetadapter opnieuw aan.
7. Druk op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.
Zo maar proberen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:26 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Volgens mij kan gewoon een herstel doen vanaf de installatie CD. Een upgrade gooit normaal ook geen files weg.
Meerdere malen gedaan. Kan in dualboot ook windows opstarten evenals de installatie-cd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:52 schreef jakkop het volgende:
Alt inhouden en opstarten, dan kom je in de bootloader. Even checken of je HDD het wel doet.
Hij was harder bezig dan eerst, aan het gegrom te horen, helaas ook voor korte duur, hij zit nu weer in dezelfde cyclus als daarvoor.quote:
Werkt niet, er staat nieuwere versie op de computer dus ik kan hem niet bijwerken. Enige wat ik nog zou kunnen doen is Snow Leopard halen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:26 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Volgens mij kan gewoon een herstel doen vanaf de installatie CD. Een upgrade gooit normaal ook geen files weg.
Startup key combinationsquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:19 schreef zatje het volgende:
[..]
Werkt niet, er staat nieuwere versie op de computer dus ik kan hem niet bijwerken. Enige wat ik nog zou kunnen doen is Snow Leopard halen.
Ik zal er morgen eens naar kijken. Ik bedacht me net dat ik de windowsboot eraf kon gooien en daar een tweede os x installatie op kon gooien. Bij de eerste poging kreeg ik een foutmelding. De tweede poging werkt. Ik kan nu in elk geval weer bij m'n schijf. Probleem nu alleen is dat mijn studiemap in de map documents staat, waar ik vanaf hier geen toegang krijg. Is er een manier om dit te omzeilen en vanaf deze schijf in te loggen op het account van die andere schijf?quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:24 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Startup key combinations
Je kan proberen te booten in safe mode, of verbose mode zodat je kan zien wat er gebeurt en waar ie op blijft hangen. etc.
Dat zou je sowieso moeten doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:19 schreef zatje het volgende:
[..]
Werkt niet, er staat nieuwere versie op de computer dus ik kan hem niet bijwerken. Enige wat ik nog zou kunnen doen is Snow Leopard halen.
Na een minuut of 10 begint hij dan weer overnieuw te booten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:14 schreef fyah het volgende:
[..]
Dat zou je sowieso moeten doenMaar het kán bijna niet dat je huidige 10.5 gewoon dood is gegaan. Heb je hem al eens echt heel erg lang laten doorstaren, als in 15 minuten ofzo? Het kan zijn dat je (font)cache corrupt is en dat hij die eerst moet opruimen. Sommige caches zijn GB's groot en dat kan dan even duren. Al gok ik daar ook maar op...
Misschien is je HD stuk? Ik zou 'm voor het weekend toch even bij een apple winkel binnenbrengen voor disk check als het niet opgelost raakt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef zatje het volgende:
[..]
Na een minuut of 10 begint hij dan weer overnieuw te booten.
Met de andere harde schijf kom ik niet bij de bestanden die ik nodig heb, ook al geen oplossing dus.
Daarnaast hield time machine er alsnog na 10gb mee op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |