Je zegt het zelf al, je mag geen hands maken in het veld. Maar met ingooien sta je erbuiten. Ballen inschieten is meer iets wat ze moeten bewaren voor zaalvoetbalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van logisch het spelletje inzien. Weet je waarom mensen het soms niet meer allemaal snappen? Omdat ze het te moeilijk willen benaderen als ze effies gaan zitten voor een partijtje voetbal.
Een spelletje met 20 spelers en 2 doelmannen. Eén van de belangrijkste punten is om de rust telkens te bewaren in het veld, dus wanneer je een bal toegespeeld krijgt kijken waar de vrije man staat en daar op passen. Ik zeg het simpel, maar waarom het moeilijk beginnen te zeggen als de uitleg gemakkelijk moet worden gemaakt. Dat kost minder moeite om te doen en dan blijven er geen onduidelijkheden achter, want dat moeten we natuurlijk niet hebben.
Je hebt spelers met een snelle en een trage balbehandeling, of beter gezegd, de één doet er sneller over om tot een oplossing te komen wanneer hij de bal krijgt aangespeeld.
Seedorf is daar bv een voorbeeld van, al zijn sommige mensen het daar niet mee eens, maar dat mag.
Sommige voetballers voetballen vooral op intuïtie wanneer ze de bal krijgen of daarvoor al, Suarez bijvoorbeeld.
Bepaalde voetballers hebben het geniale in zich om vanuit een ogenschijnlijk onmogelijke situatie iets te doen waarvan je denkt: hoe is dat toch in hemelsnaam mogelijk?
Unbelievable, een Bergkampje bijvoorbeeld, ( pirouette tegen Newcastle jaren terug ) een Van Bastentje ( doelpunt EK 1988 ) bv of een Kluivert bv. ( combinatie met Rivaldo een aantal jaar geleden of het subtiele hakballetje na een voorzet van Bellamy )
Maar sommigen hebben alles inzich of zijn heel onvoorspelbaar.
De kunst van de andere voetballers is dan om daar op in te spelen of gewoon intelligent te voetballen.
Intelligent voetballen doet Inzaghi bv. ( aantal jaar geleden bij Ac Milan > er wordt een bal naar Seedorf toegespeeld, hij neemt de bal niet écht aan, maar toucheert de bal net voldoende op een bijzondere wijze met de hak ( het was een bewussie van Seedorf, de genialiteit bij hem om dat op dat moment te doen ) om Inzaghi in een ideale stelling te brengen, waarna Inzaghi vernietigend uithaalt.
Inzaghi reageert altijd heel snel. Typisch zo'n voetballer die altijd goed bij de les is. Weliswaar veel buitenspel, maar dan nog.
Daarnaast is er één regel die eigenlijk heel raar is. Hands maken in het veld mag niet, maar in gooien mag wel.![]()
Inschieten zou al beter zijn. Het is toch voetbal en geen handbal?
Je bedoelt dat je het uitgemaakt hebt?quote:Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef styliste het volgende:
misschien ook wel grappig om te vermelden dat mijn vriend de buitenspel regel nu ook goed begrijpt
Nee ik bedoel dat hij als handballer niet zo veel snapt van voetbal regelsquote:Op zondag 24 januari 2010 19:42 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je het uitgemaakt hebt?
Nee, maar dan moet er wel kort ingeschopt worden. Dan zou dat toch best kunnen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kluivert, bedenk nu eens wat er zou gebeuren als er geen ingooi, maar intrap zou zijn. Dan zou je constant hoge ballen voor de pot zien en minder combinatievoetbal. Hup, intrap, kopsterke spits in de 16 en rammen maar.
Dat wil je ook niet.
En toch denk ik dat het wel eens te proberen valt.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, je mag geen hands maken in het veld. Maar met ingooien sta je erbuiten. Ballen inschieten is meer iets wat ze moeten bewaren voor zaalvoetbal
Dat wil ik zeker wel. Doelpunten wil ik zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kluivert, bedenk nu eens wat er zou gebeuren als er geen ingooi, maar intrap zou zijn. Dan zou je constant hoge ballen voor de pot zien en minder combinatievoetbal. Hup, intrap, kopsterke spits in de 16 en rammen maar.
Dat wil je ook niet.
Nou, je mag kiezenquote:Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef Sinnie het volgende:
Maar met ingooien sta je erbuiten.
Stoke Cityquote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat wil ik zeker wel. Doelpunten wil ik zien.
Dan moeten ze er maar een kopsterke beul naast zetten.
Het zou een verademing zijn. Worden er tenminste geen domme vragen meer gesteld tijdens de wedstrijd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:11 schreef styliste het volgende:
Vinden mannen het eigenlijk wel leuk als vrouwen voetbal begrijpen?
Ik wil vooral dat ze begrijpen dat ze niet moeten praten tijdens belangrijke momenten of tijdens Ajax.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:11 schreef styliste het volgende:
Ik vind het een enorme afknapper als een vrouw met mij gaat discussieren over de ruit op het middenveld.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:11 schreef styliste het volgende:
Gewoon je vrouw aanleren dat Ajax het mooiste voetbal speelt, dan komt ze er wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Het zou een verademing zijn. Worden er tenminste geen domme vragen meer gesteld tijdens de wedstrijd.
Een indirecte vrije trap:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:37 schreef -J-D- het volgende:
Vraag van een man
In welke situatie wordt er een indirecte vrije trap gegeven en wanneer een directe?
Van wikipedia. Eigenlijk komt het er op neer dat alle overtredingen waar geen tegenspeler voor benodigd is, zoals hands, een indirecte vrije trap is.quote:Een indirecte vrije schop wordt onder meer toegekend als een doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied de bal langer dan zes seconden in zijn handen houdt voordat hij deze weer in het spel brengt, en als hij de bal met de handen aanraakt, nadat deze hem doelbewust door een medespeler met de voeten is toegespeeld.
De scheidsrechter kent onder meer ook een indirecte vrije schop aan de tegenpartij toe, als naar zijn oordeel een speler op een gevaarlijke wijze speelt (te hoog trappen of te laag koppen), en als een speler voorkomt dat de doelman de bal uit zijn handen in het spel kan brengen.
Kortom, een 'zwaardere' overtreding.quote:De scheidsrechter kent een directe vrije schop toe aan de tegenpartij, als een speler een overtreding begaat die wordt beoordeeld als onvoorzichtig of onbesuisd, of als er sprake is van buitensporige inzet. Bijvoorbeeld: het trappen of pogen te trappen van een tegenstander en het slaan of proberen te slaan van een tegenstander.
Ja, zoals het ook jou is aangeleerd. Volg iedereen maar met ajax, geen clubliefde niksquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon je vrouw aanleren dat Ajax het mooiste voetbal speelt, dan komt ze er wel.
Weet iemand eigenlijk waarom je bij een inworp niet buitenspel kan staan? Bizar toch dat dat de enige uitzondering is..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:12 schreef jpg97 het volgende:
Bij een inworp kun je ook niet buitenspel staan
Heel makkelijk. Iemand steekt op een zeer rare manier terwijl de bal al half weg is zijn poot naar achter en er is contact. Dat wij na 20 herhalingen kunnen zien dat er geen hard contact is is duidelijk. Dat de scheids dat ook als hard kan beoordelen in die snelheid is ook duidelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:43 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nu eens proberen uit te leggen wat er allemaal door het hoofd van Nijhuis ging toen hij de eerste strafschop gaf bij Ajax-Roda JC. Hm.. lastig.
Niet soms. Altijd sinds 1994. Breng ze nu niet in de war.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:54 schreef Barca het volgende:
Ik las hier iets over ieder jaar Olympische spelen. Dat is niet het geval. Olympische spelen heb je om de vier jaar. En soms al na twee jaar. Dit geldt afwisselend voor zomer- en winterspelen.
Nog voetbalvragen?
Righteous.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 02:13 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Met die scheidsrechters van tegenwoordig valt er ook niet veel van te begrijpen. Geez.
Ja!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
En dat is in NL het geval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |