abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 13:12:30 #151
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76395764
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe je ook gezellig mee? Leuk!
  maandag 4 januari 2010 @ 13:12:38 #152
117098 Hathor
Effe niet
pi_76395771
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is gewoon zo. Dan kan je wel anders doen beweren, maar je weet zelf ook wel dat dat onzin is.
Nou ja, dat mes snijd aan 2 kanten. Ik heb namelijk nog nooit een Marokkaan gezien die in zijn eentje ging lopen matten, het is altijd met een groep tegen 1 of 2, dus wat is nou het verschil tussen die Nederlander die niks doet omdat ie alleen is en die Marokkaan die eerst wacht tot ie een numerieke meerderheid heeft? is in mijn ogen dezelfde laffe instelling.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:12:51 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76395779
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:12 schreef EricT het volgende:

[..]

Is het niet zo? Denk je werkelijk dat iedereen altijd all pro-Molukken is geweest?

Nee iedereen steunt de Molukkers nu plotseling omdat die 50.000 mensen (alweer) moeten opknappen wat al die andere miljoenen niet durven !
Precies.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:13:59 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_76395816
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.
Nederlanders zijn nou eenmaal verder geėvolueerd dan primitieve stammen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 4 januari 2010 @ 13:14:01 #155
3542 Gia
User under construction
pi_76395820
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Doe je ook gezellig mee? Leuk!
Ik woon daar niet. En de Marokkanen in mijn wijk geven geen overlast.
pi_76395843
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef kizzybizzy het volgende:
is er al een persconferentie met Wilders...
Nee, wel een reactie. Lees: de gebruikelijke riedel
quote:
PVV eist 'zero tolerance' in Culemborg
(Novum) - De PVV eist dat de autoriteiten kiezen voor een 'zero tolerance'-beleid om zo een eind te maken aan de ongeregeldheden in Culemborg. Het 'tuig' moet zo snel mogelijk van de straat worden gehaald, laat de partij van Geert Wilders maandag weten.

De Gelderse gemeente is het al een tijd onrustig. In de wijk Terweijde maken Molukse en Marokkaanse jongeren elkaar het leven zuur. Zo ging het onder meer tijdens de jaarwisseling mis en reed een auto in op mensen die in een voortuin stonden. Ook zondagavond was het onrustig. De gemeente heeft de wijk inmiddels bestempeld als veiligheidsrisicogebied, waardoor de politie er preventief mag fouilleren. Ook staat de mobiele eenheid paraat.

De maatregelen gaan de PVV -die in 2008 nog voorstelde om het leger in te zetten om zo een eind te maken aan de problemen met Marokkaanse jongeren in Gouda- echter niet ver genoeg. De onlusten in Culemborg zijn 'het zoveelste bewijs' dat de aanpak van minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) 'ernstig tekort' schiet, stelt Kamerlid Sietse Fritsma.

"Het kabinet moet nu kiezen voor de burger en voor veiligheid en eindelijk straatterroristen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap ontnemen en het land uitzetten", meent hij. "Als de ministers het nu weer laten afweten dan moeten ze maar opstappen en een ander het werk laten doen."
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw(...)e__in_Culemborg.html

Merkwaardig dat ze de rellen meteen koppelen aan een dubbele nationaliteit en het uitzetten van mensen. De kern moet zijn dat het tuig wordt opgepakt en bestraft.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:15:04 #157
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76395850
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik woon daar niet. En de Marokkanen in mijn wijk geven geen overlast.
Met zo'n instelling wordt het natuurlijk nooit wat hč.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:15:30 #158
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76395865
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nederlanders zijn nou eenmaal verder geėvolueerd dan primitieve stammen.
Er is niets primitief aan jezelf verdedigen.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:15:48 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_76395875
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:12 schreef EricT het volgende:

[..]

Is het niet zo? Denk je werkelijk dat iedereen altijd all pro-Molukken is geweest?

Nee iedereen steunt de Molukkers nu plotseling omdat die 50.000 mensen (alweer) moeten opknappen wat al die andere miljoenen niet durven !
Ik reageerde niet op jou, en dat bedoelde ik ook helemaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:17:06 #160
3542 Gia
User under construction
pi_76395912
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:14 schreef Boldface het volgende:
Merkwaardig dat ze de rellen meteen koppelen aan een dubbele nationaliteit en het uitzetten van mensen. De kern moet zijn dat het tuig wordt opgepakt en bestraft.
Ik zou het prima vinden om ze de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, ze hebben er nog een, waar ze blijkbaar meer aan gehecht zijn. Ze moeten dan ook meteen een verblijfsvergunning krijgen.

Gaan ze daarna weer de fout in, dan dient gewoon gehandeld te worden als in andere gevallen van buitenlanders met een verblijfsvergunning.
pi_76395940
Man dit is toch gewoon vermaak van de eerste categorie? Waarom nou weer ME er tussen. Laat ze camera's ophangen, 24/7 live te volgen. Chips erbij en genieten maar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 4 januari 2010 @ 13:20:54 #162
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_76396032
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:17 schreef Harlon het volgende:
Man dit is toch gewoon vermaak van de eerste categorie? Waarom nou weer ME er tussen. Laat ze camera's ophangen, 24/7 live te volgen. Chips erbij en genieten maar.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:21:09 #163
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_76396045
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft verse Wilders al kamervragen gesteld? Ik kan wel raden wie hier in het nadeel van zal zijn.

²
Nee jij komt lekker objectief over, meneer de Marokkaan.
pi_76396056
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op jou, en dat bedoelde ik ook helemaal niet.
Maar tis wel waar
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 4 januari 2010 @ 13:23:27 #165
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_76396123
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:28 schreef EricT het volgende:

[..]

Niet geheel gelijkwaardig. Elke Moluks familie heeft zijn traditionele oorsprong in één dorp en veel dorpen hebben bloedbroederschap-relaties onderling. Houdt dus in dat alle families in principe verplicht zijn om voor elkaar op te komen in tijden van crisis.
Pela-schap. Hoop dat die in deze tijden goed benut wordt: toch niet normaal wat er in Culemborg gebeurd. Tijd dat de Molukse wijken onderling weer wat hechter worden, om elkaar te steunen..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  maandag 4 januari 2010 @ 13:25:23 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_76396188
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is primitief dat het moet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_76396223
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:23 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Pela-schap. Hoop dat die in deze tijden goed benut wordt: toch niet normaal wat er in Culemborg gebeurd. Tijd dat de Molukse wijken onderling weer wat hechter worden, om elkaar te steunen..
  maandag 4 januari 2010 @ 13:29:35 #168
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76396325
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

de meeste nederlanders hebben nu eenmaal meer te verliezen dan de gemiddelde marokkaan die in de wao loopt of geen opleiding heeft afgerond. Misschien dat het daar aan ligt? Dan erbij zijn de meeste nederlanders genetisch superieur aan de marokkanen die eeuwen aan incest hebben te verduren gehad.
pi_76396342
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:20 schreef TommyGun het volgende:

[..]

GTA Culemborg real lifesoap
pi_76396815
Benieuwd of de ME/politie vandaag ook het station controleert, want de mensen die nu aankomen kunnen vanavond weer los.
pi_76396827
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:57 schreef Meki het volgende:
Alle users zeiken hier Marokkanen af omdat zij denken dat Molukkers niks verkeerd hebben gedaan

Blijkbaar zijn de users beter geinformeerd dan de politie en wonen zij allemaal in culemborg !!
Dat de meeste mensen nu achter de Molukkers staan hebben de Marokkanen totaal aan zichzelf te danken.
Dan kan je nu wel iedere keer in een foetushouding gaan liggen en huilen dat er ergens, als je goed zoekt, wel één goede Marokkaan te vinden is, maar dat zal eerder averechts werken dan dat het goodwill voor jullie zal kweken.
Overal waar er Marokkanen zijn, zijn er problemen tussen Marokkanen en de rest van de bevolking, zowel direct als indirect. Dan is het niet moeilijk om je voor te stellen dat het voor de meeste mensen een 1+1=2 verhaaltje word. Het enige verschil nu met de rest van Nederland is dat de Molukkers nu wel iets terug durven te doen, omdat ze weten dat je samen sterk staat, iets waar wij (ja ik ook) nog veel van kunnen leren hier in de randstad.
Verder lees je ook overal dat er ook autochtonen in die wijken wonen, met de Molukkers, en dan gaat het wel goed. Dus het ligt toch echt aan de Marokkanen.
pi_76397144
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:17 schreef Gia het volgende:
Ik zou het prima vinden om ze de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, ze hebben er nog een, waar ze blijkbaar meer aan gehecht zijn. Ze moeten dan ook meteen een verblijfsvergunning krijgen.

Gaan ze daarna weer de fout in, dan dient gewoon gehandeld te worden als in andere gevallen van buitenlanders met een verblijfsvergunning.
De Nederlandse nationaliteit ontnemen gaat het probleem niet oplossen en gaat ook niet het gewenste effect opleveren.

Voor de goede orde: je leeft in een land dat vorige maand een stel Somalische piraten heeft vrijgelaten, uit angst dat ze anders hier in Nederland berecht moesten worden en dan hier asiel konden aanvragen. Onze wetten zijn kennelijk ZO slecht dichtgetimmerd dat buitenlanders die van criminele feiten worden verdacht, hier probleemloos asiel kunnen aanvragen.

Ik zie veel meer heil in lange gevangenisstraffen, opvoedingskampen en het financieel uitkleden van de verantwoordelijke (falende) opvoeders.
pi_76397171
quote:
'Als ze hier komen, maak ik ze dood'

'Als ze hier komen, maak ik ze dood'

Op de avond van 11 september stonden in Leerdam etnische groepen dreigend tegenover elkaar. De sfeer is nog steeds grimmig: ,,Gewoon doodmaken, dat volk.''

LEERDAM - Luid schreeuwend komt een Molukse man van in de veertig ineens uit het steegje gehold. ,,Oprotten, kanker-Turken, Somaliėrs, blanken, allemaal de wijk uit!''

De man koelt zijn woede op de auto van een Radio-Rijnmondverslaggever. Na een reeks klappen en schoppen tegen de auto snelt de verslaggever de Molukse wijk uit. ,,Jullie hebben hier niets te zoeken!'', schreeuwt de man hem nog na.

De sfeer in de wijk is geladen. Dinsdagavond vielen bij een vechtpartij tussen Molukse en Turkse jongens twee gewonden. Woensdagavond kon de politie ternauwernood een botsing van Molukkers met Turkse en Somalische jongens voorkomen. De politie moest de wijk afgrendelen om de jongeren uit elkaar te houden. Zo'n veertig Molukse jongeren hadden zich met stokken, buizen en zwaarden bewapend om hun wijk te verdedigen. Na tussenkomst van burgemeester M. van Veelen en gesprekken met vertegenwoordigers van de drie groepen liep de confrontatie met een sisser af.

Van Veelen vindt het ,,klasse van de gemeenschappen dat we de zaak hebben kunnen de-escaleren.'' De politie is voorbereid op een herhaling, ,,maar de afspraken zijn zodanig dat ik die niet verwacht.'' De groepen zullen elkaar mijden. Een vervolggesprek op maandag moet de lucht verder klaren.

Molukse en Turkse jongeren zijn minder optimistisch dan de burgemeester. In 1996 liep een ruzie tussen Marokkanen, Turken en Molukkers in Leerdam al flink uit de hand. Dat kan nu weer gebeuren, zeggen drie Molukse jongens, die op de Wilgstraat patrouille lopen. ,,Ik ben bereid heel ver te gaan om mijn wijk te verdedigen'', zegt de leider. ,,Praten hoeft voor ons niet meer zo, dat heeft geen zin.'' De jongste van de drie zegt met een strak gezicht: ,,Als ze hier komen, maak ik ze dood. Gewoon doodmaken, dat volk.'' Niemand wil met zijn naam in de krant.

Op een straathoek in het centrum doet een groep Turkse jongens qua verbaal geweld nauwelijks voor hun Molukse leeftijdgenoten onder. ,,Als de politie die Molukkers niet aanpakt, dan doen wij het wel en dan wordt het erg.''

De politie trad woensdagavond niet op tegen de Molukse jongens uit angst voor escalatie. De Molukse wijk in Leerdam-West zit vol stegen en gangetjes. Woordvoerder G. Herwig van de politie Zuid-Holland-zuid: ,,Wil je daar adequaat arrestaties verrichten, dan heb je heel veel politiemensen nodig. Het risico van escalatie was erg groot. Een gesprek heeft dan de voorkeur boven een veldslag. Maar die jongens zijn uiteraard nog niet van ons af.'' De politie verwacht de komende dagen 'meerdere verdachten' aan te houden.

De lezingen over de achtergronden van het conflict hebben een hoog welles-nietes-gehalte. Burgemeester Van Veelen tast nog in het duister, maar ,,gelooft niet in spanning tussen etnische groepen.'' Volgens de -overwegende christelijke- Molukse jongeren worden ze 'zeker na 11 september vorig jaar' uitgedaagd en belaagd door Somalische jongeren die hulp hebben gekregen van Turkse jongens. ,,Moslims onder elkaar, die moeten elkaar helpen'', zegt een Molukse jongen smalend. ,,Tien jaar geleden liepen zo nog met de vliegen op hun bek en nu hebben ze de grootste praatjes.'' Turkse jongens vertellen opgewonden dat juist Molukkers de boosdoeners zijn. Zij zouden weerloze Somaliėrs hebben mishandeld en afgelopen dinsdag nog een Somalische en een Turkse jongen. Dat kunnen ze niet op zich laten zitten. ,,Die Molukkers hebben de buitenlanders gepest en nu zijn ze zelf aan de beurt.''

In de Molukse wijk rijden jongeren als een soort burgerwacht in auto's rond, op zoek naar verdachte personen. Bewoners durven de wijk nauwelijks uit. Leerdam heeft een Molukse gemeenschap van inmiddels 1400 mensen. ,,We zijn hier goed geļntegreerd, maar vanochtend voelde ik me toch een beetje bekeken: daar heb je zo'n Molukker'', vertelt een oudere man. ,,Ik vind het een beetje beangstigend, zeker voor mijn vrouw en kinderen als ze zo over straat lopen. Maar als ik iemand met kwade bedoelingen voor het huis van mijn moeder zie staan, grijp ik 'm ook.''
Dit was in Leerdam (2002)
  maandag 4 januari 2010 @ 13:56:51 #174
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76397260
Zeer veel respect en bewondering voor de Molukkers, terecht dat zij voor hun mensen opkomen. Ik hoop dat de politiek nu eindelijk eens inziet dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. We zitten op een vat buskruit waarvan de lont al brand.
I am not impressed by your performance
  maandag 4 januari 2010 @ 14:00:00 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76397356
Hmm, de Marokkanen hebben maar weinig goodwill gekweekt heb ik het idee.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')