Ik schaam me altijd voor Nederland, inzake de Molukse kwestie (belofte).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:45 schreef Lundegaard het volgende:
Nederlands heeft nog iets goed te maken met de Molukkers. Een beetje hulp is niet ondenkbaar.
Ik begreep het ja. Ook onder harde kernen van grote voetbalclubs bestaan pro-Maluku lobbys.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:33 schreef EricT het volgende:
[..]
Onder Molukkers wordt er ook preventief geronseld in het hele land
Yup. Tijd om (gedeeltelijk) uit het krijt te komen.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik schaam me altijd voor Nederland, inzake de Molukse kwestie (belofte).
bij een goed beleid was dit al in de kiem gesmoord voordat het uberhaupt had kunnen escaleren. Jammergenoeg is er geen goed beleid. Pappen en nathouden, maar de onderliggende oorzaken worden nooit aangepakt.quote:Op maandag 4 januari 2010 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bestuurders? Dit is gewoon de schuld van die achterlijke opgefokte jongeren hoor. Ga anders lekker op telegraaf.nl posten. Daar pas je nl. wel tussen met het afschuiven van de verantwoordelijkheid op de bestuurders![]()
Mensen hebben nog steeds een eigen verantwoordelijkheid hoor
Jij zou jezelf eens beter moeten informeren door daar te gaan kijken. Of ga anders bemiddelen, wat ik zeker weet is dat jij geen steun krijgt van de Marrokanen.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:57 schreef Meki het volgende:
Alle users zeiken hier Marokkanen af omdat zij denken dat Molukkers niks verkeerd hebben gedaan
Blijkbaar zijn de users beter geinformeerd dan de politie en wonen zij allemaal in culemborg !!
Tsja, Roland van Schelven .(burgemeester)quote:Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
bij een goed beleid was dit al in de kiem gesmoord voordat het uberhaupt had kunnen escaleren. Jammergenoeg is er geen goed beleid. Pappen en nathouden, maar de onderliggende oorzaken worden nooit aangepakt.
Wellicht dat je moet aankloppen bij de politie, met deze waardevolle informatie.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:12 schreef Lundegaard het volgende:
'Groepen Molukse en Marokkaanse jongeren zorgen al maanden voor overlast in de wijk'
De Molukkers rellen wanneer ze worden lastiggevallen. Marokkanen rellen zonder een aanleiding, uit verveling. Dat is het verschil.
Dat dusquote:Op maandag 4 januari 2010 11:12 schreef Lundegaard het volgende:
'Groepen Molukse en Marokkaanse jongeren zorgen al maanden voor overlast in de wijk'
De Molukkers rellen wanneer ze worden lastiggevallen. Marokkanen rellen zonder een aanleiding, uit verveling. Dat is het verschil.
En daarom zijn die kneuzen hier ineens Molukker-fan, zij zouden ook zo willen zijn.......quote:Op maandag 4 januari 2010 11:17 schreef Revolution-NL het volgende:
De Molukkers zijn in tegenstelling tot de Nederlanders niet zo laf om te buigen voor de terreur van de Marokkanen.
Dat is nou juist wat zo weinig zin heeft. OF de politie doet niks met de informatie, OF de politie doet er wel iets mee, maar het opgepakte tuig loopt binnen no-time weer op straat. Zegt het begrip 'draaideurcrimineel' je iets?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht dat je moet aankloppen bij de politie, met deze waardevolle informatie.
Het is ergens wel relevant dat het Molukkers zijn: als er eentje wordt aangevallen, slaan ze met z'n allen terug.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:59 schreef Boldface het volgende:
Mensen gaan voor eigen rechter spelen, bij gebrek aan handhaving en bij gebrek aan ingrijpen door instanties die dat horen te doen. Dat het toevallig om Molukkers gaat die nu de Marokkanen aanvallen, is niet eens zo bijzonder relevant. Het maakt hooguit duidelijk dat deze mensen niet met zich laten sollen en zélf wel orde op zaken stellen als politie en justitie dat nalaten.
Ik voorzie dit soort rellen nog veel vaker. Ik zie het zelfs wel schering en inslag worden als de politie niet snel beter gaat functioneren in dit land.
Gelijkwaardig primitief stammengedragquote:Op maandag 4 januari 2010 12:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is ergens wel relevant dat het Molukkers zijn: als er eentje wordt aangevallen, slaan ze met z'n allen terug.
Kan ik al een kaartje kopen?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zijn toch altijd minderheden die onderling bakkeleien terwijl de elite geniet van nectar, ambrozijn en het spektakel?
Niet geheel gelijkwaardig. Elke Moluks familie heeft zijn traditionele oorsprong in één dorp en veel dorpen hebben bloedbroederschap-relaties onderling. Houdt dus in dat alle families in principe verplicht zijn om voor elkaar op te komen in tijden van crisis.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelijkwaardig primitief stammengedrag
Me dunkt dat dat bij Marokkanen ook vaak het geval is.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:28 schreef EricT het volgende:
[..]
Niet geheel gelijkwaardig. Elke Moluks familie heeft zijn traditionele oorsprong in één dorp en veel dorpen hebben bloedbroederschap-relaties onderling. Houdt dus in dat alle families in principe verplicht zijn om voor elkaar op te komen in tijden van crisis.
Dat is meer een vriendschappelijke steun, niet verplichtquote:Op maandag 4 januari 2010 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Me dunkt dat dat bij Marokkanen ook vaak het geval is.
Klopt, ik heb vaak genoeg Marokkanen met elkaar op de vuist zien gaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef AryaMehr het volgende:
Die eensgezindheid vind je bij de Marokkanen niet zo snel terug. In tegen stelling tot bijvoorbeeld de Turken waar de gemeenschap iets hechter is.
Doh...alsof die geen ruzie met elkaar kunnen krijgen, of Turken...of wie dan ook.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, ik heb vaak genoeg Marokkanen met elkaar op de vuist zien gaan.
Misschien hadden we die Molukkers naar Srebrenica moeten sturen...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Kentoet het volgende:
[..]
En daarom zijn die kneuzen hier ineens Molukker-fan, zij zouden ook zo willen zijn.......
Tuurlijk kan dat ook. Echter, Marokkanen onderling naaien elkaar bij het leven.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doh...alsof die geen ruzie met elkaar kunnen krijgen, of Turken...of wie dan ook.
Vooral in de bibs. Maar het zijn geen homo's.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat ook. Echter, Marokkanen onderling naaien elkaar bij het leven.
bibs was da?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vooral in de bibs. Maar het zijn geen homo's.
't Zal mij niks verbazen als dat toch ook gaat gebeuren. Goed voorbeeld.......quote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
In Gouda is het gezeik met die lui al jaren aan de gang. Verbaast me dat er nooit knokploegen zijn opgericht om Mocro's af te rossen.
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
't Zal mij niks verbazen als dat toch ook gaat gebeuren. Goed voorbeeld.......
Dat inderdaad. Het is nou niet bepaald een "good guys" - "bad guys" scenario.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Kentoet het volgende:
[..]
En daarom zijn die kneuzen hier ineens Molukker-fan, zij zouden ook zo willen zijn.......
Dacht het niet. Een burgeroorlog ontstaat niet zo makkelijk omdat een paar Nederlandse en Marokkaanse tuigjongeren elkaar afrossen.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef SebasM het volgende:
Als autochtone Nederlanders net zo solidair waren als Molukkers of Marokkanen had het hier allang burgeroorlog geweest. Toch grappig als je daar over nadenkt.
Nederlanders zijn meer ramptoeristen, ze staan erbij en kijken ernaar...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de kerstvakantie was het anders aardig feest in de Korte Akkerenquote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, i In Gouda is het gezeik met die lui al jaren aan de gang. Verbaast me dat er nooit knokploegen zijn opgericht om Mocro's af te rossen.
Niet als het er maar een paar zijn nee. Echter, als iedere keer als een Marokkaan iets flikt een hele zwik autochtonen verhaal zou komen halen, zijn het er al vrij snel meer dan 'een paar jongeren'quote:Op maandag 4 januari 2010 13:06 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Dacht het niet. Een burgeroorlog ontstaat niet zo makkelijk omdat een paar Nederlandse en Marokkanse tuigjongeren elkaar afrossen.
Mee eens. Ze laten niet met zich sollen. En gelijk hebben ze, trouwens.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:15 schreef Lyrebird het volgende:
Het is ergens wel relevant dat het Molukkers zijn: als er eentje wordt aangevallen, slaan ze met z'n allen terug.
Het gezeik met Marokkanen is in TIG steden gaande. Je mag er nooit wat van zeggen en je mag ook niet over DE Marokkanen als groep spreken, want dan heb je weer menigeen in de gordijnen, maar het doet allemaal niets af aan de feiten. Daar waar Marokkaanse straatjeugd de boel verziekt, kun je ook stellen dat ze vanuit de eigen gemeenschap onvoldoende worden gecorrigeerd en dat de opvoeding te wensen overlaat.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
Toch staan Marokkanen er wel meer voor elkaar dan wij (laffe) Nederlanders. In Gouda is het gezeik met die lui al jaren aan de gang. Verbaast me dat er nooit knokploegen zijn opgericht om Mocro's af te rossen.
heheh...zolang je dat maar blijft geloven pik.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.
Het is gewoon zo. Dan kan je wel anders doen beweren, maar je weet zelf ook wel dat dat onzin is.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
heheh...zolang je dat maar blijft geloven pik.
Weet je wat het is, zodra Nederlanders het heft in eigen hand nemen en eens terug gaan meppen, moet jij eens raden wie er opgepakt en gestraft gaan worden en wie er thee gaan drinken met de burgemeester. Juist.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen?
Wat is er mis met het uitgangspunt dat we voor dergelijke zaken de politie hebben? En dat deze mensen ook worden betaald (ze ontvangen een loon) om zich hiermee bezig te houden...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:07 schreef waterkip het volgende:
Er komt ook een telefoonkring voor gegadigden als het weer hommeles is .
Is het niet zo? Denk je werkelijk dat iedereen altijd all pro-Molukken is geweest?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
heheh...zolang je dat maar blijft geloven pik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |