Niet geheel gelijkwaardig. Elke Moluks familie heeft zijn traditionele oorsprong in één dorp en veel dorpen hebben bloedbroederschap-relaties onderling. Houdt dus in dat alle families in principe verplicht zijn om voor elkaar op te komen in tijden van crisis.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelijkwaardig primitief stammengedrag
Me dunkt dat dat bij Marokkanen ook vaak het geval is.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:28 schreef EricT het volgende:
[..]
Niet geheel gelijkwaardig. Elke Moluks familie heeft zijn traditionele oorsprong in één dorp en veel dorpen hebben bloedbroederschap-relaties onderling. Houdt dus in dat alle families in principe verplicht zijn om voor elkaar op te komen in tijden van crisis.
Dat is meer een vriendschappelijke steun, niet verplichtquote:Op maandag 4 januari 2010 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Me dunkt dat dat bij Marokkanen ook vaak het geval is.
Klopt, ik heb vaak genoeg Marokkanen met elkaar op de vuist zien gaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef AryaMehr het volgende:
Die eensgezindheid vind je bij de Marokkanen niet zo snel terug. In tegen stelling tot bijvoorbeeld de Turken waar de gemeenschap iets hechter is.
Doh...alsof die geen ruzie met elkaar kunnen krijgen, of Turken...of wie dan ook.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, ik heb vaak genoeg Marokkanen met elkaar op de vuist zien gaan.
Misschien hadden we die Molukkers naar Srebrenica moeten sturen...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Kentoet het volgende:
[..]
En daarom zijn die kneuzen hier ineens Molukker-fan, zij zouden ook zo willen zijn.......
Tuurlijk kan dat ook. Echter, Marokkanen onderling naaien elkaar bij het leven.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doh...alsof die geen ruzie met elkaar kunnen krijgen, of Turken...of wie dan ook.
Vooral in de bibs. Maar het zijn geen homo's.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat ook. Echter, Marokkanen onderling naaien elkaar bij het leven.
bibs was da?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vooral in de bibs. Maar het zijn geen homo's.
't Zal mij niks verbazen als dat toch ook gaat gebeuren. Goed voorbeeld.......quote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
In Gouda is het gezeik met die lui al jaren aan de gang. Verbaast me dat er nooit knokploegen zijn opgericht om Mocro's af te rossen.
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
't Zal mij niks verbazen als dat toch ook gaat gebeuren. Goed voorbeeld.......
Dat inderdaad. Het is nou niet bepaald een "good guys" - "bad guys" scenario.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Kentoet het volgende:
[..]
En daarom zijn die kneuzen hier ineens Molukker-fan, zij zouden ook zo willen zijn.......
Dacht het niet. Een burgeroorlog ontstaat niet zo makkelijk omdat een paar Nederlandse en Marokkaanse tuigjongeren elkaar afrossen.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef SebasM het volgende:
Als autochtone Nederlanders net zo solidair waren als Molukkers of Marokkanen had het hier allang burgeroorlog geweest. Toch grappig als je daar over nadenkt.
Nederlanders zijn meer ramptoeristen, ze staan erbij en kijken ernaar...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |