Je weet dat je op een discussieforum bent?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:20 schreef ASroma het volgende:
toch is dit weer een sluitend voorbeeld dat multiculti niet werkt omdat mensen in het algemeen intolerante kut dieren zijn.
Inderdaad zoals gewoonlijk zijn dequote:Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.
Een veel gehoorde klaagzang van de Antwerpse rossebuurt tot de Amsterdamse walletjes!quote:Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad zoals gewoonlijk zijn deMarokkaantjes
weer verantwoordelijk voor alle ellende
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of nietquote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:53 schreef Boldface het volgende:
Ik zie veel meer heil in lange gevangenisstraffen, opvoedingskampen en het financieel uitkleden van de verantwoordelijke (falende) opvoeders.
Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.
Dat is geheel aan jou. Ik geef enkel een verklaring m.b.t. waarom de Molukkers wel sneller - na een aantal grote incidenten - in Nederland zijn geïntegreerd.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?
Waar denk je dat die ''falende opvoeders'' vandaan komen? Die zijn ook ''falend opgevoed''quote:Op maandag 4 januari 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.
tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?
Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
nee het is een onderdeel van, zij horen tuurlijk wel verhalen van oudere generaties etc, tegen de systeem je kent het wel.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef blckbb het volgende:
[..]
Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of niet
Goh, dan ben je ook echt een held. Inrijden op een meisje van 13 jaar. Tjongejonge, opknopen dat tuig.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef shomila het volgende:
De actie was niet zomaar een aanslag, zeggen de bewoners, het was een gerichte aanslag. Op de 13- jarige Shoëla Coenmans, die eerder die week getuige was van een autobrand.
quote:Op maandag 4 januari 2010 14:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.
[..]
Dat is zeker niet waard. Iemand anders zei het al, de wonden helen langzaam.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in jouw kijk op dit hele verhaal.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je hen niet meehelpen? Of ben je zo'n internetheld.
EDIT: Ik dacht dat je het over de Molukse gemeenschap had, maar je had het over de Marokkaanse oudere generatie. Excuses.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?
Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
Als je naar het Openluchtmuseum in Arnhem gaat kun je zien hoe de Molukkers gehuisvest werden. In een soort kampen, barakken.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:43 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Gestreden voor het Nederlandse koninkrijk, in de veronderstelling dat de Molukse bevolking hierdoor gesteund zou worden door datzelfde koninkrijk voor zelfbeschikking en zelfstandigheid, los van Indonesië. Dat laatste is dus niet gebeurd. Onder andere uit veiligheid zijn deze Molukse mensen (KNILers) en hun gezinnen destijds opnieuw gehuisvest op Nederlands grondgebied (Nieuw-Guinea en Nederland). Ze konden niet 'terugkeren' naar hun land, omdat het door Indonesië was 'opgenomen'. Geen eigen land meer, en in een land waar ze eigenlijk niet gewenst waren. Ze zijn niet voor niets gehuisvest zo ver mogelijk van de rest van de Nederlandse samenleving (IN Nederland), zodat ze niet hoefden te integreren. Verplaats jezelf eens in deze situatie.
Dat is inderdaad een zwarte en beschamende pagina in onze geschiedenis, daar kun je niets anders van zeggen lijkt me.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:43 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Gestreden voor het Nederlandse koninkrijk, in de veronderstelling dat de Molukse bevolking hierdoor gesteund zou worden door datzelfde koninkrijk voor zelfbeschikking en zelfstandigheid, los van Indonesië. Dat laatste is dus niet gebeurd. Onder andere uit veiligheid zijn deze Molukse mensen (KNILers) en hun gezinnen destijds opnieuw gehuisvest op Nederlands grondgebied (Nieuw-Guinea en Nederland). Ze konden niet 'terugkeren' naar hun land, omdat het door Indonesië was 'opgenomen'. Geen eigen land meer, en in een land waar ze eigenlijk niet gewenst waren. Ze zijn niet voor niets gehuisvest zo ver mogelijk van de rest van de Nederlandse samenleving (IN Nederland), zodat ze niet hoefden te integreren. Verplaats jezelf eens in deze situatie.
Westerbork hebben ze ook nog gezeten zelfs...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als je naar het Openluchtmuseum in Arnhem gaat kun je zien hoe de Molukkers gehuisvest werden. In een soort kampen, barakken.
In ex-concentratiekampen als Westerbork onder andere.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als je naar het Openluchtmuseum in Arnhem gaat kun je zien hoe de Molukkers gehuisvest werden. In een soort kampen, barakken.
Ze waren in feite gewoon gehuisvest in dezelfde barakken waar voorheen Joden zaten, voordat deze gedeporteerd werden naar de vernietigingskampen. Vraag me eigenlijk af of ze dit van te voren ook is verteld. Lijkt me een lugubere wetenschap.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O, dat wist ik niet, dat is nog erger dan ik dacht.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:48 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ze waren in feite gewoon gehuisvest in dezelfde barakken waar voorheen Joden zaten, voordat deze gedeporteerd werden naar de vernietigingskampen. Vraag me eigenlijk af of ze dit van te voren ook is verteld. Lijkt me een lugubere wetenschap.
Mijn kijk is heel simpel, het gaat hier om twee groepen rellende jongeren in een wijk waar al tijden dit soort zaken gebeuren. Gewoon de ME laten buurten en de wijk in de gaten houden.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in jouw kijk op dit hele verhaal.
Hoe zie jij het?
In dat opzicht hebben Molukkers meer rechten om knap pissed off te wezen op Nederlanders, we hebben ze mooi in de kou laten staan met onze mooie praatjes. Maar persoonlijk merk ik er weinig van in de omgang met Mollukers. Toch lijken Marokkanen in de omgang een grotere hekel te hebben aan Nederland, terwijl we ze nooit iets hebben aangedaan, behalve ze van werk en uitkeringen voorzien.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O, dat wist ik niet, dat is nog erger dan ik dacht.
We zijn er weer.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:43 schreef JMarsden het volgende:
[..]
EDIT: Ik dacht dat je het over de Molukse gemeenschap had, maar je had het over de Marokkaanse oudere generatie. Excuses.
Nederland heeft dus een ereschuld aan de Molukkers als ik alles zo eens lees.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In dat opzicht hebben Molukkers meer rechten om knap pissed off te wezen op Nederlanders, we hebben ze mooi in de kou laten staan met onze mooie praatjes. Maar persoonlijk merk ik er weinig van in de omgang met Mollukers. Toch lijken Marokkanen in de omgang een grotere hekel te hebben aan Nederland, terwijl we ze nooit iets hebben aangedaan, behalve ze van werk en uitkeringen voorzien.
Ik vind een auto als moordwapen gebruiken persoonlijk een beetje verder gaan dan 'rellen'.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn kijk is heel simpel, het gaat hier om twee groepen rellende jongeren in een wijk waar al tijden dit soort zaken gebeuren. Gewoon de ME laten buurten en de wijk in de gaten houden.
Er was toch ook een heel goede Molukse voetballer jaren geleden? Simon heette die, weet zijn achternaam niet. Maratana ?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef Undergod het volgende:
Vraag me af welke "steun" er naar Culemborg gaat.
Las ergens iets over voetbal hooligans die aan de Molukse kant zouden gaan staan
Vanavond wordt er rondgereden in Culemborg door 2 chapters van de Satuh Darah Motorclub (Molukse tak van de Hells Angels).Beste Mede Molukkers, wees niet bang, wij zijn er voor jullie.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef Undergod het volgende:
Vraag me af welke "steun" er naar Culemborg gaat.
Las ergens iets over voetbal hooligans die aan de Molukse kant zouden gaan staan
van bronkhorstquote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er was toch ook een heel goede Molukse voetballer jaren geleden? Simon heette die, weet zijn achternaam niet. Maratana ?
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
Vanavond wordt er rondgereden in Culemborg door 2 chapters van de Satuh Darah Motorclub (Molukse tak van de Hells Angels).Beste Mede Molukkers, wees niet bang, wij zijn er voor jullie.
Officieel lid Satuh Darah MC, Oosten des lands | 12:32 | 04.01.10
Telegraaf site
Dat hoofd van de hells angels was toch ook moluks?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
Vanavond wordt er rondgereden in Culemborg door 2 chapters van de Satuh Darah Motorclub (Molukse tak van de Hells Angels).Beste Mede Molukkers, wees niet bang, wij zijn er voor jullie.
Telegraaf site
Tahamata.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er was toch ook een heel goede Molukse voetballer jaren geleden? Simon heette die, weet zijn achternaam niet. Maratana ?
en jij gelooft datquote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
Telegraaf site
Politici weten meestal best hoe het werkelijk zit, maar ze zeggen er willens en wetens niets over, of ze geven een andere voorstelling van zaken. Een minister van Binnenlandse Zaken die gaat onderkennen dat er grote veiligheidsproblemen zijn in bepaalde wijken, doet daarmee impliciet uitlatingen over het functioneren van de politie en geeft feitelijk een brevet van onvermogen af aan zichzelf.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:11 schreef JMarsden het volgende:
Politici zijn mensen die geen deel uit maken van de samenleving, hun bevindingen haalt uit rapporten, onderzoeken en over cijfers spreekt. Een onveilig gevoel, spanningen zijn niet uit te drukken in cijfers. Destijds bij Pauw & Witteman een special geweest over de spanningen in die Amsterdamse buurt, weet niet meer hoe het heet. Was een of andere minister van Binnenlandse Zaken geloof ik, die niet te overtuigen was van het feit dat de desbetreffende buurt onveilig is. Totaal weer iemand (een politiek persoon) welke een bewijs is van mijlenver van de samenleving af staan. Het is niet zo vreemd dat de gewone burger geen vertrouwen heeft in de overheid en regering en zelf het recht in handen neemt.
Je antwoord helaas ook.quote:
Voor hoelang? En wat schiet je ermee op? Zoals je zelf al zegt, dit speelt al tijden, over een paar maanden begint het gedonder weer opnieuw. De ME nu laten buurten helpt slechts op korte termijn.quote:het gaat hier om twee groepen rellende jongeren in een wijk waar al tijden dit soort zaken gebeuren. Gewoon de ME laten buurten en de wijk in de gaten houden.
Imams, dominees en ouderen moeten dit conflict sussen. Misschien moet er daarna gekeken worden of de indeling van de wijk aangepast kan wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef -Techno- het volgende:
Voor hoelang? En wat schiet je ermee op? Zoals je zelf al zegt, dit speelt al tijden, over een paar maanden begint het gedonder weer opnieuw. De ME nu laten buurten helpt slechts op korte termijn.
Wat zou in jouw ogen een goede lange termijn oplossing zijn?
Nee.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:24 schreef BeSimple het volgende:
Kunnen we die Marrokanen niet gewoon het land uitzetten?
Ga toch weg met je google researchquote:Op maandag 4 januari 2010 16:24 schreef BeSimple het volgende:
Na eens even wat research te doen ben ik er achter gekomen dat het gewoon de schuld is van de Marrokanen. Waarom? Het is 1 Marrokaanse groep jongeren die (net zoals in andere buurten in Nederland) de boel op stelten zetten. En Molukkers waren het zat, en toonden (niet zoals Nederlanders meestal doen in zo'n situatie) gewoon lef en gaan met de Marrokanen op de vuist.
Nee kan niet.quote:Kunnen we die Marrokanen niet gewoon het land uitzetten?
Denk je echt dat gaat werken?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:25 schreef EricT het volgende:
[..]
Imams, dominees en ouderen moeten dit conflict sussen.
Eens, maar die oplossing is al zo vaak geprobeerd...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:25 schreef EricT het volgende:
[..]
Imams, dominees en ouderen moeten dit conflict sussen. Misschien moet er daarna gekeken worden of de indeling van de wijk aangepast kan worden
Ik ben het sterk oneens met deze oplossing. Ordehandhaving in Nederland is GEEN zaak van imams en dominees. En ouders zijn er om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, maar in beginsel ook niet om de orde te handhaven.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:25 schreef EricT het volgende:
Imams, dominees en ouderen moeten dit conflict sussen. Misschien moet er daarna gekeken worden of de indeling van de wijk aangepast kan worden
Beste Mocro's, wees niet bang, wij zijn er voor jullie.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
Beste Mede Molukkers, wees niet bang, wij zijn er voor jullie.
Telegraaf site
Dat helpt idd geen fluit.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:29 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Eens, maar die oplossing is al zo vaak geprobeerd...
Van Molukse kant is wel wel degelijk een mogelijkheid om het te sussen via dominee's en ouderen, vooral ook omdat die er niets voor voelen om dit uit de hand te laten lopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:28 schreef Asgard het volgende:
[..]
Denk je echt dat gaat werken?
De ouders van de Marokkanen zullen waarschijnlijk niet eens doorhebben dat hun kind zo'n rotjoch is en als een blanke agent het komt vertellen word het gewoon ontkend.
En de Molukse ouderen zullen er niet al te happig op zijn om hun jeugd te laten toekijken terwijl hun ruiten worden ingegooid en er op hun kinderen word ingereden.
Nee, ik denk het niet.
Suggereer je nu dat er imams zijn die deze zaak wel willen laten escaleren?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:34 schreef EricT het volgende:
[..]
Van Molukse kant is wel wel degelijk een mogelijkheid om het te sussen via dominee's en ouderen, vooral ook omdat die er niets voor voelen om dit uit de hand te laten lopen.
Dat kan in een dag omslaan. Zegt helemaal niets.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:37 schreef AryaMehr het volgende:
Hier in Zwolle zijn de verhoudingen tussen de Marokkanen en Molukkers in ieder geval perfect. Nooit geen gedonder.
Idd. Het is te hopen dat het bij Culemborg blijft.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kan in een dag omslaan. Zegt helemaal niets.
Ze komen niet eens die wijk binnen, en maar beter ook voor die Marokkanen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:37 schreef IHVK het volgende:
Geenstijl gooit olie op het vuur bij iets wat mogelijk erg uit de hand kan lopen.
Ze spelen een vuil spel.
http://www.geenstijl.nl/m(...)oedele.html#comments
Dit komt in het omroepbestel dus, en Dit was het Nieuws verdwijnt. Mooie toekomst.![]()
quote:Molukkan in de maak?
Volgens hoogleraar Sociale Wetenschappen Pierre Kerseboom (foto, links) zijn we de afgelopen dagen in Culemborg getuige geweest van een uniek verschijnsel. De confrontatie tussen Marokkanen en Molukkers moeten we volgens hem zien als een gewelddadige assimilatiebotsing. Op termijn ontstaat hierdoor de ‘Molukkaan’.
De hoogleraar is zeer enthousiast over dit fenomeen. “Het is alweer een lange tijd geleden dat we zo’n heftige botsing tussen bevolkingsgroepen hebben gezien. Deze agressieve vorm van assimileren mag voor het oog een brute vertoning zijn; voor een wetenschapper is het smullen. Normaal gesproken duurt het assimilatieproces tussen etnische minderheden tientallen jaren, zo niet eeuwen. Nu maken we een korte, felle clash mee, die waarschijnlijk de Molukkaan gaat voortbrengen. Uniek! De overheid moet daarom zijn rol in deze confrontatie drastisch beperken. Laat de natuur vooral zijn gang gaan”, aldus Kerseboom.
De uitspraken van de hoogleraar worden door diverse deskundigen in het veld als uitermate controversieel beschouwd. Kerseboom is zich echter van geen kwaad bewust. Hij trekt liever een parallel met de botsing van melkwegstelsels. “Het is altijd een zeer gewelddadig schouwspel, maar voor een toeschouwer is het één en al spektakel. Uiteindelijk komt uit de chaos een nieuw prachtig melkwegstelsel tevoorschijn. Dat speelt zich nu dus in het klein af in Culemborg. Dat is toch schitterend?”, zo besluit Kerseboom.
quote:Samenscholingsverbod : 2 weken
CULEMBORG - In de wijk Terweijde in Culemborg is de komende twee weken een noodverordening van kracht. Er geldt onder meer een samenscholingsverbod voor vier of meer personen. Dat maakte de gemeente Culemborg maandag bekend.
Burgemeester Ronald van Schelven wil ''zo snel mogelijk terugkeren naar een normale situatie in de wijk''. Hij noemt de gebeurtenissen rond de jaarwisseling en van zondag ''verschrikkelijk''.
In de wijk zijn brandgangen afgesloten met betonnen afzettingen. Die moeten het onbevoegden moeilijk maken om achter de huizen te komen. De gemeente gaat ook praten met welzijnsorganisaties en de rivaliserende jongerengroepen, aldus de burgemeester.
Aanhoudingen
Tot nu toe heeft de politie zeven personen aangehouden. Vier van hen zijn maandag door de rechter-commissaris heengezonden. Zij blijven nog wel verdachten. Een persoon blijft langer vastzitten.
Allen waren betrokken bij het incident waarbij een auto tijdens de nieuwjaarsnacht op een aantal buurtbewoners inreed. Twee andere verdachten, van wie er een maandag werd aangehouden, worden later voorgeleid. Justitie houdt hen verantwoordelijk voor geweldpleging.
Jaarwisseling
Volgens Van Schelven was de politie-inzet in Culemborg tijdens de jaarwisseling groter dan ooit tevoren. De gemeente had maatschappelijke groepen uitgenodigd feesten te organiseren, waarvoor geld beschikbaar was gesteld. Ondanks deze en andere preventieve maatregelen liep het in een aantal straten toch weer uit de hand.
Ook maandagavond staat een peloton van de Mobiele Eenheid (ME) paraat om de orde in de wijk te bewaken.
Beetje verstrooide professor, als je het mij vraagt.quote:
Er zijn ook Molukse imamsquote:Op maandag 4 januari 2010 16:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat er imams zijn die deze zaak wel willen laten escaleren?
Hoe vaak is Iran ook alweer veroverd?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat jullie Nederlanders te schijterig zijn om het zelf een keer op te lossen? Vandaar de enorme belangstelling op allerlei websites.
Daar kom je slechts achter als je daadwerkelijk zijn advies opvolgt, de politie terugtrekt en het barbarisme hoogtij laat vieren...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij klinkt een beetje excentriek, maar het zou mooi zijn als hij gelijk heeft.
Lijkt me niet dat iemand serieus overweegt dit advies in de praktijk te brengen.quote:De overheid moet daarom zijn rol in deze confrontatie drastisch beperken. Laat de natuur vooral zijn gang gaan”, aldus Kerseboom.
Wilders heeft interesse getoond in dit project.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:48 schreef Sjaakz het volgende:
Lijkt me niet dat iemand serieus overweegt dit advies in de praktijk te brengen.
Ik kan je verzekeren dat geen enkel uitheemse bevolkingsgroep in Iran dergelijke acties kan flikken en dat de Iraniers vervolgens lijdzaam staan toe te kijken. In het Oosten van Iran verbleven veel Afghaanse vluchtelingen die hun handen niet van Iraanse vrouwen konden afhouden en dat hebben ze geweten ook.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoe vaak is Iran ook alweer veroverd?
overigens ligt het er ook aan waar je in nederland bent. Hier in het noorden was er sprake van overlast door asielzoekers. Toen er te ver werd gegaan, stonden er wel enkele tientallen mensen voor de poort van het centrum (enkel tegengehouden door ME). dus zeker niet alle nederlanders laten met zich sollenquote:Op maandag 4 januari 2010 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, ik heb vaak genoeg Marokkanen met elkaar op de vuist zien gaan.
Toch staan Marokkanen er wel meer voor elkaar dan wij (laffe) Nederlanders. In Gouda is het gezeik met die lui al jaren aan de gang. Verbaast me dat er nooit knokploegen zijn opgericht om Mocro's af te rossen.
Misschien goed om even te specificeren wie "het geweten hebben", de Afghanen, de Iraanse vrouwen of allebei?. Volgens de Westerse versie van de sharia heb je het hier namelijk waarschijnlijk over de Iraanse vrouwen die gestenigd werden na hun onvrijwillige overspel.quote:
De Afghanen hadden het geweten. En de sharia werd niet toegepast, maar de Iraniers namen zelf het hef in handen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien goed om even te specificeren wie "het geweten hebben", de Afghanen, de Iraanse vrouwen of allebei?. Volgens de Westerse versie van de sharia heb je het hier namelijk waarschijnlijk over de Iraanse vrouwen die gestenigd werden na hun onvrijwillige overspel.
Hopelijk wel de schuldige Afghanenquote:Op maandag 4 januari 2010 17:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Afghanen hadden het geweten. En de sharia werd niet toegepast, maar de Iraniers namen zelf het hef in handen.
Klinkt als een rechtsstaat..quote:Op maandag 4 januari 2010 17:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Afghanen hadden het geweten. En de sharia werd niet toegepast, maar de Iraniers namen zelf het hef in handen.
Ja volkswoede en lynchpartijen zijn inderdaad een goede manier om zoiets op te lossen.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zo zal het wel weer gaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:47 schreef BeSimple het volgende:
Ja ik heb het gevoel dat de Marokkanen toch net iets meer uitspoken dan de Molukkers, waarom?
http://www.volkskrant.nl/(...)mborgse_probleemwijk
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)3-jarig-meisje.dhtml (15 jarig meisje niet 13!!)
Maar we kunnen ook voor de zachte aanpak weer gaan, jarenlange ervaring wijst uit dat dit werkt... praten praten en nog eens praten![]()
Onder het mom van: ''van onze vrouwen blijf je af'' of ''wie niet horen wil, moet maar voelen''. Het is dat de Marokkanen dergelijke acties in Westerse landen kunnen permitteren, maar in landen als Marokko zou dit nooit gepikt worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja volkswoede en lynchpartijen zijn inderdaad een goede manier om zoiets op te lossen.
Alle onschuldige mensen die je daarin meeneemt neem je maar voor lief.
Ik jank niet hoor, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders in elke Marokkanen topic. Doe zelf wat of stop met janken/klagen. Gelukkig pikken de Molukkers dergelijke pesterijen niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:06 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat gejank van die AryaMehr over dat Nederlanders niks zouden doen etc. etc. en pussy's zijn in elk topic, lachwekkend werkelijk.
Iedereen steunt ze omdat het om de moslims gaat. Die molukkers zijn geen moslim.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:12 schreef EricT het volgende:
[..]
Is het niet zo? Denk je werkelijk dat iedereen altijd all pro-Molukken is geweest?
Nee iedereen steunt de Molukkers nu plotseling omdat die 50.000 mensen (alweer) moeten opknappen wat al die andere miljoenen niet durven !
Volgens mij zijn er ook een boel Molukkers Moslim. Dus wat je schrijft klopt niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Iedereen steunt ze omdat het om de moslims gaat. Die molukkers zijn geen moslim.
soort zoekt soort
Klopt wel. De Molukkers die daar wonen zijn geen moslimsquote:Op maandag 4 januari 2010 17:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook een boel Molukekrs Moslim. Dus wat je schrijft klopt niet.
quote:Op maandag 4 januari 2010 17:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Iedereen steunt ze omdat het om de moslims gaat. Die molukkers zijn geen moslim.
soort zoekt soort
Klopt. Maar in Culemborg zijn de molukkers GEEN moslims maar christenen die een oorlog willen met de lokale moslimbevolking in Culemborgquote:Op maandag 4 januari 2010 17:10 schreef EricT het volgende:
[..]
In die wijk zijn volgens mij geen Moslim Molukkers. maar ze zijn er wel degelijk in Nederland. Tis een misverstand om te denken dat Molukkers christelijk zijn, op de Molukken is de meerderheid is zelfs islamitisch (in NL is de meerderheid christelijk)
quote:Op maandag 4 januari 2010 17:11 schreef capricia het volgende:
Ik weet wel dat veel Molukkers nog een appeltje te schillen hebben met de Moslims die in de Molukken wat moordpartijen begaan hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |