Al die sextherapisten kunnen een andere baan gaan zoeken na alle leugens die ze hebben verkondigdquote:LONDEN - De wanhopige zoektocht van miljoenen vrouwen (en mannen) naar de 'g-spot' kan gestaakt worden. Het mysterieuze plekje in het vrouwenlichaam dat garant zou staan voor seksueel plezier, bestaat namelijk niet, zo concluderen Britse wetenschappers. Dat schrijft de zondagskrant The Sunday Times.
De Duitser Ernst Gräfenberg "ontdekte" de erogene zone die vrouwen tot een climax kon helpen brengen, maar het was de Amerikaanse professor Beverly Whipple die de ontdekking wereldkundig maakte. Hij onderzocht 400 vrouwen en publiceerde hoopgevende resultaten over dit trosje hypergevoelige zenuwuiteinden.
In de halve eeuw die sindsdien is verstreken, werd driftig gediscussieerd over het bestaan van dat plekje. Na onderzoek bij 1.800 Britse vrouwen concluderen de onderzoekers dat het plekje niet bestaat.
Aan het onderzoek namen tweelingen deel. Als een helft van een identieke tweeling zei dat ze een g-spot had, moest de ander dat ook hebben aangezien zij hun genen delen. Dat bleek echter niet zo te zijn, dus gaat het volgens professor Tim Spector om een mythe.
"Dit is verreweg het grootste onderzoek ooit en het toont duidelijk aan dat de idee van een g-spot puur subjectief is. Vrouwen mogen dan zeggen dat het bezit van een g-spot samenhangt met dieet of lichaamsbeweging, maar in werkelijkheid is het vrijwel onmogelijk er concrete sporen van te vinden", aldus Spector.
De meeste artsen hebben altijd al twijfels gehad bij het bestaan van de g-spot. Volgens gynaecoloog Gedis Grudzinskas "bewijst dit onderzoek het verschil tussen populaire wetenschap en biologische of anatomische wetenschap".
Toch is de zoektocht naar het plekje hiermee niet afgesloten. Want professor Whipple geeft niet toe en beschreef de Britse studie als "foutief" omdat geen rekening was gehouden met bepaalde seksuele technieken en geen lesbische vrouwen waren ondervraagd.
Daarnaast klaagt ze dat "er geen rekening is gehouden met het feit dat tweelingen doorgaans niet dezelfde seksuele partner hebben".
In het Journal of Sexual Medicine, dat de resultaten van de Britse studie publiceerde, werd al aangekondigd dat over dit thema een groot debat zal worden georganiseerd, met non-believers én believers.
03/01/10 14u04
Man ik ben al blij als ik erop mag kruipenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat vindt je er zelf van TS?
Wel eens de G-spot van een meisje gevonden?
Zijn die niet gewoon vaker geilquote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
maare, hoe zit dat dan met die vrouwen die menen die g-spot gewoon te hebben?
Bij het zoeken naar de g-spot gaat het niet om het doel maar om de tocht.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Al die sextherapisten kunnen een andere baan gaan zoeken na alle leugens die ze hebben verkondigd
Misschien zijn dat wel actrice's die menen dat ze erbij moeten horen ofzo.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Dit is toch wereldnieuws?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien zijn dat wel actrice's die menen dat ze erbij moeten horen ofzo.
Kan dit niet beter naar Sex?
Misschien zijn daar meer mensen met ervaringen.
Zoals het in het artikel staat vermeld gaat het om een subjectieve beleving. Een bepaald plekje kan dan erg lekker zijn, van een g-spot is - puur fysiek gezien - geen sprake.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Dan heb ik me zeker ook altijd dat sponzige plekje ingebeeld waar vrouwen zo makkelijk van klaarkomen.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zoals het in het artikel staat vermeld gaat het om een subjectieve beleving. Een bepaald plekje kan dan erg lekker zijn, van een g-spot is - puur fysiek gezien - geen sprake.
Inderdaad. Omdat een zogenaamde wetenschapper zegt dat het niet bestaat, moet ik het zeker maar weg laten halen?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb ik me zeker ook altijd dat sponzige plekje ingebeeld waar vrouwen zo makkelijk van klaarkomen.
Het is zo'n gelul dit allemaal, er is niks mysterieus aan de g-plek, nooit geweest ook. Het is aangetroffen, benoemd en beschreven, al dat mysterieuze is erbij verzonnen, en nu treft een 'wetenschapper' niks mysterieus aan, en trekt een belachelijke conclusie.
Wat dan?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:10 schreef Kees22 het volgende:
Of dat nou g-spot heet, weet ik niet, maar ik weet wel een plekje waar vrouwen heftig op kunnen reageren.
Nee, ik bedoel niet de kittelaar.
quote:Op zondag 3 januari 2010 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, dan zijn veel mannen op de verkeerde plek bezig!!
Die G-spot zit toch een paar centimeter diep in de vagina?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, dan zijn veel mannen op de verkeerde plek bezig!!
Tja, bij mij wel, in elk geval, maar volgens Taurus zit ie tussen de oren.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die G-spot zit toch een paar centimeter diep in de vagina?
Hij zit er ook bij jou niet, hij bestaat niet, dat lees je toch? Het zit tussen je oren!quote:Op zondag 3 januari 2010 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, bij mij wel, in elk geval, maar volgens Taurus zit ie tussen de oren.
Ik voorspel een run op wattenstaafjes nu dit bekend is.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij zit er ook bij jou niet, hij bestaat niet, dat lees je toch? Het zit tussen je oren!
Bron?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:32 schreef Yorrit het volgende:
onderzoek is uitgevoerd door mannen die de vrouwelijke sexualiteit willen onderdrukken
waar dan??quote:Op zondag 3 januari 2010 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb 'm in ieder geval niet. Maar er is wel een ander plekje waar ik graag aangeraakt wordt en waardoor ik kan klaarkomen.![]()
Maar vrouwen die schreeuwend klaarkomen als ze worden geneukt.... Nee, dat heb ik nooit meegemaakt.
Misschien heeft iedere vrouw een beetje een ander plekje en wordt daarom gezegd dat het tussen de oren zit.
getverdemmequote:Op zondag 3 januari 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan moet je aan m'n dikke teen trekken.
quote:Op zondag 3 januari 2010 16:08 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
1800 meiden die verdwalen in hun g-spot zoektocht, lijkt me meer voor de hand liggend.
Bij mezelf weet ik t wel ja, maar dacht dat er misschien nog ergens anders wat 'verborgen'zatquote:Op zondag 3 januari 2010 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mooi, da's ook de bedoeling!![]()
Je kunt toch zelf wel bedenken wat vrouwen het meest stimuleert.
quote:Op zondag 3 januari 2010 15:33 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Ik voorspel een run op wattenstaafjes nu dit bekend is.
Nogmaals, dat sponzige plekje waar jij het over hebt bestaat. Er is alleen geen sprake van een g-spot zoals we dachten dat die er was (soort van zenuwkruispunt).quote:Op zondag 3 januari 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb ik me zeker ook altijd dat sponzige plekje ingebeeld waar vrouwen zo makkelijk van klaarkomen.
Wat dachten 'we' dan? Volgens mij heeft meneer Grafenberg gesteld dat het sponsje een gevoelig plekje is dat bij stimulatie een orgasme kan opleveren. In mijn ervaring een ontdekking waar je geen wetenschapper voor hoeft te zijn maar waarvoor enig enthousiasme volstaat.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:37 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals, dat sponzige plekje waar jij het over hebt bestaat. Er is alleen geen sprake van een g-spot zoals we dachten dat die er was (soort van zenuwkruispunt).
Dan is het misschien handig dat je een keer een echt vrouwelijk orgasme meemaakt. Dan merk je het verschil wel, en daar komt dat sponzige plekje weer om de hoek kijken.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:01 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij stelt een vrouwelijk orgasme niks voor in vergelijking met die van een man.
Ik bedoel, als je moet faken, wtf dan mis je toch echt iets. (ja gefrustreerd)
Die heb ik wel eens meegemaakt hoor (althans dat denk ik), alleen niet recentquote:Op zondag 3 januari 2010 18:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dan is het misschien handig dat je een keer een echt vrouwelijk orgasme meemaakt. Dan merk je het verschil wel, en daar komt dat sponzige plekje weer om de hoek kijken.
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:01 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij stelt een vrouwelijk orgasme niks voor in vergelijking met die van een man.
Langer klopt maar wel met een minder hoge piek. Een veel minder hoge piek, daarmee zijn vrouwen dat niet gewend ik denk dat ze bij een mannelijk orgasme flauw zouden vallen, van genot.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
![]()
Die stelling moet toch echt andersom zijn hoor. Sowieso duurt een vrouwelijk orgasme over het algemeen langer dan een mannelijke. Daarbij kunnen vrouwen meerdere orgasmes achter elkaar krijgen, als in minuten na elkaar.......
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:01 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij stelt een vrouwelijk orgasme niks voor in vergelijking met die dat van een man.
Ik bedoel, als je moet faken, wtf dan mis je toch echt iets. (ja gefrustreerd)
Nou ja, om het als doel te stellen gaat wat ver: het is geen wedstrijd, natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:21 schreef Hukkie het volgende:
Mwa, kan. Mij lijkt er geen hoger doel dan om mn meiske lekker klaar te laten komen
Maar smaken verschillen natuurlijk.
quote:Aan het onderzoek namen tweelingen deel. Als een helft van een identieke tweeling zei dat ze een g-spot had, moest de ander dat ook hebben aangezien zij hun genen delen. Dat bleek echter niet zo te zijn, dus gaat het volgens professor Tim Spector om een mythe.
daarom is die van mij zo dol op pijpen....quote:Op zondag 3 januari 2010 15:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij zit er ook bij jou niet, hij bestaat niet, dat lees je toch? Het zit tussen je oren!
paardenlul...size does matters postquote:Op maandag 4 januari 2010 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
Oei, als erodome dit leest....
OH MY GODquote:Op zondag 3 januari 2010 16:08 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
1800 meiden die verdwalen in hun g-spot zoektocht, lijkt me meer voor de hand liggend.
Klopt, het is maar één van de vele onderzoeken. Maar het wordt wel gepresenteerd als het absolute en enige juiste antwoord op een aloude vraag. En dat op basis van een overhaastig getrokken conclusie na een enkel, niet al te professioneel onderzoekquote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Nou nou, maar liefst één onderzoek zegt dat het niet bestaat. Dan zal het wel zo zijn, hè.
Er was ooit een policy dat je mensen, m.n. Danny, geen teeltbalkanker toe mocht wensen, maar ik neem aan dat ik jou dan toch wel de vergrote prostaat mag gunnen?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een G Spot, dat heet prostaat
teelTbal?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er was ooit een policy dat je mensen, m.n. Danny, geen teeltbalkanker toe mocht wensen, maar ik neem aan dat ik jou dan toch wel de vergrote prostaat mag gunnen?
I got carried away bij het idee dat lichaamsdelen ook op latere leeftijd nog groeien en ik had altijd het idee dat Danny grotere ballen wou.quote:
Oren groeien je hele leven door.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
I got carried away bij het idee dat lichaamsdelen ook op latere leeftijd nog groeien.
Dan is het goed nieuws dat je G-spot kennelijk tussen je oren zit.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oren groeien je hele leven door.
Je neus ookquote:Op maandag 4 januari 2010 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oren groeien je hele leven door.
Juist niet, het is nog moeilijker zoeken. Hoe groter de oppervlakte van je oren hoe meer ruimte ertussen zit.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dan is het goed nieuws dat je G-spot kennelijk tussen je oren zit.
Ze negeert dit topic gewoon.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
paardenlul...size does matters post
Zo'n statement heeft niets met wetenschap te maken. Op die manier kan je astrologie, readings, ingestraald water en andere pseudowetenschap ook gaan accepteren.quote:een gebrek aan respect voor wat vrouwen zelf zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |