Al die sextherapisten kunnen een andere baan gaan zoeken na alle leugens die ze hebben verkondigdquote:LONDEN - De wanhopige zoektocht van miljoenen vrouwen (en mannen) naar de 'g-spot' kan gestaakt worden. Het mysterieuze plekje in het vrouwenlichaam dat garant zou staan voor seksueel plezier, bestaat namelijk niet, zo concluderen Britse wetenschappers. Dat schrijft de zondagskrant The Sunday Times.
De Duitser Ernst Gräfenberg "ontdekte" de erogene zone die vrouwen tot een climax kon helpen brengen, maar het was de Amerikaanse professor Beverly Whipple die de ontdekking wereldkundig maakte. Hij onderzocht 400 vrouwen en publiceerde hoopgevende resultaten over dit trosje hypergevoelige zenuwuiteinden.
In de halve eeuw die sindsdien is verstreken, werd driftig gediscussieerd over het bestaan van dat plekje. Na onderzoek bij 1.800 Britse vrouwen concluderen de onderzoekers dat het plekje niet bestaat.
Aan het onderzoek namen tweelingen deel. Als een helft van een identieke tweeling zei dat ze een g-spot had, moest de ander dat ook hebben aangezien zij hun genen delen. Dat bleek echter niet zo te zijn, dus gaat het volgens professor Tim Spector om een mythe.
"Dit is verreweg het grootste onderzoek ooit en het toont duidelijk aan dat de idee van een g-spot puur subjectief is. Vrouwen mogen dan zeggen dat het bezit van een g-spot samenhangt met dieet of lichaamsbeweging, maar in werkelijkheid is het vrijwel onmogelijk er concrete sporen van te vinden", aldus Spector.
De meeste artsen hebben altijd al twijfels gehad bij het bestaan van de g-spot. Volgens gynaecoloog Gedis Grudzinskas "bewijst dit onderzoek het verschil tussen populaire wetenschap en biologische of anatomische wetenschap".
Toch is de zoektocht naar het plekje hiermee niet afgesloten. Want professor Whipple geeft niet toe en beschreef de Britse studie als "foutief" omdat geen rekening was gehouden met bepaalde seksuele technieken en geen lesbische vrouwen waren ondervraagd.
Daarnaast klaagt ze dat "er geen rekening is gehouden met het feit dat tweelingen doorgaans niet dezelfde seksuele partner hebben".
In het Journal of Sexual Medicine, dat de resultaten van de Britse studie publiceerde, werd al aangekondigd dat over dit thema een groot debat zal worden georganiseerd, met non-believers én believers.
03/01/10 14u04
Man ik ben al blij als ik erop mag kruipenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat vindt je er zelf van TS?
Wel eens de G-spot van een meisje gevonden?
Zijn die niet gewoon vaker geilquote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
maare, hoe zit dat dan met die vrouwen die menen die g-spot gewoon te hebben?
Bij het zoeken naar de g-spot gaat het niet om het doel maar om de tocht.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Al die sextherapisten kunnen een andere baan gaan zoeken na alle leugens die ze hebben verkondigd
Misschien zijn dat wel actrice's die menen dat ze erbij moeten horen ofzo.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Dit is toch wereldnieuws?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien zijn dat wel actrice's die menen dat ze erbij moeten horen ofzo.
Kan dit niet beter naar Sex?
Misschien zijn daar meer mensen met ervaringen.
Zoals het in het artikel staat vermeld gaat het om een subjectieve beleving. Een bepaald plekje kan dan erg lekker zijn, van een g-spot is - puur fysiek gezien - geen sprake.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Dan heb ik me zeker ook altijd dat sponzige plekje ingebeeld waar vrouwen zo makkelijk van klaarkomen.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zoals het in het artikel staat vermeld gaat het om een subjectieve beleving. Een bepaald plekje kan dan erg lekker zijn, van een g-spot is - puur fysiek gezien - geen sprake.
Inderdaad. Omdat een zogenaamde wetenschapper zegt dat het niet bestaat, moet ik het zeker maar weg laten halen?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb ik me zeker ook altijd dat sponzige plekje ingebeeld waar vrouwen zo makkelijk van klaarkomen.
Het is zo'n gelul dit allemaal, er is niks mysterieus aan de g-plek, nooit geweest ook. Het is aangetroffen, benoemd en beschreven, al dat mysterieuze is erbij verzonnen, en nu treft een 'wetenschapper' niks mysterieus aan, en trekt een belachelijke conclusie.
Wat dan?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:10 schreef Kees22 het volgende:
Of dat nou g-spot heet, weet ik niet, maar ik weet wel een plekje waar vrouwen heftig op kunnen reageren.
Nee, ik bedoel niet de kittelaar.
quote:Op zondag 3 januari 2010 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, dan zijn veel mannen op de verkeerde plek bezig!!
Die G-spot zit toch een paar centimeter diep in de vagina?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, dan zijn veel mannen op de verkeerde plek bezig!!
Tja, bij mij wel, in elk geval, maar volgens Taurus zit ie tussen de oren.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die G-spot zit toch een paar centimeter diep in de vagina?
Hij zit er ook bij jou niet, hij bestaat niet, dat lees je toch? Het zit tussen je oren!quote:Op zondag 3 januari 2010 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, bij mij wel, in elk geval, maar volgens Taurus zit ie tussen de oren.
Ik voorspel een run op wattenstaafjes nu dit bekend is.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij zit er ook bij jou niet, hij bestaat niet, dat lees je toch? Het zit tussen je oren!
Bron?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:32 schreef Yorrit het volgende:
onderzoek is uitgevoerd door mannen die de vrouwelijke sexualiteit willen onderdrukken
waar dan??quote:Op zondag 3 januari 2010 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb 'm in ieder geval niet. Maar er is wel een ander plekje waar ik graag aangeraakt wordt en waardoor ik kan klaarkomen.![]()
Maar vrouwen die schreeuwend klaarkomen als ze worden geneukt.... Nee, dat heb ik nooit meegemaakt.
Misschien heeft iedere vrouw een beetje een ander plekje en wordt daarom gezegd dat het tussen de oren zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |