quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef TheVotary het volgende:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of mensen een onderscheiding in fases hebben beleefd (of beleven). Dus kwam de depressie voor de angstklachten of de angstklachten voor de depressie? Kan natuurlijk ook zijn dat het voor jezelf niet mogelijk was dit onderscheid nog te maken. Door je mentale status is het tijdens dit soort periodes toch vrij lastig om alles op een rijtje te krijgen.
Ik weet niet precies wat er eerst was, mn depressie of mijn angstklachten. Ik was 8 jaar, ik kende heel het fenomeen depressie niet. Ik weet alleen dat ik mij heel eenzaam voelde, dat ik me het liefste terugtrok en dat ik de wereld wel kon schieten.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef TheVotary het volgende:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of mensen een onderscheiding in fases hebben beleefd (of beleven). Dus kwam de depressie voor de angstklachten of de angstklachten voor de depressie? Kan natuurlijk ook zijn dat het voor jezelf niet mogelijk was dit onderscheid nog te maken. Door je mentale status is het tijdens dit soort periodes toch vrij lastig om alles op een rijtje te krijgen.
Ga hardlopen! Na een week ofzo begin je je opeens echt heel goed te voelen. Het heeft mij ongeveer een half jaar geduurd voordat ik er aan begon maar het resultaat is echt.... wow.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:44 schreef Twizu het volgende:
Iemand nog tips voor een beetje nuttige daginvulling.![]()
Heb ik ook, ik heb haast een soort van sociale faalangst volgens mij, ben ook bang mensen kwijt te raken door eigen toedoen, of wanneer ik mensen nog maar net ken ben ik al bang dat ze me niets vinden en word ik heel onzeker in gesprekken en sociale situaties en zo..... Erg frustrerend, en slaat ook nog eens nergens op, maar door die angst word het soms nog werkelijkheid ook, en wordt de angst weer groter, echt een vicieuze cirkel gewoon..... Moet echt eens wat aan mijn zelfbeeld/gedachten doen, en ik weet dat ik het allemaal in eigen hand heb en in principe veel meer kan/waard ben dan ik zelf denk. Wanneer ik meer impulsief ben en niet echt nadenk bij alles wat ik doe, voel ik me ook veel beter. Ik heb nu zeeën van tijd(gestopt met werken), denk dat ik maar eens een keer weer flink en regelmatig ga sporten, hoop dat dat wat helpt...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb ook de kracht van het nu gelezen en het werkt op het moment dat je het leest (bij mij), maar daarna heeft het 'pijnlichaam' toch weer meer kracht.
Ik heb veel last van een stemmetje in mij dat me dingen wijs probeert te maken, steeds heel kritisch is op alles wat ik doe, hoe ik eruit zie, etc. Laatst erachter gekomen mijn grootste klacht (angst mijn man kwijt te raken door eigen toedoen) een borduursel is van wat mijn moeder me allemaal heeft verteld vroeger.
Mijn ouders zijn gescheiden en zij vertelde me allerlei dingen dat ze weleens wenste over m'n vader (NIET leuk!). Maar ook gewoon de kleine dingen. Ik wil soms alleen zijn en niet aangeraakt worden, en ik hoor dan meteen mijn moeder zeggen 'daar begint de aftakeling van je relatie!' terwijl dat echt totaal nergens op slaat, ik ben mijn moeder niet en mijn man is mijn vader niet.
Ik lees nu 'De innerlijke criticus ontmaskerd' van Hal Stone en ik merk verschil met hoe ik nu naar die stem luister. Het is nog niet altijd even makkelijk, maar ik weet bij mij in ieder geval waar alle ellende vandaan komt. In ieder geval een groot deel dan. Ik kan het boek wel aanraden aan iedereen die last heeft van dwanggedachtes, en negatieve stemmen in jezelf die je continu laten twijfelen aan jezelf.
Allereerst sterkte met je probleemquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:41 schreef SaraST het volgende:
Ik heb al sinds 2001 last van angst. Ik heb al verschillende dingen gedaan zoals cognitieve gedragstherapie en medicijnen. Toch gaat het niet weg. Ik doe wel meer dingen, maar ik ben er niet tevreden mee. Ik maak me altijd maar druk en ik ben inmiddels bang dat het nooit meer weggaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |