En kun je er iets mee?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja die bladiebla ken ik allemaal wel.
Die opmerking over filters had helemaal niets te maken met die post over Bayer. Ik had het over overtuigingen als filters in het algemeen.quote:enne over met een bepaalde bril naar de wereld kijken: heeft zij werkelijk mensen van bayer hard zien lachen dan? DAT noem ik pas de werkelijkheid met een bril of filter waarnemen!
maargoed, met deze hele zinloze discussie vergallen we het topic. dus wat mij betreft einde discussie, of verder via PM oid
Ja, ik kan daar wel wat mee ja. ik geef je ook geen ongelijk in wat je zegt, maar vaak worden dergelijke denkwijzen gebruikt om zaken te overrelativeren. Bijv het feit dat ik er zelf verantwoordelijk voor ben of ik me al dan niet gekwetst voel door een bericht op fok, vermindert de gekwetstheid niet (vergroot deze hooguit doordat er ook een schuldgevoel bovenopkomt, omdat het dan ook nog mn eigen "schuld" is) en daarbij doet het er ook niets aan af dat de formulering Evienne wat prettiger kon, wat ze daarna ook gedaan heeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En kun je er iets mee?
[..]
Die opmerking over filters had helemaal niets te maken met die post over Bayer. Ik had het over overtuigingen als filters in het algemeen.
Ben jij je er misschien ook wel ergens van bewust dat niet alleen ons denken ons beinvloedt, maar dat we ook gevormd worden door zaken die ons ongevraagd overkomen?quote:Op zondag 3 januari 2010 01:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deze link hoort absoluut in dit topic thuis:
Teveel nadenken - Kracht van het nu #3
Dit topic bevat informatie over hoe ons denken ons beinvloedt en hoe het kan leiden tot depressie en angststoornissen.
Dat is ook het moeilijkste... ik weet nog dat ik heel vaak paniekaanvallen had en mensen dan vroegen:"waar ben je dan bang voor?"quote:Op zondag 3 januari 2010 18:56 schreef Quickie_Butt het volgende:
Eens met Jannuk. Hoewel ik dergelijke adviezen nog niet eens zo erg vind.
Ookal is het soms voor mensen moeilijk voor te stellen wat een depressie/angststoornis is als ze het zelf niet kennen ik ga er altijd maar vanuit dat ze zoiets goed bedoelen en je graag willen helpen.
Waar ik de afgelopen maanden (jaar) wel me ontzettend aan gestoord heb (ik kan er zo weer loeikwaad om worden) is het onbegrip of minachting hierover. Hoevaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik "maar gewoon dit of dat moet doen" of me "er niet zo druk om moet maken" of "ja, ach, we zijn allemaal wel eens depressief". Ik heb daardoor ook een tijd aan mezelf getwijfeld, of ik het niet allemaal mezelf wijsmaakte en dat iedereen dergelijke gevoelens had maar "daar ook gewoon mee kon leven". Nu weet ik gelukkig beter, maar dat vond (vind) ik het moeilijkste.
Oja, dat soort adviezen ja.... Goh, ja ik ben ook wel eens somber en dan wil ik heel de dag niks doen. of (over mn adhd): ja ik ben ook wel eens druk in mijn hoofd.... NEE SUKKEL! de hele dag door en elke dag zeg ik je!!! nondeju!quote:Op zondag 3 januari 2010 18:56 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ookal is het soms voor mensen moeilijk voor te stellen wat een depressie/angststoornis is als ze het zelf niet kennen ik ga er altijd maar vanuit dat ze zoiets goed bedoelen en je graag willen helpen.
Waar ik de afgelopen maanden (jaar) wel me ontzettend aan gestoord heb (ik kan er zo weer loeikwaad om worden) is het onbegrip of minachting hierover. Hoevaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik "maar gewoon dit of dat moet doen" of me "er niet zo druk om moet maken" of "ja, ach, we zijn allemaal wel eens depressief". Ik heb daardoor ook een tijd aan mezelf getwijfeld, of ik het niet allemaal mezelf wijsmaakte en dat iedereen dergelijke gevoelens had maar "daar ook gewoon mee kon leven". Nu weet ik gelukkig beter, maar dat vond (vind) ik het moeilijkste.
Ik had ook nog wel eens dat er wel iets leuks was, dat vertelde ik dan, en dan werd er keihard gezegd: zie je nou wel, je bent helemaal niet depressief.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:05 schreef Murmeli het volgende:
Mn moeder vroeger altijd: bekijk het dan toch van de positieve kant! Er is toch helemaal geen reden om zo negatief te doen?
waardoor je dus jezelf dan ook nog de schuld geeft: goh iedereen vindt het leuk alleen ik niet, zal wel aan mij liggen dan.
Waar zie je in mijn post staan dat de Kracht vh Nu de universele oplossing is voor al jullie problemenquote:Op zondag 3 januari 2010 18:48 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Ben jij je er misschien ook wel ergens van bewust dat niet alleen ons denken ons beinvloedt, maar dat we ook gevormd worden door zaken die ons ongevraagd overkomen?
Ik vind het nogal simpel om het "kracht van het nu"-principe neer te zetten als universele oplossing voor depressie en angstklachten. Heel erg simpel. Omdat je van een hoop mensen die lijden aan depressies en angsten de oorzaak voor deze symptomen niet weet.
Ik heb zelf een depressie gehad van een aantal jaar en ben daaruit gekomen door de Kracht vh Nu. Zo in 1 keer de hele depressie weg en sindsdien alleen nog maar wat last gehad van negatieve gedachten.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:56 schreef Quickie_Butt het volgende:
Dat is hartstikke tof voor jequote:Op zondag 3 januari 2010 19:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb zelf een depressie gehad van een aantal jaar en ben daaruit gekomen door de Kracht vh Nu. Zo in 1 keer de hele depressie weg en sindsdien alleen nog maar wat last gehad van negatieve gedachten.
Ik heb, helaas, dit jaar mijn 25-jarig depressie jubileum. In al die tijd heb ik van alles geprobeerd qua therapieën: Mindfullness, hypnotherapie, EMDR, psychotherapie, regressietherapie, cognitieve therapie, herprogrammering. Ook een hoop zelf geprobeerd, dus zonder de hulpverlening. Inmiddels is mijn depressie een dysthyme stoornis geworden, oftewel chronisch. Jammer, ik probeer mijn leven te leven zoals het komt, meestal heb ik nergens last van, maar soms slaat de depressie van het ene op het andere moment toe.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb zelf een depressie gehad van een aantal jaar en ben daaruit gekomen door de Kracht vh Nu. Zo in 1 keer de hele depressie weg en sindsdien alleen nog maar wat last gehad van negatieve gedachten.
vooral veel naar buiten, frisse lucht is goed en wandelen ofzo werkt bij mij om mn hoofd leeg te maken (ga op verkenningstocht in buurten waar je de weg niet zo goed weet bijv).quote:Op zondag 3 januari 2010 22:44 schreef Twizu het volgende:
Iemand nog tips voor een beetje nuttige daginvulling.![]()
quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef TheVotary het volgende:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of mensen een onderscheiding in fases hebben beleefd (of beleven). Dus kwam de depressie voor de angstklachten of de angstklachten voor de depressie? Kan natuurlijk ook zijn dat het voor jezelf niet mogelijk was dit onderscheid nog te maken. Door je mentale status is het tijdens dit soort periodes toch vrij lastig om alles op een rijtje te krijgen.
Ik weet niet precies wat er eerst was, mn depressie of mijn angstklachten. Ik was 8 jaar, ik kende heel het fenomeen depressie niet. Ik weet alleen dat ik mij heel eenzaam voelde, dat ik me het liefste terugtrok en dat ik de wereld wel kon schieten.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef TheVotary het volgende:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of mensen een onderscheiding in fases hebben beleefd (of beleven). Dus kwam de depressie voor de angstklachten of de angstklachten voor de depressie? Kan natuurlijk ook zijn dat het voor jezelf niet mogelijk was dit onderscheid nog te maken. Door je mentale status is het tijdens dit soort periodes toch vrij lastig om alles op een rijtje te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |