Neen, jij wel? Ik weet niet of ze het kerstreces meetellen anders kunnen we nog wel even wachten denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Heb jij het cijfer verbintenissenrecht al binnen?
Nee. Ik zit telkens zenuwachtig te kijken in m'n mail maar er staat nog steeds niks. Normaal krijgen we een cijfer wel eerder terug dan de uiterste datum. Mogen ze die Kerstperiode gewoon meetellen? Lekker danquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Neen, jij wel? Ik weet niet of ze het kerstreces meetellen anders kunnen we nog wel even wachten denk ik.
Klinkt goed. Wanneer verwacht je af te studeren? Aankomende zomer?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo, daar ben ik weer eens...ik heb dit topic al een paar maanden niet meer gevolgd. Ik heb een turbulent jaar achter de rug. Na op de valreep in september mijn Bachelor te hebben behaald, ben ik in een stroomversnelling geraakt. Ik knalde meteen de Master Staats- en Bestuursrecht in zonder goed en wel mijn keuze te hebben overdacht.
Ik heb echt eind september pas de knoop doorgehakt: civiel of st/br?
Ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van. Af en toe steekt het wel even: ik zag altijd een carriere voor me op het gebied van IE, ondernemingsrecht.
De wens om de advocatuur in te gaan heb ik echter al een tijdje achter mij gelaten.
En voor een bestuursjurist bestaan daarbuiten (de advocatuur dus) zeer veel interessante mogelijkheden, bijvoorbeeld in het bedrijfsleven en bij de overheid. Er is en zal altijd vraag blijven naar bestuursjuristen.
Wat voor mij ook meespeelt, is mijn leeftijd. Ik ben 31 en zie het niet zitten om te concurrerent met hordes jonge civilisten.
De studierichting Staats- en Bestuursrecht is in Leiden vrij klein, zeker de avondopleiding in Den Haag die ik volg. Bovendien denk ik niet dat ik nu nog zou kunnen wennen aan 60-urige werkweken bij een advocatenkantoor. ik ben best ambitieus maar gewoon geen jonge hond meer.
De studierichting Staats- en Bestuursrecht is in Leiden vrij klein, zeker de avondopleiding in Den Haag die ik volg. De avondcolleges zijn gecomprimeerd en daarom goed te combineren met een daytime job. Helaas zijn de tentamens overdag, maar dankzij de prima organisatie van de UL weet ik ruim van te voren wanneer de tentamens plaatsvinden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Klinkt goed. Wanneer verwacht je af te studeren? Aankomende zomer?
dan mogen ze godverdomme wel eens opschieten met intergratievak staats/bestuurs en onderneming/insolventierecht!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb het laatst nagevraagd op de UvT en kreeg te horen dan het kerstreces niet meetelt voor de nakijkperiode. Ze hebben dus feitelijk gewoon vier weken om na te kijken....
Ik zou de scriptie ook best over de zomer willen tillen. Ik weet alleen nog niet of men daarmee akkoord zal gaan. Mijn opleiding hanteert extreem harde deadlines.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Lekker.
ik teken voor augustus. Ik houd niet van scripties en wil daar dan ook pas aan beginnen na de laatste tentamens in mei.![]()
Hier zijn het drie weken. Nou, als het er morgen niet opstaat dan stuur ik een klaagmail hahaquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb het laatst nagevraagd op de UvT en kreeg te horen dan het kerstreces niet meetelt voor de nakijkperiode. Ze hebben dus feitelijk gewoon vier weken om na te kijken....
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef aardappel het volgende:
[..]
dan mogen ze godverdomme wel eens opschieten met intergratievak staats/bestuurs en onderneming/insolventierecht!
Ik had best veel onderwerpen, de coördinator was het meest enthousiast over het voornemen van het kabinet om het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal voor privégebruik strafbaar te stellen. Ik vind het ook wel een interessant onderwerp (anders had ik het niet aangevoerdquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik zou de scriptie ook best over de zomer willen tillen. Ik weet alleen nog niet of men daarmee akkoord zal gaan. Mijn opleiding hanteert extreem harde deadlines.
Ik moet voor deze Master bijvoorbeeld ruim 20 stukken afleveren van zo´n 2500 woorden. Dat zijn dan essays, annotaties, beschouwingen etc. De inleverdata (soms wekelijks!) daarvan staan rotsvast, overschrijding leidt tot het cijfer 0. Keihard, maar het zorgt er wel voor dat ik de klus klaar!
Heb jij al een onderwerp? Ik heb werkelijk nog geen tijd gehad om over een onderwerp na te denken. Interessant vind ik privacy- en veiligheidsaspecten van technologische middelen die de overheid gebruikt. Hoe zit het met de grondrechten van de burger?
O&I heeft tot woensdag volgens mij, Integratievak weet ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef aardappel het volgende:
[..]
dan mogen ze godverdomme wel eens opschieten met intergratievak staats/bestuurs en onderneming/insolventierecht!
Dat klinkt wel heel leuk!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Heb jij al een onderwerp? Ik heb werkelijk nog geen tijd gehad om over een onderwerp na te denken. Interessant vind ik privacy- en veiligheidsaspecten van technologische middelen die de overheid gebruikt. Hoe zit het met de grondrechten van de burger?
Ja, maar de hamvraag is, en dat zei Dr_Strangelove ook al: is het onderwerp relevant?quote:
Rechtsvinding is supersimpelquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:54 schreef Kimochi het volgende:
Rechtsvinding ging gelukkig stukken beter dan Int/Eur.
En nu drie weekjes vakantie.
Ja, het is inderdaad heel populair.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja, maar de hamvraag is, en dat zei Dr_Strangelove ook al: is het onderwerp relevant?
De vingerafdruk-database en de bodyscanner op Schiphol bijvoorbeeld zijn´hot-items´.
Dan bestaat het risico dat een scriptie hierover niets meer kan toevoegen.
Niet als je mijn werkgroepdocente hebt gehad.quote:
Oh da's wel minder ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:30 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Niet als je mijn werkgroepdocente hebt gehad.![]()
Op het laatst weet je niet eens meer wat voor en wat achter is.
Natuurlijk werkt dat zo. Alleen moet je dan ergens in augustus nog jouw afstudeerbegeleider(s) te pakken krijgen om de eindversie te lezen. Maar dat moet toch egt te regelen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Maar je scriptie kun je toch gewoon in je eigen tijd schrijven of werkt dat helemaal niet zo?![]()
De mijne is 15 ECTS.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt dat zo. Alleen moet je dan ergens in augustus nog jouw afstudeerbegeleider(s) te pakken krijgen om de eindversie te lezen. Maar dat moet toch egt te regelen zijn.
Bovendien: je betaalt verdorie collegegeld voor een heel jaar. Bovendien staat in de studiegids van RGS S&B dat de scriptie ook in het 4e blok gedaan moet worden...
Het is trouwens maar 10 ects, dus egt een probleem moet dat niet zijn...
Nou, in de Bachelor was er een harde datum waarop deze moest worden ingeleverd. Dat was ergens in mei. Als je die niet haalt, krijg je nog wel 1 mogelijkheid om te repareren, maar dan moet je een goede reden hebben. En heb je die niet, dan wordt het het jaar (!) erop. Als het het laatste vak is van de Bachelor die je nog moet halen, kun je nog wel een verzoek indienen bij de examencommissie voor een andere regeling, maar men is gewoon strikt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Maar je scriptie kun je toch gewoon in je eigen tijd schrijven of werkt dat helemaal niet zo?![]()
Ik kan me voorstellen dat voor de Masterscriptie andere regels gelden; daarna is de studie immers afgerond. Kan er niets over vinden in de OER, of in de scriptiehandleiding! En het onderwijs van het vierde blok is eind mei afgelopen, dus kan me voorstellen dat dan ook de scriptie moet zijn ingeleverd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt dat zo. Alleen moet je dan ergens in augustus nog jouw afstudeerbegeleider(s) te pakken krijgen om de eindversie te lezen. Maar dat moet toch egt te regelen zijn.
Bovendien: je betaalt verdorie collegegeld voor een heel jaar. Bovendien staat in de studiegids van RGS S&B dat de scriptie ook in het 4e blok gedaan moet worden...
Het is trouwens maar 10 ects, dus egt een probleem moet dat niet zijn...
Dat is bij ons ook zo met de bachelorscriptie, met dien verstande dat het in het voorjaars- én najaarssemster kon. Ik heb de mijne afgelopen december ingeleverd (in het voorjaarssemester had ik nog niet genoeg ECTS, ook al zo'n flauwe regel).quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nou, in de Bachelor was er een harde datum waarop deze moest worden ingeleverd. Dat was ergens in mei. Als je die niet haalt, krijg je nog wel 1 mogelijkheid om te repareren, maar dan moet je een goede reden hebben. En heb je die niet, dan wordt het het jaar (!) erop. Als het het laatste vak is van de Bachelor die je nog moet halen, kun je nog wel een verzoek indienen bij de examencommissie voor een andere regeling, maar men is gewoon strikt.
Hij is verstuurd. Die van mij is overigens ook 41 pagina'squote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oeps, ik heb over de kleine letters heen gelezen. Die samenvatting van ondernemingsrecht is trouwens 41 pagina's.![]()
Wat extra naslagwerk is nooit verkeerd, dus als je hem wil opsturen, graag!![]()
Je hebt m'n e-mailadres nog wel denk ik?
Heb je het hier dan over het totaal aantal pagina's (ex bijlagen etc) voor de masterscriptie?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"Normale" rechtsgeleerdheid en andere juridische richtingen moeten het hoofdonderwerp in minimaal 34 pagina's behandelen dacht ik, terwijl wij Notarielen dat in 14 mogen doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |