abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76353513
Wel nee, het is meer de typische reactie waarop ik "onbeheersbaar" moet reageren: 1.) standpunt, 2.) argumenten ertegen, 3.) geheel irrelevant gezever over racisme wat niets met dat eerste standpunt te maken had. Ondertussen het onderwerp, waarover de mening een duidelijke FAIL was, veranderend in wat je "opponent" wel en niet zou moeten doen en denken en hem van alles toeschrijven.

Ja, daar heb ik niets meer dan volledige minachting voor en ik heb dan ook de onbeheersbare neiging mijn minachting daarvoor duidelijk te maken. Als je denkt dat dat iets met het "verdedigen" van Pool -in gods naam, waartegen? *lach-smiley*- te maken heeft, dan zit je goed mis.
pi_76353638
Wat een flauwekul, een ambtenaar dient zich in eerste plaats aan de wet te houden, een bevel dat tegen de wet ingaat MAG niet eens op gevolgt worden, in dat geval dient direct een hogere functionaris gerapporteerd te worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 januari 2010 @ 12:33:21 #103
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76353647
Stemmingsmakerij en bangmakerij van Struijs. Als de PVV ooit veel zetels krijgt dan wordt de partij gesaboteerd door dergelijke mensen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_76353666
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Stemmingsmakerij en bangmakerij van Struijs. Als de PVV ooit veel zetels krijgt dan wordt de partij gesaboteerd door dergelijke mensen.
Ik hoop het.
pi_76353706
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:32 schreef raptorix het volgende:
Wat een flauwekul, een ambtenaar dient zich in eerste plaats aan de wet te houden, een bevel dat tegen de wet ingaat MAG niet eens op gevolgt worden, in dat geval dient direct een hogere functionaris gerapporteerd te worden.
Wie mag bepalen of het bevel tegen de wet in gaat? En vind je niet dat je dan als consequentie moet aanvaarden dat je ontslag neemt als ambtenaar?
pi_76353769
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ja en dat zal pas echt een goed signaal zijn naar al die mensen die dan op de PVV gestemd hebben. En laten we niet vergeten dat velen dat al uit politieke onvrede doen. Als je het land onstabiel wil maken moet je vooral dat doen.
pi_76353873
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wie mag bepalen of het bevel tegen de wet in gaat? En vind je niet dat je dan als consequentie moet aanvaarden dat je ontslag neemt als ambtenaar?
Er zullen gerust situaties zijn die op de rand liggen, je kan dan 2 dingen doen:

-Het uitvoeren en achteraf een klacht indienen
-Het niet uitvoeren en gelijk een klacht indienen.

In laatste geval heb je natuurlijk wel een probleem en heb je kans dat je bestraft word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 januari 2010 @ 12:40:32 #108
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76353906
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik hoop het.
Erg onvolwassen houding in mijn ogen. Als partij zijnde kun je beter je energie steken in de ontwikkeling van je eigen beleidsplannen en daarmee kiezers winnen.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja en dat zal pas echt een goed signaal zijn naar al die mensen die dan op de PVV gestemd hebben. En laten we niet vergeten dat velen dat al uit politieke onvrede doen. Als je het land onstabiel wil maken moet je vooral dat doen.
Het land wordt daardoor simpelweg onbestuurbaar. Die houding is in mijn ogen een stuk zorgwekkender.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:40:54 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76353917
Oké, maar dat de mening een duidelijke fail is zie ik niet. Als alleen al beschouwd wordt wat aangaande lokale politiek in de Tweede Kamer aan de orde wordt gesteld dan is toetsing van plaatselijke verordeningen geen onmogelijkheid zoals we, volgens Pool, zouden moeten geloven.
Bovendien ging het in zijn hypothese over het beleid van een hoofdcommissaris, maar die voert geen eigenhandig beleid uit, maar in overleg in de driehoek en daarbij verliest hij opok nog eens uit het oog dat de stelling van van Struijs gaat over het beleid van de PVV en niet over het beleid van een hoofdcommissaris.
Dus als je beweert dat dit een fail is dan zou ik het op prijs stellen dat je dit niet op zo'n summiere wijze afdoet, maar een poging doet iets meer constructief te zijn.
Bij voorbaat dank.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76353952
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja en dat zal pas echt een goed signaal zijn naar al die mensen die dan op de PVV gestemd hebben.
Nou ja, goed, met een beetje geluk worden ze weer apathisch tegenover de politiek, en laten ze de politiek over aan de volwassenen terwijl zij zich weer gaan bezighouden met Feyenoord.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:42:43 #111
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76353980
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef LXIV het volgende:
Ambtenaren moeten volgen en dienen niet hun eigen beleid te bepalen. Dat is een der basisbeginselen van de rechtstaat! Wat nu als de één of andere ambtenaar het niet eens is met het beleid van het CDA. Mag hij dat dan ook naast zich neer leggen?
En wat als Wilders minister-president wordt?
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het is officieel onzin.

Je bent persoonlijk aansprakelijk voor je handelen en derhalve mag je alle orders weigeren die je wil. Daarmee kun je jezelf echter wel in een positie brengen waarin je alsnog strafbaar bent.

Maar dat is toch echt een ander verhaal.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:45:17 #112
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76354080
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Vorig jaar was er een enquete van de rePublic (de intermediair voor ambtenaren) waaruit bleek dat een flinke minderheid van de ambtenaren niet onder de PVV zou willen werken. Ter Horst heeft volkomen terecht aangegeven dat ambtenaren gewoon beleid moeten uitvoeren en niet moeten zeuren.

Zelf zit ik ook in een gemeente waarvan ik de kleur absoluut niet deel. Daar kan ik mijn persoonlijke opvattingen over hebben, maar dat betekent niet dat ik PvdA- of GL-orders niet uitvoer.
Zodra je handelen tegen de grondwet indruist ben je gewoon fout.

Punt.

Het is echt veel minder complex dan het hier wordt neergezet.
pi_76354113
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zodra je handelen tegen de grondwet indruist ben je gewoon fout.

Punt.

Het is echt veel minder complex dan het hier wordt neergezet.
Als ik me niet vergis kun je nooit berecht worden aan de hand van de grondwet.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:46:55 #114
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76354129
Ik vind het bizar dat iedereen zich meteen zo laat opnaaien door een paar aannames van een bromsnor. Eerst maar eens zien welke opdrachten ze krijgen en hoe ze gegeven worden voordat we met z'n allen met de grondwet gaan smijten en nazi, danwel nsb gaan roepen.
pi_76354153
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, goed, met een beetje geluk worden ze weer apathisch tegenover de politiek, en laten ze de politiek over aan de volwassenen terwijl zij zich weer gaan bezighouden met Feyenoord.
Iemand moet minstens HBO gedaan hebben om te mogen stemmen?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76354224
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan valt 3/4e van alle ambtenaren al af
  zondag 3 januari 2010 @ 12:49:56 #117
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76354225
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:11 schreef Pool het volgende:
Te voorbarig en lomp. Ten eerste heeft de PVV nog geen macht binnen het bestuur. Ten tweede kun je agenten in opleiding ook in algemene termen leren dat 'befehl ist befehl' nooit een excuus is en dat agenten altijd zelf moeten blijven nadenken of een order strookt met de (Grond)wet en de mensenrechtenverdragen. Bij die wijze les hoef je de PVV niet te betrekken.
De PVV is vooralsnog de enige partij die bij haar fantasiebeleid de kont afveegt met internationale regelgeving.

Dus ja, natuurlijk betrek je de PVV erbij.

Of gaan we nu politiek correct lopen doen? Nee toch zeker?
pi_76354257
Orders zijn gewoon orders en die moet je ten alle tijden uitvoeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76354278
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Als je marinier bent wel ja.
pi_76354282
quote:

[..]

WO natuurlijk.
pi_76354287
quote:
Ja, en dan bij voorkeur nog aan een door links goedgekeurd instituut. Vuile regenten zijn het.
pi_76354311
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:51 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als je marinier bent wel ja.
Nee gewoon altijd.
Want als dat niet gebeurt, gaat BV Nederland of een ander bedrijf gewoon kapot.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 3 januari 2010 @ 12:52:10 #123
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76354321
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:46 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis kun je nooit berecht worden aan de hand van de grondwet.
So fucking what?

Daar heb ik het toch helemaal niet over? Ik heb het over je eigen verantwoordelijkheid. En je mag je wel degelijk op die grondwet beroepen als je van mening bent dat je de orders die je zojuist kreeg niet uit hoeft te voeren.

Je mag je werkelijk overal op beroepen, desnoods het Vrolijk Weekblad van Donald Duck. Alleen is het ene verweer wat beter dan de andere
  zondag 3 januari 2010 @ 12:52:57 #124
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76354362
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Dat is dus pertinente onzin. OOK voor een marinier.
pi_76354364
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:39 schreef raptorix het volgende:
Er zullen gerust situaties zijn die op de rand liggen, je kan dan 2 dingen doen:

-Het uitvoeren en achteraf een klacht indienen
-Het niet uitvoeren en gelijk een klacht indienen.

In laatste geval heb je natuurlijk wel een probleem en heb je kans dat je bestraft word.
Niet uitvoeren is geen optie, je moet dan ontslag nemen omdat je anders tegen de trias politica in gaat door besluiten te toetsen op wettigheid. Daar is de rechterlijke macht voor en niet de uitvoerende macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')