abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:58:37 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76341529
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Maar wist je dan niet dat Geert Wilders het vleesgeworden kwaad in Nederland is?
Ja precies. Dat is zijn opvatting en ongetwijfeld ook die van Ter Horst. Die heeft verder toch niet zo veel met democratie op.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:59:37 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76341557
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat in de praktijk het gros van de ambtenaren op de eerste plaats voor zijn eigen hachie (koophuis, pensioen, etc) zal kiezen in plaats van de held uit te hangen door orders te weigeren. Militairen incluis. Zo is het tot nu toe altijd nog geweest.

Je moet je ook afvragen wat er nu precies bedoeld wordt met "te ver gaan". Illegalen daadwerkelijk oppakken en het land uitzetten? Dat is nu ook het naleven van de wet. Criminele Marokkaantjes met een dubbel paspoort op het vliegtuig naar Marokko zetten? Hun familie ernaast? Alle uitkeringtrekkende allochtonen repatrieren? Alle allochtonen repatrieren? Allochtonen steriliseren? Ze de gaskamers in sturen?

In de praktijk denk ik dat áls Wilders minister-president wordt, het allemaal nog wel zal meevallen. Op de eerste plaats omdat Wilders helemaal niet buitengewoon extreem is, ten tweede omdat Wilders altijd in een coalitie zal zitten, ten derde omdat mocht hij echt te ver gaan, er ingrijpen vanuit de EU komt.
Ingrijpen vanuit de EU maakt het sentiment alleen maar sterker. Zie Oostenrijk rond het jaar 2000.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:00:34 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76341598
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:53 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ergens zegt dit indirect wel iets over alle andere partijen waar ooit een coalitie mee gevormd is/was.
Die lijken blijkbaar dus allemaal zoveel op elkaar dat ambtenaren daar niets zo'n probleem mee hebben.
Nou ja, er zijn natuurlijk ook nooit enquetes naar gehouden, en bovendien is er van de meeste partijen wel een 'track record' bekend met het soort beleid dat uitgevoerd wordt wanneer ze het voor het zeggen hebben, dus het zou best kunnen dat er in veel hoofden van ambtenaren indianenverhalen ontstaan zijn rondom eventuele pvv-beleidsmaatregelen.

Aan de andere kant zou ik mijn eigen baan toch ook wel eens heroverwegen wanneer Geert vraagt of ik het Projectplan Kopvoddentax wil schrijven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:00:44 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76341604
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:57 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Beetje raar om over de PvdA en SP te beginnen.
Hoe lang bestaan die partijen al niet, hebben ze ooit een inhumande order uitgevaardigd?

PVV heeft nog nooit geregeerd, dus je weet niet wat je van die eenmanspartij moet verwachten. Gezien hun abjecte uitspraken, niet veel goeds.
Zullen we dat eerst maar even afwachten? En ik vind het niet raar om over andere partijen te beginnen, die politieman noemt de partijen ook bij de naam.
pi_76341615
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja precies. Dat is zijn opvatting en ongetwijfeld ook die van Ter Horst. Die heeft verder toch niet zo veel met democratie op.
Wie?
Guusje "glaasje op, laat je rijden" ter horst?
Zij van de zelfbenoemde "elite"?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_76341643
Heer Struijs loopt iets te ver op de zaken vooruit maar ben het op zich wel met hem eens.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:04:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76341721
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou ik mijn eigen baan toch ook wel eens heroverwegen wanneer Geert vraagt of ik het Projectplan Kopvoddentax wil schrijven.
Maar dat zal dan ook nooit gebeuren. Daarvoor zit de PVV nog altijd in een coalitie en Nederland in de EU. Een kopvoddentax is in alle opzichten onuitvoerbaar.

Alhoewel ik in dat geval dat projectplan juist wel zou willen schrijven. Gewoon omdat je de hele zaal hiermee tot in het uiterste belachelijk kan maken (voor zover het plan dit zelf al niet is). Verzet van binnenuit, IR. Dat is het meest effectief.
The End Times are wild
pi_76341757
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn natuurlijk ook nooit enquetes naar gehouden, en bovendien is er van de meeste partijen wel een 'track record' bekend met het soort beleid dat uitgevoerd wordt wanneer ze het voor het zeggen hebben, dus het zou best kunnen dat er in veel hoofden van ambtenaren indianenverhalen ontstaan zijn rondom eventuele pvv-beleidsmaatregelen.

Ik doelde eigenlijk meer op de hoge grijze gehalte van alle andere heersende partijen.
Echt veel te kiezen valt er niet, het zijn in werkelijkheid veelal verschillen in de marge.
Alleen tijdens de verkiezingen slaat de gevestigde orde ondubbelzinnige en duidelijk taal uit.
De andere 3,8 jaar is het allemaal flauw en grijs, en weinig echt verschil.

Niet voor niets dat rond de verkiezingen, toen Fortuyn nog leefde, er voordurend gesproken werd over "dat er eindelijk eens iets te kiezen viel". De overige partijen zijn nog net zo grijs als voor Fortuyn, en men heeft er niks van geleerd, ook al wordt soms door hen anders beweerd.
Faal van de eeuw.
pi_76341785
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dat zal dan ook nooit gebeuren. Daarvoor zit de PVV nog altijd in een coalitie en Nederland in de EU. Een kopvoddentax is in alle opzichten onuitvoerbaar.

Alhoewel ik in dat geval dat projectplan juist wel zou willen schrijven. Gewoon omdat je de hele zaal hiermee tot in het uiterste belachelijk kan maken (voor zover het plan dit zelf al niet is). Verzet van binnenuit, IR. Dat is het meest effectief.
Wil je dan verzet bieden tegen de PVV?
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:08:15 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76341859
Heeft een gemeenteraad, PVV of SP , eigenlijk iets te zeggen over de politie?
Dacht het eigenlijk niet
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:08:21 #36
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76341865
Gelukkig kunnen de tere politiemensjes ontslag nemen als ze hun werk niet naar behoren willen uitvoeren!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:09:18 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76341896
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:06 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wil je dan verzet bieden tegen de PVV?
Door een heel raar kopvoddentaxprojectplan te schrijven natuurlijk!
The End Times are wild
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:10:09 #38
11923 I.R.Baboon
pi_76341920
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook, maar ik verwacht dat de mensen in die enquete niet zo ver doordachten en een totalitaire PVV-staat voor ogen hadden.
quote:
Dat is zo, en dat is vast ook al jaren de normale gang van zaken in Den Haag, maar ik vraag me toch af hoe ik het op m'n cv zou moeten verwerken. .
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:11:37 #39
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76341965
Te voorbarig en lomp. Ten eerste heeft de PVV nog geen macht binnen het bestuur. Ten tweede kun je agenten in opleiding ook in algemene termen leren dat 'befehl ist befehl' nooit een excuus is en dat agenten altijd zelf moeten blijven nadenken of een order strookt met de (Grond)wet en de mensenrechtenverdragen. Bij die wijze les hoef je de PVV niet te betrekken.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:12:13 #40
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76341984
Pvv moet eerst een meerderheid zien te krijgen.
Dat is dus al een probleem.

40 stemmen is niet de meerderheid.
Daarbij geven al meerdere partijen aan niet met te willen samenwerken.
Nog minder kans.

Echter zal er wel naar wilders moeten worden geluisterd.
En dat moet dit kabinet doen.
Niet dat dit geweldig is, echt niet.
Maar ik zie wilders geen baas van nederland worden.

En verder met LXIV eens.
pi_76341990
waarom is het zo raar om die ene bevolkingsgroep aan te pakken wanneer die steeds voor problemen zorgt.
pi_76341994
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door een heel raar kopvoddentaxprojectplan te schrijven natuurlijk!
Ik heb dat proefballonetje (meer dan dat was het nooit) ook nooit serieus genomen.
Maar met rare plannetjes staat de PVV natuurlijk niet alleen, dus dat zou echt spijker op laag water zoeken zijn.
De andere partijen betrekken het alleen niet op de islam, en worden daarom niet als controversieel gezien en vandaar ook ontzien van kritiek in de media.
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:13:39 #43
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76342033
1. Agenten stemmen zoals eerder gezegd al voor een groot deel op de PVV. Dus ik zie het probleem niet.
2. Schandelijk dat ambtenaren hun politieke kleur laten spreken.
3. De betreffende man moet daarom ook opstappen.
I am not impressed by your performance
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:13:43 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76342036
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik heb dat proefballonetje (meer dan dat was het nooit) ook nooit serieus genomen.
Maar met rare plannetjes staat de PVV natuurlijk niet alleen, dus dat zou echt spijker op laag water zoeken zijn.
De andere partijen betrekken het alleen niet op de islam, en worden daarom niet als controversieel gezien en vandaar ook ontzien van kritiek in de media.
Of de andere partijen doen geen racistische voorstellen, dat kan natuurlijk ook.
pi_76342066
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Of de andere partijen doen geen racistische voorstellen, dat kan natuurlijk ook.
islam is geen ras. Dus die term mag je achterwege laten.
Faal van de eeuw.
pi_76342077
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef GSP het volgende:
1. Agenten stemmen zoals eerder gezegd al voor een groot deel op de PVV. Dus ik zie het probleem niet.
Bron?
quote:
2. Schandelijk dat ambtenaren hun politieke kleur laten spreken.
Vrijheid van meningsuiting?
quote:
3. De betreffende man moet daarom ook opstappen.
Partij voor de Vrijheid eh?
pi_76342090
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef GSP het volgende:
-
Dat lijkt mij sterk. Kun je dat ook aantonen?
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:15:36 #48
11923 I.R.Baboon
pi_76342093
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:12 schreef beware_reageerd het volgende:

40 stemmen is niet de meerderheid.
Nou ja, dat hangt van de opkomst af he.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:15:57 #49
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76342104
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:11 schreef Pool het volgende:
Te voorbarig en lomp. Ten eerste heeft de PVV nog geen macht binnen het bestuur. Ten tweede kun je agenten in opleiding ook in algemene termen leren dat 'befehl ist befehl' nooit een excuus is en dat agenten altijd zelf moeten blijven nadenken of een order strookt met de (Grond)wet en de mensenrechtenverdragen. Bij die wijze les hoef je de PVV niet te betrekken.
Hear hear. Doe dat eens mailen naar dit kabinet.
Dan leren ze nog wat........
Angstig dus dat je wel de PVV nodig hebt he....... En dat ligt dus NIET aan de PVV...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:18:18 #50
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76342179
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, dat hangt van de opkomst af he.
Nee, meerderheid heb je pas als je 76 of meer zetels hebt...... Ok opkomst is belangrijk.
Maar anders geen meerderheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')