Politieke wens en praktijk liggen bij de politie nogal uiteen...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef Henk-B het volgende:
Gelukkig kunnen de tere politiemensjes ontslag nemen als ze hun werk niet naar behoren willen uitvoeren!
Je had het over stemmen ipv zetels.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Nee, meerderheid heb je pas als je 76 of meer zetels hebt...... Ok opkomst is belangrijk.
Maar anders geen meerderheid.
Ben ik ergens tegen gekomen, maar kan de bron niet vinden. Dus kom ik wellicht nog op terug.quote:
Voor een dergeiljke functie is dat infaam en abject, maar dat begrijp jij ook welquote:Vrijheid van meningsuiting?
Laat ik een wedervraag stellen. Hoe zou jij het vinden wanneer een topfunctionaris van de politie oproept niet langer te luisteren naar besluiten van PVDA-burgemeesters.quote:Partij voor de Vrijheid eh?
Kun je zelf ook denken ????quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je had het over stemmen ipv zetels.
Alle mensen zijn van één ras, dus dan zou je die term nooit kunnen gebruiken. Wilders' partij discrimineert in haar plannen echter wel degelijk op basis van etniciteit, Marokkanen en Antillianen bijvoorbeeld, en dan valt het onder gangbare definities gewoon onder racisme.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
islam is geen ras. Dus die term mag je achterwege laten.
Als zo'n besluit in strijd is met wet/verdrag/mensenrechten, prima.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef GSP het volgende:
Laat ik een wedervraag stellen. Hoe zou jij het vinden wanneer een topfunctionaris van de politie oproept niet langer te luisteren naar besluiten van PVDA-burgemeesters.
Moppie, ik ben afgestudeerd politicoloog dus ja, ik snap je. Maar je maakte een foutje. Daar wilde ik je subtiel op wijzen. Dat werkt niet. Dat is jammer. Maar goed, ik kan wel denken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:25 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Kun je zelf ook denken ????
40 stemmen is niet hetzelfde als 40 zetels. Al zou men willen.
Probeer het eens.
Doe ik ook. Hij heeft meederheid ALS hij een coalitie kan vormen met meer dan 76 zetels.
Al heeft hij 100 stemmen.
Snappie ??
Hij noemt me moppie, ik ook van jou hoor.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Moppie, ik ben afgestudeerd politicoloog dus ja, ik snap je. Maar je maakte een foutje. Daar wilde ik je subtiel op wijzen. Dat werkt niet. Dat is jammer. Maar goed, ik kan wel denken.
Geeft niet hoor, maar volgende keer eerst even je posts goed doorlezen, dan kom je wat beter over.
Nope, daarom is het ook kletskoek.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een gemeenteraad, PVV of SP, eigenlijk iets te zeggen over de politie?
Dacht het eigenlijk niet
Maar de burgemeester in principe wel natuurlijk, in hoeverre kan de politieke voorkeur van een burgemeester het beleid van de politie in zijn stad veranderen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nope, daarom is het ook kletskoek.
Het is mooi om de Februaristaking te herdenken, maar deze politieman moet zijn cursusje staatsrecht overdoen.
In vrij grote mate. Hij is de korpschef.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Maar de burgemeester in principe wel natuurlijk, in hoeverre kan de politieke voorkeur van een burgemeester het beleid van de politie in zijn stad veranderen?
Zolang de PVDA een voorstander is van positieve discriminatie is het duidelijk dat zij geenzins de grondwet wensen te respecteren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zullen geen inhumane orders geven, want zij respecteren de Grondwet volgens welke iedere Nederlander gelijke rechten heeft.
Ben het helemaal eens met de heer Struijs, het kwaad dient in de kiem gesmoord te worden om erger te voorkomen.
De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat. Ik vind eigenlijk dat meneer Struijs weg moet als hij zijn opvattingen niet herziet, het kan echt niet dat je als topfunctionaris van een opleiding voor ambtenaren van mening bent, en die mening ook uit, dat ambtenaren niet loyaal hoeven te zijn aan de politieke top zolang deze op democratische wijze gekozen is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:27 schreef Pool het volgende:
Als zo'n besluit in strijd is met wet/verdrag/mensenrechten, prima.
Zo las ik het niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen.
Alleen als het een geldig politiek besluit is. Uiteindelijk dienen ambtenaren de wet en niet de politiek. En zoals de huidige PVV-politici kamervragen stellen bij verschillende incidenten, laten ze zien niet veel te snappen van of op te hebben met de wet en democratische procedures. Dus als zo'n PVV'er aan de macht is en politieke besluiten neemt, dan is het wel degelijk aan de ambtenaar om niet blindelings te volgen, maar even te checken of het besluit in lijn is met de Grondwet en de verdragen waarbij we aangesloten zijn.quote:Meningsverschillen mogen best, maar uiteindelijk moet je een politiek besluit gehoorzamen als ambtenaar, dat is een absolute noodzaak omdat het onwenselijk is dat een ondoorzichtig apparaat als het ambtenarenapparaat uiteindelijk de politieke macht kan overtreffen. Hier kan je het toch niet anders dan mee eens zijn hoop ik.
Zelfs niet als de regering extreem discriminerende maatregelen gaat nemen, moeten ze dan ook maar gewoon orders uitvoeren?quote:Op zondag 3 januari 2010 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat.
Inderdaad, moeten we ander het leger vragen om op te passen, zoals wel gebruikelijk is in bepaalde landen. Als er een groepering/stroming aan de macht dreigt te komen dan pleegt het leger wel een coup. Nee, dat lijkt mij wenselijk...quote:Op zondag 3 januari 2010 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat. Ik vind eigenlijk dat meneer Struijs weg moet als hij zijn opvattingen niet herziet, het kan echt niet dat je als topfunctionaris van een opleiding voor ambtenaren van mening bent, en die mening ook uit, dat ambtenaren niet loyaal hoeven te zijn aan de politieke top zolang deze op democratische wijze gekozen is.
Meningsverschillen mogen best, maar uiteindelijk moet je een politiek besluit gehoorzamen als ambtenaar, dat is een absolute noodzaak omdat het onwenselijk is dat een ondoorzichtig apparaat als het ambtenarenapparaat uiteindelijk de politieke macht kan overtreffen. Hier kan je het toch niet anders dan mee eens zijn hoop ik.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2010 09:39 schreef petertje2 het volgende:
De PVV vindt de vergelijking met de NSB ongepast omdat de PVV democratisch zou zijn gekozen. Echter ook de NSB is destijds democratische gekozen. De NSB bewees dat een partij die democratisch is gekozen wel degelijk ondemocratische ideeen en plannen kan hebben.
Dat is dezelfde motivatie die ambtenaren na de oorlog gebruikten om hun collaboratie met NSB en de Duitse bezetters te rechtvaardigen. De vraag is waar "Befehl ist Befehl" ophoudt en de eigen verantwoordelijkheid van ambtenaren begint.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |