abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:18:32 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_76342187
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef Henk-B het volgende:
Gelukkig kunnen de tere politiemensjes ontslag nemen als ze hun werk niet naar behoren willen uitvoeren!
Politieke wens en praktijk liggen bij de politie nogal uiteen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:20:41 #52
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76342263
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Nee, meerderheid heb je pas als je 76 of meer zetels hebt...... Ok opkomst is belangrijk.
Maar anders geen meerderheid.
Je had het over stemmen ipv zetels.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22:43 #53
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76342335
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:15 schreef Jibbe het volgende:

Bron?
Ben ik ergens tegen gekomen, maar kan de bron niet vinden. Dus kom ik wellicht nog op terug.
quote:
Vrijheid van meningsuiting?
Voor een dergeiljke functie is dat infaam en abject, maar dat begrijp jij ook wel
quote:
Partij voor de Vrijheid eh?
Laat ik een wedervraag stellen. Hoe zou jij het vinden wanneer een topfunctionaris van de politie oproept niet langer te luisteren naar besluiten van PVDA-burgemeesters.

[ Bericht 1% gewijzigd door GSP op 02-01-2010 23:29:23 ]
I am not impressed by your performance
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:25:06 #54
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76342416
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Je had het over stemmen ipv zetels.
Kun je zelf ook denken ????

40 stemmen is niet hetzelfde als 40 zetels. Al zou men willen.
Probeer het eens.

Doe ik ook. Hij heeft meederheid ALS hij een coalitie kan vormen met meer dan 76 zetels.
Al heeft hij 100 stemmen. Die heeft hij dan in zijn achterban.
Maar nog niet in de landelijke politiek.

Snappie ??

EDIT was aanvulling. Ben niet zo scherp helaas.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:26:32 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76342460
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

islam is geen ras. Dus die term mag je achterwege laten.
Alle mensen zijn van één ras, dus dan zou je die term nooit kunnen gebruiken. Wilders' partij discrimineert in haar plannen echter wel degelijk op basis van etniciteit, Marokkanen en Antillianen bijvoorbeeld, en dan valt het onder gangbare definities gewoon onder racisme.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:27:18 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76342493
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef GSP het volgende:
Laat ik een wedervraag stellen. Hoe zou jij het vinden wanneer een topfunctionaris van de politie oproept niet langer te luisteren naar besluiten van PVDA-burgemeesters.
Als zo'n besluit in strijd is met wet/verdrag/mensenrechten, prima.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:28:16 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76342533
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:25 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Kun je zelf ook denken ????

40 stemmen is niet hetzelfde als 40 zetels. Al zou men willen.
Probeer het eens.

Doe ik ook. Hij heeft meederheid ALS hij een coalitie kan vormen met meer dan 76 zetels.
Al heeft hij 100 stemmen.

Snappie ??
Moppie, ik ben afgestudeerd politicoloog dus ja, ik snap je. Maar je maakte een foutje. Daar wilde ik je subtiel op wijzen. Dat werkt niet. Dat is jammer. Maar goed, ik kan wel denken.
Geeft niet hoor, maar volgende keer eerst even je posts goed doorlezen, dan kom je wat beter over.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:33:02 #58
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76342690
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Moppie, ik ben afgestudeerd politicoloog dus ja, ik snap je. Maar je maakte een foutje. Daar wilde ik je subtiel op wijzen. Dat werkt niet. Dat is jammer. Maar goed, ik kan wel denken.
Geeft niet hoor, maar volgende keer eerst even je posts goed doorlezen, dan kom je wat beter over.
Hij noemt me moppie, ik ook van jou hoor.

Heb even inmiddels een edit gedaan. Lees die even.
Snap je precies dat we niet zover uiteen zitten.
En daarbij, na een crematie vandaag mag een onvolledige tekst ook. Dacht ik zo.
En ja, dat is nog steeds kut. Maar ik heb er wederom niets aan.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:49:08 #59
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76343297
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een gemeenteraad, PVV of SP , eigenlijk iets te zeggen over de politie?
Dacht het eigenlijk niet
Nope, daarom is het ook kletskoek.
Het is mooi om de Februaristaking te herdenken, maar deze politieman moet zijn cursusje staatsrecht overdoen.
Here we are now, entertain us.
pi_76345074
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:49 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nope, daarom is het ook kletskoek.
Het is mooi om de Februaristaking te herdenken, maar deze politieman moet zijn cursusje staatsrecht overdoen.
Maar de burgemeester in principe wel natuurlijk, in hoeverre kan de politieke voorkeur van een burgemeester het beleid van de politie in zijn stad veranderen?
  zondag 3 januari 2010 @ 00:56:02 #61
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76345777
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:35 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Maar de burgemeester in principe wel natuurlijk, in hoeverre kan de politieke voorkeur van een burgemeester het beleid van de politie in zijn stad veranderen?
In vrij grote mate. Hij is de korpschef.
Here we are now, entertain us.
  zondag 3 januari 2010 @ 01:44:32 #62
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_76347077
Voor zover te oordelen valt naar het citaat uit het interview en het aangehaalde voorbeeld uit zijn pamflet gaat Struijs zijn boekje nergens te buiten.

In het eerste geval stelt hij een vraag, in het tweede probeert hij een kwestie te illustreren. Ongegronde klacht van de PVV, dus. Het gebruikelijke,opportunistische slachtoffergedrag dat al te lang gehoor vindt in de media.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_76347299
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Die zullen geen inhumane orders geven, want zij respecteren de Grondwet volgens welke iedere Nederlander gelijke rechten heeft.
Ben het helemaal eens met de heer Struijs, het kwaad dient in de kiem gesmoord te worden om erger te voorkomen.
Zolang de PVDA een voorstander is van positieve discriminatie is het duidelijk dat zij geenzins de grondwet wensen te respecteren.
  zondag 3 januari 2010 @ 02:01:08 #64
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76347422
Heel erg overdreven en ver gezocht, vind ik.
PVV doet in twee gemeenten mee met de gemeenteraadsverkiezingen en zoals eerder op gewezen is de veronderstelling dat een gemeenteraadsfractie eigenhandig politie aan kan sturen is lichtelijk onbezonnen.
Ik vind het (wederom) een sterk staaltje demagogie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76347625
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:27 schreef Pool het volgende:
Als zo'n besluit in strijd is met wet/verdrag/mensenrechten, prima.
De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat. Ik vind eigenlijk dat meneer Struijs weg moet als hij zijn opvattingen niet herziet, het kan echt niet dat je als topfunctionaris van een opleiding voor ambtenaren van mening bent, en die mening ook uit, dat ambtenaren niet loyaal hoeven te zijn aan de politieke top zolang deze op democratische wijze gekozen is.

Meningsverschillen mogen best, maar uiteindelijk moet je een politiek besluit gehoorzamen als ambtenaar, dat is een absolute noodzaak omdat het onwenselijk is dat een ondoorzichtig apparaat als het ambtenarenapparaat uiteindelijk de politieke macht kan overtreffen. Hier kan je het toch niet anders dan mee eens zijn hoop ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-01-2010 02:30:00 ]
pi_76347871
Ah, de neomarxisten zijn weer bezig. Natuurlijk moet een agent zich altijd afvragen of opdrachten die hij krijgt wel stroken met zaken als de menselijke waardigheid, maar ik zie niet in op welke manier de PVV hier in deze discussie relevant is. Sterker nog, zolang de PVV geen burgemeesters levert ligt deze hele discussie buiten de werkelijkheid.

Het moet dus de persoonlijke overtuiging van Struijs zelf zijn, die de PVV erbij heeft gesleept. Raymond de Roon en Hero Brinkman zijn dus terecht verontwaardigd.
pi_76349109
De NSB-vergelijkingen zijn bespottelijk. En ze leiden bovendien af van het échte probleem, namelijk dat de politie liefst met een boog om probleemwijken heen loopt en dat straffen dusdanig laag zijn dat het oppakken van tuig nauwelijks nut heeft.

De PVV zou kiezen voor een flinke strafverzwaring. Politiemensen krijgen dan juist meer eer van hun werk.
  zondag 3 januari 2010 @ 08:09:54 #68
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_76349292
Weet iemand toevallig wanneer de gemeenteraadsverkiezingen zijn?
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  zondag 3 januari 2010 @ 09:31:18 #69
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76349696
quote:
Op zondag 3 januari 2010 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen.
Zo las ik het niet.

"Stel dat de partij van Wilders bij de gemeenteraadsverkiezingen ergens een heel groot aantal zetels krijgt. En vervolgens vanuit het gemeentebestuur een hard beleid ten opzichte van bepaalde bevolkingsgroepen wordt opgelegd."

Zo'n beleid moet dan nog altijd stroken met o.a. de Grondwet, de beginselen van behoorlijk bestuur en mensenrechtenverdragen. Dus als een PVV-gemeentebestuur de burgemeester en de politietop zover krijgt dat ze orders gaan geven om bijvoorbeeld alle Marokkanen in een wijk te fouilleren, dan hoort een individuele agent zo'n order niet blindelings te volgen maar zelf na te denken of hij daartoe bevoegd is.
quote:
Meningsverschillen mogen best, maar uiteindelijk moet je een politiek besluit gehoorzamen als ambtenaar, dat is een absolute noodzaak omdat het onwenselijk is dat een ondoorzichtig apparaat als het ambtenarenapparaat uiteindelijk de politieke macht kan overtreffen. Hier kan je het toch niet anders dan mee eens zijn hoop ik.
Alleen als het een geldig politiek besluit is. Uiteindelijk dienen ambtenaren de wet en niet de politiek. En zoals de huidige PVV-politici kamervragen stellen bij verschillende incidenten, laten ze zien niet veel te snappen van of op te hebben met de wet en democratische procedures. Dus als zo'n PVV'er aan de macht is en politieke besluiten neemt, dan is het wel degelijk aan de ambtenaar om niet blindelings te volgen, maar even te checken of het besluit in lijn is met de Grondwet en de verdragen waarbij we aangesloten zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door Pool op 03-01-2010 09:49:54 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 09:34:17 #70
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76349722
Indien de PVV met een discriminerend beleid komt, lijkt het me meer dan terecht dat de politie daar deze keer niet in mee gaat! Gelukkig hebben zij wel geleerd van 70 jaar geleden.

Een hard beleid van de PVV (en coalitiepartijen) dat alle burgers gewoon als gelijke behandeld moet natuurlijk wel gewoon uitgevoerd worden. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel vertrouwen meer in bij de PVV (en dat is toch best wel erg he, dat ik, als gewone keurige autochtoon, bang ben dat we een politieke macht krijgen die zal discrimineren. Wellicht dat het helemaal niet zo is, maar het is raar dat ik me daar in 2010 zorgen om maak hier in Nederland).

Ook weer de typische PVV reactie. Iemand op een hoge positie die het niet met hen eens is isoleren, aanvallen en monddood proberen te maken. Als de PVV straks in het kabinet zit, zal dat alleen nog maar erger worden. Stalinistische praktijken zijn deze lui niet vreemd.

Jammer dat anderen partijen weer niets van zich laten horen en Gekke Geert & De Rebellenclub gewoon door laten gaan met demoniseren van onschuldige burgers...
batman!
  zondag 3 januari 2010 @ 09:36:08 #71
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76349741
quote:

[..]

De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat.
Zelfs niet als de regering extreem discriminerende maatregelen gaat nemen, moeten ze dan ook maar gewoon orders uitvoeren?
batman!
  zondag 3 januari 2010 @ 09:38:12 #72
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76349759
quote:

[..]

De truc is juist dat de PVV de wet aan gaat passen. Net zoals de PvdA, VVD, en het CDA dat doen. Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat. Ik vind eigenlijk dat meneer Struijs weg moet als hij zijn opvattingen niet herziet, het kan echt niet dat je als topfunctionaris van een opleiding voor ambtenaren van mening bent, en die mening ook uit, dat ambtenaren niet loyaal hoeven te zijn aan de politieke top zolang deze op democratische wijze gekozen is.

Inderdaad, moeten we ander het leger vragen om op te passen, zoals wel gebruikelijk is in bepaalde landen. Als er een groepering/stroming aan de macht dreigt te komen dan pleegt het leger wel een coup. Nee, dat lijkt mij wenselijk...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76349774
De PVV vindt de vergelijking met de NSB ongepast omdat de PVV democratisch zou zijn gekozen. Echter ook de NSB is destijds democratische gekozen. De NSB bewees dat een partij die democratisch is gekozen wel degelijk ondemocratische ideeen en plannen kan hebben.
  zondag 3 januari 2010 @ 09:41:37 #74
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_76349790
quote:
Op zondag 3 januari 2010 09:39 schreef petertje2 het volgende:
De PVV vindt de vergelijking met de NSB ongepast omdat de PVV democratisch zou zijn gekozen. Echter ook de NSB is destijds democratische gekozen. De NSB bewees dat een partij die democratisch is gekozen wel degelijk ondemocratische ideeen en plannen kan hebben.
Inderdaad.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_76349824
quote:
Als je als ambtenaar niet meer achter je werk kunt staan moet je ontslag nemen en niet de organisatie waarin je werkt gaan traineren. Laten we niet vergeten dat de PVV, indien zij aan de macht komt, dat op volstrekt legale wijze doet via democratische weg. Zolang daar sprake van is kan het niet zo zijn dat er een muitend overheidsapparaat bestaat.
Dat is dezelfde motivatie die ambtenaren na de oorlog gebruikten om hun collaboratie met NSB en de Duitse bezetters te rechtvaardigen. De vraag is waar "Befehl ist Befehl" ophoudt en de eigen verantwoordelijkheid van ambtenaren begint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')