Precies, in amsterdam kom je niet echt tot je rust geloof ik. Als je bijv in castricum gaat wonen is het zelf kiezen zoals je zelf al zegt. Amsterdam is lekker in de buurt, en het strand ook! Wat een voordelen!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:44 schreef Stiemie het volgende:
Ah iemand met veel verhuiservaring!![]()
Als we in Castricum gaan wonen, willen we inderdaad een eigen auto. Nu hebben we een Greenwheels-abonnement en dat is toch wel erg veel gesleep met kinderen en autostoelen. Maar ja er is hier een wachtlijst van zo'n 10 jaar voor een parkeervergunning![]()
En inderdaad we denken zelf ook van meer buiten, meer rust en drukte als je dat zelf wilt.
Waarom vind je Noord-Holland trouwens niet leuk?
Kijk dat is leuk om te lezen! Dat van de middelbare scholen hadden we ook al bekeken en bedacht. Bioscoop zijn we al eens langsgelopen, maar nooit binnengeweest. We zijn nu al een paar keer in Castricum geweest (2x strand, 1x plaatsje bezocht en 1x boodschappen gedaan) om een beetje een beeld te krijgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:10 schreef M0nr03 het volgende:
ik kom oorspronkelijk uit de regio dus kan je wel wat vertellen.
castricum is idd een leuk dorp. het station heeft een intercity status dus je zit in 20-25 min in het centrum van a'dam met de trein.
je hebt middelbare scholen in het dorp zelf dus je kinderen zouden later niet enorm moeten fietsen.
er zijn leuke winkels, de basis is er de rest is in de omgeving te vinden.
zelfs het bioscoopje vind ik leuk, het is een rustige kleine bios met 2 zaaltjes en ruime stoelen en veel beenruimte.
ja t is natuurlijk wat anders als je er zelf al zo lang woont!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:11 schreef Stiemie het volgende:
Lauwra ik ben natuurlijk mijn hele leven Amsterdam gewend dus qua afstandelijke mensen ben ik wel wat gewendDe wijk waar we nu wonen is trouwens best rustig hoor en er is ook wel een beetje sociale controle enzo (he ik weet gewoon wie mijn buren zijn
) maar we beginnen gewoon uit ons appartement te groeien met 2 kinderen. En onze buitenruimte is ook niet geweldig (volgens mij passen we niet eens met zijn vieren op ons balkon
)
Altijd reizen? Ik woon in een kleinere stad dan Amsterdam en hoef in principe ook de stad niet uit als ik niet wil. Elke stad heeft supermarkten, kroegen, winkels, etc. en de wat grotere steden ook een keur aan cultuur en dergelijke. Er is ook leven buiten Amsterdam, weet je.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:41 schreef mgerben het volgende:
Niets is vergelijkbaar met amsterdam.
Als je in amsterdam woont heb je álles op loop/fietsafstand.
Je hebt eerlijk gezegd geen nood om ooit buiten amsterdam te komen.
Als je vanwege de ruimte buiten amsterdam gaat wonen zul je dat missen. Houd jezelf niet voor de gek.
Je krijgt er een hoop voor terug (ruimte, tuin, de straat over kunnen steken), maar voor 'voorzieningen' moet je altijd reizen. Dat is de keerzijde.
Scandinaviequote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:40 schreef Fogel het volgende:
Nou, dan zijn ze al gewend aan vertrekkende kinderen
Blijf in de buurt en ga naar een kindvriendelijk land zoals Denemarken, Zweden of Noorwegen, zijn jullie en de kinderen blij en je ouders ook omdat het relatief dichtbij is (maar een paar uur extra tov Castricum)
Ja alles is nu binnen bereik van 15-30 minuten. Lopend sta ik met 30 minuten op de Nieuwendijk. Fietsend sta ik met 10 minuten op Centraal Station. Met de tram ben ik in een kwartier op de Albert Cuijp. Maar ja hoe vaak doe ik dat soort dingen? En zeker met 2 kindjes op sleeptouwquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:41 schreef mgerben het volgende:
Niets is vergelijkbaar met amsterdam.
Als je in amsterdam woont heb je álles op loop/fietsafstand.
Je hebt eerlijk gezegd geen nood om ooit buiten amsterdam te komen.
Als je vanwege de ruimte buiten amsterdam gaat wonen zul je dat missen. Houd jezelf niet voor de gek.
Je krijgt er een hoop voor terug (ruimte, tuin, de straat over kunnen steken), maar voor 'voorzieningen' moet je altijd reizen. Dat is de keerzijde.
He, als je leven om de supermarkt draait hoef je echt niet naar amsterdam.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:57 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Altijd reizen? Ik woon in een kleinere stad dan Amsterdam en hoef in principe ook de stad niet uit als ik niet wil. Elke stad heeft supermarkten, kroegen, winkels, etc. en de wat grotere steden ook een keur aan cultuur en dergelijke. Er is ook leven buiten Amsterdam, weet je.
Kom eens buurten in KAA, genoeg tips te vinden over hoe je dingen wel of niet moet aanpakkenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:46 schreef Stiemie het volgende:
[..]
ScandinavieZou ik best nog wel zien zitten, maar ja hoe pak je dat daar aan qua baan enzo... Ik ben webredacteur en mijn Zweeds/Deens/Fins/Noors is niet al te best
Een bed & breakfast beginnen is niets voor ons in ieder geval
Fins is praktisch onmogelijk. Ik ken maar 1 Nederlander die het kan spreken en het heeft kunnen leren en ik heb zelf in Finland gewoond. Mijn god, wat een lastige taal. Is samen met Chines de lastigste taal ter wereld om als Nederlander te leren. Je spreekt sneller en beter Arabisch dan je Fins gaat spreken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:14 schreef Fogel het volgende:
Kom eens buurten in KAA, genoeg tips te vinden over hoe je dingen wel of niet moet aanpakken
Noors, Zweeds en Deens heb je zo geleerd, Fins is wat lastiger. En bij http://www.bennett.no zoeken ze vaak genoeg "webvolk"
Ministeries, ambassades, redacties... Ik werk daar niet ofzo, dus het is leuk dat ze in je stad zijn, maar meer ook niet. Belangrijker is idd zoiets als het Rijksmuseum, uitgaansgelegenheden en andere culturele dingen. Maar goed, ieder zijn meug. Heb kort in A'dam gewoond en was echt leuk, maar waar ik nu woon is het net zo leuk plus (en dat heb je midden in amsterdam niet) ik ren vanaf mijn huis in de stad zo het bos en in 10 minuten met de auto ben ik op het plattenland bij de paarden (tja, lastige hobby voor in de stad, tenzij je het je beest wil aandoen met weinig ruimte te leven).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef mgerben het volgende:
[..]
He, als je leven om de supermarkt draait hoef je echt niet naar amsterdam.
Alleen valt het me op in steden als den haag, amsterdam, dat er echt alles is. Daar zitten de 2e kamer, de ministeries, de kalverstraat, het Rijksmuseum, de ambassades, noem maar op. Daar staan de redacties van de kranten die je leest. De rest van het land is gewoon de provincie.
Nogmaals, als je leven om de super draait hoef je echt niet naar amsterdam.
En ik schrijf dit trouwens niet als amsterdammer.
Maar als je in amsterdam woont moet je echt hard zoeken naar een reden om je stad uit te gaan. Het gaat er niet om wat je in het dorp hebt maar: wat heb je in Amsterdam nou niet?
Dat dus. Ik heb ook in alles van gehuchten tot hoofdsteden (zelfs middenin het centrum) gewoond en ben een keer of 10 verhuisd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Verhuizen is zo moeilijk niet. Gewoon doen en je niets aantrekken van allerlei mensen die denken het beter te weten over een bepaald dorp, stad, straat of whatever.
Ik ben al zo vaak verhuisd dat ik de tel ben kwijtgeraakt. Heb in steden, dorpen en gehuchten gewoond en na een week of twee weet je al niet beter en lijkt het alsof je er al een eeuwigheid woont.
Het enige kutte aan verhuizen is het verhuizen zelf. Alles inpakken, verslepen en dan later weer uitpakken.
Dat is de geboortedatum van onze oudste dochterquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Off topic: Wat heb jij met 20.07.2007?
Okee. Het is namelijk onze trouwdag. Was gewoon even nieuwsgierigheid van mij. Thanks.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat is de geboortedatum van onze oudste dochterMoet hem eigenlijk nog aanpassen nu er een meisje bij is gekomen.
Als dat je oudste is, is het helemaal nog niet te laat om nog te emigrerenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat is de geboortedatum van onze oudste dochterMoet hem eigenlijk nog aanpassen nu er een meisje bij is gekomen.
Ah toch even je profiel bekeken en zie nu dat je zelf in Noorwegen woont! Bevalt dat goed? En hoe ben je erop gekomen om daar te gaan wonen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als dat je oudste is, is het helemaal nog niet te laat om nog te emigreren
Mijn jongste is 2 dagen jonger
En hoeveel minuten reistijd is het van Assendelft naar Amsterdam op een zondag.....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef Karina het volgende:
Beetje flauw misschien, maar je weet pas hoe het is als je er echt woont. Ik woon zelf al mijn hele leven in Amsterdam en zou niet weg willen.
Maar mijn zus is wel een tijd geleden naar Assendelft verhuisd, zij zelf vind het eigenlijk maar niets, veel te stil en geen moer te doen, maar haar man (ook Amsterdammer) vindt het weer wel heerlijk, lekker rustig. Ik vind het zelf ook erg saai daar, weinig winkels, dus weinig keus, geen winkels open op zondag (wat ik zelf wel leuk vind, zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen).
Verder is er bijvoorbeeld geen bioscoop en zijn er weinig restaurants.
Castricum is volgens mij ook vrij stil, vooral in de winter, in de zomer komen er natuurlijk wel veel toeristen.
Die mag je me uitleggen. Je vindt zondag een dag om te gaan winkelen OMDAT je op zaterdag moet winkelen...?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef Karina het volgende:
zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen
Ik begrijp de logica ook niet. Je staat om 08:00 bij de supermarkt, gooit de auto vol en je bent dan echt wel om 09:30 klaar en dan heb je zelfs alles al in de koelkast / voorraadkast gedaan en kan je een week vooruit voor het hele gezin.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef Karina het volgende:
zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen
Assendelft het nieuwe Almerequote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:33 schreef Stiemie het volgende:
Oe ik lees trouwens dat er in de zomer van 2010 een nieuw winkelcentrum in Assendelft open gaat
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Maar als je ruimte zoekt voor een redelijke prijs, zal je dat meer vinden in een middelgroot dorp / kleine stad in N-H dan in Amsterdam, dus dat lijkt me een goede reden om te verhuizen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef Karina het volgende:
Beetje flauw misschien, maar je weet pas hoe het is als je er echt woont.
Ik ben zelf opgegroeid in Assendelft en het is nu wel uit de kluiten gewassen (mijn ouders wonen er nog) met de nieuwe wijken, maar dat is inderdaad niet echt gezellig (al heb je wel Zaandam in de buurt waar je in een paar minuten bent, maar dat vind ik ook niet echt een leuke stad).quote:Maar mijn zus is wel een tijd geleden naar Assendelft verhuisd, zij zelf vind het eigenlijk maar niets, veel te stil en geen moer te doen, maar haar man (ook Amsterdammer) vindt het weer wel heerlijk, lekker rustig. Ik vind het zelf ook erg saai daar, weinig winkels, dus weinig keus, geen winkels open op zondag (wat ik zelf wel leuk vind, zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen). Verder is er bijvoorbeeld geen bioscoop en zijn er weinig restaurants.
Castricum is qua functie wel anders dan Assendelft hoor. Assendelft is bijna een voorstad van Amsterdam/Zaandam geworden met de nieuwbouwwijk Saendelft.quote:Castricum is volgens mij ook vrij stil, vooral in de winter, in de zomer komen er natuurlijk wel veel toeristen.
Zuidwest, tegen Heemstede aan.quote:Op zondag 3 januari 2010 09:15 schreef Rewimo het volgende:
Waar woon jij in Haarlem dat je nog gratis kunt parkeren?In 2007, toen ik vertrok kon het bij mij voor de deur (Kleverpark) nog net, maar een paar straten verder moest je al een parkeervignet aanschaffen.
Onze straat is heel rustig en er spelen nu ook continu kinderen, Wij krijgen straks een speelpark voor de deur, en als je de randweg oversteekt loop je zo Elswout en de duinen in. De andere kant op kun je zo naar de Haarlemmerhout.quote:En Haarlem is inderdaad een leuke stad maar met te weinig speelruimte voor kinderen. Met een baby/peuter heb je daar nog niet zo'n last van, maar als ze groter worden kunnen ze vaak alleen maar op straat spelen of ze moeten een aantal straten verder om bij een speelplek te komen. En dat is praktisch gezien gewoon erg onhandig, ze zijn te jong om er zelf heen te kunnen dus jij moet mee, en als ze er eenmaal wel zelfstandig heen kunnen vinden ze er niks meer aan
Wat een goed idee! Dat gaan we als het wat beter weer is zeker eens doen!quote:Op zondag 3 januari 2010 10:37 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je - als het weer een beetje opknapt - eens een paar dagen in Castricum doorbrengen, huisje of hotelletje nemen daar en er dus een paar dagen "proefwonen". Dan krijg je een aardige indruk van hoe het daar is. Met een middagje rondkijken lukt dat niet helemaal denk ik.
Ligt er aan; Heemstede - Aerdenhout is het dichtstbijzijnde station (5 min. fietsen ongeveer), station Haarlem is ongeveer 10 min. fietsen. Dus het ligt eraan waar je heen moet, voor richting Leiden / Den Haag is Heemstede het best, voor Amsterdam, Utrecht etc is Haarlem het beste. Er gaan ook wel doorgaande treinen die kant op vanaf Heemstede, maar dan gaat de trein precies het traject dat je net gefietst hebt, en dat kan ik psychisch niet aan.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:45 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Svyatagor zit je bij jullie dan nog wel een beetje gunstig qua treinverbinding? Of moet je dan eerst de hele stad door?
Ik woe hem net posten,quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:51 schreef Stiemie het volgende:
Nou zoals het er nu uitziet is Castricum van de baanMijn vriend werkt in Amsterdam en ik zoek nu ook een baan hier in de buurt. Nu azgen we laatst met die sneeuwval dat er ineens geen treinverkeer meer mogelijk was boven Haarlem. Stel dat we al in Castricum gewoond hadden, wie had onze kinderen dan van de opvang kunnen halen? En zo zijn we nog wat praktische dingen tegengekomen. Natuurlijk bouw je na verloop van tijd wel een netwerk op, maar dat duurt gewoon even... En tot die tijd?
We gaan nu toch meer richting Haarlem kijken. Hoorde van iemand dat de vogelbuurt leuk is. Iemand nog tips voor andere leuke buurten? Svyatagor is de vogelbuurt ook bij jou in de buurt of raadt je een andere buurt aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |