abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76329985
Zoals de titel al zegt, denken we erover om te verhuizen naar een andere plaats. We wonen nu redelijk dicht bij het centrum van Amsterdam in een appartement van zo'n 80 m2 met een klein balkon.

Aangezien we 2 kinderen hebben, denken we er nu al een tijdje over na om te verhuizen naar een groter huis met een tuin of dakterras. Helaas gaat dit in Amsterdam financieel niet lukken in de buurten die wij graag zouden willen (we willen graag binnen de ring blijven wonen). Daarom zijn we nu aan het kijken naar andere leuke plaatsen in Noord-Holland.

We denken nu zelf aan een niet te kleine plaats. Een dorp lijkt ons namelijk een wat te grote overstap. Momenteel lijkt Castricum ons erg leuk. Voor 250.000 heb je een ruim huis met tuin, er is een treinstation en je woont dicht bij het strand

Ikzelf ben geboren en getogen in Amsterdam en vind het dan ook best eng om hier weg te gaan. Zal een kleinere plaats bevallen? Zal ik het niet gaan missen om even snel naar de winkels of bv de Albert Cuijp te kunnen?

Zijn er hier mensen die van een grote stad naar een kleinere plaats vertrokken zijn? Of zijn er mensen met tips over leuke plaatsjes in Noord-Holland?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:38:27 #2
274401 Lauwra
Save the horse ride a cowboy
pi_76330053
Ik ben dan niet zo oud, maar ben al wel vaak verhuisd. Van utrecht naar engeland, van engeland naar limburg, van limburg naar de achterhoek, en nu woon ik in amersfoort. Als je zo lang in Amsterdam hebt gewoond, zal het zeker wennen zijn. Maar in een rustigere plaats is het natuurlijk wel veeeel fijner voor je kinderen om op te groeien. Als je in die ring blijft wonen pak je toch zo de auto voor een dag Amsterdam? Je hoeft niks te missen, je hebt alleen meer rust.

Ik ken btw geen leuke plaatsjes in Noord Holland...heb t niet zo op nh
pi_76330248
Ah iemand met veel verhuiservaring!

Als we in Castricum gaan wonen, willen we inderdaad een eigen auto. Nu hebben we een Greenwheels-abonnement en dat is toch wel erg veel gesleep met kinderen en autostoelen. Maar ja er is hier een wachtlijst van zo'n 10 jaar voor een parkeervergunning

En inderdaad we denken zelf ook van meer buiten, meer rust en drukte als je dat zelf wilt.

Waarom vind je Noord-Holland trouwens niet leuk?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:45:35 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76330296
Waarom niet naar Amstelveen?
Goedkoper dan Amsterdam, maar het blijft duur natuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:00:46 #5
274401 Lauwra
pi_76330852
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:44 schreef Stiemie het volgende:
Ah iemand met veel verhuiservaring!

Als we in Castricum gaan wonen, willen we inderdaad een eigen auto. Nu hebben we een Greenwheels-abonnement en dat is toch wel erg veel gesleep met kinderen en autostoelen. Maar ja er is hier een wachtlijst van zo'n 10 jaar voor een parkeervergunning

En inderdaad we denken zelf ook van meer buiten, meer rust en drukte als je dat zelf wilt.

Waarom vind je Noord-Holland trouwens niet leuk?
Precies, in amsterdam kom je niet echt tot je rust geloof ik. Als je bijv in castricum gaat wonen is het zelf kiezen zoals je zelf al zegt. Amsterdam is lekker in de buurt, en het strand ook! Wat een voordelen!
Ik heb weinig met Noord Holland, en dan met name de mentaliteit eigenlijk, ik wil niemand over 1 kan scheren maar ik heb nog nooit zulke botte mensen meegemaakt. Ik vergelijk het een beetje met de achterhoek. Wat ik heb gemerkt is het echt ons kent ons en niemand die je gaat helpen als er iets mis gaat. Tuurlijk zijn er ook fijne leuke mensen, maar geef mij toch maar gelderland/limburg
Ik hoop dat jullie een leuk huisje kunnen vinden! Het voordeel wel van kleine plaatsjes is idd de prijs, zijn vaak ook wel veel huizen te koop. Je doet je kinderen er echt een plezier mee
pi_76331047
Tsja Amstelveen hebben we ook aan gedacht, maar qua reistijd ben je ook zo een half uur kwijt naar Amsterdam, er is geen trein dus voor werk niet handig en qua natuur gaan we er dan ook niet super op vooruit. Eigenlijk niet genoeg voordelen om te verhuizen zeg maar
pi_76331132
ik kom oorspronkelijk uit de regio dus kan je wel wat vertellen.
castricum is idd een leuk dorp. het station heeft een intercity status dus je zit in 20-25 min in het centrum van a'dam met de trein.
je hebt middelbare scholen in het dorp zelf dus je kinderen zouden later niet enorm moeten fietsen.
er zijn leuke winkels, de basis is er de rest is in de omgeving te vinden.

zelfs het bioscoopje vind ik leuk, het is een rustige kleine bios met 2 zaaltjes en ruime stoelen en veel beenruimte.
pi_76331164
Lauwra ik ben natuurlijk mijn hele leven Amsterdam gewend dus qua afstandelijke mensen ben ik wel wat gewend De wijk waar we nu wonen is trouwens best rustig hoor en er is ook wel een beetje sociale controle enzo (he ik weet gewoon wie mijn buren zijn ) maar we beginnen gewoon uit ons appartement te groeien met 2 kinderen. En onze buitenruimte is ook niet geweldig (volgens mij passen we niet eens met zijn vieren op ons balkon )
pi_76331235
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:10 schreef M0nr03 het volgende:
ik kom oorspronkelijk uit de regio dus kan je wel wat vertellen.
castricum is idd een leuk dorp. het station heeft een intercity status dus je zit in 20-25 min in het centrum van a'dam met de trein.
je hebt middelbare scholen in het dorp zelf dus je kinderen zouden later niet enorm moeten fietsen.
er zijn leuke winkels, de basis is er de rest is in de omgeving te vinden.

zelfs het bioscoopje vind ik leuk, het is een rustige kleine bios met 2 zaaltjes en ruime stoelen en veel beenruimte.
Kijk dat is leuk om te lezen! Dat van de middelbare scholen hadden we ook al bekeken en bedacht. Bioscoop zijn we al eens langsgelopen, maar nooit binnengeweest. We zijn nu al een paar keer in Castricum geweest (2x strand, 1x plaatsje bezocht en 1x boodschappen gedaan) om een beetje een beeld te krijgen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:17:03 #10
274401 Lauwra
pi_76331352
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:11 schreef Stiemie het volgende:
Lauwra ik ben natuurlijk mijn hele leven Amsterdam gewend dus qua afstandelijke mensen ben ik wel wat gewend De wijk waar we nu wonen is trouwens best rustig hoor en er is ook wel een beetje sociale controle enzo (he ik weet gewoon wie mijn buren zijn ) maar we beginnen gewoon uit ons appartement te groeien met 2 kinderen. En onze buitenruimte is ook niet geweldig (volgens mij passen we niet eens met zijn vieren op ons balkon )
ja t is natuurlijk wat anders als je er zelf al zo lang woont! En wat er is gezegd over die middelbare school enzo is natuurlijk super als dat in de buurt is, natuurlijk altijd handig om voordat je ergens gaat wonen de buurt goed te gaan verkennen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 19:00:47 #11
45833 crew  Fogel
pi_76332780
Nu de kinderen nog jong zijn kan je ook nog een ander land overwegen ipv alleen een andere stad/dorp
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_76333365
Nou een ander land is niet echt een optie voor ons. Denk dat mijn ouders dat ook niet echt leuk zullen vinden aangezien mijn broertje vorig jaar al naar Amerika is vertrokken
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 19:40:48 #13
45833 crew  Fogel
pi_76334371
Nou, dan zijn ze al gewend aan vertrekkende kinderen
Blijf in de buurt en ga naar een kindvriendelijk land zoals Denemarken, Zweden of Noorwegen, zijn jullie en de kinderen blij en je ouders ook omdat het relatief dichtbij is (maar een paar uur extra tov Castricum)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_76334414
Niets is vergelijkbaar met amsterdam.
Als je in amsterdam woont heb je álles op loop/fietsafstand.
Je hebt eerlijk gezegd geen nood om ooit buiten amsterdam te komen.

Als je vanwege de ruimte buiten amsterdam gaat wonen zul je dat missen. Houd jezelf niet voor de gek.
Je krijgt er een hoop voor terug (ruimte, tuin, de straat over kunnen steken), maar voor 'voorzieningen' moet je altijd reizen. Dat is de keerzijde.
pi_76335072
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:41 schreef mgerben het volgende:

Als je vanwege de ruimte buiten amsterdam gaat wonen zul je dat missen. Houd jezelf niet voor de gek.
Je krijgt er een hoop voor terug (ruimte, tuin, de straat over kunnen steken), maar voor 'voorzieningen' moet je altijd reizen. Dat is de keerzijde.
Altijd reizen? Ik woon in een kleinere stad dan Amsterdam en hoef in principe ook de stad niet uit als ik niet wil. Elke stad heeft supermarkten, kroegen, winkels, etc. en de wat grotere steden ook een keur aan cultuur en dergelijke. Er is ook leven buiten Amsterdam, weet je.
pi_76336850
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:40 schreef Fogel het volgende:
Nou, dan zijn ze al gewend aan vertrekkende kinderen
Blijf in de buurt en ga naar een kindvriendelijk land zoals Denemarken, Zweden of Noorwegen, zijn jullie en de kinderen blij en je ouders ook omdat het relatief dichtbij is (maar een paar uur extra tov Castricum)
Scandinavie Zou ik best nog wel zien zitten, maar ja hoe pak je dat daar aan qua baan enzo... Ik ben webredacteur en mijn Zweeds/Deens/Fins/Noors is niet al te best Een bed & breakfast beginnen is niets voor ons in ieder geval
pi_76336938
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:41 schreef mgerben het volgende:

Ja alles is nu binnen bereik van 15-30 minuten. Lopend sta ik met 30 minuten op de Nieuwendijk. Fietsend sta ik met 10 minuten op Centraal Station. Met de tram ben ik in een kwartier op de Albert Cuijp. Maar ja hoe vaak doe ik dat soort dingen? En zeker met 2 kindjes op sleeptouw Nu kom ik vaak toch niet verder dan de speeltuin of kinderboerderij. En die heb je zeker ook buiten Amsterdam.

En gelukkig bezorgen steeds meer winkels lekker thuis. Pakjes van Hema, Nespresso, H&M, Albert.nl komen hier nu al zeer geregeld binnen omdat we weinig tijd hebben om er zelf heen te gaan.
pi_76337475
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:57 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Altijd reizen? Ik woon in een kleinere stad dan Amsterdam en hoef in principe ook de stad niet uit als ik niet wil. Elke stad heeft supermarkten, kroegen, winkels, etc. en de wat grotere steden ook een keur aan cultuur en dergelijke. Er is ook leven buiten Amsterdam, weet je.
He, als je leven om de supermarkt draait hoef je echt niet naar amsterdam.
Alleen valt het me op in steden als den haag, amsterdam, dat er echt alles is. Daar zitten de 2e kamer, de ministeries, de kalverstraat, het Rijksmuseum, de ambassades, noem maar op. Daar staan de redacties van de kranten die je leest. De rest van het land is gewoon de provincie.

Nogmaals, als je leven om de super draait hoef je echt niet naar amsterdam.
En ik schrijf dit trouwens niet als amsterdammer.
Maar als je in amsterdam woont moet je echt hard zoeken naar een reden om je stad uit te gaan. Het gaat er niet om wat je in het dorp hebt maar: wat heb je in Amsterdam nou niet?
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 22:14:47 #19
45833 crew  Fogel
pi_76339790
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:46 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Scandinavie Zou ik best nog wel zien zitten, maar ja hoe pak je dat daar aan qua baan enzo... Ik ben webredacteur en mijn Zweeds/Deens/Fins/Noors is niet al te best Een bed & breakfast beginnen is niets voor ons in ieder geval
Kom eens buurten in KAA, genoeg tips te vinden over hoe je dingen wel of niet moet aanpakken
Noors, Zweeds en Deens heb je zo geleerd, Fins is wat lastiger. En bij http://www.bennett.no zoeken ze vaak genoeg "webvolk"
pi_76340620
Ik ben ook vaak verhuisd, heb in grote steden gewoond en woon nu in een klein stadje in Friesland. Heb o.a. in Zwolle, Groningen en Leeuwarden gewoond en de enige plek die niet zo beviel was Leeuwarden. Nu woon ik in een heel klein stadje in Friesland (Harlingen) en dat bevalt erg goed. Is een heel stuk kleiner, je moet vaak voor grotere boodschappen met de auto weg, maar het bevalt het beste van alle plekken waar ik gewoond heb. In de zomer naar het strand, in de winter de elfstedentocht langs mijn huisje (als die er nog mag komen) en een hele leuke vriendengroep.

Voor de kinderen is het heerlijk dat we een tuin hebben en dat er niet dag en nacht verkeer is.

Er is wel een nadeel: als je een paar jaar in een rustigere omgeving gewoond hebt ga je Amsterdam heel druk vinden en raak je er helmaal van in de stress. Ik moet me er echt op instellen als ik daar voor het werk moet zijn. Files e.d. ben ik helemaal niet meer gewend en de drukte op zaterdag daar in de stad benauwd mij soms. En dat had ik voorheen niet.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:14 schreef Fogel het volgende:
Kom eens buurten in KAA, genoeg tips te vinden over hoe je dingen wel of niet moet aanpakken
Noors, Zweeds en Deens heb je zo geleerd, Fins is wat lastiger. En bij http://www.bennett.no zoeken ze vaak genoeg "webvolk"
Fins is praktisch onmogelijk. Ik ken maar 1 Nederlander die het kan spreken en het heeft kunnen leren en ik heb zelf in Finland gewoond. Mijn god, wat een lastige taal. Is samen met Chines de lastigste taal ter wereld om als Nederlander te leren. Je spreekt sneller en beter Arabisch dan je Fins gaat spreken.

Zweeds is makkelijk, heb het 3 jaar op de universiteit naast mijn studie gedaan (2e studie was gratis ).
pi_76340688
Ga in elk geval in de buurt / wijk waar je wilt gaan wonen op verschillende tijdstippen kijken, 's Avonds en op zondag als iedereeen thuis is....
pi_76340872
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef mgerben het volgende:

[..]

He, als je leven om de supermarkt draait hoef je echt niet naar amsterdam.
Alleen valt het me op in steden als den haag, amsterdam, dat er echt alles is. Daar zitten de 2e kamer, de ministeries, de kalverstraat, het Rijksmuseum, de ambassades, noem maar op. Daar staan de redacties van de kranten die je leest. De rest van het land is gewoon de provincie.

Nogmaals, als je leven om de super draait hoef je echt niet naar amsterdam.
En ik schrijf dit trouwens niet als amsterdammer.
Maar als je in amsterdam woont moet je echt hard zoeken naar een reden om je stad uit te gaan. Het gaat er niet om wat je in het dorp hebt maar: wat heb je in Amsterdam nou niet?
Ministeries, ambassades, redacties... Ik werk daar niet ofzo, dus het is leuk dat ze in je stad zijn, maar meer ook niet. Belangrijker is idd zoiets als het Rijksmuseum, uitgaansgelegenheden en andere culturele dingen. Maar goed, ieder zijn meug. Heb kort in A'dam gewoond en was echt leuk, maar waar ik nu woon is het net zo leuk plus (en dat heb je midden in amsterdam niet) ik ren vanaf mijn huis in de stad zo het bos en in 10 minuten met de auto ben ik op het plattenland bij de paarden (tja, lastige hobby voor in de stad, tenzij je het je beest wil aandoen met weinig ruimte te leven).
En je hebt gelijk: in Amsterdam heb je alles en het is een geweldige stad, we zijn het daar over eens hoor! Maar persoonlijke redenen zoals ik hierboven noemde, of zoals TS heeft, lijken mij goede redenen de stad uit te gaan.
Ik wilde alleen maar zeggen dat het naar mijn mening een beetje te kort door te bocht is te zeggen dat in andere steden dan Amsterdam niks is (ik heb het dus over steden he, geen dorpjes of stadjes)...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 januari 2010 @ 22:45:36 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76341008
Ik heb heel mijn leven (ruim 40 jaar) in Haarlem gewoond, geen Amsterdam maar natuurlijk wel een flinke stad met allerlei voorzieningen. Twee jaar geleden boeltje opgepakt en met - inmiddels - man en kind naar het platteland verhuisd. Van een bovenhuis met klein balkon naar een voormalige boerderij met een lap land. En ik vind het heerlijk! Ik verlang geen moment terug naar de stad - en dat had ik vooraf nooit kunnen denken. Nu zijn wij geen stappers, dat scheelt misschien. Maar de ruimte, de frisse lucht, de rust, ik zou het echt niet meer kwijt willen

En voor kinderen is het heerlijk om lekker naar buiten te kunnen. Ook onze zoon van inmiddels 9 vindt het hier heerlijk, hij zegt vaak dat hij het zo fijn vindt dat we verhuisd zijn. In de zomer is hij nauwelijks naar binnen te krijgen

We hebben hier overigens wel een stad met allerlei voorzieningen in de buurt, op enkele kilometers. En wat winkels in het dorp. Genoeg voor de eerste levensbehoeften. Geen probleem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76341280
Willempjewever die tuin he daar gaat het ons ook om. Nu hebben we heeeeel dichtbij een groot park waar ook altijd iets te doen is, maar ja je moet wel altijd eerst al je zooi bij elkaar zoeken (kleed, drinken, parasol, luiers, eten, zonnebrandcreme, speelgoed etc) voordat je op pad kan. En dan moet je daar toch steeds al je spullen in de gaten houden als je bv met je kinderen bezig bent. Dat lijkt me zo fijn van een tuin. Gewoon bij de eerste zonnestralen de deur opengooien en je bent meteen lekker buiten. Kijk zonder kinderen was het een heel ander verhaal. Je trok je jas en schoenen aan en hoppa naar buiten. Maar nu met 2 kleintjes is het toch wat anders. Overigens wonen mijn ouders en veel andere familieleden in Amsterdam dus ik zal er nog wel zeer regelmatig komen.

Katinkat we willen zeker op verschillende momenten gaan kijken. We zijn nu al een paar keer gaan kijken. Nu hebben we een dochtertje van iets meer dan 3 maanden dus als die iets ouder is, gaan we zeker nog een paar keer kijken.

Fogel hoe aantrekkelijk het ook klinkt, Scandinavie gaat 'm niet worden vrees ik. Ik vind het toch een te grote stap voor ons.
pi_76341412
Ha Rewimo! Nog een ervaringsdeskundige dus. Haarlem hebben we ook naar gekeken om heen te verhuizen, maar dat is nog steeds duur en eigenlijk zit je nog net zoals in Amsterdam. Castricum ligt trouwens tussen Alkmaar en Haarlem in, dus 2 redelijk grote steden in de buurt vol vertier.

Echte stappers zijn wij ook niet (meer) hoor. Stappen is toch anders als er de volgende morgen om 8 uur een kind naast je bed staat En als we wel weg willen, gaan we meestal samen een weekendje weg met een hotelletje enzo
pi_76341707
Verhuizen is zo moeilijk niet. Gewoon doen en je niets aantrekken van allerlei mensen die denken het beter te weten over een bepaald dorp, stad, straat of whatever.

Ik ben al zo vaak verhuisd dat ik de tel ben kwijtgeraakt. Heb in steden, dorpen en gehuchten gewoond en na een week of twee weet je al niet beter en lijkt het alsof je er al een eeuwigheid woont.

Het enige kutte aan verhuizen is het verhuizen zelf. Alles inpakken, verslepen en dan later weer uitpakken.

Off topic: Wat heb jij met 20.07.2007?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 23:11:33 #27
45833 crew  Fogel
pi_76341960
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Verhuizen is zo moeilijk niet. Gewoon doen en je niets aantrekken van allerlei mensen die denken het beter te weten over een bepaald dorp, stad, straat of whatever.

Ik ben al zo vaak verhuisd dat ik de tel ben kwijtgeraakt. Heb in steden, dorpen en gehuchten gewoond en na een week of twee weet je al niet beter en lijkt het alsof je er al een eeuwigheid woont.

Het enige kutte aan verhuizen is het verhuizen zelf. Alles inpakken, verslepen en dan later weer uitpakken.
Dat dus. Ik heb ook in alles van gehuchten tot hoofdsteden (zelfs middenin het centrum) gewoond en ben een keer of 10 verhuisd.
Ga eens even na hoevaak je nu echt gebruik maakt van de faciliteiten van de stad. Wanneer was je voor het laatst in het rijksmuseum bijvoorbeeld, en waarom zou het erg zijn om er eens een halfuur voor te moeten reizen ipv op 5 minuten loopafstand te wonen?
Inderdaad zuigt het verhuizen zelf, maar gelukkig hebben ze daar bedrijven voor die dat tegen betaling voor je doen

Ik woon nu op 6 km van het centrum af in een stad, en dat is een prima balanse tussen toegankelijkheid van "alles" en de rust en het woongenot wat ik wil hebben.
En zeg nou zelf, Nederland is zo klein dat het eigenlijk weinig uitmaakt waar je woont, ver weg is het nooit naar Amsterdam (afgezien van de eeuwige files natuurlijk).
pi_76342016
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Off topic: Wat heb jij met 20.07.2007?
Dat is de geboortedatum van onze oudste dochter Moet hem eigenlijk nog aanpassen nu er een meisje bij is gekomen.
pi_76342095
Fogel dat wat jij schrijft over kijken hoe vaak je gebruik maakt van bepaalde faciliteiten dat is waar ik al een tijdje mee bezig ben (ben geloof ik al zo'n 8 jaar niet meer in het Rijksmuseum geweest ) Volgens mij ga ik eigenlijk maar weinig echt missen (lang leve online winkelen!) en vooral genieten van de rust en ruimte.

Overigens zit je vanuit Castricum met de trein in zo'n 10 minuten in Alkmaar.Vind ik ook een erg leuke en gezellige stad!
pi_76342102
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Dat is de geboortedatum van onze oudste dochter Moet hem eigenlijk nog aanpassen nu er een meisje bij is gekomen.
Okee. Het is namelijk onze trouwdag. Was gewoon even nieuwsgierigheid van mij. Thanks.

En succes met verhuizen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 23:16:08 #31
45833 crew  Fogel
pi_76342114
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:13 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Als dat je oudste is, is het helemaal nog niet te laat om nog te emigreren

Mijn jongste is 2 dagen jonger
pi_76342164
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als dat je oudste is, is het helemaal nog niet te laat om nog te emigreren

Mijn jongste is 2 dagen jonger
Ah toch even je profiel bekeken en zie nu dat je zelf in Noorwegen woont! Bevalt dat goed? En hoe ben je erop gekomen om daar te gaan wonen?
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 23:23:07 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_76342355
Beetje flauw misschien, maar je weet pas hoe het is als je er echt woont. Ik woon zelf al mijn hele leven in Amsterdam en zou niet weg willen.

Maar mijn zus is wel een tijd geleden naar Assendelft verhuisd, zij zelf vind het eigenlijk maar niets, veel te stil en geen moer te doen, maar haar man (ook Amsterdammer) vindt het weer wel heerlijk, lekker rustig. Ik vind het zelf ook erg saai daar, weinig winkels, dus weinig keus, geen winkels open op zondag (wat ik zelf wel leuk vind, zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen).

Verder is er bijvoorbeeld geen bioscoop en zijn er weinig restaurants.

Castricum is volgens mij ook vrij stil, vooral in de winter, in de zomer komen er natuurlijk wel veel toeristen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76342549
Ik ben zelf ook geboren en getogen in Amsterdam (Mijn ouders zijn allebei geboren in de Jordaan ) . Ik weet niet of je kinderen hebt, maar voordat ik zelf kinderen had, was het echt nooit in mij opgekomen om hier weg te gaan. Maar toen maakte ik ook veel meer gebruik van alle kroegjes, winkels en dergelijke.

O ja Castricum is vrij stil inderdaad, maar er is wel een bioscoop, ze hebben wekelijks 2 koopavonden en als ik wil shoppen kan ik zo in een half uurtje met de trein naar Amsterdam/Haarlem/Alkmaar. Boodschappen laten we trouwens meestal bezorgen dus op zaterdag shoppen is geen probleem

Eigenlijk krijg ik er door dit topic alleen maar meer zin in
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 23:31:36 #35
45833 crew  Fogel
pi_76342637
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:23 schreef Karina het volgende:
Beetje flauw misschien, maar je weet pas hoe het is als je er echt woont. Ik woon zelf al mijn hele leven in Amsterdam en zou niet weg willen.

Maar mijn zus is wel een tijd geleden naar Assendelft verhuisd, zij zelf vind het eigenlijk maar niets, veel te stil en geen moer te doen, maar haar man (ook Amsterdammer) vindt het weer wel heerlijk, lekker rustig. Ik vind het zelf ook erg saai daar, weinig winkels, dus weinig keus, geen winkels open op zondag (wat ik zelf wel leuk vind, zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen).

Verder is er bijvoorbeeld geen bioscoop en zijn er weinig restaurants.

Castricum is volgens mij ook vrij stil, vooral in de winter, in de zomer komen er natuurlijk wel veel toeristen.
En hoeveel minuten reistijd is het van Assendelft naar Amsterdam op een zondag.....
pi_76342713
quote:
zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen
Die mag je me uitleggen. Je vindt zondag een dag om te gaan winkelen OMDAT je op zaterdag moet winkelen...?

pi_76342717
Oe ik lees trouwens dat er in de zomer van 2010 een nieuw winkelcentrum in Assendelft open gaat
pi_76343230
quote:
zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen
Ik begrijp de logica ook niet. Je staat om 08:00 bij de supermarkt, gooit de auto vol en je bent dan echt wel om 09:30 klaar en dan heb je zelfs alles al in de koelkast / voorraadkast gedaan en kan je een week vooruit voor het hele gezin.

Dat je daar een hele dag over moet doen?
  zondag 3 januari 2010 @ 00:07:49 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_76344054
Goed, even een kleine Haarlem-pitch

Wij zijn twee jaar geleden van centrum Utrecht verhuisd naar Haarlem, beetje om dezelfde redenen. We wilden graag op de begane grond wonen, tuin, auto etc, allemaal burgerlijke dingen maar die worden op een gegeven moment belangrijk (zeker als je kids hebt, wij hebben nu een mannetje van zeven maanden).

Haarlem is wat mij betreft precies goed te doen; niet veel last van grotestadsproblemen (vandalisme etc) maar wel de geneugten van een stad; gekke, leuke winkeltjes (niet die 13 in een dozijn Kruidvat / Bruna / C&A die je in de gemiddelde provincieplaats vindt - tuurlijlk, die zijn er wel, maar daarnaast zijn er ook genoeg alternatieve of originele winkeltjes te vinden), een goed poppodium (Patronaat), leuke kroegen, bioscoop (komt komend jaar een enorm multiplex bij). Plus: strand en duinen op fietsafstand, Amsterdam in een kwartiertje met de trein. Het is niet dat ik drie dagen per week in die leuke kroegen en winkeltjes hang, want daarvoor is met baan en kind niet zoveel tijd over, maar ik vind het wel fijn als ik rondfiets of loop dat een stad iets eigens heeft.

Het enige nadeel is dat het ook erg populair is bij mensen die uit de grote stad weg willen, dus de huizen zijn er niet goedkoop. Wel beter te betalen dan in Amsterdam, maar nog steeds rond de 2500 - 3000 euro per vierkante meter. Ligt ook erg aan de wijk. Langzamerhand vinden mijn grotestadsvrienden het niet meer eng om hun woonplaats te verlaten om hier op bezoek te komen, en dan zijn ze stikjaloers op onze tuin en het feit dat je gratis voor de deur kunt parkeren, en dat er altijd plek is (maar ook dit hangt natuurlijk af van de wijk). Er wonen hier ook ongelofelijk veel jonge gezinnen.

Ik ken Castricum niet zo heel goed, maar volgens mij zijn stadjes als Haarlem, Leiden, Delft, een uitstekend compromis. Meer karakter dan een doorsnee provinciestad.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 januari 2010 @ 09:15:23 #40
13151 crew  Rewimo
pi_76349567
Waar woon jij in Haarlem dat je nog gratis kunt parkeren? In 2007, toen ik vertrok kon het bij mij voor de deur (Kleverpark) nog net, maar een paar straten verder moest je al een parkeervignet aanschaffen.

En Haarlem is inderdaad een leuke stad maar met te weinig speelruimte voor kinderen. Met een baby/peuter heb je daar nog niet zo'n last van, maar als ze groter worden kunnen ze vaak alleen maar op straat spelen of ze moeten een aantal straten verder om bij een speelplek te komen. En dat is praktisch gezien gewoon erg onhandig, ze zijn te jong om er zelf heen te kunnen dus jij moet mee, en als ze er eenmaal wel zelfstandig heen kunnen vinden ze er niks meer aan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76349579
't Gooi. Daar heb je alles + de leukste mensen. Ligt eraan waar je woonachtig bent in het Gooi, maar je bent in Amsterdam met de auto 20-30 minuten
pi_76349585
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:33 schreef Stiemie het volgende:
Oe ik lees trouwens dat er in de zomer van 2010 een nieuw winkelcentrum in Assendelft open gaat
Assendelft het nieuwe Almere
  zondag 3 januari 2010 @ 10:32:10 #43
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76350495
tsja dat wat Rewimo over Haarlem schrijft, zo denken wij er ook een beetje over Dan schieten we er trouwens ook maar bar weinig mee op want nu hebben we ook veel speelgelegenheid in de buurt.

Het Gooi trekt ons niet echt. We hebben er allebei een tijdje gewerkt (Hilversum), maar daar echt wonen zou ik niet willen. Ook zijn de huizen daar erg duur.

We hebben een nu een koopappartement van rond de 250.000 - 300.000 euro en in die categorie willen we wel blijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 januari 2010 @ 10:37:31 #44
13151 crew  Rewimo
pi_76350588
Misschien kun je - als het weer een beetje opknapt - eens een paar dagen in Castricum doorbrengen, huisje of hotelletje nemen daar en er dus een paar dagen "proefwonen". Dan krijg je een aardige indruk van hoe het daar is. Met een middagje rondkijken lukt dat niet helemaal denk ik.

Overigens, iemand hierboven schreef dat ie het nu zo druk vindt in "het westen" als hij daar komt, dat komt mij ook heel bekend voor Je went snel aan de ruimte en rust om je heen. En het drukke verkeer kun je ook heel goed missen heb ik gemerkt
  zondag 3 januari 2010 @ 11:01:47 #45
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_76351057
quote:
Beetje flauw misschien, maar je weet pas hoe het is als je er echt woont.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Maar als je ruimte zoekt voor een redelijke prijs, zal je dat meer vinden in een middelgroot dorp / kleine stad in N-H dan in Amsterdam, dus dat lijkt me een goede reden om te verhuizen.
quote:
Maar mijn zus is wel een tijd geleden naar Assendelft verhuisd, zij zelf vind het eigenlijk maar niets, veel te stil en geen moer te doen, maar haar man (ook Amsterdammer) vindt het weer wel heerlijk, lekker rustig. Ik vind het zelf ook erg saai daar, weinig winkels, dus weinig keus, geen winkels open op zondag (wat ik zelf wel leuk vind, zondag is voor mij echt een dag om te gaan winkelen, omdat ik zaterdag boodschappen moet doen). Verder is er bijvoorbeeld geen bioscoop en zijn er weinig restaurants.
Ik ben zelf opgegroeid in Assendelft en het is nu wel uit de kluiten gewassen (mijn ouders wonen er nog) met de nieuwe wijken, maar dat is inderdaad niet echt gezellig (al heb je wel Zaandam in de buurt waar je in een paar minuten bent, maar dat vind ik ook niet echt een leuke stad).
quote:
Castricum is qua functie wel anders dan Assendelft hoor. Assendelft is bijna een voorstad van Amsterdam/Zaandam geworden met de nieuwbouwwijk Saendelft.

Als je een beetje gezelligheid (qua horeca bijv.) zoekt, zou ik inderdaad gaan voor regio Alkmaar of Haarlem gaan ipv regio Zaandam. Al is Koog a/d Zaan of Koog Zaandijk ook erg leuk en goed bereikbaar met OV.

Groetjes Happyme28 post onder account van

[ Bericht 3% gewijzigd door marky op 03-01-2010 13:45:18 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 12:32:12 #46
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_76353612
quote:
Op zondag 3 januari 2010 09:15 schreef Rewimo het volgende:
Waar woon jij in Haarlem dat je nog gratis kunt parkeren? In 2007, toen ik vertrok kon het bij mij voor de deur (Kleverpark) nog net, maar een paar straten verder moest je al een parkeervignet aanschaffen.
Zuidwest, tegen Heemstede aan. Voorlopig blijft het ook nog wel even zo.
quote:
En Haarlem is inderdaad een leuke stad maar met te weinig speelruimte voor kinderen. Met een baby/peuter heb je daar nog niet zo'n last van, maar als ze groter worden kunnen ze vaak alleen maar op straat spelen of ze moeten een aantal straten verder om bij een speelplek te komen. En dat is praktisch gezien gewoon erg onhandig, ze zijn te jong om er zelf heen te kunnen dus jij moet mee, en als ze er eenmaal wel zelfstandig heen kunnen vinden ze er niks meer aan
Onze straat is heel rustig en er spelen nu ook continu kinderen, Wij krijgen straks een speelpark voor de deur, en als je de randweg oversteekt loop je zo Elswout en de duinen in. De andere kant op kun je zo naar de Haarlemmerhout.
Los daarvan: ik ken wel wat mensen die opgegroeid zijn in een dorp. Zo tot 10, 12 jaar is het heel leuk, maar daarna is er niks meer te doen. De meesten vonden het er vreselijk toen ze op de middelbare school zaten en wilden er zo snel mogelijk weg. Maar goed, of je die overweging nu al mee moet nemen; je kunt op latere leeftijd natuurlijk altijd weer terug de stad in gaan. Mijn ouders zijn een paar jaar geleden zelfs naar hartje Amsterdam verhuisd, toen liepen ze al tegen de zestig.
Check mijn band Glorybox
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 januari 2010 @ 12:37:39 #47
13151 crew  Rewimo
pi_76353792
Dat is inderdaad een leuk plekje om te wonen Kleverpark was ook fijn wonen trouwens, dat vind ik nog steeds. Maar toch mis ik het niet
  zondag 3 januari 2010 @ 13:08:50 #48
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76354963
en weer terug naar castricum,
voordeel is zeker als je kinderen ouder zijn, dat je naar egmond en omgeving kan fietsen. daar heb je ook winkeltjes die je in de grote steden niet kan vinden.
alkmaar is als je in goede doen bent ook makkelijk te fietsen.
het duin is prachtig, je hebt de hoep, een natuur ondekkings centrum waar voor kinderen veel te doen is.
en wil je je oosterse dingen van de 'turk' op de hoek kan je altijd inslaan bij de zwarte markt in beverwijk.

castricum is niet te vergelijken met assendelft, sorry maar assendelft is echt niets aan, een lange weg waar nu in de polder allemaal grote vinexwijken zijn gebouwd, castricum heeft nog wat historie.

als je er van houdt dan zou je ook heemskerk en uitgeest kunnen bekijken.
heemskerk zit je ook zo op het strand, uitgeest heeft een groter station (vanuit heemskerk is het station van uitgeest ook te bereiken)
pi_76357248
Ik denk dat je moet wonen op een )lek die past bij de fase van je leven. Ik ben zelf net verhuisd naar het centrum van Den Haag, en mij krijg je hier niet meer weg. Maar wanneer ik kindjes zou krijgen zou ik liever in een wat groter dorp wonen met veel natuur. Je kan dan toch niet spontaan even de kroeg induiken, dus dat die wat verder zit maakt dan ook niet uit.
Verhuizen is niet zo moeilijk als je de juiste instelling hebt, Castricum heeft weinig overeenkomsten met Amsterdam. Maar het past wel goed bij de levensfase
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_76359438
Ik maak uit je berichten op dat je nog kleine kinderen hebt. Dat is altijd een enorm gesleep met spullen. Maar ze gaan lopen, worden zindelijk, leren traplopen en zelf hun gordel vastmaken enz. Het speelgoed van kleine kinderen is vaak veel groter dan de hobby's van oudere kinderen.

Ik woon ook op een bovenwoning dicht bij het centrum en ik heb overwogen en overweeg nog steeds om ooit uit Amsterdam te vertrekken. Misschien als zoonlief straks naar de middelbare school gaat.

Maar Noord-Holland viel voor mij snel af. Vooral de bereikbaarheid. Als je voor je werk moet reizen zit je boven het Noordzee-kanaal niet gunstig. De file richting Amsterdam begint al rond 6.30. De idylle van het platteland en de kleine gemeente moet je niet idealiseren. Coma-zuipen is bijvoorbeeld vooral in West-Friesland een probleem.

Almere is voor mij een stad zonder een ziel. Maar het Gooi is heel betaalbaar. Nee, niet Naarden en Laren maar Soest, Baarn en Hilversum is goed te doen. Het Gooi vind ik ook mooie omgeving waar je fijn kunt buitensporten.

Ik zal Amsterdam vooral gaan missen om het enorme commerciële, culturele en sportieve aanbod. Ook ik rij paard en vind het niet lastig om een fatsoenlijke stalling met weidegang te vinden. De prijzen zijn hier hoger dan buiten de randstad, maar ach, Amsterdam is zo'n leuke stad.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:45:20 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76360987
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:37 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je - als het weer een beetje opknapt - eens een paar dagen in Castricum doorbrengen, huisje of hotelletje nemen daar en er dus een paar dagen "proefwonen". Dan krijg je een aardige indruk van hoe het daar is. Met een middagje rondkijken lukt dat niet helemaal denk ik.
Wat een goed idee! Dat gaan we als het wat beter weer is zeker eens doen!

Happyme28 onder account van ik vind Castricum best gezellig. Er is een klein centrum met best leuke winkeltjes. En er is een "nieuw" winkelcentrum (waar je nog niet dood gevonden wil worden, maar wel handig voor de hoognodige boodschappen enzo ) met een Hema, Etos, supermarkt, AH, blokker etc

Overigens heeft Castricum 34.863 inwoners dus het is ook weer niet een heel klein dorp ofzo

Svyatagor zit je bij jullie dan nog wel een beetje gunstig qua treinverbinding? Of moet je dan eerst de hele stad door?

M0nr03 dat klinkt allemaal erg leuk wat je schrijft! Heerlijk zo dicht bij de natuur! Heemskerk hebben we trouwens ook gekeken, maar dat vonden we minder sfeervol dan Castricum. In Castricum vinden we de Oranjebuurt trouwens erg leuk. Woon jij in de omgeving en weet je of dit ook echt een leuke buurt is? Of zijn er juist een andere buurt die leuker is?

yessie234 we hebben inderdaad 2 kleine kinderen: 1 van 3 maanden en 1 van bijna 2,5 jaar. Gelukkig hebben we wel een lift dus dat scheelt een boel gesleep. Maar we hebben maar 2 slaapkamers en de meiden moeten straks dus een kamer delen. Op zich geen probleem, maar we beginnen ook echt ruimte te kort te komen. Continue gesleep met spullen omdat we niet echt plek hebben om veel op te ruimen (geen inbouwkasten of zolder bijvoorbeeld)

Almere zou ik ook nooit willen wonen. Geen ziel inderdaad. Wij werken nu allebei inAmsterdam, maar ik ben op zoek naar een andere baan en die wil ik liefst in Amsterdam of ( in de buurt van) Haarlem of Alkmaar. We zijn trouwens van plan om met de trein te reizen dan. Dagelijks in de file staan zie ik niet zitten.

Paardrijden doe ik trouwens ook in Amsterdam (Amsterdamse bos)
  zondag 3 januari 2010 @ 17:35:24 #52
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_76365155
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:45 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Svyatagor zit je bij jullie dan nog wel een beetje gunstig qua treinverbinding? Of moet je dan eerst de hele stad door?
Ligt er aan; Heemstede - Aerdenhout is het dichtstbijzijnde station (5 min. fietsen ongeveer), station Haarlem is ongeveer 10 min. fietsen. Dus het ligt eraan waar je heen moet, voor richting Leiden / Den Haag is Heemstede het best, voor Amsterdam, Utrecht etc is Haarlem het beste. Er gaan ook wel doorgaande treinen die kant op vanaf Heemstede, maar dan gaat de trein precies het traject dat je net gefietst hebt, en dat kan ik psychisch niet aan. Plus dat je op de terugweg de juiste trein moet kiezen of moet overstappen op Haarlem, dan ga ik liever iets verder fietsen. Treinen van Amsterdam CS naar Haarlem gaan ongeveer om de 8-10 minuten.
Check mijn band Glorybox
  zondag 3 januari 2010 @ 21:43:42 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76376873
Ah dat is dus allemaal nog goed te doen! Misschien dan ook nog maar eens in Haarlem kijken
  maandag 4 januari 2010 @ 14:13:02 #54
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76397754
ja zeker doen! haarlem is zo veel leuker dan castricum!

je hebt ook leuke buurtjes in haarlem noord, achter de karzene.

succes met zoeken!
pi_78123948
Nou zoals het er nu uitziet is Castricum van de baan Mijn vriend werkt in Amsterdam en ik zoek nu ook een baan hier in de buurt. Nu azgen we laatst met die sneeuwval dat er ineens geen treinverkeer meer mogelijk was boven Haarlem. Stel dat we al in Castricum gewoond hadden, wie had onze kinderen dan van de opvang kunnen halen? En zo zijn we nog wat praktische dingen tegengekomen. Natuurlijk bouw je na verloop van tijd wel een netwerk op, maar dat duurt gewoon even... En tot die tijd?

We gaan nu toch meer richting Haarlem kijken. Hoorde van iemand dat de vogelbuurt leuk is. Iemand nog tips voor andere leuke buurten? Svyatagor is de vogelbuurt ook bij jou in de buurt of raadt je een andere buurt aan?
pi_78132855
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:51 schreef Stiemie het volgende:
Nou zoals het er nu uitziet is Castricum van de baan Mijn vriend werkt in Amsterdam en ik zoek nu ook een baan hier in de buurt. Nu azgen we laatst met die sneeuwval dat er ineens geen treinverkeer meer mogelijk was boven Haarlem. Stel dat we al in Castricum gewoond hadden, wie had onze kinderen dan van de opvang kunnen halen? En zo zijn we nog wat praktische dingen tegengekomen. Natuurlijk bouw je na verloop van tijd wel een netwerk op, maar dat duurt gewoon even... En tot die tijd?

We gaan nu toch meer richting Haarlem kijken. Hoorde van iemand dat de vogelbuurt leuk is. Iemand nog tips voor andere leuke buurten? Svyatagor is de vogelbuurt ook bij jou in de buurt of raadt je een andere buurt aan?

Ik woe hem net posten,
ik woon in alkmaar en rij elke dag naar amsterdam toe (ik sla wel af met de A5) maar voor de files richting a'dam maakt dat niet uit.
in 10 werkdagen tijd 2x er een uur over gedaan om bij beverwijk te komen en 3x langer dan 2 uur over de afstand alkmaar - rijswijk gedaan.

Met de trein ben je niet beter uit,
tenzij je bij het uwv werkt,
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 februari 2010 @ 11:45:01 #57
13151 crew  Rewimo
pi_78133600
Vogelbuurt is leuk, en niet al te ver van het station (station Bloemendaal is ook goed te doen daarvandaan). Bomenbuurt, zelfde verhaal
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:54:57 #58
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_78137661
Vogelbuurt ken ik niet zo goed, maar het hangt heel erg van je budget af. Ik woon bv vlakbij de Koninginnebuurt en dat zijn prachtige huizen en dicht bij het centrum, maar voor gewone loondienst-stervelingen niet echt bereikbaar. Er staan in de buurt van de Zijlweg ook wel een paar leuke huizen te koop, en dat is qua bereikbaarheid en charme ook een leuk buurtje, vind ik. Verder is de Vijfhoek ook heel leuk, maar kleine stadshuizen en lastig parkeren..
Check mijn band Glorybox
pi_78141771
Ha dan gaan we de bomenbuurt ook eens bezoeken rewimo!

Svyatagor we willen eigenlijk liefst niet echt in het centrum. Dan zitten we qua kindvriendelijkheid net zoals nu zeg maar. Liefst op zo'n 10-15 fietsminuten van het centrum af.
pi_78258807
Ik heb echt al een aantal leuke huizen gezien op funda en minder duur dan ik had gedacht Wat ik me nog afvroeg, heb je als je zeg maar in haarlem-zuid woont veel last van vliegverkeer? Of is het gewoon wennen? Die ene baan ligt zo op het ook best dichtbij...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 februari 2010 @ 12:28:05 #61
13151 crew  Rewimo
pi_78259065
Nooit last van gehad eigenlijk. Je hoort het ook niet meer hoor
pi_96059923
Oke even een enooooorme schop want Haarlem gaat toch steeeeds meer lonken. We zijn steeds serieuzer op Funda aan het kijken en een huis in de prijscategorie tot 300.000 euro is daar ook prima te vinden en zelfs met een O+ tuin O+

Binnenkort willen we eens gaan rondfietsen in Haarlem om te kijken waar we ons thuis kunnen gaan voelen. Zijn er nog mensen met handige tips of plekken die zeker de moeite van het langsfietsen waard zijn?
  zondag 17 juli 2011 @ 21:21:19 #63
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99591938
Weer een grote schop :)

Inmiddels zijn er een aantal keren in Haarlem geweest om buurten en huizen te kijken. We waren een tijdje weg van de Van Zeggelenbuurt, maar ik vind het jammer dat het erg tussen mindere buurten ingeklemd ligt. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik vraag me af wat het met de kwaliteit van scholen en dergelijke doet.

Nu zijn we afgelopen weekend weer geweest en ik denk dat we de buurt gevonden hebben. Het gaat de Vondelbuurt worden. Iemand nog tips over welke straten wel of juist niet of nog hele andere tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')