abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:30:31 #251
141482 Q.
JurassiQ
pi_76575146
quote:
De aanvraag wordt verwerkt. Binnenkort ontvangt u bericht per email wanneer u reizen op saldo op uw OV-chipkaart kunt activeren. U gaat daarvoor naar de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie op het station. Pas daarna is de kaart geschikt om te reizen bij NS.
Waarom moet dat zo lang duren? Moet ik soms eerst door de ballotage-commissie ofzo? Godverdomme, wat een kutsysteem.
For great justice!
pi_76575528
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Net via NS.nl gedaan, zal het zo eens activeren bij de automaat op Utrecht Centraal. Ben ook wel benieuwd naar de controle. Op zich best handig, reizen op saldo.
Heb je dat net gedaan en wil je dat zo activeren bij automaat.

Ik wacht al 24 uur op een email , daarna kan je het pas gaan activeren.
Wel goed gelezen allemaal ?
pi_76575606
Ik heb een geldig OV abonnement voor heel Rotterdam.

Kan ik daarmee ook gratis reizen met de NS binnen Rotterdam als ik incheck of herkent hij dat niet ?

In het verleden was dit abonnement namelijk niet geldig in de trein omdat ik geen centrumzone had.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:44:29 #254
141482 Q.
JurassiQ
pi_76575676
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Heb je dat net gedaan en wil je dat zo activeren bij automaat.

Ik wacht al 24 uur op een email , daarna kan je het pas gaan activeren.
Wel goed gelezen allemaal ?
Ik heb zelfs net de bevestigingsmail al gehad! Binnen tien minuten?
For great justice!
pi_76575729
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik heb zelfs net de bevestigingsmail al gehad! Binnen tien minuten?
Nou echt belachelijk dan, ik heb nog niets gehad, gisteravond al aangevraagd

Komt zeker omdat ik dat met mijn RET chipkaartnr heb aangevraagd ?
pi_76576008
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou echt belachelijk dan, ik heb nog niets gehad, gisteravond al aangevraagd

Komt zeker omdat ik dat met mijn RET chipkaartnr heb aangevraagd ?
nou inderdaad dus, met NS chipkaart kan ik gelijk naar automaat, met RET (ook persoonlijke) chipkaart mag ik een paar dagen eachten blijven
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:53:50 #257
141482 Q.
JurassiQ
pi_76576052
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou inderdaad dus, met NS chipkaart kan ik gelijk naar automaat, met RET (ook persoonlijke) chipkaart mag ik een paar dagen eachten blijven
We maken het makkelijk. Ik stond al bij de NS in het systeem.
For great justice!
pi_76576115
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef Q. het volgende:

[..]

We maken het makkelijk. Ik stond al bij de NS in het systeem.
Ik niet, maar ik heb het net aangevraagd met mijn NS chipkaart en ik kan gelijk naar automaat.
Voor de RET kaart is de status al aangevraagd, dat deed ik dus gisteren al

[ Bericht 8% gewijzigd door macca728 op 08-01-2010 20:03:19 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:32:04 #259
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76577703
quote:
De chipkaart verdient dat zeker niet. Voor die kaart gelden bepaalde fatsoensregels niet, die voor normale consumentenproducten wel gelden. In het tijdperk van de papieren kaartjes werden tariefsverhogingen altijd ruim van te voren aangekondigd. Over de verhoging van de chipkaartritprijs per 1 januari 2010 heb ik echter zeer weinig informatie gezien in de bus, op het station of op de internetsites van vervoerders.

Met enige moeite ben ik er dan wel achter gekomen, dat het instaptarief in het stads- en streekvervoer verhoogd is van 75 naar 78 cent; exact 4%. Elke vervoersregio heeft daarbovenop het hectometertarief mogen verhogen met een zelf te kiezen percentage. Zuid-Holland heeft er een dikke 5% bovenop gegooid, veel meer dan de inflatie en ook meer dan de verhoging van de papieren kaartjes. Maar het staat nergens, zelfs niet op de tarievensite van OVR. Je ziet het bij het uitchecken, en anders niet.

Ook Haaglanden verhoogde de ritprijs met ca. 4%. Het is ook weer niet aangekondigd, maar de tarieven op de website van HTM zijn wel aangepast.

NS verhoogde de ritprijzen met slechts enkele procenten. Ook dat staat weer nergens. Maar ik merkte het op nieuwjaarsdag al, toen mijn ritje Leiden – Den Haag HS ineens 1,75 kostte in plaats van 1,70. De terugreis ging echter nog volgens het tarief van 2009: 1,70. De chipkaart blijft ook in 2010 voor hilarische verrassingen zorgen.
Frans Mensonides

Tsja, een veranderd tarief op een papieren kaart valt meteen op en daar kan de staatssecretaris blijkbaar ook in temperen met het smijten van gemeenschapsgeld, maar in de OV-chipkaarttarievenjungle kan natuurlijk van alles ongestraft.

Hoe kan het in vredesnaam dat de kostenstijging bij het openbaar vervoer veel en veel en veel hoger ligt dan de inflatie? Zou dat iets te maken kunnen hebben met het invoeren van een systeem dat jaren geleden al had moeten werken en dat het de komende twintig jaar ook nog niet zal doen?
pi_76577993
Bij de NS zijn de reizen met de ov-chipkaart sinds 1 januari ook duurder. Maar dat was met de papieren kaartjes ook altijd al zo, na de jaarwisseling.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:46:07 #261
141482 Q.
JurassiQ
pi_76578271
Ik reis nu voor het eerst op saldo in de trein. Spannend! Benieuwd naar de controle.
For great justice!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:47:19 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_76578325
Pas na 3x vond ik een bolbuikautomaat die mn chipkaart wilde herkennen trouwens.
For great justice!
pi_76578377
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Q. het volgende:
Ik reis nu voor het eerst op saldo in de trein. Spannend! Benieuwd naar de controle.
als je slim bent, ries je met 2 chipkaarten

heenreis inchecken met A, niet uitchecken
terugreis inchecken met B en bij eindpunt uitchecken met alletwee

kosten 1 enkele reis voor een retour, zonder dat je zwart reist
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:50:23 #264
123170 alors
zlata1234
pi_76578457
Ik word nu al helemaal gek van dat faalsysteem. In de ene bus staan geen automaten, in de andere bus doen de automaten het helemaal niet, in de andere bus doen ze het alleen achter, in de andere bus weer wel. Als ik uitstap moet ik altijd eerst weer denken of ik nou wel of niet ingecheckt ben....

Ik vind het qua omgangsvorm ook irritant, 'vroeger' groette je de buschauffeur en liet dan tegelijk je kaart zien. Nu ben je eerst aan het prutsen en kijken of het allemaal werkt naar behoren, dan kun je nog net even snel omkijken en de chauffeur groeten
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:51:11 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_76578493
Oeh! Goed idee! Heb vd week nog een anonieme er bij gekocht voor bezoek.
For great justice!
pi_76578665
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oeh! Goed idee! Heb vd week nog een anonieme er bij gekocht voor bezoek.
ja ik kreeg er 1 gratis + RET persoonloijke kaart voor niets en NS kaart
als ik wist waar de zuilen stonden zou ik het ook proberen

Bij Rotterdam CS staan ze bij de gele borden met alle vertektijden. Buiten het station dus

Alleen de meeste mensen zullen het blauwe bord checken met de vertrektijden en lopen de zuilen gewoon voorbij zonder ze te zien, Echt handige plaats daar

Ik dacht eerst dat rookpalen waren
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:00:10 #267
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76581454
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Q. het volgende:
Ik reis nu voor het eerst op saldo in de trein. Spannend! Benieuwd naar de controle.
Ik reis de hele week zonder opgeladen kaart. Papieren ov 2009 gebruik ik nog. Aankomende week maar eens rustig naar de kaart kijken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:03:16 #268
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76581588
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:39 schreef Cerbie het volgende:

[..]

het meisje voor me werd een prettige reis gewenst terwijl ze volgens dat ding geen geldige kaart had
Het is wachten tot het moment dat het apparaat zegt: 'ik weet het ook niet meer, doe maar wat'.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 9 januari 2010 @ 02:06:16 #269
141482 Q.
JurassiQ
pi_76589272
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik reis de hele week zonder opgeladen kaart. Papieren ov 2009 gebruik ik nog. Aankomende week maar eens rustig naar de kaart kijken.
Studenten. .
For great justice!
pi_76589698
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je slim bent, ries je met 2 chipkaarten

heenreis inchecken met A, niet uitchecken
terugreis inchecken met B en bij eindpunt uitchecken met alletwee

kosten 1 enkele reis voor een retour, zonder dat je zwart reist
moet je er wel twee hebben natuurlijk.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:06:31 #271
141482 Q.
JurassiQ
pi_76592895
Ik moet zo naar Houten maar daar zijn ze het station aan het verbouwen en ik verwacht niet dat ze daar een uitcheckpoortje hebben staan. Dus maar gewoon een kaartje kopen, anders kost het me 20 euro. .
For great justice!
pi_76593125
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:06 schreef Q. het volgende:
Ik moet zo naar Houten maar daar zijn ze het station aan het verbouwen en ik verwacht niet dat ze daar een uitcheckpoortje hebben staan. Dus maar gewoon een kaartje kopen, anders kost het me 20 euro. .
NS heeft toch overal zuilen of poortjes staan.
Anders gewoon het personeel lastig vallen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:26:27 #273
141482 Q.
JurassiQ
pi_76593367
Personeel? Sinds wanneer ben jij voor het laatst op een klein station geweest? En daarbij, op een klein station zal er zelden meer dan 1 paal staan. Buiten. Met dit weer. Jij denkt echt dat die het gaat doen, als ie er al staat? .
For great justice!
pi_76594467
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:26 schreef Q. het volgende:
Personeel? Sinds wanneer ben jij voor het laatst op een klein station geweest? En daarbij, op een klein station zal er zelden meer dan 1 paal staan. Buiten. Met dit weer. Jij denkt echt dat die het gaat doen, als ie er al staat? .
haha nee
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:41:19 #275
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76599424
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je slim bent, ries je met 2 chipkaarten

heenreis inchecken met A, niet uitchecken
terugreis inchecken met B en bij eindpunt uitchecken met alletwee

kosten 1 enkele reis voor een retour, zonder dat je zwart reist
Huh? Ik snap het niet
pi_76600651
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
pi_76601139
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:41 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Huh? Ik snap het niet
wat snap je niet ?

met kaart A ben je ingecheckt voor de heenreis, je check echter pas uit als je terug bent.
met kaart B ben je ingecheckt voor de terugreis, daarmee check je ook gewoon uit.

kosten 1 enkele reis voor een retourreis 50% korting dus en je reist niet zwart
pi_76601292
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Dat is verder mijn probleem niet, dan check ik wel uit op de terugreis.

Volgens de NS kan je reizen met saldo, dus hebben ze maar de plicht op alle stations een werkende zuil te hebben.

Dit is trouwens een probelem dat altijd zal blijven bestaan, niet werkende apparatuur.
Bij een klein station heb je dan inderdaad een probleem, want geen personeel.

Bij de metro heb je dat probleem trouwens ook hoor, bij kleine stations staan ook maar 1 of 2 poortjes/zuilen

In London heb j bij elk metrostation gewoon personeel rondlopen daarvoor, want daar speelt dat probleem natuurlijk ook.
pi_76601413
Het is zon ontzettend faalsysteem hier

Op OV chipkaart.nl kan je de transacties van de laatste 18 maanden tergugvinden.
Ga ik kijken, zie ik alleen de transacties vanaf juli (7 maanden geleden dus)

Kan iemand trouwens een kaart toevoegen bij Mijn OV chipkaart.nl

ik kon dat vroeger wel, maar nu blijkbaar niet meer.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:13:22 #280
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76670973
Weet iemand hoe je, na reizen op de OV-chipkaart, geld terugvraagt na vertraging? (Bij de NS.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76676364
Ik heb het laatst met een gewoon formulier geprobeerd, omdat ik ergens had gevonden dat dat mocht en dat ze dan gewoon in je OV-chipkaartgegevens zouden kijken of de tijden kloppen. Heb nog geen bericht, dus weet niet of het inderdaad werkt. Nu vind ik (hier:

"Geld terug bij vertraging

Bij reizen op saldo kunt u geld terugvragen als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan wel in- én uitgecheckt zijn.

Vul het formulier in dat verkrijgbaar is via NS Klantenservice, 0900 - 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.)."


Of dat hetzelfde formulier is als het standaard formulier, geen idee.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 13:45:07 #282
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76676450
Haha, voor 0,10 per minuut een formulier aanvragen.
Carpe Libertatem
  maandag 11 januari 2010 @ 13:52:18 #283
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76676710
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het laatst met een gewoon formulier geprobeerd, omdat ik ergens had gevonden dat dat mocht en dat ze dan gewoon in je OV-chipkaartgegevens zouden kijken of de tijden kloppen. Heb nog geen bericht, dus weet niet of het inderdaad werkt. Nu vind ik (hier:

"Geld terug bij vertraging

Bij reizen op saldo kunt u geld terugvragen als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan wel in- én uitgecheckt zijn.

Vul het formulier in dat verkrijgbaar is via NS Klantenservice, 0900 - 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.)."


Of dat hetzelfde formulier is als het standaard formulier, geen idee.
Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:54:28 #284
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76676801
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Het zou wel lachwekkend zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76676991
Sterker nog, nu ze dan toch al die gegevens van ieders reizen hebben moet het een koud kunstje zijn om het systeem zo te programmeren dat iemand die meer dan 30 min. vertraging heeft AUTOMATISCH geld terug krijgt. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn .
  maandag 11 januari 2010 @ 14:05:36 #286
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76677245
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:59 schreef ShadyLane het volgende:
Sterker nog, nu ze dan toch al die gegevens van ieders reizen hebben moet het een koud kunstje zijn om het systeem zo te programmeren dat iemand die meer dan 30 min. vertraging heeft AUTOMATISCH geld terug krijgt. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn .
Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.

De enige reden om het niet online te doen, is om reizigers te irriteren. Want voor bepaalde abonnementen kan het wel zag ik. Dus die hele infrastructuur ligt er al.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:07:28 #287
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76677318
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.

De enige reden om het niet online te doen, is om reizigers te irriteren. Want voor bepaalde abonnementen kan het wel zag ik. Dus die hele infrastructuur ligt er al.
Ik snap werkelijk waar niet dat dit project nog steeds loopt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76677968
Klopt, met een jaartrajectkaart kon je ook voordat er een ov-chipkaart was al online geld terugvragen. Dat heb ik gedaan toen ik een papieren jaartrajectkaart had. De NS gaf toen aan dat het alleen bij die abonnementen online kon omdat mensen daar geen apart kaartje bij moesten meesturen.

Nu mensen chippen heeft niemand meer een apart papieren kaartje, dus je zou denken dat het dan voortaan voor iedereen online zou moeten kunnen.
  maandag 11 januari 2010 @ 15:20:48 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76680284
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschat Ze zijn bijvoorbeeld zo snugger om het tijdelijke abbo niet te deactiveren. Ik kan nu bijv ook in het weekend vrij de trein in, omdat ik nog een weekend OV had toen ik mijn chipkaart had. Heb ik gister proefondervindelijk getest door in te checken en gewoon de pas aan de conducteur te laten zien. Had een kaartje met korting achter de hand voor als het niet zou werken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 januari 2010 @ 16:27:21 #290
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76683319
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Op Buitenpost stoppen toch alleen Arriva-treinen? In zulke treinen kun je voor zover ik weet de OV-chipkaart nog niet gebruiken.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:32:39 #291
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76683598
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat snap je niet ?

met kaart A ben je ingecheckt voor de heenreis, je check echter pas uit als je terug bent.
met kaart B ben je ingecheckt voor de terugreis, daarmee check je ook gewoon uit.

kosten 1 enkele reis voor een retourreis 50% korting dus en je reist niet zwart
Er is maar een beperkte tijd waarbinnen je in- en weer uit kunt checken op hetzelfde station, zonder dat er geld wordt afgeschreven van de kaart. Ik meen een uur. Daarbuiten kost het je je borg.

Deze truc lijkt me alleen interessant voor trips van korte afstand, waarbij je direct weer terug naar de plek van vertrek reist.
pi_76683923
Ah, ligt het daaraan! Nou, dat arriva maar eens opschiete dan .
  maandag 11 januari 2010 @ 16:42:30 #293
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76684063
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschat Ze zijn bijvoorbeeld zo snugger om het tijdelijke abbo niet te deactiveren. Ik kan nu bijv ook in het weekend vrij de trein in, omdat ik nog een weekend OV had toen ik mijn chipkaart had. Heb ik gister proefondervindelijk getest door in te checken en gewoon de pas aan de conducteur te laten zien. Had een kaartje met korting achter de hand voor als het niet zou werken.
Of ze calculeren het risico in. Dat tijdelijke abonnement, is dat 1 maand geldig? Dan is het niet echt de moeite lijkt me.

Als het activeren van het nieuwe abonnement om de een of andere reden niet voltooid wordt terwijl het tijdelijke abonnement al gedeactiveerd is ben je verder van huis.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:04 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_76684349
Ik wacht al anderhalve week op mijn mutatie-overzicht op OV-Chipkaart.nl. Mooie site. .
For great justice!
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:23 #295
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76684363
Het is mij trouwens gelukt om twee keer achter elkaar in te checken (de ene keer om 9 uur, de tweede keer om 14 uur) zonder dat er een check-out tussendoor heeft plaatsgevonden. Het was op verschillende NS-stations. Blijkbaar ben ik vergeten uit te checken of is het niet geregistreerd.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Dit geintje kost me wel de borg minus de ritprijs, in totaal ¤ (10,00 - 1,60) = ¤ 8,40. Ik zal eens een briefje naar de klantenservice sturen. Kan ik meteen een geld-terug-bij-vertragingformulier aanvragen.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:58 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_76684398
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:
Ik wacht al anderhalve week op mijn mutatie-overzicht op OV-Chipkaart.nl. Mooie site. .
En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.
For great justice!
  maandag 11 januari 2010 @ 16:55:18 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76684724
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:

[..]

En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.
Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die site
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 januari 2010 @ 17:02:57 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_76685129
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die site
Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.
For great justice!
pi_76686185
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.
Eerst kreeg ik nog wel een bevestiging van ontvangst, maar het lijkt wel of iedereen die bij de OV-chipkaart werkt overleden is.

Ik wacht ook al 3 weken op antwoord en mijn overzicht
pi_76686319
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef freako het volgende:
Het is mij trouwens gelukt om twee keer achter elkaar in te checken (de ene keer om 9 uur, de tweede keer om 14 uur) zonder dat er een check-out tussendoor heeft plaatsgevonden. Het was op verschillende NS-stations. Blijkbaar ben ik vergeten uit te checken of is het niet geregistreerd.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Dit geintje kost me wel de borg minus de ritprijs, in totaal ¤ (10,00 - 1,60) = ¤ 8,40. Ik zal eens een briefje naar de klantenservice sturen. Kan ik meteen een geld-terug-bij-vertragingformulier aanvragen.
vraag er mar gelijk 100, scheelt weer wachten.

Je zou dit eens voor moeten leggen bij de NS, gewoon net zo lang zeuren tot je antwoord krijgt, want theoretisch zou het helemaal niet mogelijk zijn.

Als je het vergeten bent, had je alsnog uitgecheckt bij 2de keer inchecken.
Bij niet registratie ook

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 11-01-2010 17:41:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')