Waarom moet dat zo lang duren? Moet ik soms eerst door de ballotage-commissie ofzo? Godverdomme, wat een kutsysteem.quote:De aanvraag wordt verwerkt. Binnenkort ontvangt u bericht per email wanneer u reizen op saldo op uw OV-chipkaart kunt activeren. U gaat daarvoor naar de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie op het station. Pas daarna is de kaart geschikt om te reizen bij NS.
Heb je dat net gedaan en wil je dat zo activeren bij automaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Net via NS.nl gedaan, zal het zo eens activeren bij de automaat op Utrecht Centraal. Ben ook wel benieuwd naar de controle.Op zich best handig, reizen op saldo.
Ik heb zelfs net de bevestigingsmail al gehad! Binnen tien minuten?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb je dat net gedaan en wil je dat zo activeren bij automaat.
Ik wacht al 24 uur op een email , daarna kan je het pas gaan activeren.
Wel goed gelezen allemaal ?
Nou echt belachelijk dan, ik heb nog niets gehad, gisteravond al aangevraagdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb zelfs net de bevestigingsmail al gehad! Binnen tien minuten?
nou inderdaad dus, met NS chipkaart kan ik gelijk naar automaat, met RET (ook persoonlijke) chipkaart mag ik een paar dagen eachten blijvenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou echt belachelijk dan, ik heb nog niets gehad, gisteravond al aangevraagd
Komt zeker omdat ik dat met mijn RET chipkaartnr heb aangevraagd ?
We maken het makkelijk. Ik stond al bij de NS in het systeem.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou inderdaad dus, met NS chipkaart kan ik gelijk naar automaat, met RET (ook persoonlijke) chipkaart mag ik een paar dagen eachten blijven
Ik niet, maar ik heb het net aangevraagd met mijn NS chipkaart en ik kan gelijk naar automaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef Q. het volgende:
[..]
We maken het makkelijk. Ik stond al bij de NS in het systeem.
Frans Mensonidesquote:De chipkaart verdient dat zeker niet. Voor die kaart gelden bepaalde fatsoensregels niet, die voor normale consumentenproducten wel gelden. In het tijdperk van de papieren kaartjes werden tariefsverhogingen altijd ruim van te voren aangekondigd. Over de verhoging van de chipkaartritprijs per 1 januari 2010 heb ik echter zeer weinig informatie gezien in de bus, op het station of op de internetsites van vervoerders.
Met enige moeite ben ik er dan wel achter gekomen, dat het instaptarief in het stads- en streekvervoer verhoogd is van 75 naar 78 cent; exact 4%. Elke vervoersregio heeft daarbovenop het hectometertarief mogen verhogen met een zelf te kiezen percentage. Zuid-Holland heeft er een dikke 5% bovenop gegooid, veel meer dan de inflatie en ook meer dan de verhoging van de papieren kaartjes. Maar het staat nergens, zelfs niet op de tarievensite van OVR. Je ziet het bij het uitchecken, en anders niet.
Ook Haaglanden verhoogde de ritprijs met ca. 4%. Het is ook weer niet aangekondigd, maar de tarieven op de website van HTM zijn wel aangepast.
NS verhoogde de ritprijzen met slechts enkele procenten. Ook dat staat weer nergens. Maar ik merkte het op nieuwjaarsdag al, toen mijn ritje Leiden – Den Haag HS ineens 1,75 kostte in plaats van 1,70. De terugreis ging echter nog volgens het tarief van 2009: 1,70. De chipkaart blijft ook in 2010 voor hilarische verrassingen zorgen.
als je slim bent, ries je met 2 chipkaartenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Q. het volgende:
Ik reis nu voor het eerst op saldo in de trein. Spannend! Benieuwd naar de controle.
ja ik kreeg er 1 gratis + RET persoonloijke kaart voor niets en NS kaartquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef Q. het volgende:
Oeh! Goed idee! Heb vd week nog een anonieme er bij gekocht voor bezoek.
Ik reis de hele week zonder opgeladen kaart. Papieren ov 2009 gebruik ik nog. Aankomende week maar eens rustig naar de kaart kijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Q. het volgende:
Ik reis nu voor het eerst op saldo in de trein. Spannend! Benieuwd naar de controle.
Het is wachten tot het moment dat het apparaat zegt: 'ik weet het ook niet meer, doe maar wat'.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
het meisje voor me werd een prettige reis gewenst terwijl ze volgens dat ding geen geldige kaart had
Studenten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik reis de hele week zonder opgeladen kaart. Papieren ov 2009 gebruik ik nog. Aankomende week maar eens rustig naar de kaart kijken.
moet je er wel twee hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je slim bent, ries je met 2 chipkaarten
heenreis inchecken met A, niet uitchecken
terugreis inchecken met B en bij eindpunt uitchecken met alletwee
kosten 1 enkele reis voor een retour, zonder dat je zwart reist
NS heeft toch overal zuilen of poortjes staan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:06 schreef Q. het volgende:
Ik moet zo naar Houten maar daar zijn ze het station aan het verbouwen en ik verwacht niet dat ze daar een uitcheckpoortje hebben staan. Dus maar gewoon een kaartje kopen, anders kost het me 20 euro..
haha neequote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:26 schreef Q. het volgende:
Personeel? Sinds wanneer ben jij voor het laatst op een klein station geweest? En daarbij, op een klein station zal er zelden meer dan 1 paal staan. Buiten. Met dit weer. Jij denkt echt dat die het gaat doen, als ie er al staat?.
Huh? Ik snap het nietquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je slim bent, ries je met 2 chipkaarten
heenreis inchecken met A, niet uitchecken
terugreis inchecken met B en bij eindpunt uitchecken met alletwee
kosten 1 enkele reis voor een retour, zonder dat je zwart reist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |