Hoezo bizar? De OV-chipkaart zelf heeft geen internetverbinding hoor. Je kan alleen met een apparaat er iets opzetten. Het is dus precies hetzelfde als dat je ook niet via internetbankieren 10 euro op je chipknip kan zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef macca728 het volgende:
De OV chipkaart webwinkel is trouwens de enige webwinkel waar je via internet niets kan kopen.
Tenzij je het gaat afhalen, echt bizar in 2010 dat ik niet via die webwinkel bv 10 euro chipkaarttegoed kan storten op mijn chipkaart.
Maar mijn zichtkaart is een weekendkaart, terwijl ik nu een WEEKkaart op mijn chip heb staan. Zou toch belachelijk zijn dat ik nu moet gaan betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben! Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt?quote:Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.
Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren.
In de trein hoef je voorlopig niet in- en uit te checken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Rijstbal het volgende:
Ik heb de studenten ov chipkaart. Maar als dat zo is. Dan kunnen ze toch ook niet zien of het een week of weekend kaart is?
Niet waar, bijvoorbeeld de in- en uitcheck-units in de bussen en trams worden volgens mij 1x per dag in de remise uitgelezen, en hebben verder geen verbinding met een netwerk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:29 schreef Cerbie het volgende:
Maar alle kastjes waar je in- en uitcheckt hebben een verbinding met het grote netwerk, die zouden zoiets op je kaart moeten kunnen schrijven.
Ik checkte uit bij de bus op Nijmegen centraal, liep naar de NS automaat en kon daar direct zien dat ik zojuist uitgecheckt had bij Connexxion. Of gaat dat dan weer via de kaart?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet waar, bijvoorbeeld de in- en uitcheck-units in de bussen en trams worden volgens mij 1x per dag in de remise uitgelezen, en hebben verder geen verbinding met een netwerk.
Laatste tien transacties staan op de kaart.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:25 schreef Cerbie het volgende:
Ik checkte uit bij de bus op Nijmegen centraal, liep naar de NS automaat en kon daar direct zien dat ik zojuist uitgecheckt had bij Connexxion. Of gaat dat dan weer via de kaart?
Oh ik heb ook nog een mooie. Als ik uitcheck zegt hij 'uitcheck OK' maar gaat wel het rode lampje branden. Lijkt tot nu toe nog geen probleem te zijn, maar het is wel eigenaardig.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:25 schreef Cerbie het volgende:hier in het Rivierengebied is de ritprijs goedkoper dan in de KAN regio. Met als gevolg dat je op de dienst Tiel-Druten-Nijmegen, gedeeld gereden door BRENG en Arriva, goedkoper uitbent als je op de Arrivabus wacht
Over Arriva gesproken
Gister; herkende studenten-OVkaart niet.
Vandaag; incheck na twee pogingen, "ERROR: GEEN GPS" dus geen uitcheck. Arriva kennende vrees ik voor mijn 4¤
[..]
Ik checkte uit bij de bus op Nijmegen centraal, liep naar de NS automaat en kon daar direct zien dat ik zojuist uitgecheckt had bij Connexxion. Of gaat dat dan weer via de kaart?
het meisje voor me werd een prettige reis gewenst terwijl ze volgens dat ding geen geldige kaart hadquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh ik heb ook nog een mooie. Als ik uitcheck zegt hij 'uitcheck OK' maar gaat wel het rode lampje branden. Lijkt tot nu toe nog geen probleem te zijn, maar het is wel eigenaardig.
NL wil meteen 1 systeem voor 20 vervoerders en vervoersmiddelen invoeren, de Oyster Card is veeeeel beperkter. Compleet onvergelijkbaar. Wat niet wegneemt dat het een kutkaart is, die OV Chip.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:40 schreef Stuart het volgende:
Krankzinnig dat Nederland niet in staat is te doen wat hier in Londen al jaren probleemloos werkt
Had ik ook gisteren, vandaag weer lekker gedaan, want ik kon hem niet opladen in Ridderkerkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
het meisje voor me werd een prettige reis gewenst terwijl ze volgens dat ding geen geldige kaart had
Ja klopt, bus en trams maken gebruik van een GPS systeem, dat zeer onbetrouwbaar is en waardoior je ook meer mag betalen bij omleidingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet waar, bijvoorbeeld de in- en uitcheck-units in de bussen en trams worden volgens mij 1x per dag in de remise uitgelezen, en hebben verder geen verbinding met een netwerk.
nee met een abonnement of vrij reizen kan je probleemloos inchecken en dat hoort natuurlijk ook, je hebt immers al betaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:35 schreef Igen het volgende:
Mij valt ineens iets op.
Er werd tot nu toe altijd gezegd dat je niet kan inchecken als je rood staat, ook niet als je vrij reist op een abonnement. Blijkbaar klopt dat niet!
Situatie:
- op 23 november 2009 maak ik (met korting) een rit van 70 cent.
- vervolgens maak ik 26 ritten met vrij reizen.
- op 13 december 2009 wil ik een rit maken (met korting) van 79 cent, maar dat kan niet omdat ik rood sta.
En nu ik er toch aan denk: in september raakte ik 4 euro kwijt omdat ik niet uit kon checken, toen kreeg ik van Connexxion een antwoordkaart mee waarmee ik dat geld terug kon claimen, die heb ik ingestuurd maar nog steeds heb ik geen cent gezien.
Vanmorgen in de Gelderlander, dat eenzelfde rit tot wel enkele euro's duurder kan zijn omdat dat ding de haltes niet goed 'telt'. Op mijn vaste lijn is de volgende halte zo 12km verderop.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja klopt, bus en trams maken gebruik van een GPS systeem, dat zeer onbetrouwbaar is en waardoior je ook meer mag betalen bij omleidingen.
En het nog meer bizarre is natuurlijk dat als je 10 euro tegoed koopt je nog dagen kan wachten tot je die bestelling af kan gaan halen. Dat moet eigenlijk binnen een uur al mogelijk zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo bizar? De OV-chipkaart zelf heeft geen internetverbinding hoor. Je kan alleen met een apparaat er iets opzetten. Het is dus precies hetzelfde als dat je ook niet via internetbankieren 10 euro op je chipknip kan zetten.
(Het bizarre aan het verhaal is dat ze überhaupt 10 euro tegoed los verkopen in de webwinkel, aangezien je dus toch naar een automaat moet om het op te halen.)
Oh, dan is dat blijkbaar veranderd? Dat is dan toch wel positief.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee met een abonnement of vrij reizen kan je probleemloos inchecken en dat hoort natuurlijk ook, je hebt immers al betaald.
Ik kocht vandaag een abonnement en de RET-er zei dat mijn saldo -0,11 was.
Dat klopte ook, maar hij zei verder niets. Gewoon in kunnen checken bij metro (en uit uiteraard)
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, dan is dat blijkbaar veranderd? Dat is dan toch wel positief.
misschien niet bij alle vervoerders.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
![]()
Ik kon eerst niet inchecken met een negatief saldo, ondanks vrij reizen. Wel handig als dat veranderd is.
alleen als je na 9 uur inckecht bij de NSquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:21 schreef Q. het volgende:
Oh! Mijn OV-chipkaart is mijn voordeelurenkaart, nu net gechecked of dat product er ook op staat en dat klopt, als ik nu op saldo ga reizen, reis ik dan automatisch met korting? Mag het hopen..
Net via NS.nl gedaan, zal het zo eens activeren bij de automaat op Utrecht Centraal. Ben ook wel benieuwd naar de controle.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb je wel reizen op saldo geactiveerd bij NS ? Want dat moet ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |