abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76600651
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
pi_76601139
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:41 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Huh? Ik snap het niet
wat snap je niet ?

met kaart A ben je ingecheckt voor de heenreis, je check echter pas uit als je terug bent.
met kaart B ben je ingecheckt voor de terugreis, daarmee check je ook gewoon uit.

kosten 1 enkele reis voor een retourreis 50% korting dus en je reist niet zwart
pi_76601292
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Dat is verder mijn probleem niet, dan check ik wel uit op de terugreis.

Volgens de NS kan je reizen met saldo, dus hebben ze maar de plicht op alle stations een werkende zuil te hebben.

Dit is trouwens een probelem dat altijd zal blijven bestaan, niet werkende apparatuur.
Bij een klein station heb je dan inderdaad een probleem, want geen personeel.

Bij de metro heb je dat probleem trouwens ook hoor, bij kleine stations staan ook maar 1 of 2 poortjes/zuilen

In London heb j bij elk metrostation gewoon personeel rondlopen daarvoor, want daar speelt dat probleem natuurlijk ook.
pi_76601413
Het is zon ontzettend faalsysteem hier

Op OV chipkaart.nl kan je de transacties van de laatste 18 maanden tergugvinden.
Ga ik kijken, zie ik alleen de transacties vanaf juli (7 maanden geleden dus)

Kan iemand trouwens een kaart toevoegen bij Mijn OV chipkaart.nl

ik kon dat vroeger wel, maar nu blijkbaar niet meer.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:13:22 #280
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76670973
Weet iemand hoe je, na reizen op de OV-chipkaart, geld terugvraagt na vertraging? (Bij de NS.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76676364
Ik heb het laatst met een gewoon formulier geprobeerd, omdat ik ergens had gevonden dat dat mocht en dat ze dan gewoon in je OV-chipkaartgegevens zouden kijken of de tijden kloppen. Heb nog geen bericht, dus weet niet of het inderdaad werkt. Nu vind ik (hier:

"Geld terug bij vertraging

Bij reizen op saldo kunt u geld terugvragen als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan wel in- én uitgecheckt zijn.

Vul het formulier in dat verkrijgbaar is via NS Klantenservice, 0900 - 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.)."


Of dat hetzelfde formulier is als het standaard formulier, geen idee.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 13:45:07 #282
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76676450
Haha, voor 0,10 per minuut een formulier aanvragen.
Carpe Libertatem
  maandag 11 januari 2010 @ 13:52:18 #283
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76676710
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het laatst met een gewoon formulier geprobeerd, omdat ik ergens had gevonden dat dat mocht en dat ze dan gewoon in je OV-chipkaartgegevens zouden kijken of de tijden kloppen. Heb nog geen bericht, dus weet niet of het inderdaad werkt. Nu vind ik (hier:

"Geld terug bij vertraging

Bij reizen op saldo kunt u geld terugvragen als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan wel in- én uitgecheckt zijn.

Vul het formulier in dat verkrijgbaar is via NS Klantenservice, 0900 - 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.)."


Of dat hetzelfde formulier is als het standaard formulier, geen idee.
Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:54:28 #284
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76676801
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Het zou wel lachwekkend zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76676991
Sterker nog, nu ze dan toch al die gegevens van ieders reizen hebben moet het een koud kunstje zijn om het systeem zo te programmeren dat iemand die meer dan 30 min. vertraging heeft AUTOMATISCH geld terug krijgt. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn .
  maandag 11 januari 2010 @ 14:05:36 #286
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76677245
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:59 schreef ShadyLane het volgende:
Sterker nog, nu ze dan toch al die gegevens van ieders reizen hebben moet het een koud kunstje zijn om het systeem zo te programmeren dat iemand die meer dan 30 min. vertraging heeft AUTOMATISCH geld terug krijgt. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn .
Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.

De enige reden om het niet online te doen, is om reizigers te irriteren. Want voor bepaalde abonnementen kan het wel zag ik. Dus die hele infrastructuur ligt er al.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:07:28 #287
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76677318
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.

De enige reden om het niet online te doen, is om reizigers te irriteren. Want voor bepaalde abonnementen kan het wel zag ik. Dus die hele infrastructuur ligt er al.
Ik snap werkelijk waar niet dat dit project nog steeds loopt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76677968
Klopt, met een jaartrajectkaart kon je ook voordat er een ov-chipkaart was al online geld terugvragen. Dat heb ik gedaan toen ik een papieren jaartrajectkaart had. De NS gaf toen aan dat het alleen bij die abonnementen online kon omdat mensen daar geen apart kaartje bij moesten meesturen.

Nu mensen chippen heeft niemand meer een apart papieren kaartje, dus je zou denken dat het dan voortaan voor iedereen online zou moeten kunnen.
  maandag 11 januari 2010 @ 15:20:48 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76680284
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschat Ze zijn bijvoorbeeld zo snugger om het tijdelijke abbo niet te deactiveren. Ik kan nu bijv ook in het weekend vrij de trein in, omdat ik nog een weekend OV had toen ik mijn chipkaart had. Heb ik gister proefondervindelijk getest door in te checken en gewoon de pas aan de conducteur te laten zien. Had een kaartje met korting achter de hand voor als het niet zou werken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 januari 2010 @ 16:27:21 #290
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76683319
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Op Buitenpost stoppen toch alleen Arriva-treinen? In zulke treinen kun je voor zover ik weet de OV-chipkaart nog niet gebruiken.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:32:39 #291
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76683598
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat snap je niet ?

met kaart A ben je ingecheckt voor de heenreis, je check echter pas uit als je terug bent.
met kaart B ben je ingecheckt voor de terugreis, daarmee check je ook gewoon uit.

kosten 1 enkele reis voor een retourreis 50% korting dus en je reist niet zwart
Er is maar een beperkte tijd waarbinnen je in- en weer uit kunt checken op hetzelfde station, zonder dat er geld wordt afgeschreven van de kaart. Ik meen een uur. Daarbuiten kost het je je borg.

Deze truc lijkt me alleen interessant voor trips van korte afstand, waarbij je direct weer terug naar de plek van vertrek reist.
pi_76683923
Ah, ligt het daaraan! Nou, dat arriva maar eens opschiete dan .
  maandag 11 januari 2010 @ 16:42:30 #293
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76684063
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschat Ze zijn bijvoorbeeld zo snugger om het tijdelijke abbo niet te deactiveren. Ik kan nu bijv ook in het weekend vrij de trein in, omdat ik nog een weekend OV had toen ik mijn chipkaart had. Heb ik gister proefondervindelijk getest door in te checken en gewoon de pas aan de conducteur te laten zien. Had een kaartje met korting achter de hand voor als het niet zou werken.
Of ze calculeren het risico in. Dat tijdelijke abonnement, is dat 1 maand geldig? Dan is het niet echt de moeite lijkt me.

Als het activeren van het nieuwe abonnement om de een of andere reden niet voltooid wordt terwijl het tijdelijke abonnement al gedeactiveerd is ben je verder van huis.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:04 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_76684349
Ik wacht al anderhalve week op mijn mutatie-overzicht op OV-Chipkaart.nl. Mooie site. .
For great justice!
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:23 #295
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76684363
Het is mij trouwens gelukt om twee keer achter elkaar in te checken (de ene keer om 9 uur, de tweede keer om 14 uur) zonder dat er een check-out tussendoor heeft plaatsgevonden. Het was op verschillende NS-stations. Blijkbaar ben ik vergeten uit te checken of is het niet geregistreerd.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Dit geintje kost me wel de borg minus de ritprijs, in totaal ¤ (10,00 - 1,60) = ¤ 8,40. Ik zal eens een briefje naar de klantenservice sturen. Kan ik meteen een geld-terug-bij-vertragingformulier aanvragen.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:48:58 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_76684398
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:
Ik wacht al anderhalve week op mijn mutatie-overzicht op OV-Chipkaart.nl. Mooie site. .
En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.
For great justice!
  maandag 11 januari 2010 @ 16:55:18 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76684724
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:

[..]

En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.
Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die site
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 januari 2010 @ 17:02:57 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_76685129
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die site
Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.
For great justice!
pi_76686185
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.
Eerst kreeg ik nog wel een bevestiging van ontvangst, maar het lijkt wel of iedereen die bij de OV-chipkaart werkt overleden is.

Ik wacht ook al 3 weken op antwoord en mijn overzicht
pi_76686319
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef freako het volgende:
Het is mij trouwens gelukt om twee keer achter elkaar in te checken (de ene keer om 9 uur, de tweede keer om 14 uur) zonder dat er een check-out tussendoor heeft plaatsgevonden. Het was op verschillende NS-stations. Blijkbaar ben ik vergeten uit te checken of is het niet geregistreerd.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Dit geintje kost me wel de borg minus de ritprijs, in totaal ¤ (10,00 - 1,60) = ¤ 8,40. Ik zal eens een briefje naar de klantenservice sturen. Kan ik meteen een geld-terug-bij-vertragingformulier aanvragen.
vraag er mar gelijk 100, scheelt weer wachten.

Je zou dit eens voor moeten leggen bij de NS, gewoon net zo lang zeuren tot je antwoord krijgt, want theoretisch zou het helemaal niet mogelijk zijn.

Als je het vergeten bent, had je alsnog uitgecheckt bij 2de keer inchecken.
Bij niet registratie ook

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 11-01-2010 17:41:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')