wat snap je niet ?quote:
Dat is verder mijn probleem niet, dan check ik wel uit op de terugreis.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb het laatst met een gewoon formulier geprobeerd, omdat ik ergens had gevonden dat dat mocht en dat ze dan gewoon in je OV-chipkaartgegevens zouden kijken of de tijden kloppen. Heb nog geen bericht, dus weet niet of het inderdaad werkt. Nu vind ik (hier:
"Geld terug bij vertraging
Bij reizen op saldo kunt u geld terugvragen als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan wel in- én uitgecheckt zijn.
Vul het formulier in dat verkrijgbaar is via NS Klantenservice, 0900 - 202 11 63 (¤ 0,10 p.m.)."
Of dat hetzelfde formulier is als het standaard formulier, geen idee.
Het zou wel lachwekkend zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:59 schreef ShadyLane het volgende:
Sterker nog, nu ze dan toch al die gegevens van ieders reizen hebben moet het een koud kunstje zijn om het systeem zo te programmeren dat iemand die meer dan 30 min. vertraging heeft AUTOMATISCH geld terug krijgt. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Ik snap werkelijk waar niet dat dit project nog steeds loopt.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat niet altijd opgaat, maar in principe kun je je reis niet eens meer onderbreken als er overal poortjes zijn, dus dan is het redelijk makkelijk vast te stellen hoe iemand gereisd moet zijn.
De enige reden om het niet online te doen, is om reizigers te irriteren. Want voor bepaalde abonnementen kan het wel zag ik. Dus die hele infrastructuur ligt er al.
Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschatquote:Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, maar dit begrijp ik echt niet. Als je inlogt zie je al je gegevens: adres, reizen, enz. Het is toch veel gemakkelijker om dan een knop te maken per reis: ‘geld terug vragen’. Ik zal ze wel eerst een mail sturen. Want ook nog eens betalen om geld terug te krijgen, dat wordt echt te gek.
Op Buitenpost stoppen toch alleen Arriva-treinen? In zulke treinen kun je voor zover ik weet de OV-chipkaart nog niet gebruiken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt inderdaad nog niet op alle stations in- en uitchecken. In Buitenpost staat al maanden zo'n zuil, maar die is nog niet in werking. En personeel loopt daar ook niet rond.
Er is maar een beperkte tijd waarbinnen je in- en weer uit kunt checken op hetzelfde station, zonder dat er geld wordt afgeschreven van de kaart. Ik meen een uur. Daarbuiten kost het je je borg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat snap je niet ?
met kaart A ben je ingecheckt voor de heenreis, je check echter pas uit als je terug bent.
met kaart B ben je ingecheckt voor de terugreis, daarmee check je ook gewoon uit.
kosten 1 enkele reis voor een retourreis 50% korting dus en je reist niet zwart
Of ze calculeren het risico in. Dat tijdelijke abonnement, is dat 1 maand geldig? Dan is het niet echt de moeite lijkt me.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk dat je het technische inzicht van de mensen die dit op hebben gezet ietwat overschatZe zijn bijvoorbeeld zo snugger om het tijdelijke abbo niet te deactiveren. Ik kan nu bijv ook in het weekend vrij de trein in, omdat ik nog een weekend OV had toen ik mijn chipkaart had. Heb ik gister proefondervindelijk getest door in te checken en gewoon de pas aan de conducteur te laten zien. Had een kaartje met korting achter de hand voor als het niet zou werken.
En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:
Ik wacht al anderhalve week op mijn mutatie-overzicht op OV-Chipkaart.nl. Mooie site..
Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die sitequote:Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Q. het volgende:
[..]
En uiteraard heb ik nog geen antwoord op mijn vele weken geleden gestelde vraag waarom dat allemaal zo traag moet.
Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik ook nog steeds geen week OV bij het overzicht op die site
Eerst kreeg ik nog wel een bevestiging van ontvangst, maar het lijkt wel of iedereen die bij de OV-chipkaart werkt overleden is.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de verwachtingen dan ook niet te hoog gespannen.
vraag er mar gelijk 100, scheelt weer wachten.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef freako het volgende:
Het is mij trouwens gelukt om twee keer achter elkaar in te checken (de ene keer om 9 uur, de tweede keer om 14 uur) zonder dat er een check-out tussendoor heeft plaatsgevonden. Het was op verschillende NS-stations. Blijkbaar ben ik vergeten uit te checken of is het niet geregistreerd.
Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?
Dit geintje kost me wel de borg minus de ritprijs, in totaal ¤ (10,00 - 1,60) = ¤ 8,40. Ik zal eens een briefje naar de klantenservice sturen. Kan ik meteen een geld-terug-bij-vertragingformulier aanvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |