abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76325743
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
witloftip:

hart eruit halen
even blancheren (of andersom)

aardappelpuree maken, mengen met een flinke hoeveelheid mosterd.
Dit in een ovenschaal doen --> witlof erop --> ham/kaas erover

in de oven
nom!
Mijn moeder wikkelde altijd plakjes ham om hele stronken witlof, en strooide er dan geraspte kaas erover. Daarna een tijd de oven in. Zelfs ik als notoire kaashater vond dat lekker.

Overigens vind ik witlof rauw wel erg lekker, in een salade. Witlof wassen en snijden, stukjes appel en mandarijn erdoor en dan een yoghurtdressing erover. Eet smakelijk
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76325766
de witlofharten zijn voor mijn smaak te bitter iig

en dan maakte mn vader het ook altijd nog doodgekookt, met een maizenapapje
Ja doei.
pi_76325832
Rauw is het een stuk minder bitter en icm yoghurtdressing, appel en mandarijn is het geheel vrij zoet. Ik hou ook niet van bitter en ook niet echt van witlofharten (die pulkte ik altijd uit de ovenschotel ) maar dit is erg lekker.
pi_76325933
Witlof is mijn lievelingsgroente!! Ik haal ook het bittere hart eruit, though. Ik maak het ook vaak als de moeder van Ewelina. Alleen meng ik de geraspte kaas met paneermeel of beschuit en doe er schilfers boter op en dan onder de gril. Dan krijg je een knapperig korstje.

Ik ben heel blij. Dacht dat ik een nieuwe stofzuiger moest kopen en dat soort dingen vind ik altijd zonde van het geld. (Ga daar liever van op weekendtrip.) Maar ik heb hem gefixed!! *borsttrommel* Hij deed niks meer en ik dacht al dat het aan hjet aan/uitknopje kon liggen en ik heb de bovenste plastic laag eraf gesloopt en toen kon ik bij het eigenlijke knopje en hij doettut weer. O my, dit is prbly niet erg interessant leesvoer. Solly

pi_76325999
Witlof is volstrekt niet meer bitter als je het klein snijdt en mengt met ei, grove mosterd, beetje mayo en flink wat kerriepoeder.
Grapefruits (rode) zijn heerlijk als je ze uitperst en aanvult met witte mousserende wijn.
pi_76326044
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Witlof is volstrekt niet meer bitter als je het klein snijdt en mengt met ei, grove mosterd, beetje mayo en flink wat kerriepoeder.
Grapefruits (rode) zijn heerlijk als je ze uitperst en aanvult met witte mousserende wijn.
Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoord
pi_76326113
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoord
Zeker niet!
Maar een van de weinige manieren waarop ik fruit lekker vind.
Hoewel ik weer heel hoopvol een zak mandarijntjes in huis heb gehaald.
pi_76326131
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef conleche het volgende:
Witlof is mijn lievelingsgroente!! Ik haal ook het bittere hart eruit, though. Ik maak het ook vaak als de moeder van Ewelina. Alleen meng ik de geraspte kaas met paneermeel of beschuit en doe er schilfers boter op en dan onder de gril. Dan krijg je een knapperig korstje.

Ik ben heel blij. Dacht dat ik een nieuwe stofzuiger moest kopen en dat soort dingen vind ik altijd zonde van het geld. (Ga daar liever van op weekendtrip.) Maar ik heb hem gefixed!! *borsttrommel* Hij deed niks meer en ik dacht al dat het aan hjet aan/uitknopje kon liggen en ik heb de bovenste plastic laag eraf gesloopt en toen kon ik bij het eigenlijke knopje en hij doettut weer. O my, dit is prbly niet erg interessant leesvoer. Solly

hulde!

teleurstelling van mijn dag: mn nieuwe fancy hardloop-oordopjes-voor-de-muziek zijn te groot voor mijn poezelige oortjes
Ja doei.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:47:12 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76326345
Witlof,lekker!!
Maar met kaas en room maak je stront nog wat lekkers natuurlijk

Wij eten straks eerst nog even wat soep uit zak, heb echt te weinig hutspot voor zijn 5 en...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_76326347
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hulde!

teleurstelling van mijn dag: mn nieuwe fancy hardloop-oordopjes-voor-de-muziek zijn te groot voor mijn poezelige oortjes
Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.

O ja hardlopen, dat moet ik ook nog vandaag....
pi_76326441
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof,lekker!!
Maar met kaas en room maak je stront nog wat lekkers natuurlijk

Wij eten straks eerst nog even wat soep uit zak, heb echt te weinig hutspot voor zijn 5 en...
Dat betwijfel ik ten zeerste

Ik heb nog maar weinig gegeten vandaag, maar ik heb ook gewoon echt geen honger. Net een kiwi en mandarijntje naar binnen gewerkt, maar die kommen soep en boterham pindakaas gaan me niet meer lukken voor het avondeten. Ik schep daar wel gewoon goed van op
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_76326453
!
Ja doei.
pi_76326477
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.

O ja hardlopen, dat moet ik ook nog vandaag....
ja teleurstelling.. maar ik ga het toch proberen, en anders koop ik gewoon zo'n grote koptelefoon, hmpf!
Ja doei.
pi_76326507
grapefruits *probeert te onthouden*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_76326523
Grapefruits zijn heel gezond volgensmij, maar ik vind ze ook viessss
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:54:56 #66
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_76326578
Hardlopen!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_76326631
Succes jullie twee!
pi_76326756
ik ga woensdag beginnen met aquajoggen ben benieuwd eerst 1× in de week, I know, dat doet niks enzo, 1×p/w sporten, maar het is een begin. van iets.
pi_76326767
maar ik voel me wel een oud wijf aquajoggen.
pi_76326801
Het hangt er maar net van af wat voor mensen er op af komen. Als er alleen maar bejaarden zouden staan zou het mij ook niks lijken. Terwijl het volgensmij best geinig is
pi_76326819
Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.

Een aanwinst voor Fok! Wat ik je brom!
pi_76326891
Roze grapefruits vind ik heerlijk! Drink ook iedere ochtend een glas grapefruitsap. Maarja, ik was zo'n kind dat stiekem de halve citroenen in de keuken uitzoog vroeger Het schijnt wel een vreselijke aanslag op je tandglazuur te zijn, zo'n grapefruit, dus met het niet eten ervan doe je ook weer iets nuttigs en gezonds

Vandaag gaan we weer normaal! doen, ik heb al mijn energie de komende tijd nodig, daarbij ik deed net mijn slobberspijkerbroek aan, en die zat knoertstrak Hij kwam wel net uit de was, dat kan het natuurlijk ook zijn

Dus we doen vandaag:
O: grapefruitsap, verse ananas met yoghurt
T: 3 cappuccino
L: geroosterde koolhydraatarme boterham met extra belegen kaas, nog half ons kaas erbij
T: nog zo'n boterham met ossenworst
D: 5 ons roerbakgroente, beetje indisch gebakken met gember, ketjap, ui, ham etc.
T: kwark met vanilleyoghurt
pi_76327001
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:
Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.

pi_76327015
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:

Die heeft ook aparte goede voornemens gemaakt! Je ziet wel meer van dat soort namen, druppelkut kwam ik ook eens tegen.
Nu het toch over dit soort zaken gaat: hoe is het afgelopen met de icondiefstal van sigme?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:09:48 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76327051
MOrgen of overmorgen gaat onze ijsbaan open
En mijn vriend heeft de elfstedentocht koorts en wil zo snel mogelijk km in de benen krijgen... Kreeg net het verzoek dat we vanaf volgende week, om de dag pasta moeten eten
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:12:05 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76327108
Er ligt hier toch al wel weer 10 cm sneeuw en er valt nog steeds behoorlijk wat, het vriest 3 graden dus dat is NIET goed voor het ijs..
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13:13 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76327146
Ik vind 'wat ik je brom' ook altijd zo'n grappige uitspraak

Aquajoggen lijkt me wel handig, intensief maar minder gewrichts-belasting dan gewoon joggen ofzeu?

MrMo aan minder suiker Het wordt vanzelf lekkerder! Echt waar
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_76327239
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:08 schreef Laureline het volgende:

[..]

Die heeft ook aparte goede voornemens gemaakt! Je ziet wel meer van dat soort namen, druppelkut kwam ik ook eens tegen.
Nu het toch over dit soort zaken gaat: hoe is het afgelopen met de icondiefstal van sigme?
Ja, druppelkut, die post er volgens mij ook vrolijk op los onder die naam.

O ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Naar het Ava-kapingmysterie.

En als laatste: Je kan je boeketreekspen aan de wilgen hangen. Ik zag laatst naast knappe buurman met Porsche een blond vriendinnetje instappen. Very cute koppel.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:16:53 #79
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76327257
Als ik weer zou gaan sporten, wat is dan beter: hardlopen of fitnessen? Hardlopen 'kan' ik niet, dus zou ik helemaal bij het begin moeten beginnen. Mijn gevoel zegt dat fitnessen meer effect zal hebben, omdat ik dat ongeveer een uur doe en hardlopen maar enkele minuten. Klopt dat? Voordeel van hardlopen is dan weer dat je niet helemaal naar het sportcentrum hoeft te fietsen .
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_76327262
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

Aquajoggen lijkt me wel handig, intensief maar minder gewrichts-belasting dan gewoon joggen ofzeu?

eh ja, I guess volgens mij is het niet alleen joggen. aquajoggen
pi_76327350
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:16 schreef Rituals het volgende:
Als ik weer zou gaan sporten, wat is dan beter: hardlopen of fitnessen? Hardlopen 'kan' ik niet, dus zou ik helemaal bij het begin moeten beginnen. Mijn gevoel zegt dat fitnessen meer effect zal hebben, omdat ik dat ongeveer een uur doe en hardlopen maar enkele minuten. Klopt dat? Voordeel van hardlopen is dan weer dat je niet helemaal naar het sportcentrum hoeft te fietsen .
Ik zou het allebei doen. Hardlopen moet je inderdaad opbouwen, maar binnen de kortste keren loop je een half uur non-stop en fitness is goed voor je spieren. En als je dan toch in de sportschool bent kan je af en toe ook nog een lesje meepikken!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:23:47 #82
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76327486
Aquajoggen = beweging en beweging is goed

Hardlopen... ooit kon ik 5 km rennen maar het is zo niet mijn sport, nou ja, ik hou helemaal niet van sport
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:28:02 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76327635
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Aquajoggen = beweging en beweging is goed

Eensch!

Ik ben er nu helemaal van overtuigd dat je de sport moet vinden die bij je past, dan blijft het leuk en blijf je gemotiveerd Duurde wel lang voor ik 'mijn' sport vond (na o.a. gekloot in de fitnessruimte en hardlopen en zwemmen...), maar nu ben ik helemaal blij met Zumba/Body Jam Kan niet wachten tot de lente, dan hoef ik mezelf er niet meer toe te zetten door de sneeuw naar de sportschool te ploegen
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:29:22 #84
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76327683
Ik hou ook niet van sporten . Nou ja, vooral als ik het al heel lang niet gedaan heb. Als ik wel sport geeft me dat namelijk wel een goed gevoel! Vroeger tenniste ik veel en dat vond ik super leuk. Ik ben bang dat ik toch maar weer moet gaan sporten.

@ Co, een combi is inderdaad wel een goed idee! Eens even kijken of hardlopen iets voor mij is. Heeft iemand een link o.i.d. met de eerste serie (voor 5 km) van start to run?
pi_76327712
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:29 schreef Rituals het volgende:
Ik hou ook niet van sporten . Nou ja, vooral als ik het al heel lang niet gedaan heb. Als ik wel sport geeft me dat namelijk wel een goed gevoel! Vroeger tenniste ik veel en dat vond ik super leuk. Ik ben bang dat ik toch maar weer moet gaan sporten.

@ Co, een combi is inderdaad wel een goed idee! Eens even kijken of hardlopen iets voor mij is. Heeft iemand een link o.i.d. met de eerste serie (voor 5 km) van start to run?
Ga dat weer doen dan!
pi_76327734
ja, dat sport vinden idd. ik heb nog niet veel moeite gedaan, en dus nog niet dé sport gevonden

Behalve hockey maar ik ga nu niet meer beginnen aan een teamsport.
en zwemmen is wel t makkelijkst voor me geloof ik. zumba of iets lijkt ook hip maar dat is hier allemaal zo duuuuuuur Maar ik moet wel echt iets hebben waar iemand bijstaat die zegt wat ik moet doen
of squash maar dat is hier 11,- voor 40 minuten
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:32:41 #87
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76327795
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ga dat weer doen dan!
Beetje koud nu . Nee je hebt een punt hoor! Afgelopen zomer heb ik ook weer meer getennist.
pi_76327909
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:32 schreef Rituals het volgende:

[..]

Beetje koud nu . Nee je hebt een punt hoor! Afgelopen zomer heb ik ook weer meer getennist.
Dan start je toch weer als het buitenseizoen begint, zegmaar? En ondertussen wel beginnen met hardlopen! Als je dat leuk vindt tenminste
pi_76328025
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:04 schreef Laureline het volgende:

L: geroosterde koolhydraatarme boterham
Waar koop je dat?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:40:36 #90
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76328043
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dan start je toch weer als het buitenseizoen begint, zegmaar? En ondertussen wel beginnen met hardlopen! Als je dat leuk vindt tenminste
Ja, hopelijk vind ik hardlopen leuk. Ik ga de lat niet (te) hoog leggen, mijn plan: iedere week minimaal 1x sporten. Eén keer is al beter dan geen enkele keer.
pi_76328065
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:40 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Waar koop je dat?
Is dat niet van dat Blue Band brood?
pi_76328072
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:40 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ja, hopelijk vind ik hardlopen leuk. Ik ga de lat niet (te) hoog leggen, mijn plan: iedere week minimaal 1x sporten. Eén keer is al beter dan geen enkele keer.
True
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:44:35 #93
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76328173
Oh ja, nog snel het lijstje van vandaag:

L: Grapefruit met magere yoghurt
D: Onbekend (verjaardag)
T's: Appel met magere yoghurt, grapefruit, 8 mandarijnen, 300 gr. cherrytomaten

Beetje teveel fruit .

Nu naar de verjaardag. Fijne avond allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rituals op 02-01-2010 16:49:43 ]
pi_76328240
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.
En ik hoop zo dat de knop "opeens alle groentes lekker vinden" ook ergens bij jou te vinden is en om kan.
*legt vast stronkje broccoli apart*
das wel waar. merk ik ook wel aan de kracht die ik in mn onderlichaam heb (bovenlichaam is wel slapjes) bij de oefeningen die ik doe. laatst in de sportschool had ik een legpress serie gedaan op 170 kilo.. en toen moest de jongen na mij met een rood hoofd na 1 poging de gewichten toch een heel stuk lager zetten. muhahahahahahaha

ik vind heel veel groentes ook wel lekker, rauw vooral. ik eet bijvoorbeeld thaiswokgroentepakket bij mn wokvlees, alleen roer ik t wel rauw erdoorheen, want warm/gaar vind ik het echt vies.

ik lust rauw:
-paprika
-komkommer
-wortel
-rettich
-kool
-knolletjes
-andijvie
-prei
-ui (niet teveel)
-bloemkool
-spinazie
-alle soorten sla
-raapsteeltjes

en gekookt:
-boerenkool
-capucijners

wat ik echt niet lust rauw (wat je niet rauw kunt eten bijvoorbeeld) of gekookt is broccoli (sorry), zuurkool, erwten, snij/sperziebonen, bieten, witlof. oh en tomaten, pompoen, mais en asperges ...brrrr... tomatenpuree eet ik wel!

ik vind dat ik best veel keus heb, en ik probeer ook veel te varieren tussen bladgroente/knollen-wortels/watergroentes-fruit zoals komkommers en paprikas/kool
Kwak
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:47:33 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76328268
Rituals: tip van flip --> vaker sporten in de week! Dan blijf je in het ritme en heb je er ook meer zin in Zo werkt dat bij mij iig, en voor hardlopen zou je dan Evy kunnen doen (renprogramma via mp3, gaat uit van 3-4 keer per week). Als ik een aantal dagen niet geweest ben moet ik mezelf daarna echt schoppen

En veel plezier op de verjaardag!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:49:13 #96
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76328329
Oeps foute quote
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:51:16 #97
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76328400
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rituals: tip van flip --> vaker sporten in de week! Dan blijf je in het ritme en heb je er ook meer zin in Zo werkt dat bij mij iig, en voor hardlopen zou je dan Evy kunnen doen (renprogramma via mp3, gaat uit van 3-4 keer per week). Als ik een aantal dagen niet geweest ben moet ik mezelf daarna echt schoppen

Ik ben bang dat je gelijk hebt . Ik ga er mijn best voor doen. Minimaal één keer per week.

En nu ben ik echt weg.
pi_76328418
Evy is idd een goede aanrader Rituals! Alleen moet je even door haar muziekkeuze heenbijten

wij zijn weer terug ging wel lekker, al zeg ik het zelf, vier keer 8 minuten gedaan, les 20. Hadden vorige keer les 21 gelopen, dus even stapje terug, want door de sneeuw- en kerstdrukte niet meer gelopen.

Mr.Mo kan nu ook zijn startgewicht posten heb hem net voorgesteld aan zijn nieuwe beste vriend, die hem altijd de waarheid vertelt! Complimentjes geeft als je het goed hebt gedaan en je boos aankijkt als het minder gaat..

Mr. Weegschaal ik ben blij dat hij het weer doet mét weegschaal blijf ik beter bij
Ja doei.
pi_76328476
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Is dat niet van dat Blue Band brood?
Oh de volgende keer dat ik boodschappen doe eens kijken.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_76328499
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

dat vaker sporten is toch voor veel mensen niet meteen haalbaar, en als je je voorneemt om 3 keer in de weke te gaan, dan voelt 1 of 2 keer gaan als falen... terwijl het zoveel beter is dan NIET gaan... de kans dat je t dan niet volhoudt is veel groter dan wanneer je eerste doel gewoon 1 keer in de week is...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')