Mijn moeder wikkelde altijd plakjes ham om hele stronken witlof, en strooide er dan geraspte kaas erover. Daarna een tijd de oven in. Zelfs ik als notoire kaashater vond dat lekker.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
witloftip:
hart eruit halen
even blancheren (of andersom)
aardappelpuree maken, mengen met een flinke hoeveelheid mosterd.
Dit in een ovenschaal doen --> witlof erop --> ham/kaas erover
in de oven
nom!
Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoordquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Witlof is volstrekt niet meer bitter als je het klein snijdt en mengt met ei, grove mosterd, beetje mayo en flink wat kerriepoeder.
Grapefruits (rode) zijn heerlijk als je ze uitperst en aanvult met witte mousserende wijn.
Zeker niet!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoord
hulde!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef conleche het volgende:
Witlof is mijn lievelingsgroente!! Ik haal ook het bittere hart eruit, though. Ik maak het ook vaak als de moeder van Ewelina. Alleen meng ik de geraspte kaas met paneermeel of beschuit en doe er schilfers boter op en dan onder de gril. Dan krijg je een knapperig korstje.![]()
Ik ben heel blij. Dacht dat ik een nieuwe stofzuiger moest kopen en dat soort dingen vind ik altijd zonde van het geld. (Ga daar liever van op weekendtrip.) Maar ik heb hem gefixed!! *borsttrommel* Hij deed niks meer en ik dacht al dat het aan hjet aan/uitknopje kon liggen en ik heb de bovenste plastic laag eraf gesloopt en toen kon ik bij het eigenlijke knopje en hij doettut weer. O my, dit is prbly niet erg interessant leesvoer. Solly![]()
Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hulde!
teleurstelling van mijn dag: mn nieuwe fancy hardloop-oordopjes-voor-de-muziek zijn te groot voor mijn poezelige oortjes
Dat betwijfel ik ten zeerstequote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof,lekker!!
Maar met kaas en room maak je stront nog wat lekkers natuurlijk
Wij eten straks eerst nog even wat soep uit zak, heb echt te weinig hutspot voor zijn 5 en...
jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.
O ja hardlopen, dat moet ik ook nog vandaag....![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.
Een aanwinst voor Fok! Wat ik je brom!
Die heeft ook aparte goede voornemens gemaakt! Je ziet wel meer van dat soort namen, druppelkut kwam ik ook eens tegen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.
Een aanwinst voor Fok! Wat ik je brom!
Ja, druppelkut, die post er volgens mij ook vrolijk op los onder die naam.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:08 schreef Laureline het volgende:
[..]
Die heeft ook aparte goede voornemens gemaakt! Je ziet wel meer van dat soort namen, druppelkut kwam ik ook eens tegen.
Nu het toch over dit soort zaken gaat: hoe is het afgelopen met de icondiefstal van sigme?![]()
eh ja, I guessquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aquajoggen lijkt me wel handig, intensief maar minder gewrichts-belasting dan gewoon joggen ofzeu?
Ik zou het allebei doen. Hardlopen moet je inderdaad opbouwen, maar binnen de kortste keren loop je een half uur non-stop en fitness is goed voor je spieren. En als je dan toch in de sportschool bent kan je af en toe ook nog een lesje meepikken!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:16 schreef Rituals het volgende:
Als ik weer zou gaan sporten, wat is dan beter: hardlopen of fitnessen? Hardlopen 'kan' ik niet, dus zou ik helemaal bij het begin moeten beginnen. Mijn gevoel zegt dat fitnessen meer effect zal hebben, omdat ik dat ongeveer een uur doe en hardlopen maar enkele minuten. Klopt dat? Voordeel van hardlopen is dan weer dat je niet helemaal naar het sportcentrum hoeft te fietsen.
Eensch!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Aquajoggen = beweging en beweging is goed
Ga dat weer doen dan!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:29 schreef Rituals het volgende:
Ik hou ook niet van sporten. Nou ja, vooral als ik het al heel lang niet gedaan heb. Als ik wel sport geeft me dat namelijk wel een goed gevoel! Vroeger tenniste ik veel en dat vond ik super leuk. Ik ben bang dat ik toch maar weer moet gaan sporten.
@ Co, een combi is inderdaad wel een goed idee! Eens even kijken of hardlopen iets voor mij is. Heeft iemand een link o.i.d. met de eerste serie (voor 5 km) van start to run?
Beetje koud nuquote:
Dan start je toch weer als het buitenseizoen begint, zegmaar? En ondertussen wel beginnen met hardlopen! Als je dat leuk vindt tenminstequote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:32 schreef Rituals het volgende:
[..]
Beetje koud nu![]()
. Nee je hebt een punt hoor! Afgelopen zomer heb ik ook weer meer getennist.
Waar koop je dat?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:04 schreef Laureline het volgende:
L: geroosterde koolhydraatarmeboterham
Ja, hopelijk vind ik hardlopen leuk. Ik ga de lat niet (te) hoog leggen, mijn plan: iedere week minimaal 1x sporten. Eén keer is al beter dan geen enkele keer.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:36 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dan start je toch weer als het buitenseizoen begint, zegmaar? En ondertussen wel beginnen met hardlopen! Als je dat leuk vindt tenminste
Is dat niet van dat Blue Band brood?quote:
Truequote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:40 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ja, hopelijk vind ik hardlopen leuk. Ik ga de lat niet (te) hoog leggen, mijn plan: iedere week minimaal 1x sporten. Eén keer is al beter dan geen enkele keer.
das wel waar. merk ik ook wel aan de kracht die ik in mn onderlichaam heb (bovenlichaam is wel slapjes) bij de oefeningen die ik doe. laatst in de sportschool had ik een legpress serie gedaan op 170 kilo.. en toen moest de jongen na mij met een rood hoofd na 1 poging de gewichten toch een heel stuk lager zetten. muhahahahahahahaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.
En ik hoop zo dat de knop "opeens alle groentes lekker vinden" ook ergens bij jou te vinden is en om kan.
*legt vast stronkje broccoli apart*
Ik ben bang dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rituals: tip van flip --> vaker sporten in de week! Dan blijf je in het ritme en heb je er ook meer zin inZo werkt dat bij mij iig, en voor hardlopen zou je dan Evy kunnen doen (renprogramma via mp3, gaat uit van 3-4 keer per week). Als ik een aantal dagen niet geweest ben moet ik mezelf daarna echt schoppen
![]()
En veel plezier op de verjaardag!
Oh de volgende keer dat ik boodschappen doe eens kijken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is dat niet van dat Blue Band brood?
dat vaker sporten is toch voor veel mensen niet meteen haalbaar, en als je je voorneemt om 3 keer in de weke te gaan, dan voelt 1 of 2 keer gaan als falen... terwijl het zoveel beter is dan NIET gaan... de kans dat je t dan niet volhoudt is veel groter dan wanneer je eerste doel gewoon 1 keer in de week is...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rituals: tip van flip --> vaker sporten in de week! Dan blijf je in het ritme en heb je er ook meer zin inZo werkt dat bij mij iig, en voor hardlopen zou je dan Evy kunnen doen (renprogramma via mp3, gaat uit van 3-4 keer per week). Als ik een aantal dagen niet geweest ben moet ik mezelf daarna echt schoppen
![]()
En veel plezier op de verjaardag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |