Mijn moeder wikkelde altijd plakjes ham om hele stronken witlof, en strooide er dan geraspte kaas erover. Daarna een tijd de oven in. Zelfs ik als notoire kaashater vond dat lekker.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
witloftip:
hart eruit halen
even blancheren (of andersom)
aardappelpuree maken, mengen met een flinke hoeveelheid mosterd.
Dit in een ovenschaal doen --> witlof erop --> ham/kaas erover
in de oven
nom!
Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoordquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Witlof is volstrekt niet meer bitter als je het klein snijdt en mengt met ei, grove mosterd, beetje mayo en flink wat kerriepoeder.
Grapefruits (rode) zijn heerlijk als je ze uitperst en aanvult met witte mousserende wijn.
Zeker niet!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer niet erg slankverantwoord
hulde!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef conleche het volgende:
Witlof is mijn lievelingsgroente!! Ik haal ook het bittere hart eruit, though. Ik maak het ook vaak als de moeder van Ewelina. Alleen meng ik de geraspte kaas met paneermeel of beschuit en doe er schilfers boter op en dan onder de gril. Dan krijg je een knapperig korstje.![]()
Ik ben heel blij. Dacht dat ik een nieuwe stofzuiger moest kopen en dat soort dingen vind ik altijd zonde van het geld. (Ga daar liever van op weekendtrip.) Maar ik heb hem gefixed!! *borsttrommel* Hij deed niks meer en ik dacht al dat het aan hjet aan/uitknopje kon liggen en ik heb de bovenste plastic laag eraf gesloopt en toen kon ik bij het eigenlijke knopje en hij doettut weer. O my, dit is prbly niet erg interessant leesvoer. Solly![]()
Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hulde!
teleurstelling van mijn dag: mn nieuwe fancy hardloop-oordopjes-voor-de-muziek zijn te groot voor mijn poezelige oortjes
Dat betwijfel ik ten zeerstequote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof,lekker!!
Maar met kaas en room maak je stront nog wat lekkers natuurlijk
Wij eten straks eerst nog even wat soep uit zak, heb echt te weinig hutspot voor zijn 5 en...
jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja naar is dat hè!! Ik had ook een keer vrij dure gekocht en die vielen er telkens uit bij het hardlopen. Eigenlijk zitten die originele iPod dingetjes nog het beste.
O ja hardlopen, dat moet ik ook nog vandaag....![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.
Een aanwinst voor Fok! Wat ik je brom!
Die heeft ook aparte goede voornemens gemaakt! Je ziet wel meer van dat soort namen, druppelkut kwam ik ook eens tegen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef conleche het volgende:Af en toe check ik mijn eigen fobo om te kijken wie er zoal lurkt. Opdat ik teruglurk en zulks. Dat deed ik net weer en daar stond een user met de naam piktussendedeur 0 forumposts en vandaag geregistreerd.
Een aanwinst voor Fok! Wat ik je brom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |