ik was vandaag bij de blokker en zij kon ze niet vinden. Dus waar hingen ze precies? Niet bij de messen en ook niet bij de bakvormen, daar hebben we gekeken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
* Sunnythesun loopt naar aanrecht
* mesje met molenmerk: check!
* roest: check!
* hoge kwaliteit: check!
En zelluf bij de Blokkert gekocht![]()
Moet zeggen dat het mij ook verbaasde hoor dat ik ze daar zag hangen tussen de gootsteenzeefjes en andere zooi, dus niet eens bij de andere messenshit..
Nee, je 5 euromessen zijn niet zo scherp te slijpen. Dat is een belangrijk detail wat niet is genoemd in de uitzending. Dat lignum 3 mes kan zo dun geslepen worden omdat het van een veel hardere staalsoort is gemaakt. De andere twee messen zijn zachter en kunnen niet zo scherp worden geslepen. 5 euro messen zijn waarschijnlijk van 18-10 of 18-8 inox en dat is gewoon te zacht om goed te slijpen. Keukenmessen zijn van een mobydeen-vanadium legering. Soms ook cobalt.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook. Maar kan ik dan ook met mijn 5 euro-messen toe of de wat duurdere maar die al regelmatig (verkeerd) zijn geslepen? Want dan laat ik die liever slijpen dan 100 euro uit te geven.
[..]
Lijkt wel of ik aan het spammen ben, toevallig ook net in een ander topic, maar ik weet wel zo'n adres.
Als je je messen inlevert bij cook en co dan slijpt meneer Schneider uit de aflevering ze voor je.
[..]
die dus
Beetje erg duur wel, die pannen van Demeyere.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:16 schreef Fixers het volgende:
Wat de pannen betreft: dat gaat over Demeyere. Daar is Klootwijk toch al fan van. 't Zijn overigens ook zeer goede pannen, daar niet van. We zullen het zien.
Met losse handen? Wauw... Die van mij zitten toch altijd vast aan mijn polsen. Wat ik ook probeer...quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer!
Wat is een goeie pan?
Meestal wordt gelijk met nieuwe gordijnen, beddengoed en een leuke lamp die je kunt dimmen, ook een nest pannen aangeschaft. Het vervelende van pannen is, dat ze een mensenleven lang mee gaan. Je bent mooi jarig met je eerste aanschaf van keukengerei, je moet het er voor altijd mee doen. Stom. Bij de aanschaf van pannen sta je niet half zo lang stil als bij die van gordijnen. Wouter Klootwijk, huishoudjournalist, vraagt het zich al jaren af en schrijft er regelmatig over in NRC-Handelsblad: wat is een goeie pan en waarom dan wel niet?
Geen antwoord, toch wijzer
Het antwoord is niet in zeven woorden te vatten, ook niet in tien stukjes in de krant en maar nauwelijks in een filmpje. Maar in De Wilde Keuken worden we toch iets wijzer. Voor een goede koekenpan moet je in België wezen, maar voor een beroerde vispan van hetzelfde merk ook. Een baby was je in een wok en er zijn winkels in Nederland die pannen verkopen zo groot dat er een hele Duitser in past.
Sensatie: in De Wilde Keuken wordt met losse handen een gebakken ei ondersteboven gehouden en vindt de kok opnieuw het roerbakken uit.
Daarom hebben ze vorige week een scherp mes gezochtquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:44 schreef Pandora73 het volgende:
Met losse handen? Wauw... Die van mij zitten toch altijd vast aan mijn polsen. Wat ik ook probeer...
Nou, eten... had jij het willen nuttigen? Ik niet!quote:
Was idd niet erg sterk. Het enige wat ik wijzer ben geworden is dat je in een wok kan sleeën. Dat ging natuurlijk nergens over, net zoals die cementmolen vol met pasta.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:32 schreef Iblis het volgende:
Ik vond het uiteindelijk niet zo’n sterke aflevering eigenlijk.
Het deed me sterk denken aan die Engelse jongen in die factory, BBC, waarvan de naam me ontschoten is. Maar wie nou wie heeft gekopieerd weet ik niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Was idd niet erg sterk. Het enige wat ik wijzer ben geworden is dat je in een wok kan sleeën. Dat ging natuurlijk nergens over, net zoals die cementmolen vol met pasta.
Jimmy’s Food Factory.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het deed me sterk denken aan die Engelse jongen in die factory, BBC, waarvan de naam me ontschoten is. Maar wie nou wie heeft gekopieerd weet ik niet.
http://www.vanholtenbv.nl/produkten.htmlquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef golfer het volgende:
Ik moest wel lachen om die Chinees met die Amsterdamse tongval.
Die wokbranderzaak zit volgens mij tegenwoordig in Haarlem.
Zouden ze ook een brander hebben die je gewoon op je fornuis kunt zetten? Even die pit eruit halen en een wokpit erin zetten lijkt me niet zo'n moeite, een aparte brander neerzetten wel. Of zou het probleem van het vermogen hem zitten in de leidingen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:07 schreef golfer het volgende:
[..]
http://www.vanholtenbv.nl/produkten.html
dat is hem dus.
Die heb ik ooit in Spanje voor een habbekrats gekocht.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zouden ze ook een brander hebben die je gewoon op je fornuis kunt zetten? Even die pit eruit halen en een wokpit erin zetten lijkt me niet zo'n moeite, een aparte brander neerzetten wel. Of zou het probleem van het vermogen hem zitten in de leidingen?
Interessant. Gaf die ook genoeg/extra veel vlam?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:18 schreef Coos het volgende:
[..]
Die heb ik ooit in Spanje voor een habbekrats gekocht.![]()
Werkt perfect maar is nu overcompleet wegens andere keuken/kookplaat.
Ik denk dat je hem het makkelijkst gewoon buiten op een propaanflesje kan aansluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zouden ze ook een brander hebben die je gewoon op je fornuis kunt zetten? Even die pit eruit halen en een wokpit erin zetten lijkt me niet zo'n moeite, een aparte brander neerzetten wel. Of zou het probleem van het vermogen hem zitten in de leidingen?
Ik twijfel daar niet aan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:00 schreef Erasmo het volgende:Verder vraag ik me af of zo'n Belgische zevenlagen pan ook een leven lang mee gaat...
Even een oude quote, maar zag toevallig vandaag bij de poelier de soepkippen uit het programma liggen voor ¤ 5.00 per stuk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Soepkippen zijn wellicht in productie goedkoper maar voor de detailhandelaar is het een artikel wat ie niet veel omzet en er bij heeft. De inkoop is wellicht goedkoper, maar het in voorraad hebben is duurder, omdat ie er veel minder van verkoopt.
Wat betaal jij er dan voor?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:22 schreef RobinOok het volgende:
Da's lekker verdienen voor 'm dan. Dat ga ik toch echt niet betalen voor een uitgelegde kutkip.
Juist......quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:58 schreef RobinOok het volgende:
Geen idee waar, dit is wat ik ervoor over zou hebben.
Even informeren in Drondrijp bij die slachterijquote:
Heb hem net gekeken, en ben het met Fixers eens. Erg rommelig. Wat hebben die taartjes met een pan te maken?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 07:05 schreef Fixers het volgende:
Ik vond die pannen uitzending erg slecht en rommelig. Wat is nu de boodschap? Dat je bami kan maken in een cementmixer, of dat je ouwe taartjes kan halen bij de bakker om je varkens te voeren?
Hier had een veel beter verhaal uit kunnen komen. Over het verschil tussen een pannetje van ¤ 3,- bij de Hema of eentje van ¤ 189,- van Demeyere, en waarom die laatste zijn investering waard is bijvoorbeeld. Nu heeft hij een goede (zijn eigen vieze ouwe plaatstalen) pan vergeleken met een geweldige.
En zelfs dat heeft hij niet aangetoond. Die vispan wordt alleen maar door demeyere geimporteerd, net zoals de rest van de resto serie. Het is een dunne 3 laags pan en een totaal ander product dan de 5 mm dikke 7 lagen pannekoekpan. Ik vond het een rare kromme uitzending van iemand die vroeger demeyere-fan was.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:51 schreef Erasmo het volgende:
Eigenlijk was het enige dat werd aangetoond dat al koop je een pan van bijna ¤200 de warmteverdeling blijft rond de gaspit hangen.
Het blijft TV hequote:Op woensdag 10 februari 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
Wouter was bij Dries Bankje aanboord voor de krabbetjes ! Overigens dat stukje dat hij wegfietst daar kan je op het einde helemaal niet weg , dan fiets je de haven in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |