Ah, dus het is vanwege de stekken op de enting, zodat het kruisbestuiving is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gewoon een andere soort, (eventueel een sierappel) die blijkbaar geschikt is om het hoofdras te bestuiven.
eerder 10 tot 20 voudigequote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef golfer het volgende:
Aflevering van vandaag over de soepkip net pas kunnen bekijken. Geweldig en wat een lage prijs betalen de mensen in Togo voor een prachtige biologische soepkip die in Nederland nauwelijks te koop is en als ie dat al is tegen het 5-voudige hier over de toonbank gaat.
Je hebt de inkoopsprijzen gehoord voor de kip als je ze in grote hoeveelheden koopt, zeg maar wat je poulier betaald of zijn leverancier.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:39 schreef Erasmo het volgende:
Prachtige aflevering weer over de soepkip, leverde ook leuke beelden op in die slachterij.
Qua prijzen begrijp ik het ook niet, de poelier bij mij vraagt meer voor soepkip(¤4,90) dan voor haantjes![]()
Toch maar eens zoeken of er ook toevallig een kippenslachter bij mij in de buurt zit, dat zal haast toch wel moeten aangezien ik niet zo ver van Barneveld woon...
Waarom?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:53 schreef Erasmo het volgende:
Ja ok maar je zou toch verwachten dat een haantje duurder zou zijn dan een soepkip?
Het klinkt zo raar in mijn orenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Soepkippen zijn wellicht in productie goedkoper maar voor de detailhandelaar is het een artikel wat ie niet veel omzet en er bij heeft. De inkoop is wellicht goedkoper, maar het in voorraad hebben is duurder, omdat ie er veel minder van verkoopt.
Dat is natuurlijk alleen van toepassing als de poelier een slecht inkoopbeleid voert. Hij hoeft geen te grote voorraad te hebben. Zal morgen eens kijken wat de poeliers hier op de markt vragen voor een soepkip.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Soepkippen zijn wellicht in productie goedkoper maar voor de detailhandelaar is het een artikel wat ie niet veel omzet en er bij heeft. De inkoop is wellicht goedkoper, maar het in voorraad hebben is duurder, omdat ie er veel minder van verkoopt.
Hoeveel soepkippen denk je dat een poelier verkoopt in de week?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk alleen van toepassing als de poelier een slecht inkoopbeleid voert. Hij hoeft geen te grote voorraad te hebben. Zal morgen eens kijken wat de poeliers hier op de markt vragen voor een soepkip.
Klagen dat een soepkip taai is, is net zoiets als klagen dat een stooflap taai is, je moet gewoon sudderen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef RobinOok het volgende:
Ik mot geen taaie kip. Okay, voor een soepje zou ik nog wel soepkip willen gebruiken, zeker als ie me 50 cent de kilo zou kosten, maar om te eten, nee.
Dat ding heet ook niet voor niets SOEPkip!
Niet geschikt om zo te eten. Dat wisten onze oma's al, dat is niet iets nieuwerwets hoor.
Als ik kijk naar de grote hoeveelheid "rest" vlees wat de poelier hier op de markt verkoopt (poten, lever, hart) denk ik toch een stuk of 50 per week. Dus hij kan netjes elke dag een doos bestellen, of in 1 keer 5 dozen, maar voor je voorraadkosten weinig uit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel soepkippen denk je dat een poelier verkoopt in de week?
Ik klaag niet, ik zeg alleen dat soepkip taai is en niet voor niets SOEPkip heet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klagen dat een soepkip taai is
Soepkip is niet taai, als je hem goed stooft wordt ie mals.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:51 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik klaag niet, ik zeg alleen dat soepkip taai is en niet voor niets SOEPkip heet.
Ik niet, de RVU scoort geweldig met deze programmas en laat zien dat ze een plek hebben in het bestel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:41 schreef Gimmick het volgende:
Leuk programma, al zie ik de meerwaarde niet van dit programma naast De Keuringsdienst van Waarde. Toch wel een grote overlap, qua onderwerpen en mensen (Maurice Dekkers is bijvoorbeeld weer eindregiseur). Liever dat RVU hun beperkte middelen steekt in een programma dan twee, zeker omdat beide programma's naast briljant soms ook matig uitgewerkte afleveringen hebben.
Wat Piet zegt. Ooit soepkip gebruikt in een Indisch gerecht en dat was heerlijk!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soepkip is niet taai, als je hem goed stooft wordt ie mals.
Nee andere takken, de boom splitst zich in twee stammenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:02 schreef RobinOok het volgende:
Groene aan een andere tak dan de rode? Of gewoon door elkaar?
Nou, zo’n fabriek waarin alles nog met de hand wordt gedaan.quote:
Mooi:quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:18 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.knivesandtools(...)c-60-santoku-mes.htm
quote:Monday, December 22, 2008
Perfect mes, gekocht op aanraden van een artikel in de krant geschreven door Wouter Klootwijk.
Allemaal? Ik ben de enige die meld dat ie het koopt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:37 schreef RobinOok het volgende:
Gaan mensen nou opeens allemaal molenmessen aanschaffen?
Volgens mij was de conclusie dat elk mes goed is, zolang je het maar goed laat slijpen.
je gaat me niet vertellen dat je nog geen mes hebt?quote:En de conclusie was inderdaad dat je alle andere messen eerst moet laten slijpen om net zo scherp te krijgen en het molenmes al vanaf fabriek goed geslepen is, hetgeen de extra kosten van het laten slijpen weer overbodig maakt
10-tallen maar nog geen molenmes.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:45 schreef RobinOok het volgende:
je gaat me niet vertellen dat je nog geen mes hebt?
Daarom blijft ie ook scherp.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:45 schreef RobinOok het volgende:
Degene die je nu hebt besteld roest als de neten. Jakkes
Tja, dat is ook een manier om van interpreterenquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:45 schreef RobinOok het volgende:
Stansfield ook en tjoptjop doet ook alsof die molenmessen het beste zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |