En zelfs dat heeft hij niet aangetoond. Die vispan wordt alleen maar door demeyere geimporteerd, net zoals de rest van de resto serie. Het is een dunne 3 laags pan en een totaal ander product dan de 5 mm dikke 7 lagen pannekoekpan. Ik vond het een rare kromme uitzending van iemand die vroeger demeyere-fan was.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:51 schreef Erasmo het volgende:
Eigenlijk was het enige dat werd aangetoond dat al koop je een pan van bijna ¤200 de warmteverdeling blijft rond de gaspit hangen.
Het blijft TV hequote:Op woensdag 10 februari 2010 21:13 schreef Joene het volgende:
Wouter was bij Dries Bankje aanboord voor de krabbetjes ! Overigens dat stukje dat hij wegfietst daar kan je op het einde helemaal niet weg , dan fiets je de haven in.
Het ware eigenlijk kubben. ipv een net.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef covie het volgende:
Shit was het net erop?![]()
Hmm morgen maar even terugkijken dan
Huh?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Het ware eigenlijk kubben. ipv een net.
PM me maar over 2 maanden kan je er zo een bult regelen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:14 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering weer. Wat een schade brengen die zwijnen aan.
En lekker hoor: bouillon van zandkrabbetjes.
Zeker weten? Ik had uit de uitzending begrepen dat het een plaag was vanwege de zachte winters waarin ze niet doodvroren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 06:14 schreef Joene het volgende:
[..]
PM me maar over 2 maanden kan je er zo een bult regelen.
Mwah ik ga er vanuit dat er zo eind maart nog wel wat te vangen is van die zooiquote:Op donderdag 11 februari 2010 09:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik had uit de uitzending begrepen dat het een plaag was vanwege de zachte winters waarin ze niet doodvroren.
Daar waren we net van plan om als ie weer open is een keer op zaterdag naar toe te gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:46 schreef Joene het volgende:
.
Maar aangezien ik vrijwilligerswerk doe voor www.versevis.nl (een vismarkt) , en ik vanaf de pasen daar weer wekelijks te vinden ben, kan ik er vast wel weer aankomen.
Als ze graag doodvriezen dan hebben ze deze winter in ieder geval alle gelegenheid gehad. Dan zal het ervan afhangen of ze in principe wel dood gaan wanneer het vriest, en dat de overlevers min of meer toevallig het gevolg zijn van de grote aantallen, of dat ze in principe vorst overleven, en alleen de zwakkeren het niet redde.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah ik ga er vanuit dat er zo eind maart nog wel wat te vangen is van die zooiHet lag er droog van ....
Leuk, heb je zoiets ook bij de Waddenzee?quote:Maar aangezien ik vrijwilligerswerk doe voor www.versevis.nl (een vismarkt) , en ik vanaf de pasen daar weer wekelijks te vinden ben, kan ik er vast wel weer aankomen.
Dat is aan de waddenzee Weltschmerz , de waddenzee is mn achtertuinquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ze graag doodvriezen dan hebben ze deze winter in ieder geval alle gelegenheid gehad. Dan zal het ervan afhangen of ze in principe wel dood gaan wanneer het vriest, en dat de overlevers min of meer toevallig het gevolg zijn van de grote aantallen, of dat ze in principe vorst overleven, en alleen de zwakkeren het niet redde.
[..]
Leuk, heb je zoiets ook bij de Waddenzee?
Ik bedoel aan de andere kant van de afsluitdijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is aan de waddenzee Weltschmerz , de waddenzee is mn achtertuin
Ja, voor de slacht misschien?quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef Erasmo het volgende:
Maarruh, zei hij nou dat z'n varkens bijna goed waren?
Ik dacht dat die al geslacht waren en bereid waren door Pierre Wind.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Ja dat snap ik ook wel hoorMaar heeft hij die beesten niet al jaren?(sinds die aflevering van de KVW die over kliekjes oid ging
)
Oh dat heb ik dan gemistquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik dacht dat die al geslacht waren en bereid waren door Pierre Wind.
Klopt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:39 schreef Iblis het volgende:
Ik dacht dat die al geslacht waren en bereid waren door Pierre Wind.
Ongelooflijk, wat een gigantische hoop troep op een broodje.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:33 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Was een mooie aflevering, ben benieuwd of ze die Mitraillette op hebben gekregen...
Bijna nog "erger" dan een Kapsalon!quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ongelooflijk, wat een gigantische hoop troep op een broodje.
qua camerawerk of programma's over eten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef Impry het volgende:
Leuk programma blijft het toch. Kende de Keuringsdienst van Waarde al iets langer, daar inmiddels alles in een paar dagen van terug UitzendingGemist en nu ook met de Wilde Keuken ben ik helemaal bij.
Interessant die extra achtergrond achter producten en op een mooie eigenzinnige manier.
(camerawerk is trouwens vaak ook heel goed)
Zijn er nog meer programma's in deze stijl?
Niet zozeer qua camerawerk, meer het programmaidee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
qua camerawerk of programma's over eten.
Ze maken wel vaak mooie beelden dat hij zo fietst door een aardappelveld of over een boerenlandweg. Filmpjes van Wilfried de Jong in Holland Sport hebben een beetje dezelfde stijl vind ik.
Hij roept mequote:Op donderdag 18 februari 2010 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ongelooflijk, wat een gigantische hoop troep op een broodje.
Klootwijk aan zeequote:Op donderdag 18 februari 2010 12:18 schreef Impry het volgende:
Leuk programma blijft het toch. Kende de Keuringsdienst van Waarde al iets langer, daar inmiddels alles in een paar dagen van terug UitzendingGemist en nu ook met de Wilde Keuken ben ik helemaal bij.
Interessant die extra achtergrond achter producten en op een mooie eigenzinnige manier.
(camerawerk is trouwens vaak ook heel goed)
Zijn er nog meer programma's in deze stijl?
Thanks voor de tip!quote:
Ben benieuwd trouwens of dit nog gaat gebeuren in die uitzending over darmen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef golfer het volgende:
Dit zijn weer 2 nieuwe en het zou mij niet verbazen als ze in de volgende (laatste) aflevering van deze serie geslacht gaan worden.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd trouwens of dit nog gaat gebeuren in die uitzending over darmen.
1000 chinese vrouwen zijn nog steeds goedkoper dan 1 machine vertelde die nederlandse man in china.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:02 schreef The_Hives het volgende:
toch eigenlijk ongelofelijk dat dit de goedkoopste oplossing is om all die darmen van over de hele wereld naar China te verschepen, waar ze worden gesorteerd op kwaliteit om vervolgens weer over de hele wereld verspreid te worden
Ik ben blij dat er nog geen geurTV bestaat...quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:40 schreef RobinOok het volgende:
Ik vroeg me bij de meeste beelden af hoe het daar nou zou ruiken....
Crew bbqquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er nog geen geurTV bestaat...![]()
Ik zat me meer af te vragen hoe hij van al die worst zou gaan afkomen. Wel een geniaal shot, het hele huis vol met planken met worst erop...
Klopt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:09 schreef Pandora73 het volgende:
Volgens mij was vorige week met die worsten de laatste aflevering ja
wat piet zegt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Klootwijk, sowieso de RVU is goed bezig. Klootwijk aan zee, de wilde keuken, Keuringsdienst van waarden, Kinderen van de keuringsdienst behoren tot de leukste programmas bij de publieke omroep.
In Zuidlimburg, dat zie je toch aan de landschappen en de huizen...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:40 schreef Pandora73 het volgende:
Waar woont Wouter nou eigenlijk? Blijkbaar op een eiland, aangezien hij op de fiets met een veerpontje zijn pakjes op moet halen, maar wáár hebben we dat nou nog in Nederland?
* Pandora73 gewoon nieuwsgierig is
Iets als "Hij woont op Ameland" (als hij daar inderdaad zou wonen) of zo zou ik al genoeg vinden hoor.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:46 schreef RobinOok het volgende:
Hoe zou jij het vinden als we hier jouw adres eens lekker neer zouden plempen?
Gun die man zijn privacy zeg.
Als ik jou was zou ik nog eens goed naar de serie kijken en je afvragen waar in Nederland je zulk landschap en zulke stijl huizen hebt. En dat is niet op ameland.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:00 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Iets als "Hij woont op Ameland" (als hij daar inderdaad zou wonen) of zo zou ik al genoeg vinden hoor.
Excuse me for being interested.
Was gewoon benieuwd wáár in Nederland je tegenwoordig nog zo idyllisch kan wonen.
Beter opletten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Zuidlimburg, dat zie je toch aan de landschappen en de huizen...
I Know, samen met zijn vrouw en 2 poezen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Beter opletten.
Wouter woont trouwens in De Woude, een eilandje in Noord-Holland waar 160 mensen wonen.
quote:Boven Zaanstad moet je een flink stuk tegen de straffe wind in fietsen. Langs lange vaarten met zelfbedieningspontjes en dorpjes met stevige namen als Oost-Knollendam en Spijkerboor. Dan voor één euro het pontje om op het eiland De Woude te komen en langs bewoonde openluchtmuseumboerderijen te lopen.
Dat had ik gedaan, maar ik herkende het niet. Vandaar dus ook mijn vraag.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik nog eens goed naar de serie kijken en je afvragen waar in Nederland je zulk landschap en zulke stijl huizen hebt. En dat is niet op ameland.
Is ook geen geheim. Antwoord is al gegeven, maar nog wat meer info:quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:40 schreef Pandora73 het volgende:
Waar woont Wouter nou eigenlijk? Blijkbaar op een eiland, aangezien hij op de fiets met een veerpontje zijn pakjes op moet halen, maar wáár hebben we dat nou nog in Nederland?
* Pandora73 gewoon nieuwsgierig is
Bron: http://www.ncrvgids.nl/interview/artikel.php?ID=836&naam=Wouter%20Klootwijkquote:B i o g r a f i e
Wouter Klootwijk
Geboren: op 9 augustus 1945 in Rhenen.
Woont: met zijn vrouw, een paar poezen en een aantal kippen in het Noord-Hollandse dorpje De Woude.
Is: consumentenjournalist, programmamaker en kinderboekenschrijver.
Carrière: Heeft jarenlang onder het pseudoniem Ben de Cocq culinaire artikelen geschreven voor kranten en tijdschriften. Sinds 2003 is hij een van de makers van het onlangs bekroonde televisieprogramma Keuringsdienst van waarde, waarin de voedingsindustrie onder de loep wordt genomen. Hij is nu bezig met het tweede seizoen van Klootwijk aan zee, een programma over vis.
quote:In het kort
* Titel:De wilde keuken
* Zender:Nederland 2
* Datum: 6 januari 2011
* Uitzendtijd:21:30 - 22:00 uur
rond de onstuimige keuken ('het is een werkplaats') van Wouter Klootwijk. Vanuit de keuken gaat hij op pad en zijn reizen eindigen in zijn keuken. Het zijn alledaagse vragen waar de huishoudjournalist van wakker liggen kan. Wat is scherp precies en waarom kun je botte messen kopen? Waar is de Nederlandse soepkip gebleven en hoe erg houden de wilde zwijnen huis op de akkers? Mag een varken een worstje eten van de dokter, waarvan wordt appelstroop gemaakt en hoe herken je een koekenpan?
Wouter Klootwijk vraagt zich af waar de koeien blijven die geen melk meer geven. Hij ontdekt dat het rundvlees in menig Nederlandse supermarkt niet van een koe en niet van een stier is. Want, komt het uit Ierland, dan is het vlees van een... os. En de Nederlandse oude koe? In de worst? Nee, ons puike Nederlandse koevlees gaat naar Spanje en wij eten uit Ierland een os.
Iddquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef henkde_j het volgende:
Mooie Tv weer. Die slagers buffelen trouwens wel rete hard door
Hard werken hoor, in zo'n abattoir/slachthuis.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef henkde_j het volgende:
Mooie Tv weer. Die slagers buffelen trouwens wel rete hard door
Eensquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef golfer het volgende:
En weer prachtige visuele beelden in het programma. Inhoudelijk is het niet zo echt diepgravend.
Tja, Nederlanders kopen geen vet vlees. Jammer hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef pwned het volgende:
Echt weer triest om te zien dat we de lekkerdere stukken vlees exporteren. Net zoals de soepkippen.
Ik wel. Maar je moet er wel mee weten om te gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, Nederlanders kopen geen vet vlees. Jammer hoor.
quote:
Klopt wel iets van. De koeien die hier in de buurt bij het slachthuis geslacht worden worden gewoon verkocht in de C1000 hier.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:06 schreef gianni61 het volgende:
Inderdaad onzin.
Of op zn minst erg kort door de bocht.
Navragen bij 1 boer, 1 restaurant in brussel, 2 ierse boeren en een kleine ierse slager is nauwelijks een onderzoek te noemen.
Ik weet vrij zeker dat de koeien die bij vrienden van mij van de boerderij worden gehaald hier in de buurt worden geslacht en bij diezelfde slagerij te koop zijn.
en echt niet al het supermarktvlees komt uit ierland.
Leuk programma om te kijken en voor stadsmensen misschien geloofwaardig, maar het blijkt maar weer dat je niet alles op tv moet geloven
runderen of melkkoeien?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:18 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Klopt wel iets van. De koeien die hier in de buurt bij het slachthuis geslacht worden worden gewoon verkocht in de C1000 hier.
Slachthuis in Amsterdam weet echt wel waar hun vlees naartoe gaat.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:06 schreef gianni61 het volgende:
Inderdaad onzin.
Of op zn minst erg kort door de bocht.
Navragen bij 1 boer, 1 restaurant in brussel, 2 ierse boeren en een kleine ierse slager is nauwelijks een onderzoek te noemen.
Ik weet vrij zeker dat de koeien die bij vrienden van mij van de boerderij worden gehaald hier in de buurt worden geslacht en bij diezelfde slagerij te koop zijn.
en echt niet al het supermarktvlees komt uit ierland.
Leuk programma om te kijken en voor stadsmensen misschien geloofwaardig, maar het blijkt maar weer dat je niet alles op tv moet geloven
Onzin, ja, je hoeft volgens mij echt geen speciale kennis te hebben om ermee om te kunnen gaan. Integendeel zou ik zeggen. Kan minder makkelijk mislukken dan die magere lappen.quote:
Ik hoor het Klootwijk gewoon zeggenquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:25 schreef Piles het volgende:
Oud als de wereld zijn ze zo ongeveer. Schelpdieren. Apen aan zee zijn er mens van geworden. Eet je schelpdieren dan groeien je hersens en word je slim. Oesterkwekers en mosselvissers weten er van. Steeds slimmer worden ze. De mossels en oesters te slim af. En Klootwijk test een nieuwe machine die 600 oesters kan open maken in een uur. Tenminste, als je de machine kan bedienen. Daartoe moet je meer oesters eten. Om slimmer te worden.
Whehe, iddquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hoor het Klootwijk gewoon zeggen
Zeker met die palen, daar komt veel af zegquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:53 schreef golfer het volgende:
Die amfibie-schepen zijn wel geniaal.
Nu overdrijf je,quote:
Maar wel in een krat en met sneller groeivoer dat bovenin drijft.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu overdrijf je,
Ze zitten nog steeds in zeewater, geen voer, niets mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |