quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Even de tekst in deze link kopiëren en plakken.quote:
Held.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Even de tekst in deze link kopiëren en plakken.
http://yavuzselim.googlepages.com/TurkenSC__OP.txt
Merci, van hetzelfdequote:Op donderdag 31 december 2009 18:21 schreef TheMagnificent het volgende:
En ik moet nu weg naar kennissen om Nieuwjaar te ''vieren''.Ik wens jullie allen alvast een gelukkig en gezegend Nieuwjaar toe. De beste wensen.
![]()
Right back at ya.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:21 schreef TheMagnificent het volgende:
En ik moet nu weg naar kennissen om Nieuwjaar te ''vieren''.Ik wens jullie allen alvast een gelukkig en gezegend Nieuwjaar toe. De beste wensen.
![]()
Veel "plezier" dan maarquote:Op donderdag 31 december 2009 18:21 schreef TheMagnificent het volgende:
![]()
Als het er een van deze is wel:quote:Op donderdag 31 december 2009 18:27 schreef Emel het volgende:
Ayca, ik heb 6 series. Hebben die DVI input?
Inderdaad, mang.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Held.
God, I'm such a n00b.
[ afbeelding ]
Ja, die hebben wij ookquote:Op donderdag 31 december 2009 18:27 schreef Emel het volgende:
Ayca, ik heb 6 series. Hebben die DVI input?
Ben geen Rotterdammer, maar nieuwjaarsdag is volgens mij bijna alles overal dicht. Tenminste dacht ik.quote:Op donderdag 31 december 2009 19:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Zijn er hier Rotterdammers die weten of de winkels morgen open zijn?
Daar kom ik dan, eindelijk thuis, het vriest -5, en er is niks maar dan ook niks in huis te vindenquote:Op donderdag 31 december 2009 19:57 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ben geen Rotterdammer, maar nieuwjaarsdag is volgens mij bijna alles overal dicht. Tenminste dacht ik.
Als lunch en avondeten en ontbijt de volgende morgen?quote:Op donderdag 31 december 2009 20:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Daar kom ik dan, eindelijk thuis, het vriest -5, en er is niks maar dan ook niks in huis te vinden.
Dat wordt een durum doner halen. Tenminste, als die ook open zijn.
Dat krijg je als je schudtquote:Op donderdag 31 december 2009 20:14 schreef Ayca het volgende:
Haha mijn vader ging de champagne ontkurken, gaat de helft zo over de kipfilet heen
Tsja, ik heb weinig keuze hequote:Op donderdag 31 december 2009 20:10 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als lunch en avondeten en ontbijt de volgende morgen?
Het moet tijdens het braden of gewoon nietquote:Op donderdag 31 december 2009 20:14 schreef Ayca het volgende:
Haha mijn vader ging de champagne ontkurken, gaat de helft zo over de kipfilet heen
Ach, denk dat in de stad wel wat open is, overpriced avondTurk die extra wil cashen ofzoquote:Op donderdag 31 december 2009 20:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, ik heb weinig keuze he. En mijn AH is al om 8 uur open, dus kan ik lekker mijn ontbijt daar halen.
pas je op met die neus van je met al dat voorbij vliegende vuurwerk..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:17 schreef zarGon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo byzonder is.
Jawel, maar ik heb ze niet beantwoord.quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:38 schreef GenusButeo het volgende:
Hoi, Emel! Gelukkig nieuwjaar.
Ik heb trouwens gewoon m'n oordopjes ingedaan. Kutherrie.
vrede liefde en gezondheid > seks, alcohol en orgasmesquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:39 schreef zarGon het volgende:
Oh ja, ik wens jullie vrede, liefde en gezondheid. Bla, bla bla. Fuck dat. Ik wens je heel veel seks, alcohol, orgasmes en hoop dat je de loterij wint. Fijne 2010.
Ah, beterschap.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:40 schreef GenusButeo het volgende:
Wens me eerst maar beterschap. Als ik niet zo'n hekel had aan deze dag zou het echt heel kut zijn dat ik nog moet uitzieken.
Ik luister gewoon naar muziek, what's the deal?quote:
Niks. Beetje grappen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:41 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik luister gewoon naar muziek, what's the deal?
Gecmis olsun!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:40 schreef GenusButeo het volgende:
Wens me eerst maar beterschap. Als ik niet zo'n hekel had aan deze dag zou het echt heel kut zijn dat ik nog moet uitzieken.
Alleen leuk avontuur dan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:41 schreef Emel het volgende:
Gelukkig nieuwjaar, jongens2010 brengt hopelijk veel avontuur
Kusje op je ziekte. Allah şifa versin.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:40 schreef GenusButeo het volgende:
Krijg ik antwoorden als ik doorvraag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:44 schreef Emel het volgende:
Ik moest hard lachen. De eerste 2 smsjes: van mn ex en van mijn stalker
Ja, ik wist niet dat je ook een Turk was.quote:
Veel leuk avontuurquote:
Zolang er maar geen vervelende dingen gebeuren ben ik al blij.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:45 schreef Emel het volgende:
[..]
Veel leuk avontuurdat het niet saai mag worden
quote:
quote:
Thanks!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kusje op je ziekte. Allah şifa versin.
Wat wil je vragen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Krijg ik antwoorden als ik doorvraag?
Want wat moeten we anders.quote:
Die stalker is normaal, maar waarom sms't je ex je? Onbegrijpelijk.quote:
Hij is niet alleen Turk, maar ook een Neyse.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wist niet dat je ook een Turk was.²
vervelende dingen horen ook bij het leven maar liever niet natuurlijkquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zolang er maar geen vervelende dingen gebeuren ben ik al blij.
Avontuur is een luxe, maar maakt het wel nog mooier ja.![]()
Daarom is het ook teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:47 schreef Emel het volgende:
[..]
vervelende dingen horen ook bij het leven maar liever niet natuurlijk
Laten we hier virtueel op drinken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zolang er maar geen vervelende dingen gebeuren ben ik al blij.
Avontuur is een luxe, maar maakt het wel nog mooier ja.![]()
niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wist niet dat je ook een Turk was.²
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:47 schreef IHVK het volgende:
Mijn moeder was echt grappig net, haar eerste vraag was: 'Eeh izin varmi bu sene, izin?'
Standaard vraag die Turken stellen van januari tot aan juli.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Laten we hier virtueel op drinken.
Er is geen andere smiley dus we zullen het met koffie moeten doen:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij is niet alleen Turk, maar ook een Neyse.
Je zegt het goed. Voor mij ook onbegrijpelijk! en van de stalker was te verwachten natuurlijkquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die stalker is normaal, maar waarom sms't je ex je? Onbegrijpelijk.
Dat mag. Zorgt voor enige spanning.quote:
Spanning is goed, mensen die nooit tegengas geven zijn na een tijdje onuitstaanbaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:50 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat mag. Zorgt voor enige spanning.
Er zijn genoeg smilies, mien jung.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Laten we hier virtueel op drinken.
Er is geen andere smiley dus we zullen het met koffie moeten doen:
Je zou verbaasd geweest zijn als je geen sms'je van je stalker had ontvangen, hè.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:49 schreef Emel het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Voor mij ook onbegrijpelijk! en van de stalker was te verwachten natuurlijk
Dé vraag voor pijnlijke stiltes als je door je moeder bent meegesleurd op visite 'want zij hebben een dochter van jouw leeftijd!', waarna de dochter natuurlijk a) niet thuis blijkt te zijn of b) het Turkse equivalent van een breezerhoer blijkt te zijn.quote:
Laatst noemde je mij ook een neyse, what goes around, comes around.quote:
Heb je hem wel teruggesms't?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:49 schreef Emel het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Voor mij ook onbegrijpelijk! en van de stalker was te verwachten natuurlijk
Ja, hè. Ezikler!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Spanning is goed, mensen die nooit tegengas geven zijn na een tijdje onuitstaanbaar.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dé vraag voor pijnlijke stiltes als je door je moeder bent meegesleurd op visite 'want zij hebben een dochter van jouw leeftijd!', waarna de dochter natuurlijk a) niet thuis blijkt te zijn of b) het Turkse equivalent van een breezerhoer blijkt te zijn.
Gelukkig nieuwjaar trouwens, allemaal.
Je bent ook een neyse.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:53 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Laatst noemde je mij ook een neyse, what goes around, comes around.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg smilies, mien jung.
[ afbeelding ], [ afbeelding ], [ afbeelding ].
Enzovoort.
Dan zou ik hem meteen in therapie nemen. Leren een goeie stalker te zijn!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:51 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je zou verbaasd geweest zijn als je geen sms'je van je stalker had ontvangen, hè.
Maar ik drink niet. (vloeistoffen in het algemeen)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:55 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Weer wat geleerd.
Jongens, vergeet de koffie. We doen alsnog virtueel bier!
gvd
Moet je 's proberen uit te leggen dat je dit jaar niet naar Turkije maar naar Parijs gaat. Blinde paniek, want 'wil je de familie niet zien dan?' en 'ken je daar mensen dan?'.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Er zijn mensen die hem meerdere keren bij hetzelfde gesprek gebruiken, alsof ze de eerste keer spontaan vergeten zijn ofzo. Die zijn het ergst.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je bent ook een neyse.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, thank you.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
Nee ik weiger hetquote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:55 schreef Emel het volgende:
[..]
Dan zou ik hem meteen in therapie nemen. Leren een goeie stalker te zijn!
Het is virtueel, you spoilsport.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar ik drink niet. (vloeistoffen in het algemeen)
Hallo pop.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dé vraag voor pijnlijke stiltes als je door je moeder bent meegesleurd op visite 'want zij hebben een dochter van jouw leeftijd!', waarna de dochter natuurlijk a) niet thuis blijkt te zijn of b) het Turkse equivalent van een breezerhoer blijkt te zijn.
Gelukkig nieuwjaar trouwens, allemaal.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Moet je 's proberen uit te leggen dat je dit jaar niet naar Turkije maar naar Parijs gaat. Blinde paniek, want 'wil je de familie niet zien dan?' en 'ken je daar mensen dan?'.
Raki??quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:55 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Weer wat geleerd.
Jongens, vergeet de koffie. We doen alsnog virtueel bier!
gvd
Jij bent virtueel.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:58 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het is virtueel, you spoilsport.
Alles wordt beter als je ouder wordt! Geloof me maar.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Precies.
En je wilt dan niet weten wat er achter je rug om gezegd gaat worden vervolgens.
Ik maak precies hetzelfde mee als ik mensen meedeel dat ik een jaartje naar Parijs of Boedapest ga. Dan kijken ze je zo aan met een matte glans in hun ogen, want ze vinden het zo ongelooflijk dat het een tijdje duurt voordat de boodschap is doorgekomen. En daarna volgen natuurlijk de vragen. Zucht.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Moet je 's proberen uit te leggen dat je dit jaar niet naar Turkije maar naar Parijs gaat. Blinde paniek, want 'wil je de familie niet zien dan?' en 'ken je daar mensen dan?'.
Qua roddelen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:03 schreef Emel het volgende:
[..]
Alles wordt beter als je ouder wordt! Geloof me maar.
Dan word ik dronken man.quote:
Nog nooit op. Een goede voornemen voor 2010.quote:
De vragen worden minderquote:
Ja, ik hoop dat ik 130. Dan heb ik de helft van mijn leven als een bejaarde geleefd. Lichamelijk ga je achteruit, geestelijk ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:03 schreef Emel het volgende:
[..]
Alles wordt beter als je ouder wordt! Geloof me maar.
quote:
Dat mag best.quote:
Daarom kom ik eigenlijk nooit meer in die Turkse kringen. Ik pas er gewoon te weinig in om het niet ongemakkelijk te hebben, want ik doe toch altijd precies het tegenovergestelde van wat ze verwachten.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Precies.
En je wilt dan niet weten wat er achter je rug om gezegd gaat worden vervolgens.
Welja, ik wurm me hier gewoon bij. Met de sidenote dat ik ICHC door ga lezen, dus mogelijk af en toe een plaatje postquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
Ik moet je helaas teleurstellen, c_c. We hebben dit topic nog, toch?
Right back at ya.quote:
Maar 30+ is een mooie leeftijd! vanaf 40 wordt minder geloof ikquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik hoop dat ik 130. Dan heb ik de helft van mijn leven als een bejaarde geleefd. Lichamelijk ga je achteruit, geestelijk ook.
Oude mensen stinken.
30+ plus is inderdaad mooi om te scoren als je 20 bent.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:09 schreef Emel het volgende:
[..]
Maar 30+ is een mooie leeftijd! vanaf 40 wordt minder geloof ik
Erger wordt het als familie uit Turkije het gaat vragen aan je moederquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:07 schreef Emel het volgende:
ohja behalve de vraag 'wanneer trouw je??'
Haha dat geloof ik graag. Gezelligquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als we samen zouden drinken, zou ik het probleem niet zien.
Waarom Parijs eigenlijk?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daarom kom ik eigenlijk nooit meer in die Turkse kringen. Ik pas er gewoon te weinig in om het niet ongemakkelijk te hebben, want ik doe toch altijd precies het tegenovergestelde van wat ze verwachten.
Ik probeer nu m'n moeder zo ver te krijgen dat we volgende zomer samen naar Parijs of Londen gaan. Doodeng vindt ze het.
[..]
Welja, ik wurm me hier gewoon bij. Met de sidenote dat ik ICHC door ga lezen, dus mogelijk af en toe een plaatje post.
Canin sagolsun.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:09 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Ik heb weer wat euro's de lucht in gegooid
Romantisch.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Erger wordt het als familie uit Turkije het gaat vragen aan je moeder.
OF! Ik heb al een aanzoek gehad, via m'n zwager, van iemand die mij niet kent en die ik ook absoluut niet ken, uit Turkij! Briljant is dat toch.
Mja, het is heel cheesy en een ontzettend cliché, maar ik ben er nu 2 keer geweest en ik vind het echt bloedjemooi daar. Het is waarschijnlijk ook omdat het twee *hele* leuke vakanties waren, ook qua gezelschap en gebeurtenissen en whatnot, maar dat maakt wel dat ik nu verliefd ben op de stadquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom Parijs eigenlijk?
Alleen de grappige cheezburgerz posten!
LOL zo herkenbaar. Ik heb zoveel aanzoeken gehad (niet om op te scheppen) van jongens die me nooit hebben gezien. Zowel in Turkije als in NL. In NL sturen ze hun moeder of tante om mijn hand te vragen. Ik kijk dan verbaasd ''huh wie is die jongen??'quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Erger wordt het als familie uit Turkije het gaat vragen aan je moeder.
Hm, die ene keer dat ik in Parijs was, vond ik er weinig aan. Ik erger me een beetje aan het feit dat de Fransen zo koppig zijn met hun Franse taal. Wanneer ben je gegaan? Heb je leuke anekdotes die je wil delen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, het is heel cheesy en een ontzettend cliché, maar ik ben er nu 2 keer geweest en ik vind het echt bloedjemooi daar. Het is waarschijnlijk ook omdat het twee *hele* leuke vakanties waren, ook qua gezelschap en gebeurtenissen en whatnot, maar dat maakt wel dat ik nu verliefd ben op de stad. En ik heb geen zin om naar Turkije te gaan met m'n moeder
.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:16 schreef Emel het volgende:
[..]
LOL zo herkenbaar. Ik heb zoveel aanzoeken gehad (niet om op te scheppen) van jongens die me nooit hebben gezien. Zowel in Turkije als in NL. In NL sturen ze hun moeder of tante om mijn hand te vragen. Ik kijk dan verbaasd ''huh wie is die jongen??'
quote:
Mijn moeder weet goddank dat ze daar niet mee aan hoeft te komen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:16 schreef Emel het volgende:
[..]
LOL zo herkenbaar. Ik heb zoveel aanzoeken gehad (niet om op te scheppen) van jongens die me nooit hebben gezien. Zowel in Turkije als in NL. In NL sturen ze hun moeder of tante om mijn hand te vragen. Ik kijk dan verbaasd ''huh wie is die jongen??'
Zoals het hoort.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:21 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Zijn je ouders echt zo streng? Kon je niet naar vrienden?
Niet dat ik dat heb gedaan, zit nu bij mijn tante, wel gezelligMn nicht was behoorlijk aangeschoten die is net weg met vriendinnen
En ik zit op Fok!
Over dat laatste wou ik eigenlijk gaan vragen. Hoe zouden ze reageren eigenlijk?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mijn moeder weet goddank dat ze daar niet mee aan hoeft te komen.
In Turkije ook, sta je gewoon in de buurtsuper, komt er een willekeurige vrouw naar je toe om te vragen hoe je heet en of je al getrouwd bent. Bijzondere gewoonte is dat toch, dat ouderwetse moeders de behoefte voelen een schoondochter te zoeken. Dat terwijl er maar al te veel verhalen over verschrikkelijke Turkse schoonmoeders zijn.
Maar ja, ik kan me nu alvast verheugen op hoe het zou zijn als ik ze m'n huidige vriend voorstel.
OP zich is dat sowieso wel een grappige ervaring.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:24 schreef zarGon het volgende:
En op zulke momenten vind ik het jammer dat ik geen damesmeisje ben. Ik wil ook gevraagd worden door een wildvreemde man die mij nooit heeft gezien.
Je kent het wel, gorucu usulu. Hele praktiserende moslims. Wat ze zeggen: eerst hoe geweldig hun zoons zijn en dat ze interesse in mij hebben. En als ik vraag hoe degene mij kent, krijg ik een antwoord als 'hij heeft je gezien'. Of de ouders vinden mij een geschikte kandidaat.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
.
Wat vertellen ze eigenlijk? En denken ze dat je er zelf niet aan kan komen? Lijkt me trouwens oncomfortabel om zoiets keer op keer af te slaan..
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:23 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
Op zich houd ik toch al niet van O&N. En ik moet nog uitzieken.
Wel eens meegemaakt dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
OP zich is dat sowieso wel een grappige ervaring.
Sanada geçmis olsun o zaman.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
O&N is een van mijn lievelingsdagenMaar ben nog wel wat grieperig
Dat is ook weer zo byzonder... "Geschikte kandidaat". Alsof ze jou kennen. En alsof ze je een plezier doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:25 schreef Emel het volgende:
[..]
Je kent het wel, gorucu usulu. Hele praktiserende moslims. Wat ze zeggen: eerst hoe geweldig hun zoons zijn en dat ze interesse in mij hebben. En als ik vraag hoe degene mij kent, krijg ik een antwoord als 'hij heeft je gezien'. Of de ouders vinden mij een geschikte kandidaat.
Ik dacht, ik vraag het gewoon even.quote:
Ik denk niet dat dat een goede combinatie is, gorucu usulu en man-man relaties.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:28 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik dacht, ik vraag het gewoon even.
Daar heb ik nou helemaal geen last van gehad, van die koppige Fransen. Ze spraken in ons geval prima Engels als we het nodig hadden. We hebben zelfs een keer gehad dat we midden in de straat op de kaart stonden te turen om te kijken hoe we moesten lopen, en iemand naar ons toe kwam en vroeg of ze ons kon helpen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, die ene keer dat ik in Parijs was, vond ik er weinig aan. Ik erger me een beetje aan het feit dat de Fransen zo koppig zijn met hun Franse taal. Wanneer ben je gegaan? Heb je leuke anekdotes die je wil delen?
Komt dat door je moeder, of de sociale controle en de Turken daar? Je moet Turkije eigenlijk bezoeken zonder dat familie dat weet.
Kon toch ook de moeder van een hopeloze chick geweest zijn?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat een goede combinatie is, gorucu usulu en man-man relaties.
Weinig mensen bieden hun zoon aan zeker.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:29 schreef GenusButeo het volgende:
Als ik in Turkije ben zeggen mensen ook wel eens 'kizimi sana verecem'. Ze zouden eens moeten weten.
Precies, ze weten niets over mij. Ik weet niet hoe het gaat. Misschien doen ze eerst navraag wie ik ben, hoe ik ben ofzo. Bij groen licht, komen ze je hand vragen. Ik vraag me inderdaad ook af waarom die mannen zelf geen initiatief nemen en hun moeders sturen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo byzonder... "Geschikte kandidaat". Alsof ze jou kennen. En alsof ze je een plezier doen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom de mannen zelf geen contact leggen.
had gekundquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Kon toch ook de moeder van een hopeloze chick geweest zijn?
Ik denk dat ze hun moeder niet zelf sturen, maar dat die moeder zelf op zoek gaat, omdat het volgens haar tijd is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:32 schreef Emel het volgende:
[..]
Precies, ze weten niets over mij. Ik weet niet hoe het gaat. Misschien doen ze eerst navraag wie ik ben, hoe ik ben ofzo. Bij groen licht, komen ze je hand vragen. Ik vraag me inderdaad ook af waarom die mannen zelf geen initiatief nemen en hun moeders sturen.
Ligt eraan of hij zich bekeert tot die tijd of niet. In het eerste geval zullen ze misschien wat morren, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Sterker nog, ik heb het idee dat zo zoiets verwachtenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Over dat laatste wou ik eigenlijk gaan vragen. Hoe zouden ze reageren eigenlijk?.
Doorgaans zitten die mannen er niet écht op te wachten. Mijn moeder was er voor mijn broer erg mee bezig, en dat is zowaar nog tot een huwelijk gekomen ook. Maar ja, ik vind het zó'n onzin, die huwelijken zijn gewoon bijna gedoemd te mislukken. Men kent elkaar gewoon niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo byzonder... "Geschikte kandidaat". Alsof ze jou kennen. En alsof ze je een plezier doen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom de mannen zelf geen contact leggen.
Dan was je in het goede deel van Parijs.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daar heb ik nou helemaal geen last van gehad, van die koppige Fransen. Ze spraken in ons geval prima Engels als we het nodig hadden. We hebben zelfs een keer gehad dat we midden in de straat op de kaart stonden te turen om te kijken hoe we moesten lopen, en iemand naar ons toe kwam en vroeg of ze ons kon helpen.
Anekdotes zijn vooral 'guess you had to be there'-verhalen.
Deze is wel leuk.
[ afbeelding ]
Geen idee wie die groep was, en één meneer heeft door dat ik ook een foto stond te maken.
Dat is toch een beetje triest!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hun moeder niet zelf sturen, maar dat die moeder zelf op zoek gaat, omdat het volgens haar tijd is.
Dat zullen er vast niet zoveel zijn, nee.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Weinig mensen bieden hun zoon aan zeker.
hoe sta jij er tegenover?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zich bekeert tot die tijd of niet. In het eerste geval zullen ze misschien wat morren, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Sterker nog, ik heb het idee dat zo zoiets verwachten. In het tweede geval zullen ze way minder blij zijn, dus daar gaan we maar niet van uit.
[..]
Tja, tis niet anders.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:35 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat zullen er vast niet zoveel zijn, nee.
Ja, natuurlijk doen ze navraag. Onderschat Turkse moeders niet, als het aankomt bij hun zoon, willen ze het allerbeste. Het worden doelgerichte slinkse zoekmachines.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:32 schreef Emel het volgende:
[..]
Precies, ze weten niets over mij. Ik weet niet hoe het gaat. Misschien doen ze eerst navraag wie ik ben, hoe ik ben ofzo. Bij groen licht, komen ze je hand vragen. Ik vraag me inderdaad ook af waarom die mannen zelf geen initiatief nemen en hun moeders sturen.
Ja. Ik denk niet dat een gemiddelde gozer maar zomaar met iemand wil trouwen omdat het zijn tijd is...quote:
Op de achtergrond zie je het Sacre Coeur. Geen idee wat die mensen daar doen, daarom waren wij ook zo verbaasd. Waarschijnlijk een gezamelijk tripje ofzo.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan was je in het goede deel van Parijs./.
Waarom staan die mensen zo allemaal bij elkaar? Was er iets gaande? En welk gebouw zien we op de achtergrond?
Mijn insteek is altijd geweest dat ik wil trouwen voor God, en dat ik hoop dat we op een gegeven moment hetzelfde geloven, omdat ondanks alle begrip wederzijds dat zaken gewoon vergemakkelijkt. Ik heb echter ook altijd gezegd dat ik niets verwacht, net als dat hij dat niet van mij verwacht. Behalve dan dat we het altijd openlijk over deze dingen moeten kunnen hebben, en openminded moeten blijven.quote:
Ze zit er gewoon bij terwijl iedereen alcohol achterover klokt? En dat weet ze niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:34 schreef Ayca het volgende:
Ik vind het wel zielig voor mijn oma ze denkt dat iedereen aan de sprite/cassis/cola enz. zit
Gaat hij zich bekeren dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zich bekeert tot die tijd of niet. In het eerste geval zullen ze misschien wat morren, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Sterker nog, ik heb het idee dat zo zoiets verwachten. In het tweede geval zullen ze way minder blij zijn, dus daar gaan we maar niet van uit.
[..]
En hoe is het huwelijk van je broer nu eigenlijk, als ik vragen mag?quote:Doorgaans zitten die mannen er niet écht op te wachten. Mijn moeder was er voor mijn broer erg mee bezig, en dat is zowaar nog tot een huwelijk gekomen ook. Maar ja, ik vind het zó'n onzin, die huwelijken zijn gewoon bijna gedoemd te mislukken. Men kent elkaar gewoon niet goed genoeg.
Weet je broertje dat?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:38 schreef Ayca het volgende:
Idd mijn moeder heeft voor mijn broertje ook al iemand op het oog
Ok.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn insteek is altijd geweest dat ik wil trouwen voor God, en dat ik hoop dat we op een gegeven moment hetzelfde geloven, omdat ondanks alle begrip wederzijds dat zaken gewoon vergemakkelijkt. Ik heb echter ook altijd gezegd dat ik niets verwacht, net als dat hij dat niet van mij verwacht. Behalve dan dat we het altijd openlijk over deze dingen moeten kunnen hebben, en openminded moeten blijven.
Misschien gaan ze er vanuit dat ze je nog kunnen bijsturen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:39 schreef Emel het volgende:
Wat ik niet snap: het zijn hele praktiserende moslims die mijn hand vragen, maar ik ben zelf weinig praktiserend. Ze weten dat ik geen hoofddoek draag, niet bidt enzo
Dat maakt allemaal niet uit. Moslims zijn heel erg hypocriet. En ze zullen vast nog ergens hopen dat ze je kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:39 schreef Emel het volgende:
Wat ik niet snap: het zijn hele praktiserende moslims die mijn hand vragen, maar ik ben zelf weinig praktiserend. Ze weten dat ik geen hoofddoek draag, niet bidt enzo
Klopt, dat is wel vaak het idee erachter.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:41 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Misschien gaan ze er vanuit dat ze je nog kunnen bijsturen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niet uit. MoslimsMensen zijn heel erg hypocriet.
God only knows. Hij heeft wel interesse in het geloof, maar geloven kan je niet aan en uit zetten. We zullen zien.quote:
Mwa, hoeft niet. In het theoretische geval dat wij hetzelfde geloven bijvoorbeeld verwacht ik weinig problemen, aangezien zijn ouders heel openminded zijn en mijn familie het ook zal accepteren.quote:Relaties waarbij de ouderen verschillende geloven aanhangen lijken me op den duur trouwens problematisch.
Meh. Niet meer, niet minder. Zoals verwacht.quote:En hoe is het huwelijk van je broer nu eigenlijk, als ik vragen mag?
Er was er een bij en die zei 'ze zal vanzelf wel een hoofddoek dragen als haar man dat vraagt, dus dat is geen probleem'quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:41 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Misschien gaan ze er vanuit dat ze je nog kunnen bijsturen.
Hmm, ongelooflijk zegquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niet uit. Moslims zijn heel erg hypocriet. En ze zullen vast nog ergens hopen dat ze je kunnen veranderen.
Best oppervlakkig eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt, dat is wel vaak het idee erachter.
Want vrouwen horen te gehoorzamen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:43 schreef Emel het volgende:
[..]
Er was er een bij en die zei 'ze zal vanzelf wel een hoofddoek dragen als haar man dat vraagt, dus dat is geen probleem'
Je hebt wel een punt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:44 schreef ClioSporT het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het gorucu usulu loopt af te kraken hier. Zo ging het er vroeger nou eenmaal aan toe en ik durf te wedden dat er tegenwoordig meer scheidingen zijn dan vroeger dus zo slecht was het nou ook weer niet blijkbaar..
Overigens ben ik ook niet van het trouwen enzo, heb liever zo min mogelijk verantwoording, maar ik moest er even wat van zeggen.
Zolang hij maar achter zijn keuze staat.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
God only knows. Hij heeft wel interesse in het geloof, maar geloven kan je niet aan en uit zetten. We zullen zien.
[..]
Stel je voor. Hij is ongelovig/jood/christelijk/whatever en jij moslim. Jullie krijgen een kind. Met welk geloof breng je dat kind groot?quote:Mwa, hoeft niet. In het theoretische geval dat wij hetzelfde geloven bijvoorbeeld verwacht ik weinig problemen, aangezien zijn ouders heel openminded zijn en mijn familie het ook zal accepteren.
[..]
Die is er eigenlijk niet. Het wordt tijd om eens een gesprekje met mijn moeder aan te gaan.quote:Meh. Niet meer, niet minder. Zoals verwacht.
Maar genoeg over mij, vertel 's over jouw liefdesleven.
Ja, maar dat heeft natuurlijk niets met gelukkige huwelijken te maken. Als je vroeger ging scheiden was je als vrouw royaal de lul, want je had helemaal niets. Daarnaast is het een hele tijd gewoon not done geweest om te scheiden, al was en is dat vele malen minder dan bijvoorbeeld bij de Christenen, gelukkig.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:44 schreef ClioSporT het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het gorucu usulu loopt af te kraken hier. Zo ging het er vroeger nou eenmaal aan toe en ik durf te wedden dat er tegenwoordig meer scheidingen zijn dan vroeger dus zo slecht was het nou ook weer niet blijkbaar..
Ja, zo ging het er vroeger aan toe. Vroeger. En ik denk niet dat het aantal scheidingen met gorucu usulu te maken heeft. Ook dat heeft te maken met veranderingen die we hebben doorgemaakt. Vroeger was trouwen en huwelijk ietwat heiliger, denk ik. Er wordt daar veel en veel losser mee omgegaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:44 schreef ClioSporT het volgende:
Overigens ben ik ook niet van het trouwen enzo, heb liever zo min mogelijk verantwoording, maar ik moest er even wat van zeggen.
Dat er meer scheidingen zouden zijn heeft toch niets te maken met de vraag of een koppel elkaar via görücü usulu kent of niet. Alsof görücü usulu een garantie is voor een beter huwelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:44 schreef ClioSporT het volgende:
Ah ja, op die manier. Dat ben ik met je eens. Daarom ook mijn standpunt, dat ik het liefst hetzelfde zou willen geloven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zolang hij maar achter zijn keuze staat.
[..]
Stel je voor. Hij is ongelovig/jood/christelijk/whatever en jij moslim. Jullie krijgen een kind. Met welk geloof breng je dat kind groot?
Voor je het weet ben je koffie aan het drinken bij onbekenden, terwijl er slechte Turkse koffie wordt geserveerd door een veel te nerveus meisjequote:Die is er eigenlijk niet. Het wordt tijd om eens een gesprekje met mijn moeder aan te gaan.
Het is gewoon beter om als man een vrouw te hebben die is overleden, dan een man te zijn die is gescheiden.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft natuurlijk niets met gelukkige huwelijken te maken. Als je vroeger ging scheiden was je als vrouw royaal de lul, want je had helemaal niets. Daarnaast is het een hele tijd gewoon not done geweest om te scheiden, al was en is dat vele malen minder dan bijvoorbeeld bij de Christenen, gelukkig.
Ik zie het ook niet echt zitten nee alhoewel ik wel direct ja heb gezegd tegen Min-e, maar die is speciaalquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar goed, omdat wij in Nederland zijn opgevoed en ook in een heel ander tijdperk past het niet in ons idee van een gezonde relatie denk ik.
ik zag het niet aankomen eigenlijk 2010quote:
Wat dacht je van een gescheiden vrouw? Die wordt gezien als gebruikte goederen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is gewoon beter om als man een vrouw te hebben die is overleden, dan een man te zijn die is gescheiden.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:51 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet echt zitten nee alhoewel ik wel direct ja heb gezegd tegen Min-e, maar die is speciaal
Ook nog zo'n ervaring die ik niet heb meegemaakt. Turkse koffie met zout. Eer ik zoiets onderneem wil ik eerst mijn diploma en voldaan hebben aan de dienstplicht.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:49 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ah ja, op die manier. Dat ben ik met je eens. Daarom ook mijn standpunt, dat ik het liefst hetzelfde zou willen geloven.
[..]
Voor je het weet ben je koffie aan het drinken bij onbekenden, terwijl er slechte Turkse koffie wordt geserveerd door een veel te nerveus meisje.
Nog zoiets, ik ben véél te slecht in Turkse koffie maken. Nog een reden waarom gorucu usulu niet kan.
De jaren '90 waren geweldig. De jaren '00 wat minder. Hopen dat de jaren '10 dat weer een beetje compenseren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:52 schreef IHVK het volgende:
jaren '00 zijn ook alweer geschiedenis trouwens.
Wat vonden jullie van de jaren 0.
Het heeft indirect wel met elkaar te maken. Ik zeg ook nergens dat iedereen het klakkeloos moet overnemen, maar je kan er op z'n minst begrip voor tonen en niet doen alsof het een debiel iets was van vroeger.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:49 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat er meer scheidingen zouden zijn heeft toch niets te maken met de vraag of een koppel elkaar via görücü usulu kent of niet. Alsof görücü usulu een garantie is voor een beter huwelijk.
Verder klopt het dat het er vroeger zo aan toe ging, maar dat betekent niet dat de nieuwere generaties deze traditie klakkeloos moeten overnemen.
Ja, vrouwen zijn helemaal de lul. Best triest.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wat dacht je van een gescheiden vrouw? Die wordt gezien als gebruikte goederen.
wat?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is gewoon beter om als man een vrouw te hebben die is overleden, dan een man te zijn die is gescheiden.
Meer kleuren. Gadverdamme.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:55 schreef IHVK het volgende:
GROTE FOK! 2010-IKWILEENKLEURTJEACTIE!!!
Snel wordt ook blauw net als ik!
Als je getrouwd bent en je vrouw gestorven is, kun je nog een tweede vrouw zoeken. Als je gescheiden bent, kijken ze je raar aan. Je kansen zijn er in ieder geval minder door. Tenminste, zo ervaar ik het. Klopt dat niet?quote:
Zo ervaar ik het ook wel een beetje. Maar goed, hoe oud was jij?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:55 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
De jaren '90 waren geweldig. De jaren '00 wat minder. Hopen dat de jaren '10 dat weer een beetje compenseren.
Zout?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ook nog zo'n ervaring die ik niet heb meegemaakt. Turkse koffie met zout. Eer ik zoiets onderneem wil ik eerst mijn diploma en voldaan hebben aan de dienstplicht.
Nerveuse meisjes..
Je trekt het nu door naar het belachelijke. Je hebt gelijk dat er veel Turken zijn die een stuk losser leven, maar dat heeft simpelweg te maken met het feit dat steeds minder Turkse jongeren geloven, of actief geloven. Gebeurt in elke gemeenschap.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:55 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Het heeft indirect wel met elkaar te maken. Ik zeg ook nergens dat iedereen het klakkeloos moet overnemen, maar je kan er op z'n minst begrip voor tonen en niet doen alsof het een debiel iets was van vroeger.
Nu gaat het inderdaad anders, voordat men trouwt wordt de kamastura in z'n geheel uitgevoerd en met een beetje geluk trouw je nog voordat je zwanger bent.
Nee. Zie post van c_c. Vandaag is het gewoon veel gemakkelijker om te scheiden dan vroeger. Dat heeft niets te maken met hoe twee mensen elkaar leren kennen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:55 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Het heeft indirect wel met elkaar te maken. Ik zeg ook nergens dat iedereen het klakkeloos moet overnemen, maar je kan er op z'n minst begrip voor tonen en niet doen alsof het een debiel iets was van vroeger.
Nu gaat het inderdaad anders, voordat men trouwt wordt de kamastura in z'n geheel uitgevoerd en met een beetje geluk trouw je nog voordat je zwanger bent.
Over een maand word ik 21. Jij?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het ook wel een beetje. Maar goed, hoe oud was jij?
Over 24 dagen 20.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:02 schreef GenusButeo het volgende:
[quote]Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het ook wel een beetje. Maar goed, hoe oud was jij?
[/quote
Over een maand word ik 21. Jij?
Ja, gek. Als je om haar hand gaat vragen (en als er dus een overeenkomst is bereikt), krijgt de jongeman koffie met zout daarin. En dan mag je dus geen gekke bekken gaan trekken. En het damesmeisje natuurlijk een compliment geven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zout?.
En heb jij nog de Turkse nationaliteit dan? Offeh, was het nou zo dat je die stiekem niet op kon heffen? Hoe zat dat ook alweer?
[..]
Ik weet niet wat jij onder debiel verstaat dus kan er weinig over zeggen. Als er grapjes over wordt gemaakt enzo dan vind ik dat al debiel bijvoorbeeld. Jij niet blijkbaar..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand hier de görücü usulu af als debiel. Er wordt slechts kritiek op geleverd en daar is niks mis mee. Zo gaat dat altijd met de nieuwere generaties.
Grapjes? Waar? Als het goed is zijn er gewoon ervaringen gepost?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:04 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder debiel verstaat dus kan er weinig over zeggen. Als er grapjes over wordt gemaakt enzo dan vind ik dat al debiel bijvoorbeeld. Jij niet blijkbaar..
Het lijkt nu net alsof ik voorstander ben van dat gorucu usulu trouwens, maar nogmaal dat ben ik dus niet..
Waarom dacht ik dat jij ouder was?quote:
Ik zou nu wel met je willen trouwen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je trekt het nu door naar het belachelijke. Je hebt gelijk dat er veel Turken zijn die een stuk losser leven, maar dat heeft simpelweg te maken met het feit dat steeds minder Turkse jongeren geloven, of actief geloven. Gebeurt in elke gemeenschap.
Het principe is niet achterlijk, maar in mijn ogen achterhaald, en uit wat ik in mijn omgeving heb gezien gaat het ook héél váák fout, juist omdat mensen elkaar niet goed genoeg kennen. En dat er dan meer scheidingen uit vloeien dan vroeger, is ook omdat meisjes/vrouwen nu minder pikken, beter geschoold zijn vaak, en betere middelen hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
Mwah. Op een gegeven moment besteedde men er veel minder aandaht aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:05 schreef IHVK het volgende:
hype van 2009 was toch wel de varkensgriep
Mijn verjaardag is altijd rond de meest depressieve dag van het jaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:06 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Waarom dacht ik dat jij ouder was?
Drie dagen verschil tussen onze verjaardagen, btw.
ik denk wel dat van de mensen die via gorucu usulu getrouwd zijn de huwelijken een groter kans van slagen hebben, niet doordat het een gorucu usulu relatie is, maar doordat kennelijk de partners traditioneel zijn en traditioneel gezien is een scheiding ayip, het iets dat eigenlijk niet hoort, iets dat soms helaas een noodzakelijk kwaad is, maar bij moderne relaties, tja daar zijn tegenwoordig geen spelregels meer voor lijkt het, iedereen maakt zo zijn/haar eigen regels, iedereen is zo egocentrisch als het maar mogelijk is, het huwelijk is niet het belangrijkste, maar jijzelf, als jij je niet "lekker" voelt in een relatie is het jou goed recht om eruit te stappen, of het nou een huwelijk is of een naamloos iets maakt niet uitquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:49 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat er meer scheidingen zouden zijn heeft toch niets te maken met de vraag of een koppel elkaar via görücü usulu kent of niet. Alsof görücü usulu een garantie is voor een beter huwelijk.
Verder klopt het dat het er vroeger zo aan toe ging, maar dat betekent niet dat de nieuwere generaties deze traditie klakkeloos moeten overnemen.
tjeeez, denk zelf een beetje verder rond dit tijdstip wil je.. Ja grapjes, lachwekkend doen over een ervaring terwijl dat dus doodgewone dingen zijn voor die mensen die het doen. etc etc.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Grapjes? Waar? Als het goed is zijn er gewoon ervaringen gepost?
Ooohja, dat klopt ja. Eigenlijk zijn meisjes best kuthoeren, want ik meen me ook te herinneren dat de schoenen van de bruidegom gejat dienen te worden, dat kinderen hem de weg moeten versperren als hij de bruid komt halen en pas weg gaan als ze geld hebben gekregen, en nog meer van die onzin.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, gek. Als je om haar hand gaat vragen (en als er dus een overeenkomst is bereikt), krijgt de jongeman koffie met zout daarin. En dan mag je dus geen gekke bekken gaan trekken. En het damesmeisje natuurlijk een compliment geven.
Dit zegt de ekşi sözlük: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=tuzlu+kahve.
En ja, ik heb zowel de Nederlandse als de Turkse papieren. Je kan het wel afzeggen/opheffen, maar dat doe ik niet.
Ik weet niet of er wel grapjes over zijn gemaakt. En als dit wel het geval is geweest hoeft dat er niet op te duiden dat de görücü usula belachelijk wordt gemaakt. Kom op. Grapjes maken moet kunnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:04 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder debiel verstaat dus kan er weinig over zeggen. Als er grapjes over wordt gemaakt enzo dan vind ik dat al debiel bijvoorbeeld. Jij niet blijkbaar..
Het lijkt nu net alsof ik voorstander ben van dat gorucu usulu trouwens, maar nogmaal dat ben ik dus niet..
Als je iets niet weet verzoek ik je dan ook geen commentaar te leverenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:09 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik weet niet of er wel grapjes over zijn gemaakt. En als dit wel het geval is geweest hoeft dat er niet op te duiden dat de görücü usula belachelijk wordt gemaakt. Kom op. Grapjes maken moet kunnen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:07 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik zou nu wel met je willen trouwen.Get in line.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is de laatste maandag van januari zo depressief?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mijn verjaardag is altijd rond de meest depressieve dag van het jaar.
Laatste maandag van januari.
En ik ben geboren tijdens deze storm, mijn ouders vertellen altijd dat onderweg naar het ziekenhuis bomen omvielen.![]()
http://www.knmi.nl/cms/content/15332/de_zeer_zware_storm_van_1990
Dat had je vroeger niet kunnen zeggenquote:
Een huwelijk hebben waarbij de man of vrouw wil scheiden, maar dit niet doet omdat het niet hoort en omdat het eigenlijk beter is om niet te doen... Zoiets noem ik geen geslaagde huwelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk wel dat van de mensen die via gorucu usulu getrouwd zijn de huwelijken een groter kans van slagen hebben, niet doordat het een gorucu usulu relatie is, maar doordat kennelijk de partners traditioneel zijn en traditioneel gezien is een scheiding ayip, het iets dat eigenlijk niet hoort,
Ja, tegenwoordig heeft het minder waarde. Wel jammer.quote:iets dat soms helaas een noodzakelijk kwaad is, maar bij moderne relaties, tja daar zijn tegenwoordig geen spelregels meer voor lijkt het, iedereen maakt zo zijn/haar eigen regels, iedereen is zo egocentrisch als het maar mogelijk is, het huwelijk is niet het belangrijkste, maar jijzelf, als jij je niet "lekker" voelt in een relatie is het jou goed recht om eruit te stappen, of het nou een huwelijk is of een naamloos iets maakt niet uit
Geen idee, iemand hier gorucu usulu getrouwd ?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:11 schreef IHVK het volgende:
Ach, het is niet alsof de mensen die aan gorucu usulu doen nu diep beledigd zijn ofzo.
Geen idee, dat is een songtekst.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:11 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Waarom is de laatste maandag van januari zo depressief?
Vay be, firtina çocuk.
Oké. Laten we er vanuit gaan dat er wél grapjes zijn gemaakt over dit onderwerp. Reconsider.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:10 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als je iets niet weet verzoek ik je dan ook geen commentaar te leveren
Mjah... Het kan doodgewoon zijn voor de mensen die het doen, maar het is niet doodgewoon voor ons.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:09 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
tjeeez, denk zelf een beetje verder rond dit tijdstip wil je.. Ja grapjes, lachwekkend doen over een ervaring terwijl dat dus doodgewone dingen zijn voor die mensen die het doen. etc etc.
Ik denk niet dat iemand daar nu nog voor durft uit te komen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:12 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Geen idee, iemand hier gorucu usulu getrouwd ?
ah ok snap hetquote:Op vrijdag 1 januari 2010 01:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je getrouwd bent en je vrouw gestorven is, kun je nog een tweede vrouw zoeken. Als je gescheiden bent, kijken ze je raar aan. Je kansen zijn er in ieder geval minder door. Tenminste, zo ervaar ik het. Klopt dat niet?
Die hebben dan ook geen interwebs in die ouderwetse dorpen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:11 schreef IHVK het volgende:
Ach, het is niet alsof de mensen die aan gorucu usulu doen nu diep beledigd zijn ofzo.
En niet-voldane nieuwjaarsvoornemens en zulks. In Januari plegen meer mensen zelfmoord, itt bijvoorbeeld de dagen rondom Kerst, terwijl dat de mythe is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geen idee, dat is een songtekst.
En oja, wetenschappelijke onderzoeken wijzen dat steeds uit, einde van januari is meestal niet leuk blijkbaar. Iets met daglengte en afstand tot volgende vakantie.
Ja, ik wou de zin nog ombouwen, maar wist het even niet goed te beschrijven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah ok snap het
"een vrouw te hebben die is overleden" vond ik een rare zin en begreep niet precies wat je ermee bedoelde
Ik snap niet waarom mensen zelfmoord plegen. Juist dan heb je totaal geen reden meer om je aan de afspraken te houden die je zijn opgelegd. Lijkt me heerlijk om letterlijk schijt te hebben aan alles.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die hebben dan ook geen interwebs in die ouderwetse dorpen.
[..]
En niet-voldane nieuwjaarsvoornemens en zulks. In Januari plegen meer mensen zelfmoord, itt bijvoorbeeld de dagen rondom Kerst, terwijl dat de mythe is.
Kan kloppen. Maar in deze termen hoeft een geslaagd huwelijk dus niet altijd een gelukkig huwelijk zijn. Aan de andere kant zit er wel een kern van waarheid in je mening over moderne relaties. Dat is inderdaad jammer.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk wel dat van de mensen die via gorucu usulu getrouwd zijn de huwelijken een groter kans van slagen hebben, niet doordat het een gorucu usulu relatie is, maar doordat kennelijk de partners traditioneel zijn en traditioneel gezien is een scheiding ayip, het iets dat eigenlijk niet hoort, iets dat soms helaas een noodzakelijk kwaad is, maar bij moderne relaties, tja daar zijn tegenwoordig geen spelregels meer voor lijkt het, iedereen maakt zo zijn/haar eigen regels, iedereen is zo egocentrisch als het maar mogelijk is, het huwelijk is niet het belangrijkste, maar jijzelf, als jij je niet "lekker" voelt in een relatie is het jou goed recht om eruit te stappen, of het nou een huwelijk is of een naamloos iets maakt niet uit
Zwaar lijden zonder zicht op verbetering van de situatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen zelfmoord plegen. Juist dan heb je totaal geen reden meer om je aan de afspraken te houden die je zijn opgelegd. Lijkt me heerlijk om letterlijk schijt te hebben aan alles.
Goed dat we dan jarig zijn, compenseert wel een beetje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geen idee, dat is een songtekst.
En oja, wetenschappelijke onderzoeken wijzen dat steeds uit, einde van januari is meestal niet leuk blijkbaar. Iets met daglengte en afstand tot volgende vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
Precies. Ik kan wel begrip opbrengen voor de redenen. Of ik het ermee eens ben is weer wat anders.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zwaar lijden zonder zicht op verbetering van de situatie.
Pussies.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zwaar lijden zonder zicht op verbetering van de situatie.
Ik kon mij er eerst ook niks bij voorstellen hoor, maar er is iets gebeurd waardoor ik het nu wel snap.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:18 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Goed dat we dan jarig zijn, compenseert wel een beetje.sowiesoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Same.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik kon mij er eerst ook niks bij voorstellen hoor, maar er is iets gebeurd waardoor ik het nu wel snap.
Verder zelf nooit zelfmoordgedachtes gehad voor de duidelijkheid.
een geslaagde huwelijk is een huwelijk dat zorgt voor veel nageslacht, of je nou "gelukkig" bent of niet doet er niet toequote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:12 schreef zarGon het volgende:
Een huwelijk hebben waarbij de man of vrouw wil scheiden, maar dit niet doet omdat het niet hoort en omdat het eigenlijk beter is om niet te doen... Zoiets noem ik geen geslaagde huwelijk.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
een geslaagde huwelijk is een huwelijk dat zorgt voor veel nageslacht, of je nou "gelukkig" bent of niet doet er niet toe
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
een geslaagde huwelijk is een huwelijk dat zorgt voor veel nageslacht, of je nou "gelukkig" bent of niet doet er niet toe
Je kan altijd nog je eigen drama creëren.quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:25 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je kan altijd nog je eigen drama creëren.
Ik ren net uit m'n bed om een groep van 15 marokkanen en negers in elkaar te schoppen.. 1tje van hun trok een achterruit wisser kapot van de auto v/d buurman en dat zag ik toevallig alleen kon dus niet meer zien wie het precies was dus heb er maar 3 ofzo even een schop gegeven.quote:
Dat is geforceerd. Heb je ooit geforceerd proberen te vechten?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:25 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je kan altijd nog je eigen drama creëren.
moeten we 112 bellen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:27 schreef ClioSporT het volgende:
* ClioSporT komt even adem tekort wegens hard rennen..
Held!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:26 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik ren net uit m'n bed om een groep van 15 marokkanen en negers in elkaar te schoppen.. 1tje van hun trok een achterruit wisser kapot van de auto v/d buurman en dat zag ik toevallig alleen kon dus niet meer zien wie het precies was dus heb er maar 3 ofzo even een schop gegeven.![]()
Ik zou echt niet mijn bed verlaten voor negers. En marokkanen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:26 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik ren net uit m'n bed om een groep van 15 marokkanen en negers in elkaar te schoppen.. 1tje van hun trok een achterruit wisser kapot van de auto v/d buurman en dat zag ik toevallig alleen kon dus niet meer zien wie het precies was dus heb er maar 3 ofzo even een schop gegeven.![]()
Nee want ik ben ook schuldigquote:
quote:
Zo maak je géén vrienden, dudequote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:25 schreef zarGon het volgende:
Emel, heb je eigenlijk geen babywens? Bij vrouwen begint dat na een bepaalde leeftijd te spelen toch?
Even een paar minuten inhouden. Gaat wel over.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:27 schreef ClioSporT het volgende:
* ClioSporT komt even adem tekort wegens hard rennen..
Ook niet voor Maryam Hassouni?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zou echt niet mijn bed verlaten voor negers. En marokkanen.
Je bent wel de held van 2010.
ik heb altijd zelfmoordgedachtes gehad en moord gedachtes, echt de gruwelijkste dingen doe ik altijd mezelf en andere mensen aan, het is een wonder, dat ik het allemaal in mijn hoofd heb weten te houdenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:20 schreef IHVK het volgende:
Verder zelf nooit zelfmoordgedachtes gehad voor de duidelijkheid.
Het is niet anders, hè!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is geforceerd. Heb je ooit geforceerd proberen te vechten?
Hm...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]. *aait
[..]
Zo maak je géén vrienden, dude.
Turkish Hunks
Als iemand me kan helpen, ben ik heel dankbaar. Dat gaat de hele nacht aan me vreten.
*echt weg
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh, tis allemaal iets te gelikt.
Zeg, een hele tijd geleden had je een serie met een enorm lange gozer, donker haar, felgroene ogen. Het was een serie over een gozer die al tot 3 keer toe gescheiden was met de liefde van z'n leven, had een zoontje en een inwonende opa. Weet iemand hoe die dude ook alweer heet?
Die was pas.
Ik denk erover na. Ik laat het je weten als ik het weet.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Begon op TRT, maar is later naar één van de schotelzenders gedaan. Het is ook al best oud hoor, minstens een jaar of 4.
Bij haar verlaat ik mijn bed zeker niet.quote:
Je vraagt of ze blijft slapen..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij haar verlaat ik mijn bed zeker niet.
Ze mag mij wel joinen.
WE HEBBEN EEN GESTOORDE TUSSEN ONS.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb altijd zelfmoordgedachtes gehad en moord gedachtes, echt de gruwelijkste dingen doe ik altijd mezelf en andere mensen aan, het is een wonder, dat ik het allemaal in mijn hoofd heb weten te houden
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij haar verlaat ik mijn bed zeker niet.
Ze mag mij wel joinen.
Grapje trouwens. Lijkt mij dolletjes om een dag met zo iemand gesprekken te voeren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
WE HEBBEN EEN GESTOORDE TUSSEN ONS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |