abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78051305
Bevestiging van http://www.taiseikan.co.jp/ is binnen
84.000 yen voor 2 nachten.

Ryokan krijgt fantastische reviews op tripadvisor. Ik ben benieuwd. Vorige keer ook in enkele ryokans overnacht, maar dat waren meer goedkope B&B.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_78053216
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
Bevestiging van http://www.taiseikan.co.jp/ is binnen
84.000 yen voor 2 nachten.

Ryokan krijgt fantastische reviews op tripadvisor. Ik ben benieuwd. Vorige keer ook in enkele ryokans overnacht, maar dat waren meer goedkope B&B.
680 Euro voor 2 nachten...
pi_78053270
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:55 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ach, je vlucht naar Japan is per uur duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78053396
quote:

[..]

Dat is inclusief briljant ontbijt en diner.
En als je ooit in een luxere ryokan hebt geslapen weet je dat het het geld dubbel en dwars waard is
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_78053483
quote:

[..]

170 euro pppn, inclusief eten en een ultiem relaxmoment van twee dagen. Ik vond het de vorige keer ook heerlijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_78053916
quote:
De tijd dat ik backpackend een land verkende, sliep in hostels tussen snurkende en ruftende mensen en me slechts voedde met instant noedels heb ik gelukkig al lang achter me gelaten. Al had dat ook zijn charme.
pi_78055589
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

170 euro pppn, inclusief eten en een ultiem relaxmoment van twee dagen. Ik vond het de vorige keer ook heerlijk.
Het ziet er idd leuk uit, je moet natuurlijk jezelf wel verwennen natuurlijk, maar voor 170 pppn?

Ik was eens met de trein de Iida line vanaf Toyohashi gereden en daar een heerlijk Ryokan gevonden (Plaats weet ik niet meer, wel vlakbij Komagane en dan half uur met taxi. Zat net al mijn kast overhoop te halen om de folder terug te kunnen vinden) Dat was voor 7000 Yen pppn met inclusief ontbijt op kamer en vrij gebruik Onsen (Dat tegenover mijn kamer te bevinden was incl. beekje en watervalletjes).
pi_78057348
2 dollar voor een tentje op een eilandje in Okinawa was de beste 2 dollar die ik heb uitgegeven.
なんだっけ
pi_78059209
Hakone is wel vrij duur omdat het een bekende toeristische trekpleister is en vanuit Tokyo goed te bereizen is. Ik heb eerder in Takayama en Mastumoto in een Ryokan gezeten, dat was ook een stuk goedkoper.
pi_78088636
Ook zo mooi. Ik die Ryokan reserveren in mijn beste formele Engels (ooit nog een les zakelijk schrijven gehad). Krijg ik een mail in het engrish terug vol met fouten omdat ze mijn “mooie” Engels niet begrepen. Maar dat gaan we nu oplossen.
pi_78088798
Je moet ook wel weten wanneer je formeel engels gaat gebruiken
pi_78088869
Ze vroegen nog tot twee keer toe of we special food requests hadden.
Ik heb geantwoord: “we can eat anything, including the cat”.
Nu vraag ik me af of ze de grap wel begrijpen.
pi_78088905
In het beste geval krijg je nu Hello Kitty snoepjes.
pi_78089253
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ze vroegen nog tot twee keer toe of we special food requests hadden.
Ik heb geantwoord: “we can eat anything, including the cat”.
Nu vraag ik me af of ze de grap wel begrijpen.
'Neko?..wakarimasen.."
pi_78140579
Hai!

Kom even binnenvallen met een vraagje Ik wil graag as mei naar Tokyo en Osaka. Het hoeft niet lang te zijn, een dag of 10 is wat mij betreft genoeg - vooral omdat ik er al eerder ben geweest. De vakantie is in de eerste week van mei, en valt daarmee gelijk met de Golden Week in Japan. Nou ben ik nieuwsgierig of iemand weet hoe het daarmee zit. Zijn veel winkels gesloten (net zoals eerste kerstdag hier: alles dicht en niks te doen)? Hoe is het op straat in die steden in die periode? Gewoon als altijd of drukker/rustiger?

Wil gewoon graag weer eens naar Japan Helaas heb ik door mn studie niet veel keuze qua vakantie. Tis óf in mei, of in de zomervakantie. De laatste keer dat ik er was, was in de zomer, en dat doe ik echt nooit meer. Was bloedjeheet, en de enige verkoeling die er op straat was, waren de waterverstuivers in Tokyo Disneyland
pi_78150829
Melochan, ik zou je afraden om in die tijd te gaan reizen. Japanners hebben dan zelf ook vakantie en het is heel gebruikelijk dat men dan de (groot)ouders buiten de grote stad komt opzoeken. Je zal waarschijnlijk erg veel moeite hebben om een (fatsoenlijke) accomodatie te vinden en op überhaupt (zit)plaatsen in de treinen. Veel bedrijven zijn tegenwoordig ook gesloten (= nog meer mensen die dan niet werken). Ook bezienswaardigheden zoals musea zijn meestal ook gesloten.

Het is inderdaad lastig, ik zit zelf ook met het probleem dat ik óf in de hitte moet of in periodes wanneer het eigenlijk niet kan of niet de moeite waard is (< 1 week vrij). Rond en in juni zit je met het regenseizoen, ook niet bepaald prettig; en rond half augustus is het Bon festival wat in mindere mate, maar vergelijkbaar met voorgaande is.
pi_78158087
Bedankt voor je reactie

Denk dat het inderdaad een andere keer wordt. Had geen besef van de 'grootsheid' van die feestweek En die hotelprijzen ja die verdubbelen zodra die week begint Absurd gewoon

Echt balen dat die vakanties zo rottig vallen ja.. En idd die 1-weekse vakanties (aankomende week voorjaarsvakantie, in mei die meivakantie en in het najaar de herfstvakantie) zijn veel te kort voor een trip naar Japan Zomer wordt 'em ook niet. Ik vergeet nooit meer dat de thermometer op Kyoto Station 40 graden aangaf

Nouja goed, het had leuk geweest. Goedkoop ticket via Aeroflot (500nogwat ¤), maar wrs had de hotelkamer 3 keer zoveel gekost
pi_78158931
Vorig jaar tijdens Golden Week in Tokyo geweest. Voordeel daar, is juist dat de prijzen voor de (bussiness)hotels omlaag gaan en de stad verlaten is. Ja, er zijn wel wat winkels dicht, maar aan de andere kant is het ook wel bijzonder om door een zo stille stad te lopen. Naar Hakone was wel heel erg druk op het laatste stukje met de trein de berg op, voor de rest met de stoptreinen geen probleem.

Er werd ook gewaarschuwd voor overvolle lange afstandstreinen, maar dat was vorig jaar maar één dag, beetje afhankelijk hoe de feestdag in dat jaar valt. Eén dag na de nationale feestdag zonder problemen de trein van Tokyo naar Osaka genomen met de verwachting dat die wel heel vol zou zitten, maar uiteindelijk plek genoeg.
pi_78159433
Heb je in de winter geen mogelijkheden om te gaan (kerstvakantie of zo? Ik heb de indruk dat je vastzit aan schoolvakanties?)

Qua weer misschien ook geen ideale optie maar het viel mij alleszins mee om daar in januari rond te lopen. Tokyo was zo'n 12 graden, Nagasaki 14. Vooral heldere luchten gehad en het eigenlijk nooit koud gehad. Alleen rond Nikko en Nagano en contreien sneeuw maar dat was eigenlijk wel mooi voor de sfeer!
pi_78164074
@ DutchTrain: Gaan prijzen voor businesshotels echt omlaag ja? Zal zo eens zoeken dan Zoek verder ook niet veel meer dan een fatsoenlijk bed en een nette badkamer, dus zou op zich wel mooi zijn. Lijkt me ook wel heel leuk om Tokyo eens rustig mee te maken, dus nog een voordeeltje dan.

Verder zal ik niet echt voor de uitstapjes buiten Tokyo en Osaka gaan (Himeji misschien, maar not sure yet), en qua treinen is het enige wat we nodig hebben een retourtje Tokyo - Osaka met de shinkansen. En de vorige keer hadden we die tickets van te voren besteld, dus dat kan deze keer wrs ook weer - werkte prima.

@ Gifkwal: In de kerstvakantie zou op zich kunnen, maar voor aanstaande kerstvakantie zijn er al plannen, en er is een grote kans dat ik volgend jaar februari voor een maand of 5 in Japan zit voor school, dus dan heeft het niet zo heel veel zin om in december nog te gaan. Zit inderdaad (helaas!) vast aan de schoolvakanties door mn studie. Anders was ik wel in maart/april gegaan, tijdens de hanami

Valt me trouwens mee die temperaturen in de winter daar dan Heb altijd gedacht dat de temperatuur daar net zoals hier was

Anyway; ik ga me nu even goed inlezen, en uitzoeken hoe en wat. Denk dat als ik goedkope hotels in Osaka en Tokyo kan vinden, de trip misschien wel doorgaat

En allemaal bedankt voor de info!
pi_78166156
Het kasteel van Himeji staat tegenwoordig toch in de steigers? Dat is wel iets om rekening mee te houden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_78166614
Wellicht was het een uitzonderlijk zachte winter, kan ook. Al is het wel zo dat ik toen net uit Seoul kwam waar je half dood vroor met -20, dus dat zegt ook niet alles.

Maar tof dat je misschien voor langere tijd naar Japan gaat!

Als je je hotels en treintickets van te voren al boekt moet het gewoon lukken, toch? Maak je gelijk de kersenbloesems mee
pi_78166706
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Melochan het volgende:
@ DutchTrain: Gaan prijzen voor businesshotels echt omlaag ja? Zal zo eens zoeken dan Zoek verder ook niet veel meer dan een fatsoenlijk bed en een nette badkamer, dus zou op zich wel mooi zijn. Lijkt me ook wel heel leuk om Tokyo eens rustig mee te maken, dus nog een voordeeltje dan.

Vorig jaar zat ik in het Tokyo Tower Prince Hotel, naast Tokyo Tower, dus op redelijke loopafstand van Midtown, Roppongi, het Paleis en zelfs naar Ometesando was te lopen. Dat kostte iets van 80 euro voor een grote kamer met vrij uitzicht op de Tokyo Tower en vier sterren service
pi_78167829
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:39 schreef Jabberwocky het volgende:
Het kasteel van Himeji staat tegenwoordig toch in de steigers? Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Oh really? Zou best kunnen, zal het zeker checken - bedankt voor je tip! Tzou wel iets voor mij zijn om daar dan te staan met mn camera, waarna blijkt dat er niks te fotograferen valt
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:47 schreef gifkwal het volgende:
Wellicht was het een uitzonderlijk zachte winter, kan ook. Al is het wel zo dat ik toen net uit Seoul kwam waar je half dood vroor met -20, dus dat zegt ook niet alles.

Maar tof dat je misschien voor langere tijd naar Japan gaat!

Als je je hotels en treintickets van te voren al boekt moet het gewoon lukken, toch? Maak je gelijk de kersenbloesems mee
-20?! Aaah! Was je op vakantie in Seoul? Mja dan zijn temperaturen van 10+ graden idd tropisch
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vorig jaar zat ik in het Tokyo Tower Prince Hotel, naast Tokyo Tower, dus op redelijke loopafstand van Midtown, Roppongi, het Paleis en zelfs naar Ometesando was te lopen. Dat kostte iets van 80 euro voor een grote kamer met vrij uitzicht op de Tokyo Tower en vier sterren service
Ja dat hotel ken ik! Daar wilden wij ook heen in eerste instantie toen we daar waren, maar die waren volgeboekt. Toen maar voor Keio Plaza gegaan. Overpriced, maar wel een goede locatie

Heb even op die site gekeken, en tis nu toch wel wat duurder. Ligt denk ik ook wel aan de koers van de yen. In 2008 liep ik als een malloot te winkelen omdat die koers >170 ofzo was? Nouja heel wat beter dan nu iig

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Weekly Mansion? (Tokyo+Osaka) Lijkt me niet eens zo heel verkeerd, en is ook niet zo duur. Maar 't is een beetje too good to be true voor mn gevoel..
pi_78168446
Heb in Weekjy Mansion in Osaka gezeten voor 5 nachten iets van 260 euro. Was helemaal niets mis mee, behalve dat de locatie alleen enigszins in de buurt van het kasteel en park was. Voor de rest moet je echt de metro (altijd met een overstap) of een taxi nemen. Heb het vooral gebruikt als een een goede en goedkope uitvals basis voor tripjes naar Kobe, Himeji en de stad nog eens goed te zien.
pi_78168635
Ah dat klinkt niet slecht En het boeken via de site ging goed verder? Lees nu net ook positieve reviews over die in Akasaka in Tokyo.. Op zich wel een goede optie lijkt me. So far nog geen betaalbaar hotel gevonden, dus dit is wel een goede backup. Maar we zoeken verder, morgen weer. Tnx voor alle info so far
pi_78168895
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:08 schreef Melochan het volgende:

-20?! Aaah! Was je op vakantie in Seoul? Mja dan zijn temperaturen van 10+ graden idd tropisch
[..]

Nee, ik deed daar mijn uitwisselingssemester. Deze winter was ik er weer en weer hetzelfde barre verhaal, 1.5 maand in temperaturen van rond de -15 rondgehangen daar Dan lijken die 10 graden van Japan ineens prachtig lenteweer, ja!
pi_78169124
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Nee, ik deed daar mijn uitwisselingssemester. Deze winter was ik er weer en weer hetzelfde barre verhaal, 1.5 maand in temperaturen van rond de -15 rondgehangen daar Dan lijken die 10 graden van Japan ineens prachtig lenteweer, ja!
Oh my

Ik ga ook voor uitwisseling trouwens. Heb ook de mogelijkheid om naar Seoul te gaan, zal eens kijken
pi_78169454
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:46 schreef Melochan het volgende:

[..]

Oh my

Ik ga ook voor uitwisseling trouwens. Heb ook de mogelijkheid om naar Seoul te gaan, zal eens kijken
Tof! Ik had destijds ook naar Japan gekund maar heb zelf persoonlijk wat meer met Korea. Al had Japan me ook super gaaf geleken. Ga je dan naar Tokyo, eventueel? Achteraf was ik zelf wel blij met mijn keuze, want ik heb Korea goed leren kennen en daarna een mooie reis door Japan kunnen maken met de JR pass, die ik niet had kunnen aanvragen als ik daar had gestudeerd (met studentenvisum krijg je die niet, en dan wordt Japan verkennen en stuk duurder).
pi_78174927
Zelf heb ik juist niet zo heel veel met Korea, maar wil wel graag een keer een rondreis door Zuid Korea maken Plan was een beetje om dat te doen na die uitwisseling. Als ik dan toch in de buurt ben...

De universiteiten waar ik heen kan staan niet in Tokyo, maar in Osaka. Maar grote kans dat er nog meer kiesbare universiteiten bijkomen, dus moet even afwachten.

Oh fijn dat je zo'n JR Pass kon aanvragen! Japan verkennen zonder is inderdaad een stuk duurder

En nu maar eens kijken wat de Lonely Planet te vertellen heeft. Twee jaar geleden gekocht, en sla hem zometeen voor het eerst open
pi_78182899
Osaka is ook cool, vanuit daar kan je misschien makkelijker allerlei uitstapjes maken. Ik zou een rondreis door Korea zeker aanraden! Erg leuk.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:09:39 #232
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_78183809
Joepie ! Ik ga verhuizen ! Ik heb met m'n vriendin gekeken voor appartementen in Tokyo, maar die waren allemaal te duur, te oud, of te smerig. Ik blijf dus in Matsudo wonen, maar ik ga er zeker op vooruit. Het is een 2LDK appartement (2 kamers met keuken en woonkamer.) uit 2001 voor 80.000 per maand.

Als iemand in de kanto omgeving is in het begin van maart, je bent uitgenodigd voor een housewarming party
pi_78184732
Lekker goedkoop! Gefeliciteerd! Is dat een voorstad van Tokyo of zo? (sorry ik ken het niet)
pi_78201488
Leuk Binsentu! Ben niet in de Kanto area begin maart, maar wel begin mei 80.000 yen is zeker niet duur trouwens
  zondag 21 februari 2010 @ 14:24:58 #235
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_78263249
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:34 schreef gifkwal het volgende:
Lekker goedkoop! Gefeliciteerd! Is dat een voorstad van Tokyo of zo? (sorry ik ken het niet)
Dank, dank. Matsudo is een slaapstad ten Oosten van Tokio. Wil je leuk wonen in Tokyo ben je meer dan het dubbele kwijt dan wat we nu betalen. En met de trein zit ik binnen 20 minuten in Ueno.
pi_78263909
Klinkt heel goed hoor, wat is nou 20 minuten? Lijkt me zelfs wel fijn om een beetje rustig te wonen ipv middenin Tokyo.
pi_78264207
Zoals eerder vermeld ga ik in augustus / september naar Japan. Ik ben inmiddels druk bezig met het vergaren van informatie over de diverse steden en de bezienswaardigheden. Het plan tot nu toe:

Tokyo:
- Harajuku
- Akihabara (maid cafe, manga kissaten)
- Uenopark
- Ginza
- Tsukiji vismarkt
- Keizerlijk paleis & Kitanomarupark (interessant genoeg??)
- Sumo wedstrijd (zijn deze makkelijk te vinden?)
- Nationaal museum

Yokohama:
- Minato Mirai 21
- Landmark Tower
- Yamashita park
- Chinatown

Kamakura:
- Hase-dera tempel
- Grote Boeddha
- Hachiman-gu heiligdom
- Hokoku-ji

Kyoto:
- Toji tempel
- Sanjusangen-do tempel
- Nijo Castle
- Geisha's spotten
- 't Giondistrict: Keizerlijk park, Pontocho, filosofenwandeling..

Ise:
- Tempelcomplex(en)
- Ise-Shima park

Osaka:
- Floating Garden Obervatory
- Universal Studios (doen, niet doen?)
- Osaka Aquarium
- Spa World
- Tempozan Harbor Village

Kobe:
- Himeji-jo Castle
- Akashi Kaikyo Bridge
- Mount Rokko

Hiroshima:
- Peace Memorial Park
- Peace Memorial Museum
- Atomic Bomb Dome
- Okinomiyaki Alley
- Graag tips die NIETS met de atoombom-ramp te maken hebben.

Miyajima eiland

We zullen de JR-pass aanschaffen en kunnen dus 3 weken onbeperkt treinen. In de steden zelf willen we veel wandelen. Indien noodzakelijk gebruik maken van ondergrondse en OV. Naast het bovenstaande willen we ook nog een uitstap maken (en beklimmen) naar Mount Fuji.

Is het bovenstaande te doen in 3 - 4 weken? Met alle voorpret besef ik me dat Japan een zeer interessant land is en dat ik ongetwijfeld nog terug ga keren. Deze vakantie hoef ik dus niet alles in detail te bezichtigen. Interessante steden zijn gewoon voer voor een volgende trip naar Japan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Perenijsje op 21-02-2010 16:11:06 ]
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_78265121
Perenijsje, ik denk dat jullie schema te doen is in 3-4 weken! Ik heb zelf namelijk in 3 weken ongeveer evenveel plaatsen aangedaan.

Ik ben niet in alle steden geweest die je noemt, maar over die waar ik wel ben geweest heb ik misschien nog wel een paar leuke tips voor je:

Tokyo
Je kan in het Tokyo Metropolitan Government Building gratis omhoog naar het observatory deck. Vanuit daar heb je een super gaaf uitzicht over de stad en in de verte zie je Mt. Fuji. Zelf ben ik vlak voor zonsondergang omhoog gegaan, zo pik je zowel daglicht als de verlichtte stad bij nacht mee. De torens staan in Shinjuku.

Het keizerlijk paleis is best leuk om even heen te gaan. Alleen zie je er eigenlijk niks van want het paleis zelf is niet toegankelijk voor gewone stervelingen. Het park er om heen vond ik echter heel leuk om eens rond te lopen, heerlijk rustig was het daar!

Kyoto
De Kiyomizu-dera tempel mag naar mijn mening echt niet ontbreken, prachtig mooi! Vergeet ook de gouden en zilveren tempels niet. Ik ben zelf alleen bij de laatste geweest (aan het eind van het Philosopher's Path). Ze hebben daar ook een hele mooie mostuin (Zen).

Verder vind ik de Fushimi Inari nabij Kyoto ook een absolute aanrader. Het is een klein stukje met de trein buiten de stad. Op een heuvel/berg staat een oneindige rij rode torii waar je onderdoor kan lopen. Echt, er komt geen einde aan, volgens mij is het echt kilometers lang. Heel indrukwekkend. Onderweg kom je ook nog allemaal offerplaatsen e.d. tegen van het shinto-geloof. Ik vond het iets heel mystieks hebben. Je hoeft hiervoor maar een paar uurtjes voor uit te trekken, dus je bent er geen hele dag aan kwijt.

Als je van tempels houdt moet je ook echt naar Nara gaan, makkelijke te bereizen vanuit Kyoto. Heel oud stadje waar ontzettend veel interessante dingen te bekijken zijn (grootste houten tempel ter wereld, oude begraafplaatsen, nog meer tempels en shrines... het stikt er van. En dit alles in een mooi groot bos/park waar allemaal hertjes rondlopen. Goed voor een dagtripje).

Hiroshima
Je hebt hier ook nog een kasteel, ben hier zelf niet geweest (hoorde dat het niet bijster interessant was).

Wat wel interessant is is Miyajima, een eiland voor de kust van Hiroshima. Je kan een tram nemen naar de haven vanwaar de boot vertrekt. Bij dit eiland vind je de beroemde metershoge torii die uit de zee opreist, ook zijn er mooie tempels te vinden, allemaal kleine hertjes die los rondlopen en je kan er mooi wandelen.

Als je nog tijd hebt kan je ook met de trein kleinere plaatsjes opzoeken. Zo ben ik bijvoorbeeld naar Tomonoura gegaan, een klein vissersdorpje aan de kust. Heel leuk om eens uit de toeristische en drukke centra te zijn en het 'gewone' leven daar te aanschouwen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, veel plezier in Japan!!
pi_78265434
In Tokio moet je echt naar Harajuku gaan. Cosplayers, een tempel en Yoyogipark in, wat zal het zijn, 1 vierkante km. Ga op zondag! Dan is het er erg bedrijvig. Op een doordeweekse dag kan het er zomaar uitgestorven zijn.

In Osaka is een kasteel. We zijn wel in het omliggende park geweest, niet in het kasteel zelf.Ik weet dus niet echt of het de moeite waard is, de hypermoderne lift aan de buitenkant van het kasteel voorspelde weinig goeds. 's Avonds hebben we vaak gegeten aan de Dotonbori, een eetstraatje. Niet culinair hoogstaand, maar wel heel leuk.

In Hiroshima zijn wij naar het Mazdamuseum geweest. Ook zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest. Ik heb niks met auto's en nog minder met sport, maar ik heb me in beide gevallen uitstekend weten te vermaken.

Ik ben ook wel van het eindeloos rondhangen in idioot grote shopping malls en warenhuizen als Tokyu Hands. Daar kon ik hele dagen aan kwijt zijn, terwijl ik helemaal niet zo'n shopaholic ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Arual_ op 21-02-2010 15:34:57 ]
  zondag 21 februari 2010 @ 15:29:24 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_78265442
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:53 schreef Perenijsje het volgende:
Is het bovenstaande te doen in 3 - 4 weken? Met alle voorpret besef ik me dat Japan een zeer interessant land is en dat ik ongetwijfeld nog terug ga keren. Deze vakantie hoef ik dus niet alles in detail te bezichtigen. Interessante steden zijn gewoon voer voor een volgende trip naar Japan!
Zeker te doen hoor.
Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 3 weken.
Weblog: http://mthalen-japan.blogspot.com/

In Kyoto is de golden pavillion een must
Verder is Nara wel leuk, en de Fushimi Inari shrine (op weg naar Nara).
In Kamakura kan je bij het station fietsen huren, dan kan je alle tempels langsfietsen
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:30:03 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_78265461
In Kobe is het havengebied, bij Kobe Port Tower, sowieso wel leuk om een beetje rond te dwalen. Naast de bezienswaardigheden is het ook altijd leuk om gewoon wat sfeer te snuiven, toch?

Bij Hiroshima mag Miyajima inderdaad echt niet ontbreken. Het Peace Memorial Park met alles erbij + museum kun je in een dagje doen. Ga je na afloop okonomiyaki eten, lekker.

edit: in Tokyo mogen Shibuya en Shinjuku eigenlijk ook niet ontbreken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_78265887
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:53 schreef Perenijsje het volgende:
- Sumo wedstrijd (zijn deze makkelijk te vinden?)
1x in de 2 maanden is er een toernooi dat 15 dagen duurt. Dit jaar is het herfsttoernooi van 12 t/m 26 september in Tokio. Aan het begin van het toernooi vallen er nog geen beslissingen en spelen de hooggeplaatste worstelaars nog niet tegen elkaar. Als je op een doordeweekse dag gaat kun je in de eerste week over het algemeen makkelijk aan kaartjes komen.
pi_78265894
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:19 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben niet in alle steden geweest die je noemt, maar over die waar ik wel ben geweest heb ik misschien nog wel een paar leuke tips voor je:
De tip over het observatory deck in het Metropolitan Government Building is toegevoegd aan ons lijstje! Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?

Kunnen jullie misschien een overzicht maken van de must-see tempels? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel eens tempel-moe kan worden. Dat is mij ook overkomen in China/Tibet.

Ik ga even Googlen op Fushimi Inari. Zoals je het omschrijft lijkt het mij de moeite waard.

Het reisschema zoals hierboven vermeld is niet helemaal compleet. We zitten in dubio of de route nog wat verder kan reiken. Zo hadden we het idee om na Hiroshima een uitstap te maken naar Miyajima eiland en er na door te reizen naar Nagasaki. Dit ligt in Kyushu, dus misschien is dit wishful thinking.
pi_78266160
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef Perenijsje het volgende:
Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?
Het keizerlijke paleis kun je helemaal niet bezichtigen. Het binnenhof van het paleis is slechts twee dagen per jaar open voor het publiek, op twee januari, met nieuwjaar, en op 23 december, de verjaardag van de keizer.
pi_78266222
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

De tip over het observatory deck in het Metropolitan Government Building is toegevoegd aan ons lijstje! Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?

Kunnen jullie misschien een overzicht maken van de must-see tempels? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel eens tempel-moe kan worden. Dat is mij ook overkomen in China/Tibet.

Ik ga even Googlen op Fushimi Inari. Zoals je het omschrijft lijkt het mij de moeite waard.

Het reisschema zoals hierboven vermeld is niet helemaal compleet. We zitten in dubio of de route nog wat verder kan reiken. Zo hadden we het idee om na Hiroshima een uitstap te maken naar Miyajima eiland en er na door te reizen naar Nagasaki. Dit ligt in Kyushu, dus misschien is dit wishful thinking.
Ja hoor, als je in dat park bent zie je meteen wat kleine stukjes van het paleis (zoals die ene beroemde brug, weet even niet hoe die heet).

Zelf ben ik na Hiroshima wel doorgereisd naar Nagasaki. Je moet geloof ik 1 keer overstappen, ik weet niet meer hoe lang het precies duurde maar ik was denk ik rond het middaguur in Nagasaki. Vervolgens heb ik 's middags daar de a-bomb dingen bezocht (behalve het museum want dat had ik in Hiroshima al gedaan en aangezien het best deprimerend is had ik er niet nog een keer zin in). De volgende dag heb ik Glover Garden bezocht wat ook heel interessant was (oude villa's van Westerse immigranten die in de 19e eeuw zaken gingen doen in Japan, het is een soort openluchtmuseum nu waar je heel goed kan zien hoe men hier vroeger leefde) en ook Dejima wat voor Nederlanders eigenlijk nog interessanter is (het kleine stukje stad wat vroeger aan Hollandse handelaren was toegewezen, ook hier weer openluchtmuseum en veel informatie over hoe dat er vroeger aan toe ging). 's Avonds heb ik de kabelbaan genomen naar zo'n berg aan de overkant van de baai vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op de stad. Dus 1.5 dag flitsbezoek, maar je krijgt wel een aardige indruk van de stad. De dag daarna ben ik teruggegaan naar Tokyo, dit duurde wel langer dan een halve dag. Ik weet niet vanweer je weer terugvliegt?
pi_78266259
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:49 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Het keizerlijke paleis kun je helemaal niet bezichtigen. Het binnenhof van het paleis is slechts twee dagen per jaar open voor het publiek, op twee januari, met nieuwjaar, en op 23 december, de verjaardag van de keizer.
Oh wacht, dan heb ik iets verkeerds gezegd. Ik was in de veronderstelling dat die brug bij het paleis hoorde en dat je daar ook een klein stukje van het paleis zelf kon zien (het dak?) maar dan heb ik dat verkeerd en was dat waarschijnlijk een ander gebouw, sorry!
pi_78266348
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef _Arual_ het volgende:
In Hiroshima zijn wij naar het Mazdamuseum geweest. Ook zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest. Ik heb niks met auto's en nog minder met sport, maar ik heb me in beide gevallen uitstekend weten te vermaken.
In mijn reisgids werd de Toyota-fabriek gemeld als interessant uitje. Ik heb ook helemaal niets met auto's en ook niet met de bijhorende industrie, dus kun je mij vertellen wat zo'n uitstap de moeite waard maakt? Het bijwonen van een honkbal-wedstrijd klinkt leuk. Wat moet ik verwachten m.b.t. entreeprijzen? Het is niet dat we een krap budget hebben, maar (heel) veel geld uitgeven aan een vermakelijk tussendoortje (en niet meer dan dat) vind ik onzin.
quote:
Ik ben ook wel van het eindeloos rondhangen in idioot grote shopping malls en warenhuizen als Tokyu Hands. Daar kon ik hele dagen aan kwijt zijn, terwijl ik helemaal niet zo'n shopaholic ben.
Warenhuizen / shoppingmalls heb ik niet vermeld, maar zullen we ongetwijfeld tegen gaan komen tijdens onze trip. Ik ben wel van de gekkigheid en aparte produkten. Iemand tips waar je de meest bizarre gadgets kunt vinden?
pi_78266523
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:52 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Oh wacht, dan heb ik iets verkeerds gezegd. Ik was in de veronderstelling dat die brug bij het paleis hoorde en dat je daar ook een klein stukje van het paleis zelf kon zien (het dak?) maar dan heb ik dat verkeerd en was dat waarschijnlijk een ander gebouw, sorry!
Nee, wat je zegt klopt wel, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat je van het paleis kunt zien. Bijna niets dus.
pi_78266678
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:59 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt klopt wel, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat je van het paleis kunt zien. Bijna niets dus.
Ah, ok.

Perenijsje, over gadgets weet ik niet heel veel behalve natuurlijk Akihabara voor electronica, maar wat ik zelf een erg leuke winkel vond was Kiddie Land (tussen Harajuku en Omotesando ergens). Vijf of zes verdiepingen met allemaal van die typische Japanse speeltjes (animefiguurtjes, stationery troep met allemaal van die schattige poppetjes erop, electronisch speelgoed etc etc).
pi_78266922
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:
Zeker te doen hoor.
Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 3 weken.
Weblog: http://mthalen-japan.blogspot.com/

In Kyoto is de golden pavillion een must
Verder is Nara wel leuk, en de Fushimi Inari shrine (op weg naar Nara).
In Kamakura kan je bij het station fietsen huren, dan kan je alle tempels langsfietsen
Ik moet morgen weer naar kantoor. Een mooie gelegenheid om de blog even door te lezen.

Is Kamakura de stad bij uitstek om per fiets te verkennen? Sowieso is de fiets een perfect vervoermiddel om je te verplaatsen in steden. Eerder New York en Beijing op die manier ontdekt! Hoe leg je in je beste Japans uit dat de remmen moeten werken en dat de banden moeten worden opgepompt?
pi_78267122
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef captaintokyo het volgende:
1x in de 2 maanden is er een toernooi dat 15 dagen duurt. Dit jaar is het herfsttoernooi van 12 t/m 26 september in Tokio. Aan het begin van het toernooi vallen er nog geen beslissingen en spelen de hooggeplaatste worstelaars nog niet tegen elkaar. Als je op een doordeweekse dag gaat kun je in de eerste week over het algemeen makkelijk aan kaartjes komen.
We vertrekken in de tweede week van augustus en blijven 4 weken weg. Dat toernooi komt dus net te laat om nog mee te maken. Ik neem aan dat er buiten dit toernooi om nog andere wedstrijden zijn? Het hoeft overigens niet perse een wedstrijd te zijn, als we ergens naar toe kunnen waar deze worstelaars getraind worden of waar het een ander te beleven / zien valt m.b.t. sumo-worstelen zijn wij ook al tevreden.
pi_78267864
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:15 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

We vertrekken in de tweede week van augustus en blijven 4 weken weg. Dat toernooi komt dus net te laat om nog mee te maken. Ik neem aan dat er buiten dit toernooi om nog andere wedstrijden zijn? Het hoeft overigens niet perse een wedstrijd te zijn, als we ergens naar toe kunnen waar deze worstelaars getraind worden of waar het een ander te beleven / zien valt m.b.t. sumo-worstelen zijn wij ook al tevreden.
Tussen de toernooien door zijn er wel zogenaamde tours waar alle beroemde worstelaars aan mee moeten doen. Dit kan overal in Japan zijn. Heb even op de Sumo site (http://www.sumo.or.jp/eng/) gekeken. Er staat (nog) geen gedetailleerde informatie op over komende zomer en hersft. Alleen dit:

Summer Tour: Tohoku, Hokkaido and Shinetsu
Autumn Tour: Tokai, Hokuriku, Kansai, Chugoku and Shikoku

Misschien kun je nog ergens amateur worstelaars zien, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat zou moeten aanpakken. Verder heb je in Tokyo nog het Sumo Museum: http://www.sumo.or.jp/eng/museum/index.html
  zondag 21 februari 2010 @ 17:43:15 #253
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_78270162
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Perenijsje het volgende:
Is Kamakura de stad bij uitstek om per fiets te verkennen? Sowieso is de fiets een perfect vervoermiddel om je te verplaatsen in steden. Eerder New York en Beijing op die manier ontdekt! Hoe leg je in je beste Japans uit dat de remmen moeten werken en dat de banden moeten worden opgepompt?
Wij vonden het wel lachen daar, beetje rondfietsen, anders is het allemaal vrij ver lopen.
Als je wegfietst merk je meteen of ie t doet of niet

Ik heb nog een documentje ergens, met alle dingen die wij gezien hebben met plattegrondjes etc.
Zal s kijken of ik die morgen ff ergens kan uploaden.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 21-02-2010 17:57:49 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_78294721
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:15 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

In het sumo stadium zit een klein museum , en in de wijk nabij zijn wel wat kleine trainingsruimtes, waar je gewoon naar binnen mag wandelen. Maar ook bij het stadium zijn ze 's-ochtends aan het trainen, alleen wel achter een hek.

Blessed is the mind too small for doubt.
pi_78303913
Haha, met z'n Hello Kitty handdoek
pi_78304590
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:35 schreef gifkwal het volgende:
Haha, met z'n Hello Kitty handdoek
Ja helaas draaide hij niet om, en foto is precies tussen 2 spijlen door gemaakt.
pi_78304653
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:18 schreef Moro het volgende:

[..]

In het sumo stadium zit een klein museum , en in de wijk nabij zijn wel wat kleine trainingsruimtes, waar je gewoon naar binnen mag wandelen. Maar ook bij het stadium zijn ze 's-ochtends aan het trainen, alleen wel achter een hek.

[ afbeelding ]
Als het al geen typisch Japans plaatje was geweest had ik gezegd: Only in Japan!
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_78334087
quote:
Danke schön!

Ik heb de afgelopen weken al honderden foto's gezien en tientallen blogs gelezen en ik begin er steeds meer zin in te krijgen! Hoewel ik niet wereldvreemd ben en een heleboel reizen achter de rug heb, lijkt Japan mij een hele bijzondere ervaring.
pi_78467203
* Crashcat wilt zsm terug na het afstuderen!
なんだっけ
  zaterdag 27 februari 2010 @ 10:55:25 #260
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78513848
Wat zijn de plekken om te zien tijdens Golden Week? Tokyo schijnt dan _nog_ drukker te zijn dan normaal (gasp)
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_78514257
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:55 schreef Dickbride het volgende:
Wat zijn de plekken om te zien tijdens Golden Week? Tokyo schijnt dan _nog_ drukker te zijn dan normaal (gasp)
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar zoals je hierboven kunt lezen, is mijn ervaring juist, dat het er compleet uitgestorven is.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:42:37 #262
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78514833
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar zoals je hierboven kunt lezen, is mijn ervaring juist, dat het er compleet uitgestorven is.
Bedankt! Ik had het topic nog niet goed doorgelezen

Maar das juist mooi, dan ga ik een beetje uitrusten in Tokyo .
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_78516843
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:42 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Bedankt! Ik had het topic nog niet goed doorgelezen

Maar das juist mooi, dan ga ik een beetje uitrusten in Tokyo .
Ook in Tokyo met de Golden Week?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:08:20 #264
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78517190
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:57 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ook in Tokyo met de Golden Week?
Yep! Jij dus ook? Ben je al es eerder in Tokyo/Japan geweest? Ik al vaker, dus als je tips/gids nodig hebt, zeg het maar .

edit: al wel dus, misschien moet ik een topic eerst eens lezen
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:13:06 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_78517331
Hmm mijn ervaring is niet dat het compleet uitgestorven is tijdens Golden Week, toch ook echt het tegenovergestelde. Senso-Ji was behoorlijk packed (zie plaatje; alleen erger tijdens Hana-Bi) en ook Nikko was in een lange rij mensen langs de leuke plekjes.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:32:09 #266
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78517861
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:13 schreef speknek het volgende:
Hmm mijn ervaring is niet dat het compleet uitgestorven is tijdens Golden Week, toch ook echt het tegenovergestelde. Senso-Ji was behoorlijk packed (zie plaatje; alleen erger tijdens Hana-Bi) en ook Nikko was in een lange rij mensen langs de leuke plekjes.

[ afbeelding ]
Hmja, dat is goed om in het achterhoofd te houden. Gelukkig zijn tempels niet echt aan mij besteed . Zolang de izakaya's, manga cafe's, maid cafe's en karaoke bars open zijn ben ik happy .
pi_78524186
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:08 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Yep! Jij dus ook? Ben je al es eerder in Tokyo/Japan geweest? Ik al vaker, dus als je tips/gids nodig hebt, zeg het maar .

edit: al wel dus, misschien moet ik een topic eerst eens lezen
Jep! Ik ben er En idd al vaker naar Japan geweest. Daarom hoef ik ook niet zozeer naar de drukke touristische trekpleisters zoals Senso-ji enzo, dat scheelt

Maar goed, tips zijn altijd welkom hoor! Nog leuke plekjes die we moeten zien die niet in de reisgidsen staan? Onontdekte hotelletjes? Kom maar op!
pi_78524864
Weet iemand de benaming van soort zure haring (volgens mij was dat tonijn) in het Japans?..
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:11:04 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_78525605
uh, bedoel je misschien paling?
Unagi?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_78526401
Maar unagi is niet zuur, toch?
pi_78531436
Het smaakt net als zure haring en is wit van binnenkant en met vel aan buitenkant, alleen ik denk dat het tonijn is. Het wordt met ong. 5 plakjes van paar centimeter dik geserveerd. Ook kan je dit overal in een grote supermarkt in Japan kopen. Alleen ik weet de naam niet meer van dit gerecht.
pi_78532226
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:18 schreef Melochan het volgende:

[..]

Jep! Ik ben er En idd al vaker naar Japan geweest. Daarom hoef ik ook niet zozeer naar de drukke touristische trekpleisters zoals Senso-ji enzo, dat scheelt

Maar goed, tips zijn altijd welkom hoor! Nog leuke plekjes die we moeten zien die niet in de reisgidsen staan? Onontdekte hotelletjes? Kom maar op!
Hmm..dichtbij Tokyo he?

35°25'54.31"N, 139°14'17.03"O (Isehara, Kanagawa) ..een paar uurtjes rijden met trein vanaf Tokyo! Daar was ik bij mijn eerste trip geweest! Erg mooi...
pi_78533508
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:13 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Hmm..dichtbij Tokyo he?

35°25'54.31"N, 139°14'17.03"O (Isehara, Kanagawa) ..een paar uurtjes rijden met trein vanaf Tokyo! Daar was ik bij mijn eerste trip geweest! Erg mooi...
Thanks! Wat is er precies te doen? Google vertelt me niet zo heel veel

En evt iets in de buurt van Kyoto? Vriendlief wilt per sé daarheen.. Maar ik zie het niet zo zitten om alleen maar tempels te gaan kijken Hebben we afgelopen jaar al gedaan, maar goed, compromises he..
pi_78539902
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:46 schreef Melochan het volgende:

[..]

Thanks! Wat is er precies te doen? Google vertelt me niet zo heel veel

En evt iets in de buurt van Kyoto? Vriendlief wilt per sé daarheen.. Maar ik zie het niet zo zitten om alleen maar tempels te gaan kijken Hebben we afgelopen jaar al gedaan, maar goed, compromises he..
Dat was wel een aantal jaren geleden dat ik daar was geweest! Wel tempels , maar wel erg mooi natuur! Je maakt dan een wandeling op berg Oyama! Het is voor een dag te doen, maar je moet dan wel vroeg vertrekken en van te voren informeren hoelaat je terug moet zijn voor laatste trein (op een warme zomerse dag is dit niet aan te raden)

In Kyoto ken ik een Nederlander met eigen Café/Bar, wel een bezoek waard!

[ Bericht 5% gewijzigd door JoeThePlumber op 28-02-2010 00:36:52 ]
pi_78540979
Klinkt wel leuk! Heb altijd al een berg willen bewandelen in Japan. Fuji had ik dan weer niet zo'n zin in toen, dus dat hebben we maar niet gedaan, maar dit klinkt toch wel cool En in mei is het er ook wel lekker weer voor denk.

Die bar zo cool! Daar moeten we zeker heen, haha. Vroeg me laatst nog af of er nog Nederlandse restaurants zijn in Japan. Ja dus!
  zondag 28 februari 2010 @ 08:31:08 #276
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_78544878
OMG daar ga ik zo ook heen dan xD
Lijkt me grappig om in het nederlands te kunnen bestellen daar
urg nog 4,5 maanden voor mijn trip begint
ben ongeduldig enzo :p
pi_78545257
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:13 schreef speknek het volgende:
Bij de toeristische attracties is het uiteraard wel druk. Probeer bijvoorbeeld ook maar niet naar Hakone te komen.

Ik heb van Tokyo foto's van een verlaten Akihabara en Ginza op 3 of 4 mei.
pi_78548325
Nog tot eind augustus in China, over twee weken 'even tussendoor' naar Hong Kong en in juli op vakantie naar Japan!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:55:37 #279
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_78549309
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij de toeristische attracties is het uiteraard wel druk. Probeer bijvoorbeeld ook maar niet naar Hakone te komen.

Ik heb van Tokyo foto's van een verlaten Akihabara en Ginza op 3 of 4 mei.
Doe eens laten zien dan! Een verlaten Ginza op 3/4 mei ben ik wel benieuwd naar. Ik heb foto's van een veel te drukke Ginza tijdens een heet weekend in juli
pi_78553207
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand zin om een leuke header voor het topic te maken?
Ja. Wat moet er in?
  zondag 28 februari 2010 @ 16:28:45 #282
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78555891
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:18 schreef Melochan het volgende:

[..]

Tja, hangt er vanaf waar je van houdt. Als je iets 'bijzonders' van Japan wilt zien, zou ik als jou was de volgende plekken bezoeken:

- In Shibuya heb je een enorm "love-hotel district", vol met coole love hotels. Ga dan naar het "Caribbean-themed love hotel" (zoek naar de papegaai!) en huur voor paar uur een kamer. Privacy gegarandeerd! Ik zou er wel overdag heen gaan, 's nachts lopen in die buurt allemaal wazige types rond.

- In Akiba zit mijn favoriete "Maid Cafe" genaamd "MaiDreamin" waar je echt langs moet gaan. Je krijgt dan gegarandeerd je portie MOE binnen!

- In Shibuya heb je ook een leuke "Neko Cafe" genaamd "Happy Neko". Ook een aanrader!

Anyway, tis dus maar waar je van houdt!
pi_78563300
Happy Neko? Lopen daar echt katten rond enzo?

Maid Cafe's zijn dan weer niet zo mijn ding. Toen we in Akihabara liepen had ik al last van plaatsvervangende schaamte Die meisjes totally dressed up met paraplutjes enzo.. Is het eigenlijk wat voor een meisje? Een Maid Cafe? Kan ik daar ook gewoon gaan zitten en m'n ogen uit m'n kop kijken, of is het echt iets voor jongens?
pi_78563452
TVP. Ik wil "binnenkort" ook eens naar Japan.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_78574623
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:28 schreef Dickbride het volgende:
- In Akiba zit mijn favoriete "Maid Cafe" genaamd "MaiDreamin" waar je echt langs moet gaan. Je krijgt dan gegarandeerd je portie MOE binnen!
Jep

Bij mij tekende ze een kat op m'n rijst
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:59 schreef Melochan het volgende:
Is het eigenlijk wat voor een meisje? Een Maid Cafe? Kan ik daar ook gewoon gaan zitten en m'n ogen uit m'n kop kijken, of is het echt iets voor jongens?
Toen ik er was geen meisjes gezien. Ooit wel een keer een film gezien waar een geeky meisje er wel zat; geen idee wat de representativiteit is.
pi_78575384
Kat op je rijst? Srsly?
pi_78576493
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:48 schreef Melochan het volgende:
Kat op je rijst? Srsly?
Hmmja, met ketchup, Smaakte niet echt goed maar dat kan ook komen omdat ik niet begreep dat ik een "magic spell" die het eten lekkerder zou maken na moest doen, inclusief spreuk en gebaren...
pi_78576897
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:29 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Hmmja, met ketchup, Smaakte niet echt goed maar dat kan ook komen omdat ik niet begreep dat ik een "magic spell" die het eten lekkerder zou maken na moest doen, inclusief spreuk en gebaren...
En daar ga je dus vrijwillig heen?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:02:03 #289
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_78577113
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:29 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

nu snap ik anime

tvp ik maak plannen om in september mijn vriendin die daar voor een half jaar zit te bezoeken. Ze zit in Tokyo en misschien kan ik met een nicht rondreizen lang Kyoto, Osaka en nagoya. Omg the food die mijn nicht opnoemde! Krijg er zo wel zin in :p
Overigens wat zijn de gemiddelde ticketprijzen? Een paar maanden geleden was het nog 650 met Sas naar Tokyo voor in mei. Nu al dik 1200. Welke vliegtuigmaatschappijen moet ik in de gaten houden voor een redelijke ticketprijs?
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_78577801
KLM heeft wel eens van die Werelddealweken. Laatst nog, en toen kon je een ticket naar Tokyo of Osaka (rechtstreeks) krijgen voor 600 euro. Ook Finnair stunt nog wel eens met prijzen, en naar wat ik heb gehoord, is dit een goede maatschappij. Aeroflot is ook niet duur, maar die heeft af en toe wel belachelijke lay-over tijden (30+ uur enzo). Gemiddelde ticketprijs weet ik niet zo, verschilt erg door het jaar heen.

Als ik jou was, zou ik de KLM, Finnair, SAS in de gaten houden, en direct boeken zodra je een goede deal tegenkomt. Heb zelf vaak genoeg de fout gemaakt om het boeken van een ticket uit te stellen, waarna ik een week later de volle pond kon betalen
pi_78580005
Emirates gaat vanaf mei ook op Amsterdam EN Tokyo vliegen, dus wellicht hebben die ook een goede deal (vaak wel namelijk).

Even uit nieuwsgierigheid: wat was je van plan in Nagoya te gaan doen? Mij leek het namelijk niet zo'n heel interessante stad vergeleken met andere plaatsen die je in die omgeving kan bezoeken.
pi_78580034
Laatst met JAL gevlogen voor iets meer dan 600. Goedkoopste was toen British Airways, iets van 400/500, maar ik had geen zin in een overstap op Heathrow.
pi_78580152
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:34 schreef patatmetfriet het volgende:
Laatst met JAL gevlogen voor iets meer dan 600. Goedkoopste was toen British Airways, iets van 400/500, maar ik had geen zin in een overstap op Heathrow.
400/500 euro is toch niet meer normaal voor een retourtje wereld. Ik had vorig jaar voor 350 euro (dan wel via Dubai - lees: nieuwste F1 Ferrari spotten, eventjes langs het strand etc.) een retourticket naar Shanghai.

Lang leven de economische crisis!
pi_78580160
Is er een makkelijke manier om prijzen in de gaten te houden? Naast dit topic
Ik heb me wel op wat nieuwsbrieven gezet (Emirates nu ook net).
  maandag 1 maart 2010 @ 08:52:01 #295
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78580231
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:31 schreef gifkwal het volgende:
Emirates gaat vanaf mei ook op Amsterdam EN Tokyo vliegen, dus wellicht hebben die ook een goede deal (vaak wel namelijk).

Even uit nieuwsgierigheid: wat was je van plan in Nagoya te gaan doen? Mij leek het namelijk niet zo'n heel interessante stad vergeleken met andere plaatsen die je in die omgeving kan bezoeken.
Nagoya heeft heel veel leuke plekjes, maar als je 1 ding in Nagoya kan zien, moet je echt naar het "Expo 2005 Aichi Commemorative Park". Naast het feit dat het gewoon een heel erg mooi park is, staat hier namelijk een levensechte versie van het huis van Satsuke en Mei, uit de film My Neighbor Totoro van Hayao Miyazaki!

Echt een aanrader!

[ Bericht 2% gewijzigd door Dickbride op 01-03-2010 08:59:03 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 08:57:51 #296
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78580346
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:59 schreef Melochan het volgende:
Happy Neko? Lopen daar echt katten rond enzo?

Maid Cafe's zijn dan weer niet zo mijn ding. Toen we in Akihabara liepen had ik al last van plaatsvervangende schaamte Die meisjes totally dressed up met paraplutjes enzo.. Is het eigenlijk wat voor een meisje? Een Maid Cafe? Kan ik daar ook gewoon gaan zitten en m'n ogen uit m'n kop kijken, of is het echt iets voor jongens?
Ik kom regelmatig meisjes tegen in Maid Cafe's, dus je zal niet echt opvallen hoor. En waarschijnlijk is het niet jouw ding, maar je moet het gewoon eens hebben meegemaakt

Dus ik zeg, gewoon proberen!
  maandag 1 maart 2010 @ 10:13:33 #297
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_78581806
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:57 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig meisjes tegen in Maid Cafe's, dus je zal niet echt opvallen hoor. En waarschijnlijk is het niet jouw ding, maar je moet het gewoon eens hebben meegemaakt

Dus ik zeg, gewoon proberen!
enige watik wil zeggen is:
Maidcafe's ftw
erg veel lol gehad daaren ik viel wel op als lange jongen (voor japanse begrippen hehehe )
moet eik nog nieuwe loopschoenen kopen tho, ben van plan om veel wandelingen langs platteland te maken daar
wil de boel buiten de steden eens goed verkennen daar en dus ook de kleine plekjes bezoeken daar.
Lijkt me een erg leuke ervaring
pi_78582114
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:52 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Nagoya heeft heel veel leuke plekjes, maar als je 1 ding in Nagoya kan zien, moet je echt naar het "Expo 2005 Aichi Commemorative Park". Naast het feit dat het gewoon een heel erg mooi park is, staat hier namelijk een levensechte versie van het huis van Satsuke en Mei, uit de film My Neighbor Totoro van Hayao Miyazaki!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Echt een aanrader!
Wat leuk! Kan je dat huis ook in? Ben destijds Nagoya alleen maar doorgecrosst met de bullettrain, ik kende iemand die daar heeft gestudeerd en die zei dat er niet zoveel te beleven viel. Wellicht een volgende keer toch maar bezoeken.
pi_78582430
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:46 schreef Pheno het volgende:
Is er een makkelijke manier om prijzen in de gaten te houden? Naast dit topic
Ik heb me wel op wat nieuwsbrieven gezet (Emirates nu ook net).
Aeroflot, Emirates en Finnair voor indirect, JAL en KLM voor direct is het en beetje op het moment. Als je ook vanaf AMS, BRU of DUS kan vertrekken. Goedkoopste die ik pas heb gezien is AMS>NRT voor 540 met een lay over tijd van ~3 uur zowel heen als terug.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:53:17 #300
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_78589117
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:27 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wat leuk! Kan je dat huis ook in? Ben destijds Nagoya alleen maar doorgecrosst met de bullettrain, ik kende iemand die daar heeft gestudeerd en die zei dat er niet zoveel te beleven viel. Wellicht een volgende keer toch maar bezoeken.
Je kan er zeker ook in! Wel je schoenen uitdoen . Er is 1 kamer volledig ingericht en hier mag je dus niet in .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')