abonnement Unibet Coolblue
pi_78168635
Ah dat klinkt niet slecht En het boeken via de site ging goed verder? Lees nu net ook positieve reviews over die in Akasaka in Tokyo.. Op zich wel een goede optie lijkt me. So far nog geen betaalbaar hotel gevonden, dus dit is wel een goede backup. Maar we zoeken verder, morgen weer. Tnx voor alle info so far
pi_78168895
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:08 schreef Melochan het volgende:

-20?! Aaah! Was je op vakantie in Seoul? Mja dan zijn temperaturen van 10+ graden idd tropisch
[..]

Nee, ik deed daar mijn uitwisselingssemester. Deze winter was ik er weer en weer hetzelfde barre verhaal, 1.5 maand in temperaturen van rond de -15 rondgehangen daar Dan lijken die 10 graden van Japan ineens prachtig lenteweer, ja!
pi_78169124
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Nee, ik deed daar mijn uitwisselingssemester. Deze winter was ik er weer en weer hetzelfde barre verhaal, 1.5 maand in temperaturen van rond de -15 rondgehangen daar Dan lijken die 10 graden van Japan ineens prachtig lenteweer, ja!
Oh my

Ik ga ook voor uitwisseling trouwens. Heb ook de mogelijkheid om naar Seoul te gaan, zal eens kijken
pi_78169454
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:46 schreef Melochan het volgende:

[..]

Oh my

Ik ga ook voor uitwisseling trouwens. Heb ook de mogelijkheid om naar Seoul te gaan, zal eens kijken
Tof! Ik had destijds ook naar Japan gekund maar heb zelf persoonlijk wat meer met Korea. Al had Japan me ook super gaaf geleken. Ga je dan naar Tokyo, eventueel? Achteraf was ik zelf wel blij met mijn keuze, want ik heb Korea goed leren kennen en daarna een mooie reis door Japan kunnen maken met de JR pass, die ik niet had kunnen aanvragen als ik daar had gestudeerd (met studentenvisum krijg je die niet, en dan wordt Japan verkennen en stuk duurder).
pi_78174927
Zelf heb ik juist niet zo heel veel met Korea, maar wil wel graag een keer een rondreis door Zuid Korea maken Plan was een beetje om dat te doen na die uitwisseling. Als ik dan toch in de buurt ben...

De universiteiten waar ik heen kan staan niet in Tokyo, maar in Osaka. Maar grote kans dat er nog meer kiesbare universiteiten bijkomen, dus moet even afwachten.

Oh fijn dat je zo'n JR Pass kon aanvragen! Japan verkennen zonder is inderdaad een stuk duurder

En nu maar eens kijken wat de Lonely Planet te vertellen heeft. Twee jaar geleden gekocht, en sla hem zometeen voor het eerst open
pi_78182899
Osaka is ook cool, vanuit daar kan je misschien makkelijker allerlei uitstapjes maken. Ik zou een rondreis door Korea zeker aanraden! Erg leuk.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:09:39 #232
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_78183809
Joepie ! Ik ga verhuizen ! Ik heb met m'n vriendin gekeken voor appartementen in Tokyo, maar die waren allemaal te duur, te oud, of te smerig. Ik blijf dus in Matsudo wonen, maar ik ga er zeker op vooruit. Het is een 2LDK appartement (2 kamers met keuken en woonkamer.) uit 2001 voor 80.000 per maand.

Als iemand in de kanto omgeving is in het begin van maart, je bent uitgenodigd voor een housewarming party
pi_78184732
Lekker goedkoop! Gefeliciteerd! Is dat een voorstad van Tokyo of zo? (sorry ik ken het niet)
pi_78201488
Leuk Binsentu! Ben niet in de Kanto area begin maart, maar wel begin mei 80.000 yen is zeker niet duur trouwens
  zondag 21 februari 2010 @ 14:24:58 #235
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_78263249
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:34 schreef gifkwal het volgende:
Lekker goedkoop! Gefeliciteerd! Is dat een voorstad van Tokyo of zo? (sorry ik ken het niet)
Dank, dank. Matsudo is een slaapstad ten Oosten van Tokio. Wil je leuk wonen in Tokyo ben je meer dan het dubbele kwijt dan wat we nu betalen. En met de trein zit ik binnen 20 minuten in Ueno.
pi_78263909
Klinkt heel goed hoor, wat is nou 20 minuten? Lijkt me zelfs wel fijn om een beetje rustig te wonen ipv middenin Tokyo.
pi_78264207
Zoals eerder vermeld ga ik in augustus / september naar Japan. Ik ben inmiddels druk bezig met het vergaren van informatie over de diverse steden en de bezienswaardigheden. Het plan tot nu toe:

Tokyo:
- Harajuku
- Akihabara (maid cafe, manga kissaten)
- Uenopark
- Ginza
- Tsukiji vismarkt
- Keizerlijk paleis & Kitanomarupark (interessant genoeg??)
- Sumo wedstrijd (zijn deze makkelijk te vinden?)
- Nationaal museum

Yokohama:
- Minato Mirai 21
- Landmark Tower
- Yamashita park
- Chinatown

Kamakura:
- Hase-dera tempel
- Grote Boeddha
- Hachiman-gu heiligdom
- Hokoku-ji

Kyoto:
- Toji tempel
- Sanjusangen-do tempel
- Nijo Castle
- Geisha's spotten
- 't Giondistrict: Keizerlijk park, Pontocho, filosofenwandeling..

Ise:
- Tempelcomplex(en)
- Ise-Shima park

Osaka:
- Floating Garden Obervatory
- Universal Studios (doen, niet doen?)
- Osaka Aquarium
- Spa World
- Tempozan Harbor Village

Kobe:
- Himeji-jo Castle
- Akashi Kaikyo Bridge
- Mount Rokko

Hiroshima:
- Peace Memorial Park
- Peace Memorial Museum
- Atomic Bomb Dome
- Okinomiyaki Alley
- Graag tips die NIETS met de atoombom-ramp te maken hebben.

Miyajima eiland

We zullen de JR-pass aanschaffen en kunnen dus 3 weken onbeperkt treinen. In de steden zelf willen we veel wandelen. Indien noodzakelijk gebruik maken van ondergrondse en OV. Naast het bovenstaande willen we ook nog een uitstap maken (en beklimmen) naar Mount Fuji.

Is het bovenstaande te doen in 3 - 4 weken? Met alle voorpret besef ik me dat Japan een zeer interessant land is en dat ik ongetwijfeld nog terug ga keren. Deze vakantie hoef ik dus niet alles in detail te bezichtigen. Interessante steden zijn gewoon voer voor een volgende trip naar Japan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Perenijsje op 21-02-2010 16:11:06 ]
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_78265121
Perenijsje, ik denk dat jullie schema te doen is in 3-4 weken! Ik heb zelf namelijk in 3 weken ongeveer evenveel plaatsen aangedaan.

Ik ben niet in alle steden geweest die je noemt, maar over die waar ik wel ben geweest heb ik misschien nog wel een paar leuke tips voor je:

Tokyo
Je kan in het Tokyo Metropolitan Government Building gratis omhoog naar het observatory deck. Vanuit daar heb je een super gaaf uitzicht over de stad en in de verte zie je Mt. Fuji. Zelf ben ik vlak voor zonsondergang omhoog gegaan, zo pik je zowel daglicht als de verlichtte stad bij nacht mee. De torens staan in Shinjuku.

Het keizerlijk paleis is best leuk om even heen te gaan. Alleen zie je er eigenlijk niks van want het paleis zelf is niet toegankelijk voor gewone stervelingen. Het park er om heen vond ik echter heel leuk om eens rond te lopen, heerlijk rustig was het daar!

Kyoto
De Kiyomizu-dera tempel mag naar mijn mening echt niet ontbreken, prachtig mooi! Vergeet ook de gouden en zilveren tempels niet. Ik ben zelf alleen bij de laatste geweest (aan het eind van het Philosopher's Path). Ze hebben daar ook een hele mooie mostuin (Zen).

Verder vind ik de Fushimi Inari nabij Kyoto ook een absolute aanrader. Het is een klein stukje met de trein buiten de stad. Op een heuvel/berg staat een oneindige rij rode torii waar je onderdoor kan lopen. Echt, er komt geen einde aan, volgens mij is het echt kilometers lang. Heel indrukwekkend. Onderweg kom je ook nog allemaal offerplaatsen e.d. tegen van het shinto-geloof. Ik vond het iets heel mystieks hebben. Je hoeft hiervoor maar een paar uurtjes voor uit te trekken, dus je bent er geen hele dag aan kwijt.

Als je van tempels houdt moet je ook echt naar Nara gaan, makkelijke te bereizen vanuit Kyoto. Heel oud stadje waar ontzettend veel interessante dingen te bekijken zijn (grootste houten tempel ter wereld, oude begraafplaatsen, nog meer tempels en shrines... het stikt er van. En dit alles in een mooi groot bos/park waar allemaal hertjes rondlopen. Goed voor een dagtripje).

Hiroshima
Je hebt hier ook nog een kasteel, ben hier zelf niet geweest (hoorde dat het niet bijster interessant was).

Wat wel interessant is is Miyajima, een eiland voor de kust van Hiroshima. Je kan een tram nemen naar de haven vanwaar de boot vertrekt. Bij dit eiland vind je de beroemde metershoge torii die uit de zee opreist, ook zijn er mooie tempels te vinden, allemaal kleine hertjes die los rondlopen en je kan er mooi wandelen.

Als je nog tijd hebt kan je ook met de trein kleinere plaatsjes opzoeken. Zo ben ik bijvoorbeeld naar Tomonoura gegaan, een klein vissersdorpje aan de kust. Heel leuk om eens uit de toeristische en drukke centra te zijn en het 'gewone' leven daar te aanschouwen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, veel plezier in Japan!!
pi_78265434
In Tokio moet je echt naar Harajuku gaan. Cosplayers, een tempel en Yoyogipark in, wat zal het zijn, 1 vierkante km. Ga op zondag! Dan is het er erg bedrijvig. Op een doordeweekse dag kan het er zomaar uitgestorven zijn.

In Osaka is een kasteel. We zijn wel in het omliggende park geweest, niet in het kasteel zelf.Ik weet dus niet echt of het de moeite waard is, de hypermoderne lift aan de buitenkant van het kasteel voorspelde weinig goeds. 's Avonds hebben we vaak gegeten aan de Dotonbori, een eetstraatje. Niet culinair hoogstaand, maar wel heel leuk.

In Hiroshima zijn wij naar het Mazdamuseum geweest. Ook zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest. Ik heb niks met auto's en nog minder met sport, maar ik heb me in beide gevallen uitstekend weten te vermaken.

Ik ben ook wel van het eindeloos rondhangen in idioot grote shopping malls en warenhuizen als Tokyu Hands. Daar kon ik hele dagen aan kwijt zijn, terwijl ik helemaal niet zo'n shopaholic ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Arual_ op 21-02-2010 15:34:57 ]
  zondag 21 februari 2010 @ 15:29:24 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_78265442
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:53 schreef Perenijsje het volgende:
Is het bovenstaande te doen in 3 - 4 weken? Met alle voorpret besef ik me dat Japan een zeer interessant land is en dat ik ongetwijfeld nog terug ga keren. Deze vakantie hoef ik dus niet alles in detail te bezichtigen. Interessante steden zijn gewoon voer voor een volgende trip naar Japan!
Zeker te doen hoor.
Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 3 weken.
Weblog: http://mthalen-japan.blogspot.com/


In Kyoto is de golden pavillion een must
Verder is Nara wel leuk, en de Fushimi Inari shrine (op weg naar Nara).
In Kamakura kan je bij het station fietsen huren, dan kan je alle tempels langsfietsen
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:30:03 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_78265461
In Kobe is het havengebied, bij Kobe Port Tower, sowieso wel leuk om een beetje rond te dwalen. Naast de bezienswaardigheden is het ook altijd leuk om gewoon wat sfeer te snuiven, toch?

Bij Hiroshima mag Miyajima inderdaad echt niet ontbreken. Het Peace Memorial Park met alles erbij + museum kun je in een dagje doen. Ga je na afloop okonomiyaki eten, lekker.

edit: in Tokyo mogen Shibuya en Shinjuku eigenlijk ook niet ontbreken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_78265887
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:53 schreef Perenijsje het volgende:
- Sumo wedstrijd (zijn deze makkelijk te vinden?)
1x in de 2 maanden is er een toernooi dat 15 dagen duurt. Dit jaar is het herfsttoernooi van 12 t/m 26 september in Tokio. Aan het begin van het toernooi vallen er nog geen beslissingen en spelen de hooggeplaatste worstelaars nog niet tegen elkaar. Als je op een doordeweekse dag gaat kun je in de eerste week over het algemeen makkelijk aan kaartjes komen.
pi_78265894
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:19 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben niet in alle steden geweest die je noemt, maar over die waar ik wel ben geweest heb ik misschien nog wel een paar leuke tips voor je:
De tip over het observatory deck in het Metropolitan Government Building is toegevoegd aan ons lijstje! Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?

Kunnen jullie misschien een overzicht maken van de must-see tempels? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel eens tempel-moe kan worden. Dat is mij ook overkomen in China/Tibet.

Ik ga even Googlen op Fushimi Inari. Zoals je het omschrijft lijkt het mij de moeite waard.

Het reisschema zoals hierboven vermeld is niet helemaal compleet. We zitten in dubio of de route nog wat verder kan reiken. Zo hadden we het idee om na Hiroshima een uitstap te maken naar Miyajima eiland en er na door te reizen naar Nagasaki. Dit ligt in Kyushu, dus misschien is dit wishful thinking.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_78266160
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef Perenijsje het volgende:
Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?
Het keizerlijke paleis kun je helemaal niet bezichtigen. Het binnenhof van het paleis is slechts twee dagen per jaar open voor het publiek, op twee januari, met nieuwjaar, en op 23 december, de verjaardag van de keizer.
pi_78266222
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:42 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

De tip over het observatory deck in het Metropolitan Government Building is toegevoegd aan ons lijstje! Dat het keizerlijke paleis niet echt de moeite waard is, heb ik al van meerdere mensen gehoord. Het park lijkt me wel een welkome afwisseling op de hectiek van Tokyo-stad en ik neem aan dat je het paleis in 1 moeite door kunt "bezichtigen"?

Kunnen jullie misschien een overzicht maken van de must-see tempels? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel eens tempel-moe kan worden. Dat is mij ook overkomen in China/Tibet.

Ik ga even Googlen op Fushimi Inari. Zoals je het omschrijft lijkt het mij de moeite waard.

Het reisschema zoals hierboven vermeld is niet helemaal compleet. We zitten in dubio of de route nog wat verder kan reiken. Zo hadden we het idee om na Hiroshima een uitstap te maken naar Miyajima eiland en er na door te reizen naar Nagasaki. Dit ligt in Kyushu, dus misschien is dit wishful thinking.
Ja hoor, als je in dat park bent zie je meteen wat kleine stukjes van het paleis (zoals die ene beroemde brug, weet even niet hoe die heet).

Zelf ben ik na Hiroshima wel doorgereisd naar Nagasaki. Je moet geloof ik 1 keer overstappen, ik weet niet meer hoe lang het precies duurde maar ik was denk ik rond het middaguur in Nagasaki. Vervolgens heb ik 's middags daar de a-bomb dingen bezocht (behalve het museum want dat had ik in Hiroshima al gedaan en aangezien het best deprimerend is had ik er niet nog een keer zin in). De volgende dag heb ik Glover Garden bezocht wat ook heel interessant was (oude villa's van Westerse immigranten die in de 19e eeuw zaken gingen doen in Japan, het is een soort openluchtmuseum nu waar je heel goed kan zien hoe men hier vroeger leefde) en ook Dejima wat voor Nederlanders eigenlijk nog interessanter is (het kleine stukje stad wat vroeger aan Hollandse handelaren was toegewezen, ook hier weer openluchtmuseum en veel informatie over hoe dat er vroeger aan toe ging). 's Avonds heb ik de kabelbaan genomen naar zo'n berg aan de overkant van de baai vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op de stad. Dus 1.5 dag flitsbezoek, maar je krijgt wel een aardige indruk van de stad. De dag daarna ben ik teruggegaan naar Tokyo, dit duurde wel langer dan een halve dag. Ik weet niet vanweer je weer terugvliegt?
pi_78266259
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:49 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Het keizerlijke paleis kun je helemaal niet bezichtigen. Het binnenhof van het paleis is slechts twee dagen per jaar open voor het publiek, op twee januari, met nieuwjaar, en op 23 december, de verjaardag van de keizer.
Oh wacht, dan heb ik iets verkeerds gezegd. Ik was in de veronderstelling dat die brug bij het paleis hoorde en dat je daar ook een klein stukje van het paleis zelf kon zien (het dak?) maar dan heb ik dat verkeerd en was dat waarschijnlijk een ander gebouw, sorry!
pi_78266348
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef _Arual_ het volgende:
In Hiroshima zijn wij naar het Mazdamuseum geweest. Ook zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest. Ik heb niks met auto's en nog minder met sport, maar ik heb me in beide gevallen uitstekend weten te vermaken.
In mijn reisgids werd de Toyota-fabriek gemeld als interessant uitje. Ik heb ook helemaal niets met auto's en ook niet met de bijhorende industrie, dus kun je mij vertellen wat zo'n uitstap de moeite waard maakt? Het bijwonen van een honkbal-wedstrijd klinkt leuk. Wat moet ik verwachten m.b.t. entreeprijzen? Het is niet dat we een krap budget hebben, maar (heel) veel geld uitgeven aan een vermakelijk tussendoortje (en niet meer dan dat) vind ik onzin.
quote:
Ik ben ook wel van het eindeloos rondhangen in idioot grote shopping malls en warenhuizen als Tokyu Hands. Daar kon ik hele dagen aan kwijt zijn, terwijl ik helemaal niet zo'n shopaholic ben.
Warenhuizen / shoppingmalls heb ik niet vermeld, maar zullen we ongetwijfeld tegen gaan komen tijdens onze trip. Ik ben wel van de gekkigheid en aparte produkten. Iemand tips waar je de meest bizarre gadgets kunt vinden?
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_78266523
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:52 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Oh wacht, dan heb ik iets verkeerds gezegd. Ik was in de veronderstelling dat die brug bij het paleis hoorde en dat je daar ook een klein stukje van het paleis zelf kon zien (het dak?) maar dan heb ik dat verkeerd en was dat waarschijnlijk een ander gebouw, sorry!
Nee, wat je zegt klopt wel, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat je van het paleis kunt zien. Bijna niets dus.
pi_78266678
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:59 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt klopt wel, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat je van het paleis kunt zien. Bijna niets dus.
Ah, ok.

Perenijsje, over gadgets weet ik niet heel veel behalve natuurlijk Akihabara voor electronica, maar wat ik zelf een erg leuke winkel vond was Kiddie Land (tussen Harajuku en Omotesando ergens). Vijf of zes verdiepingen met allemaal van die typische Japanse speeltjes (animefiguurtjes, stationery troep met allemaal van die schattige poppetjes erop, electronisch speelgoed etc etc).
pi_78266922
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:
Zeker te doen hoor.
Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 3 weken.
Weblog: http://mthalen-japan.blogspot.com/

In Kyoto is de golden pavillion een must
Verder is Nara wel leuk, en de Fushimi Inari shrine (op weg naar Nara).
In Kamakura kan je bij het station fietsen huren, dan kan je alle tempels langsfietsen
Ik moet morgen weer naar kantoor. Een mooie gelegenheid om de blog even door te lezen.

Is Kamakura de stad bij uitstek om per fiets te verkennen? Sowieso is de fiets een perfect vervoermiddel om je te verplaatsen in steden. Eerder New York en Beijing op die manier ontdekt! Hoe leg je in je beste Japans uit dat de remmen moeten werken en dat de banden moeten worden opgepompt?
Je kunt zeggen wat je wilt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')