boegschroef | donderdag 31 december 2009 @ 14:43 |
Zo nu weer eens een nieuw project van mij. De 1966 fastback is zo goed als klaar en zal de komende tijd geen grote nieuwe upgrades meer krijgen. De auto is eigenlijk goed zoals ze nu is. De andere hobby auto’s zijn meer kleine projecten en auto’s waar ik het jammer van vind om er veel geld in te steken omdat je er heel weinig van terug ziet. Daarom heb ik besloten een nieuwe mustang te gaan bouwen puur voor circuit gebruik. Dan hoef ik daar de zwarte fastback ook niet meer voor te gebruiken. Het doel is om de “Trans-am” mustang van parnelli Jones uit 1970 na te bouwen. De auto zal zo veel mogelijk hetzelfde zijn als de auto waarin Jones in 1970 won. Op wat kleine veiligheids punten na. Foto’s van het doel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarvoor heb ik al een mooi project auto gevonden: De auto wordt begin dit jaar alvast gekeurd en het kenteken wordt aangevraagd. In België hoeft een oldtimer namelijk na de invoering niet meer opnieuw naar de jaarlijkse apk. Daardoor kan ik de auto helemaal verbouwen naar mijn wensen en toch nog legaal over straat rijden. (mooi land België) Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw Wel is het de bedoeling om in 2010 toch de auto al een aantal keer op het circuit te krijgen. | |
wise | donderdag 31 december 2009 @ 14:50 |
beetje offtopic, maar hoe duur kost zo'n bak nou. | |
TheOneAndOnly | donderdag 31 december 2009 @ 14:55 |
4 pedalen? 1 voor de airbag? ![]() | |
Crutch | donderdag 31 december 2009 @ 14:56 |
![]() ![]() ![]() Btw, wat heb je voor je project-auto betaald? En wat is de (motorische)staat? | |
Jolige_Joffer | donderdag 31 december 2009 @ 14:57 |
Handrem (voetrem) ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 31 december 2009 @ 15:01 |
Leuk project, een van de mooiste mustangs qua kleuren/decals e.d. Toevallig gaat Ford nu ook een remake ervan uitbrengen (weet niet of die op het DM&FF forum is voorbij gekomen), hij is alleen geschikt voor het circuit. ![]() ![]() ![]() Heb je hem toevallig bij de mustanggarage vandaan? Welk type motor wil je erin gaan leggen? Carb of injectie? Ford motorsports, roush etc? [ Bericht 2% gewijzigd door ArcticBlizzard op 31-12-2009 15:06:28 ] | |
ArcticBlizzard | donderdag 31 december 2009 @ 15:04 |
quote:Van rechts naar links. Gas, rem, mengsel (is dan ook een hendel en geen pedaal), bij mijn 68 is het 4e pedaal voor de ruitensproeiers, hier waarschijnlijk de handrem. | |
boegschroef | donderdag 31 december 2009 @ 15:49 |
Hij komt inderdaad van de mustanggarage. De auto krijgt een 302 blok en zal uiteindelijk een 550 pk moeten gaan leveren. Met dezelfde specs als in 1970 gebruikt werden. Stroken zoals mijn andere mustang is geen optie omdat ik dan niet meer mee zou mogen doen met de historic races. Dus een aangepast 302 boss blok zal het gaan worden. Wat zo'n bak nou gaat kosten als die helemaal klaar is? Ik heb nu een schatting gemaakt van 50.000 euro. Ik hoop hier toch wel een heel eind mee te kunnen komen. Daar kan je veel leuke andere auto's van kopen dat weet ik. Maar zo'n wagen doet me gewoon veel meer dan een porsch of ferrari of wat dan ook. Van het 2005 model is er ook al een remake geweest. Zelf vind ik de nieuwe mustang niet echt een leuke mustang. Ik heb een tijdje getwijfelt maar uiteindelijk toch maar voor een bmw gekozen. En inderdaad er zitten geen 4 pedalen in. Sterker nog deze uitvoering is nog een automaat... en je ziet 1 hendel voor de choke. En ik zie nu dat deze in de projecten groep had moeten vallen. Dus als een mod zo vriendelijk zou willen zijn... | |
ThaFreak | donderdag 31 december 2009 @ 15:54 |
----> project subforum ![]() | |
tevebe | donderdag 31 december 2009 @ 16:09 |
Dit wil ik volgen. Succes! ![]() | |
Jimmie | donderdag 31 december 2009 @ 16:50 |
Klassiekers ![]() Klassiekerracen ![]() Die 'hoofdsteun' op de rolkooi ![]() | |
El-Snorro | donderdag 31 december 2009 @ 17:07 |
Deze wil ik ook absoluut gaan volgen, de vorige Mustang is ook super geworden... | |
Barcaconia | donderdag 31 december 2009 @ 17:39 |
TayVayPay! | |
Sounddragon | donderdag 31 december 2009 @ 17:42 |
Vet kewl, deze gaan we volgen uiteraard ![]() Ik ben wel benieuwd war er allemaal met het blok uitgespookt gaat worden om er zoveel paardjes uit te laten komen.. ik heb een 302 in de Caprice liggen, en die is niet vooruit te schóppen ![]() Auto staat nu nog in de US neem ik aan ?? | |
kwaitnait | donderdag 31 december 2009 @ 19:16 |
Prachtig project! tvp ![]() | |
boegschroef | vrijdag 1 januari 2010 @ 12:38 |
De auto staat al in belgie. Maar omdat de garage en inrit vol is, staat de auto nog niet op z'n plek. De zwarte mustang gaat volgende week naar de nieuwe winterstalling zodat de nieuwe mustang op z'n plek kan staan. Maar ik kan je wel verzekeren met 550 pk uit een 302 komt die best wel van z'n plek. Ik ben alleen gebonden aan de 4 versnellings bak. Maar met deze waardes mag dat niet veel uit maken. | |
Turquaz52 | vrijdag 1 januari 2010 @ 14:27 |
Hoezo per se 4 bak? Kun je niet ombouwen na handgeschakeld dan..? ![]() | |
boegschroef | vrijdag 1 januari 2010 @ 16:41 |
Het wordt een handgeschakelde bak maar in 1970 werden ze alleen met een 4-bak geleverd. Om mee te mogen doen met de historic cup mag ik dan ook alleen maar een 4 bak erin steken. Op zich niet heel erg alleen vrees ik een beetje voor het circuit van Spa. Daar zou een 5e versnelling wel van pas komen de overige circuits zal het wel meevallen. | |
Sounddragon | vrijdag 1 januari 2010 @ 20:40 |
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ?? ![]() Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik ![]() | |
rene90 | vrijdag 1 januari 2010 @ 22:19 |
Ga ik ook weer volgen, heb erg genoten van je vorige project ![]() | |
Mopst3r | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:27 |
tvp | |
Jimmie | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:58 |
quote:Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan. Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken. | |
Anne | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:20 |
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden. | |
2cv | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:41 |
quote:Wat zij zegt. quote:Doorlassen ? | |
waterkip | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:48 |
Steve Sclimenti had hetzelfde idee: http://www.hotrod.com/fea(...)_boss_302/index.html | |
chilipenn | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:26 |
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan... | |
Maharbal | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:30 |
Het volgen waard! | |
ArcticBlizzard | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:20 |
quote:De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken. quote:Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351C ![]() | |
invine | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:46 |
Leuk project ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:57 |
tvp | |
boegschroef | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:58 |
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf.... Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen. | |
Googolplexian | zaterdag 2 januari 2010 @ 20:09 |
quote:Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing. Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur? Of ga ik nu erg ver? | |
MC-Shithead | zaterdag 2 januari 2010 @ 20:21 |
quote:Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu) En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn. Pas echt de grotere trucks hebben big blocks. | |
Googolplexian | zaterdag 2 januari 2010 @ 20:24 |
quote:Zwaardere Trucks dan ![]() | |
Darkomen | maandag 4 januari 2010 @ 18:41 |
quote: ![]() | |
Lord_Cardigan | maandag 4 januari 2010 @ 18:49 |
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen | |
.ZilveR. | maandag 4 januari 2010 @ 20:02 |
ff meelezen, heb niks toe te voegen, maar ik vind een mustang zo'n gave auto ![]() | |
Dimitri_ | maandag 4 januari 2010 @ 20:19 |
Leuk! Ben benieuwd. ![]() | |
flyguy | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09 |
tvp voor de resultaten | |
PierreTT | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:12 |
quote:Dit dus, ben heel erg benieuwd! | |
boegschroef | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:51 |
Vast een kleine update voor de motor. Waarschijnlijk gaat het toch de 302 boss worden maar blijkbaar werden er in 1970 verschillende blokken gebruikt waaronder een "Trans Am Racing Version" die tot 9000 rpm kon gaan (470 pk aan de wielen). Dit heeft waarschijnlijk mijn voorkeur gezien de 4 versnellingen. Met zo'n rpm range zijn al die zorgen de wereld uit alleen zijn de "running kost" van zo'n blok natuurlijk een stuk hoger. En zo zijn er natuurlijk een hoop zaken waar nog beslissingen over gemaakt moeten worden. | |
boegschroef | zondag 14 maart 2010 @ 21:11 |
Zo het heeft even wat tijd nodig gehad maar ik heb een kleine update. Ik heb het te druk gehad met de andere auto's waardoor deze even is blijven staan. Wat is er ondertussen gebeurd: Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is). Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap: Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet. De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden. Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd. De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.) Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden. Het interieur er helemaal uit en tijdelijk de slechte stoelen van de e30 van zolder gehaald en erin gezet. Dit is nog altijd beter dan de originele stoelen. En nu wachten tot de Sparco's binnen zijn. En tot slot begonnen om de matte lak op te blinken. Dit begint aardig te lukken maar kost wel wat tijd. De planning: Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren. Ondertussen het nieuwe blok bouwen (Nog een hoop uitzoek werk wat er allemaal op moet komen) De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in december weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in (de blijkbaar originele) kleur. Achteras met sper klaarmaken Nieuwe remmen en ophanging uitzoeken En vast nog heel veel meer. Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn. Nou leuke woorden dan nog wat foto’s van vanmiddag met het polijsten van de auto: Het voorste spatbord is al lichtjes gepolijst Lekker mat: Stuur en goedkope stoelen en natuurlijk de handbak: | |
invine | zondag 14 maart 2010 @ 22:42 |
Netjes! ![]() | |
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 22:45 |
Prachtig ![]() | |
x3ro | dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01 |
TVP ![]() Me likes ![]() | |
Chokeme | woensdag 17 maart 2010 @ 03:10 |
tvp | |
Den_Haag | woensdag 17 maart 2010 @ 08:25 |
tof! | |
n00cL30n | woensdag 17 maart 2010 @ 22:58 |
TvP! | |
matthisl | donderdag 18 maart 2010 @ 21:20 |
Ik heb helemaal niks met amerikanen, maar jezus wat een groffe kar is die circuit uitvoering.. Heel erg aso. Succes man! (tevens tvp) | |
Wartahl | donderdag 18 maart 2010 @ 21:30 |
tvp, dit is er eentje om te volgen! | |
Unreal88 | donderdag 18 maart 2010 @ 22:02 |
vet!vp | |
Pinkerton | donderdag 18 maart 2010 @ 22:36 |
Superstoer project, alhoewel ik het stiekem altijd een beetje zonde vind dat de originele staat van de auto helemaal overhoop wordt gegooid. Ik zie het wel, als ie klaar is praat ik waarschijnlijk wel anders, succes ermee ![]() | |
error_404 | donderdag 18 maart 2010 @ 23:06 |
TVP Kijk, dat is nou echt een auto met ballen. Stoer project. | |
Koepert | maandag 22 maart 2010 @ 12:56 |
Wat een gave kar ![]() "De Zwarte" is ook al zo'n juweel.. | |
boegschroef | maandag 22 maart 2010 @ 14:35 |
Van het weekend heb ik er alvast de nieuwe motorkap geplaatst. Deze moet eigenlijk nog gespoten worden maar dat gebeurd pas in oktober. Maar zo in het zwart ziet er ook niet verkeerd uit. Verder heb ik de koeling aan moeten pakken, want de mustang liep warm. De radiator zat vol kalk maar na een nachtje in de antikal stroomt de radiator weer als nieuw. | |
invine | maandag 22 maart 2010 @ 19:38 |
motorkap loopt alleen niet helemaal gelijk met de rest? | |
boegschroef | maandag 22 maart 2010 @ 19:47 |
Klopt, maar dat komt door de rest... hoe gek het ook klinkt, afstellen van alles begint bij de mustang met de motorkap. Maar je bent al snel een dag kwijt met alles recht zetten en je moet ervoor met 3 personen zijn. Dus het zit voorlopig zo wel goed. | |
ASdy | dinsdag 23 maart 2010 @ 14:54 |
Stiekem vind ik de rooie, zoals hij nu is, toch mooier, dan in 'Parnelli Jones' uitvoering.. ![]() De versie waarnaartoe je wilt werken, is mij té qua looks. | |
Googolplexian | dinsdag 23 maart 2010 @ 15:49 |
Als je iemand nodig hebt die die stickers voor je aanlevert als vector-bestand (bruikbaar voor de sticker-boer), geef maar een gil ![]() Wat ik dan van je nodig heb zijn foto's van alle stickers die je erop wilt hebben. Ik teken ze dan na als het vector-bestand niet online te vinden is. Resultaat zou dan een zipje worden met alle stickers erin. Vectors ... dus scalable! Edit : Dit vond ik online aan beeldmateriaal ![]() ![]() ![]() http://www.motorsportsart(...)70-trans-am-mustang/ ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Googolplexian op 23-03-2010 15:56:49 ] | |
invine | dinsdag 23 maart 2010 @ 20:09 |
Kijk is op brandsoftheworld.com , daar staan de meeste wel op in vector! | |
boegschroef | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:24 |
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet. Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken. | |
ellevehC86 | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:32 |
quote:100 piek anders geen foto ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:55 |
quote:np ![]() Brandoftheworld gebruik ik bijna dagelijks sinds het bestaat ^^ niet alles staat er inderdaad op maar wel veel. Dan nog moeten veel logo's aangepast worden om geschikt te maken voor bestickeren (in lagen werken heeft bijv. niet veel zin, behalve de grondlaag (wit of zwart, meestal). Zonder grondlaag werken kan ook maar dan moet je een strakke plaKKer hebben). | |
invine | woensdag 24 maart 2010 @ 12:01 |
quote:Ik ben niet zo into stickerdrukken, gebruik brandsoftheworld al wel een tijdje. Even offtopic maar als je die website gebruikt heb je misschien ook wat aan deze; www.bluevertigo.com.ar | |
Dowdoon | woensdag 24 maart 2010 @ 12:12 |
Dikke tvp ! | |
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:39 |
quote:Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering? About the car: The “Twister Special” was a specially made 1970 Mustang Mach1 produced by Ford exclusively for the Kansas City Sales District Ford dealers. Synonymous with the tornado-prone geographical area, the name “Twister” was aptly applied. Consecutively numbered, only 96 Twister Specials were built. In addition, 90 1970 Torino Cobra’s with 428 SCJ motors were fabricated and 4 Torino Ranchero’s with the 351 Cleveland engine were made. Of the 96 Mustang Twister’s, 9 had the 351 Cleveland V-8 with 4-speed tranny, 39 had the same motor with an auto trans, and 24 each, were made with the 428 SCJ; half with a 4-speed, the other half with an automatic transmission. Each and every Twister was painted Grabber Orange while all Torino’s and Ranchero’s were painted in Vermilion. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 08:45 |
http://oldcarandtruckpict(...)ortsroofCoupe-01.jpg | |
Panoptis | zaterdag 27 maart 2010 @ 09:15 |
Cool, dit ga ik volgen.. ![]() | |
boegschroef | zondag 28 maart 2010 @ 10:31 |
quote:Nee niet helemaal. Alle twister specials waren deze kleur, maar de kleur was ook te krijgen op de gewone auto. Dit weekend zijn er wat kleine spullen binnen gekomen zoals de gordels en de stoelen. 29 april zal ik de auto de eerste keer op het circuit in zandvoort gaan testen zoals hij nu is. | |
TheKC | zondag 28 maart 2010 @ 12:56 |
tvp | |
zBus | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:18 |
BOEM! heb je al een update? | |
boegschroef | maandag 18 oktober 2010 @ 08:08 |
Yes ik heb eigenlijk nog wel een update. Ik ben in augustus nog 1 keer naar zandvoort geweest met de mustang:![]() ![]() ![]() Maar helaas was dit ook meteen het einde van de motor. Na 2 uurtjes rijden begon de top snelheid steeds minder te worden. Maar het was al snel duidelijk. Het 40 jaar oude blokje heeft het opgegeven. Dus iets eerder dan geplanned ben ik aan de demontage begonnen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ondertussen heb ik het chassis helemaal kaal, maar daar is nog geen foto van. Binnenkort wordt het chassis "gedompeld" en dan kan het laswerk beginnen. | |
Dengaman | maandag 18 oktober 2010 @ 12:46 |
Wanneer komt de volgende update peter? | |
Googolplexian | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:53 |
![]() | |
ellevehC86 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:01 |
quote: ![]() | |
boegschroef | donderdag 1 december 2011 @ 12:28 |
Na meer dan 1 jaar toch nog eens een update. Vanwege verschillende redenen heb ik heel lang niets meer kunnen doen. Dit jaar ben ik niet veel op de circuits geweest en toch mis ik het wel een beetje. Dus ik ben weer verder gegaan met de mustang. Verdere demontage: Zonder lak: Ondertussen is de rolkooi klaar. Deze is ingebouwd door VA-Motorsport Engineering in Sint-oederode en is ook gekeurd. Dit jaar zal er niet veel meer van komen, maar ik ga begin volgendjaar verder. Eerst volgende plannen: Las werk aand het chassis, verbreden achterschermen en in de lak! Dit moet allemaal in april klaar zijn. Daarna begint de echte opbouw. Het onderstel is binnen, nieuwe schijfremmen, achteras, stuurstangen alles ligt al een half jaar klaar. Dan ga ik waarschijnlijk de auto verder opbouwen met een gereviseerde versie van de oude motor. Zodat ik terug het circuit op kan. Dan kan ik ondertussen mooi de tijd steken in de bouw van het nieuwe blok. Conclusie, we gaan weer verder ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door boegschroef op 01-12-2011 12:50:57 ] | |
x3ro | donderdag 1 december 2011 @ 12:34 |
Ziet er top uit, de kooi! Auto voor de rest ook nog door laten lassen ivm stijfheid? | |
boegschroef | donderdag 1 december 2011 @ 12:39 |
Ja, hij wordt volledig verstevigd, veel plaatwerk wordt verdubbeld voor de stevigheid. Met name rond de schokbrekers enz. Even een ander vraagje, ik heb hier al lang niet meer gepost en ik zie nu dat ik mijn eigen plaatjes niet zie. Alleen de link. Hebben jullie daar ook last van of heb ik iets (een update) gemist? | |
Turquaz52 | donderdag 1 december 2011 @ 12:41 |
Jong een jaar nıet op fok geweest of wat? Imagesneuk doet het nıet, upload ze ff ergens anders.. ![]() | |
x3ro | donderdag 1 december 2011 @ 12:43 |
*Edit* Ik zie gewoon alle fotos behalve die op de laatste pagina ![]() De 'torens' van de schokbrekers is idd een zwak punt bij vrij veel circuitauto's. Goed om te zien dat deze zo grondig aangepakt word ![]() | |
boegschroef | donderdag 1 december 2011 @ 12:52 |
Lol, nee ik heb al meer dan een jaar niets gepost ![]() Maar ik heb het aangepast en nu moet het zichtbaar zijn. Als ik weer thuis ben zal ik het album op flickr in orde maken. | |
Lightning_NL | zondag 4 december 2011 @ 13:06 |
Bwahaha, wat een dombo | |
Panoptis | donderdag 13 december 2012 @ 13:39 |
Inmiddels ruim een jaar verder.. Ik ben zééér benieuwd hoe het met dit fantastische project staat... ![]() | |
wise | donderdag 13 december 2012 @ 13:41 |
![]() ![]() | |
Compoantje | donderdag 13 december 2012 @ 15:55 |
Ja, updates. ![]() | |
invine | donderdag 13 december 2012 @ 16:53 |
| |
boegschroef | vrijdag 14 december 2012 @ 12:14 |
Tja de voortgang... zeg maar helemaal niets.... De auto staat onder een doek in de garage zoals die er 1 jaar geleden neergezet is ![]() Vanwege de problemen met de bouw van mijn huis is het helemaal stil komen te liggen (aannemer failliet enz...) De bedoeling is dat er volgend jaar weer aan gewerkt wordt. Alle onderdelen zijn wel binnen behalve de motor. Die moet nog gebouwd worden. Echter gaat dit te duur worden en heb ik besloten geen nieuw blok te bouwen. Ik ga het blok uit de andere mustang halen en die in de race mustang plaatsen. Dan plaats ik een rustige motor in de andere mustang. Voor degene die mijn andere mustang niet kennen: PTA / [PROJECT] 1966 Mustang fastback gt blokje: ![]() Ik heb dit blok nog wel wat aangepast voor extra vermogen maar dit is de laatste foto die ik bij de hand heb. | |
wouter37 | maandag 31 december 2012 @ 15:57 |
super mooi blok succes met de bouw ! | |
wekky | donderdag 14 februari 2013 @ 00:42 |
Jammer genoeg wel een hoop Edelbrock zooi.. Maar ziet er wel puik uit! | |
Wouzziej | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:32 |
is er toevallig al weer wat fapmateriaal? | |
Anne | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:36 |
Ik ben ook wel benieuwd. | |
boegschroef | woensdag 22 januari 2014 @ 10:00 |
Jammer genoeg niet...... Ik denk dat ik in heel 2013 ongeveer 2 dagen aan de auto gewerkt heb ![]() Veel te veel plannen en te weinig tijd.... Ondertussen is wel het hele motor plan (wederom) veranderd en komt er tijdelijk een 408cui in (+- 6,7 liter) De bedoeling is de auto toch wel in april / mei in de juiste kleur te hebben. | |
boegschroef | maandag 15 december 2014 @ 15:34 |
Wederom maar eens een eindejaars kick. Maar deze keer met goed nieuws! Morgen is het zo ver, na dik 3 jaar weggeweest te zijn komt de auto terug ![]() (Om vervolgens binnekort weer weg te gaan waarschijnlijk...) Komende weken zal ik hier weer wat meer gaan posten. Al het laswerk is ondertussen gedaan en morgen kan ik de auto gaan halen. Vervolgens kan ik de onderdelen en de motor de week erop halen. Kortom alles ligt nog voor het einde van het jaar thuis. Vervolgens ga ik de wagen spuitklaar maken en een spuiter zoeken die de wagen in de juiste kleur wil zetten. Daarna begint de opbouw met de hoop het nieuwe seizoen toch weer te kunnen rijden ![]() Foto's komen morgen. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 december 2014 @ 05:59 |
Het is al morgen...en,en,en,en. ![]() | |
boegschroef | dinsdag 16 december 2014 @ 19:40 |
Hij is eindelijk thuis: Eerst volgende taak: het 360graden frame er terug op zetten en alle onderdelen naar huis halen. | |
boegschroef | zondag 21 december 2014 @ 17:32 |
Zo, de auto staat ook weer op een frame:![]() ![]() | |
boegschroef | maandag 29 december 2014 @ 09:58 |
En gisteren alle spulletjes weer opgehaald. Nu kan ik de komende weken echt beginnen ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 29 december 2014 @ 13:35 |
Mooi!! ![]() ![]() En wat een werkplaats ![]() Alleen, die mandjes mag je eigenlijk niet mee de winkel uit nemen ![]() Weet niet of je de Top Gear special gezien hebt, maar je kunt ook een Mach1 gaan maken ![]()
| |
PierreTT | maandag 29 december 2014 @ 15:12 |
Prachtig project ![]() ![]() | |
boegschroef | woensdag 31 december 2014 @ 11:05 |
Dankje, Gisteren maar eens aan de bodem begonnen. Ik hoop die deze week af te hebben en dan maar weer eens de wielen eronder. Ik hoop rond april / mei de eerste meter weer gereden te hebben ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door boegschroef op 31-12-2014 11:16:18 ] | |
boegschroef | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:50 |
Update van de dag: Eerst maar eens wat opruimen want het begon een zooitje te worden: Daarna een motor test systeem gebouwd, alleen kon ik de motor niet starten omdat ik nog een onderdeeltje van het blok niet terug kan vinden (olie druk sensor) Nu zit er een open gat.... En toen ik daar klaar mee was toch maar vast aan de bodem begonnen met schuren en grondlak: | |
Sounddragon | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:55 |
Goffer wat een lekker knutselhokkie ![]() | |
ThePartyPooper | zondag 4 januari 2015 @ 12:16 |
Ho lee fuk, mooie auto en goed bezig!! | |
boegschroef | zondag 11 januari 2015 @ 14:25 |
Na 4 jaar het blok weer eens laten lopen. Er zit een tik in, maar die zat er al in toen ik hem 4 jaar geleden weg gezet had. Ik hoop dat het aan de kleppen ligt, maar ik ben er bang voor dat het de krukaslagers zijn... | |
MrBanaan1 | zondag 11 januari 2015 @ 14:47 |
Gewoon een dikke nieuwe HEMI kopen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 11 januari 2015 @ 18:03 |
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok. | |
MrBanaan1 | zondag 11 januari 2015 @ 18:30 |
Kan. Dan gooi je er een ander crate model in ![]() Hoop niet dat je die post überhaubt serieus nam. OT: Wil je de motor volledig reviseren etc, of is dit al gebeurd? Heb daar niet zoveel verstand van. | |
boegschroef | maandag 12 januari 2015 @ 09:16 |
Ik heb al iets anders klaar staan, maar ik wilde even weten wat het oude blokje nog zou doen. Nu heb ik het vermoeden dat het de krukas lagers zijn, ik ga deze even vervangen en kijken wat hij dan doet. Mocht het blokje daarna goed lopen dan heb ik altijd een reserve blok staan. | |
boegschroef | zaterdag 17 januari 2015 @ 22:54 |
Vanmorge maar eens gaan kijken wat de tik in het blok was. Mijn eerste gedachte was eigenlijk 1 van de krukas lagers. Maar nu blijken het de drijfstang lagers te zijn. Zat ik er toch niet heel ver naast. zo begon ik: Na wat montage: De zuigers: En het probleem: De linkse lager is nog een goede, de rechter is helemaal de vernieling in gedraaid: | |
MrBanaan1 | zondag 18 januari 2015 @ 00:56 |
Gave foto's!!! | |
Solo7609 | zondag 18 januari 2015 @ 14:06 |
Te gek! | |
MrBanaan1 | zondag 18 januari 2015 @ 14:56 |
Weet niet of het al eens gevraagd is (topic loopt al een tijdje hehe) maar hoe kom je aan al deze kennis/ervaring? Heb je boeken gelezen, of ben je monteur? Ik snap dat met nieuwe auto's dit al wat lastiger wordt ivm de electronica, maar dit is toch echt niet makkelijk lijkt me. | |
boegschroef | zondag 18 januari 2015 @ 15:33 |
Google... (Serieus) Ik ben ook maar een simpele IT-er. Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen. | |
MrBanaan1 | zondag 18 januari 2015 @ 15:37 |
Hmm, gaaf ![]() En de electronica zal dan, met de goede wireschemes, voor jou prima te doen zijn. Afstellen etc is waar ik bezorgd om zou zijn. Maar echt een mooi project hey. | |
PierreTT | zondag 18 januari 2015 @ 23:41 |
Goede werkplaats voor een simpele IT-er ![]() | |
boegschroef | donderdag 12 februari 2015 @ 18:46 |
Zo, de onderdelen zijn binnen, inclusief een donor blok met een goede krukas. Ik kan weer even aan de gang: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2015 @ 18:50 |
nvm [ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 20:19:36 ] | |
densmee | donderdag 12 februari 2015 @ 18:54 |
Dat is ook een 302 blok of niet | |
boegschroef | donderdag 12 februari 2015 @ 18:59 |
Ja, een 302 is het enige blok die geen uitwisselbare krukas heeft (met andere modellen). Dus het moet een pre 84 302 zijn. Maar die heb ik nu 1 ![]() | |
boegschroef | donderdag 26 februari 2015 @ 15:41 |
Helaas wat drukke weekenden gehad, maar ik heb nog wat tijd in het blok kunnen stoppen. Ondertussen loopt hij weer als nieuw ![]() En er was wat extra werk bij gekomen want de zuigers zaten met pers-pinnen vast. Dit betekende de oude drijfstangen los maken met een pers en de nieuwe erin stoppen door de drijfstang heet te stoken. Dit was aardig spannend voor de eerste keer, maar het is me gelukt. (je hebt maar 1 kans als het mislukt dan kan je in de meeste gevallen de nieuwe zuiger weggooien....) Nieuwe lagers erin: ![]() Blok terug op de bok met de nieuwe krukas: ![]() Timing goed gezet: ![]() Drijfstangen overzetten: ![]() Allemaal klaar: ![]() Daarna ben ik helaas gestopt met foto's maken.... Filmpje: Bekijk deze YouTube-video | |
MrBanaan1 | zaterdag 28 februari 2015 @ 18:55 |
Filmpje werkt niet, maar dat kan aan mij liggen ![]() Maar tof zo'n foto's te zien. | |
boegschroef | woensdag 25 maart 2015 @ 11:42 |
Gisteren het 450pk blok uit de andere mustang gehaald om te gebruiken voor dit project:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volgende stap: In de andere mustang het stuurhuis vervangen, engine bay opnieuw spuiten en het andere blok er in hangen. Dan het snelle blok uit elkaar, alles nameten, opnieuw balanceren en kijken of we toch boven de 500 pk uit kunnen komen. | |
boegschroef | zondag 29 maart 2015 @ 18:24 |
En het andere blokje terug:![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | zondag 3 mei 2015 @ 20:13 |
Dit weekend weer eens tijd gehad en mijn lasapparaten zijn ook weer terug. Dus gestart met het lassen en verstevigen van de bodem ![]() ![]() ![]() Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de extra verstevigingen, maar dat mag de pret niet drukken. Toen nog een kleurtje erop: Eerst grondlak, daarna gewone lak en dan nog een laag extra bescherming tegen steenslag. ![]() ![]() Nu staat dit te drogen voor een paar dagen en ga ik beginnen aan de achteras: Het wordt een 9" met detroit locker ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 3 mei 2015 @ 21:05 |
Mooi project 2016 rijden? ![]() | |
densmee | zondag 3 mei 2015 @ 21:13 |
Zijn die steekassen ook alleen in het diff geborgd, of zit de naaf ook nog vast? | |
boegschroef | zondag 3 mei 2015 @ 21:20 |
Ik heb nu alle onderdelen bij elkaar (denk ik...) dus eigenlijk wil ik dit jaar nog rijden. Maar ik lig alweer achter op mijn eigen schema ![]() De steekassen op een 9" zitten alleen vast bij de uiteinde (bij de remmen). Niet in het differentieel. | |
densmee | zondag 3 mei 2015 @ 21:30 |
dat is dan toch anders dan bij onze lincoln towncar, daar zitten ze alleen in het diff vast | |
boegschroef | vrijdag 15 mei 2015 @ 10:57 |
Ondertussen ben ik alweer een stukje verder, met als doel aan het einde van deze week de wagen weer terug op zijn wielen te krijgen. Helaas 3 problemen: 1 De pakking van het differentieel zit niet bij het pakket ![]() 2 Ik ben mijn wielmoeren kwijt...... 3 Tijdens het klussen ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen, helaas heb ik last van nierstenen en lig ik nu plat.... Toch nog een update met foto's tot zo ver: Achteras terug onder de auto, de beugels steken wel verder uit dan ik verwacht had, misschien dat ik die nog even op maat moet maken, of de auto nog verder verlagen: ![]() De voorste assen in elkaar gezet: ![]() De hubs erop gezet zodat ik makkelijk van schijven kan verwisselen. (Normaal bestaan de schijven en hubs uit 1 stuk. waardoor je bij het vervangen van de schijven ook de lagers moet demonteren enz): ![]() En de schijven natuurlijk zelf nog: ![]() | |
boegschroef | maandag 15 juni 2015 @ 08:50 |
Dit weekend gelukkig weer wat kunnen doen. De lang verwachte onderdelen zijn binnen dus meteen weer aan de slag: Een beetje slechte foto's maar toch: De detroid locker voor een 9": ![]() De locker en steekassen gemonteerd: ![]() De schijfremmen achter, dit was een 'easy conversion set' en zou zo moeten passen. nou... het paste voor geen meter. ![]() En na jaren staat de wagen eindelijk weer op zijn eigen wielen ![]() ![]() Volgende klussen: Motor terug in elkaar, ik heb de krukas opnieuw laten balanceren, dit was neit voor niets! er zat 100 gram onbelans in!!! Dan rem leiding afmaken (zodra de onderdelen binnen zijn) En motor plaatsen ![]() Ik heb nu als doel, in Juli de eerste meter rijden! [ Bericht 59% gewijzigd door boegschroef op 15-06-2015 08:56:04 ] | |
PierreTT | maandag 15 juni 2015 @ 12:43 |
Auto op z'n eigen pootjes ![]() ![]() | |
bleiblei | maandag 22 juni 2015 @ 13:47 |
Blijft ontzettend gaaf om te lezen/volgen ![]() Ben nog wat bang om zo maar ff met auto's en metaal aan de gang te gaan (doe voornamelijk huis & hout tot nu toe) Ooit wil ik ook zoiets gaan doen, een '59 Corvette C1 restomodden ofzo. Maar moet maar eens beginnen met het regelen van een ruime garage in de buurt en 60K bij elkaar sparen ![]() ![]() | |
boegschroef | vrijdag 17 juli 2015 @ 09:53 |
Er lijkt niet veel voortgang, maar ik ben toch weer een stukje verder. Ik ben de laatste tijd vooral bezig met het lassen van rotte plekken in de deuren en andere plekken. Daarnaast het opnieuw opbouwen van het blok (opnieuw de krukas laten balanceren) ![]() ![]() ![]() ![]() Helaas nu ook weer een paar tegenvallers. De uitlaat die ik voor ogen had gaat niet passen. Dit betekend dat ik een andere moet gaan zoeken en dat ik waarschijnlijk niet in Juli de eerste meters kan rijden ![]() Ik heb ook nog een probleem met de hoogte van het blok, het lijkt erop dat mijn blok te hoog uitvalt waardoor de motorkap straks niet past.... | |
boegschroef | dinsdag 21 juli 2015 @ 11:33 |
Ik heb de motorsteunen van de 2 mustangs gewisseld nadat ik zag dat die van de 66'er platter waren. Het resultaat: De motor kap past ![]() ![]() | |
boegschroef | maandag 27 juli 2015 @ 15:56 |
Dit weekend de versnellingsbak geplaatst en de koppeling gemonteerd:![]() En het is nog redelijk strak onder de auto: ![]() Volgende taken in de lijst: Als mijn felsset binnenkomt: de remleidingen afmaken en de remmen vullen met vloeistof Als de uitlaat(header) binnenkomt deze plaatsen en de rest van de uitlaat maken/lassen De rest van de binnenkant spuiten en de tank plaatsen Motor (met of zonder uitlaat) klaar maken en een keer starten. | |
Pizza_Boom | maandag 27 juli 2015 @ 16:33 |
Ga je de onder kant nog helemaal dichtschroeven met plaatwerk of houd je dat zo open als het nu is? | |
boegschroef | dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58 |
Aan de voorkant komt er nog wel een plaat. Als bescherming voor als ik in de grindbak kom. Verder blijft het wel open, ook voor de koeling. | |
boegschroef | donderdag 30 juli 2015 @ 11:58 |
Nou... de nieuwe uitlaten zijn binnen. Misschien niet het beste van het beste maar ze passen redelijk goed. Alleen zat de koppeling in de weg. Na een hele avond passen, meten, slijpen, lassen en weer passen is het me gelukt om de koppeling te verplaatsen. Al het nieuwe werk staat nu in de lak en vanavond maar eens plaatsen. Maar het lijkt erop dat de nieuwe headers er goed onder kunnen zonder erop te slaan met een hamer ![]() De nieuwe headers: ![]() Alvast aan 1 kant zonder problemen: ![]() | |
boegschroef | donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00 |
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen. Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed. In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden ![]() | |
PierreTT | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:16 |
Klinkt goed, hij start tenminste ![]() | |
boegschroef | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39 |
Oja, volgende stappen: Wachten op mijn nieuwe kruiskoppeling (eta 8 werkdagen ![]() Benzine tank in orde maken en plaatsen Benzine leiding maken Uitlaat afmaken Electronica.... aansluiten | |
Hyperdude | donderdag 20 augustus 2015 @ 14:07 |
Originele tank of wat nieuws/fuel cell? Al plannen mbt. brandblusser ed? Mijn 1986 911 tank is niet helemaal top meer. Heb een nieuwe tank op zolder liggen. Qua brandblusser moet ik ook eens wat doen, maar eigenlijk geen idee wat er mogelijk is. Vandaar mijn puureigenbelangvraagje hierboven. ![]() | |
boegschroef | donderdag 20 augustus 2015 @ 14:29 |
fuel cell is tegenwoordig verplicht voor dagen die ik mee wil gaan rijden, dus ik moet daar naar toe. Maar omdat die nogal wat kosten en ik eest de auto weer rijdend wil hebben plaats ik tijdelijk de orginele tank. Brandblussers plaats ik gewoon in de auto. Ik ga geen automatisch systeem bouwen dat wordt me te duur ![]() | |
Hyperdude | donderdag 20 augustus 2015 @ 14:55 |
Ik rij alleen maar op de weg ![]() Denk zelf ook aan losse brandblussers. Meer om de auto te redden dan de inzittenden. ![]() | |
boegschroef | maandag 31 augustus 2015 @ 08:54 |
Deze keer geen foto's maar een filmpje ![]() Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden ![]() | |
PierreTT | maandag 31 augustus 2015 @ 09:02 |
Nice! Klinkt in ieder geval goed, maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is wel ![]() | |
boegschroef | maandag 31 augustus 2015 @ 09:07 |
Dat komt ook vooral om door het geluid en door de wilde nokkenas. Nu aan de slag om het bedienings paneel en de metertjes in de wagen te maken | |
blup | maandag 31 augustus 2015 @ 21:52 |
Da heurt. | |
Mano_ | maandag 31 augustus 2015 @ 22:50 |
Dat geluid ![]() | |
zyx1981 | maandag 31 augustus 2015 @ 23:12 |
Hoewel ik heel erg een millieuhippie ben, vind ik het geluid uit die oude Muscle cars fantastisch ![]() ![]() ![]() | |
ThePartyPooper | dinsdag 8 september 2015 @ 16:56 |
''You're gonna hear me roar'' Goeie timing. Mag ik vragen of je misschien weet waar iemand moet zoeken naar een oude Mustang project? Ik ben op zoek naar een van <1970, maar kan niets anders vinden dan dure geldputten bij importbedrijven. | |
boegschroef | woensdag 9 september 2015 @ 10:01 |
Eigenlijk is het tegenwoordig heel moeilijk een mustang voor de 'juiste' prijs te kopen. In Nederland en Belgie wordt deze door de handelaren veel te hoog gehouden. Je kan beter in Duitsland gaan kijken. Of geluk hebben maar de meeste handelaren zitten er zelf al boven op als er een mustang op marktplaats komt tegen een mooie prijs... | |
boegschroef | dinsdag 22 september 2015 @ 13:53 |
Een kleine update, deze week gaat de auto naar de spuiter. Ik heb toch besloten om de wagen niet zelf te spuiten. Dus deze week de kofferbak, deuren en alles geplaatst om zeker te weten dat alles nog goed past. En nu afwachten wanneer ik de wagen mag brengen. Om niet stil te gaan zitten heb ik er maar een nieuw project bijgepakt. Deze keer een 1969 sportsroof. Eigenlijk is het zo goed als dezelfde auto. Deze gaat ook circuit klaargemaakt worden. Deze is zeer rot, maar nu ik het lassen aardig onder de knie heb durf ik dat wel aan. Waarschijnlijk gaat dan de BMW (mijn reserve circuit wagen) de deur uit mocht ik er een leuk prijsje voor kunnen krijgen. | |
Tjabbo | dinsdag 22 september 2015 @ 14:06 |
Ben benieuwd naar het resultaat, boeg! ![]() | |
boegschroef | woensdag 30 september 2015 @ 08:53 |
Zo de auto is naar de spuiter hij gaat het in de avond uren doen dus het kan even duren. Dus vandaar maar een nieuw project gestart:![]() ![]() ![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 30 september 2015 @ 19:38 |
Ja joh, waarom ook niet ![]() ![]() | |
boegschroef | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:39 |
Lang geen update maar ik heb er nu 2. Eerst het nieuwe project, ik plaatst hier nu de laatste voortgang, als er interesse is dan open ik nog een nieuw topic voor deze ander hou ik er voorlopig mee op. De rolkooi bouwer heeft nu ook tijd om hier een kooi in te zetten dus deze ben is weer een maandje (of langer) weg. In de bok: ![]() ![]() Bodem schoongemaakt, gelast en gespoten in de grondlak. ![]() Achteras: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En de voorkant gelast, gespoten en opbouw: ![]() ![]() | |
boegschroef | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:45 |
Maar nu verder met het project van dit topic. Eindelijk staat de mustang in de juiste kleur. Helaas was het de eerste keer mis gegaan omdat de kleur van een ander jaartal gebruikt was. Maar het eindresultaat mag er we zijn ![]() Nog even geduld maar deze week ga ik hem als het goed is nog ophalen en dan ga ik hem afbouwen: ![]() ![]() oeps iets te geel.... ![]() juiste kleur grabber orange: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:13 |
Geel. ![]() Ge-wel-dig! komen er ook zwarte 'racing stripes' op of is dat niet period correct? Ik meen me te herinneren dat dat van die tijd was. | |
boegschroef | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:28 |
voor degene die het niet meer weten, dit is het einddoel:![]() | |
Anne | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:58 |
Oeh ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:13 |
Bad.Ass. | |
bleiblei | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:30 |
Bazen kleur ![]() | |
vannelle | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:45 |
Graag!! Echt geweldig leuk om je topics te volgen. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:49 |
![]() ![]() | |
rene90 | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:13 |
![]() | |
PierreTT | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:38 |
![]() | |
Hyperdude | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:08 |
Zo, dies geel ![]() Wat weegt zo'n holle achteras nou? Ziet er zwaardegelijk uit. | |
boegschroef | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:57 |
Dank, de lege behuizing weegt niet heel veel, makkelijk te tillen, maar met diff, assen en schijfremmen heb je 2 tot 3 man nodig om hem goed te verplaatsen. | |
Hyperdude | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:17 |
2-3 man ![]() In de VS is alles groter. ![]() ![]() Napier Deltic trein diesel (UK ![]() | |
boegschroef | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:27 |
Ik heb het nog even opgezocht, de as met remmen weegt 118 kg ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:30 |
De pingonas moet een voorspanning hebben, wou dat nog een beetje? Ik stoei er nog wel eens mee, net te veel of te weinig ![]() | |
boegschroef | woensdag 20 januari 2016 @ 08:55 |
Het afstellen van het diff is eigenlijk 1 van de weinige dingen die ik niet zelf doe. Dit laat ik over aan een specialist. (In dit geval koop ik gewoon een gemonteerde 3th member) Ik heb er nu 3 liggen, met 3 verschillende overbrengingen. 1 voor Zolder en Zandvoort, 1 voor Spa (Anders zit ik in het midden van het rechte stuk in mijn top) en 1 voor driftwerk ![]() | |
boegschroef | zondag 31 januari 2016 @ 19:45 |
Zo de auto is eindelijk weer thuis. In de stromende regen tot mijn onderbroek nat maar uiteindelijk staat de auto weer in de garage. Nu de komende weken de auto klaar maken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 31 januari 2016 @ 20:01 |
Dat ziet er in de regen heel anders uit dan op de gemiddelde zonovergoten pic uit de US. Lijkt bijna oranje op die bovenste foto's. Mooi hoor. ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 1 februari 2016 @ 18:45 |
Dit is echt heel gaaf ![]() | |
Tjabbo | woensdag 3 februari 2016 @ 15:22 |
Maar maar maar....die stickers hoeven er toch niet echt allemaal op he? ![]() | |
boegschroef | maandag 8 februari 2016 @ 10:13 |
Ik plak er niet alle stickers op, maar wel een aantal. Voortgang van een zondagje: ![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | donderdag 11 februari 2016 @ 08:09 |
Over de stickers gesproken ze zijn net binnen ![]() ![]() | |
fathank | vrijdag 12 februari 2016 @ 15:51 |
Aardig wagenparkje ![]() | |
boegschroef | zondag 21 februari 2016 @ 17:36 |
Ik heb heel even stil gezeten maar dit weekend weer wat voortgang geboekt:![]() ![]() ![]() En het dashboard, zit nog niet helemaal goed maar het begint er al op te lijken. ![]() | |
Hyperdude | zondag 21 februari 2016 @ 17:49 |
Lijkt lekker op te schieten. ![]() | |
boegschroef | maandag 29 februari 2016 @ 15:48 |
Dit weekend veel voortgang maar weinig zichtbaar ![]() De achterruit zit erin ![]() ![]() En de elektra is voor 90% klaar. Alleen de alternator nog op het systeem aansluiten en de nieuwe sensoren aansluiten zodra de nieuwe klokken met sensoren binnen zijn. (De huidige achterband is even tijdelijk omdat mijn nieuwe velgen met banden nog niet binnen zijn, ziet er nu een beetje raar uit ![]() | |
FranticDJ | zondag 6 maart 2016 @ 22:11 |
Gaaf project! En ook lekkere plek om te knutselen! #jaloers | |
boegschroef | vrijdag 1 april 2016 @ 11:24 |
Weer een stapje verder:![]() ![]() ![]() ![]() | |
PierreTT | vrijdag 1 april 2016 @ 11:48 |
Prachtig, volg dit nog steeds met veel interesse ![]() | |
boegschroef | vrijdag 1 april 2016 @ 11:52 |
ja uhhhh... 15 April ![]() Maar dat wordt nog twijfelachtig. Ik kan nog wel een eind komen maar ik wacht nog op wat belangrijke onderdelen zoals de dempers ![]() | |
MrBanaan1 | vrijdag 1 april 2016 @ 14:46 |
Blijft gaaf updates te zien ![]() Waar ergens staat de auto eigenlijk? | |
boegschroef | dinsdag 12 april 2016 @ 14:36 |
Dit weekend nog wat voortgang:![]() Tijdelijke metertjes erin ![]() En een filmpje gemaakt in de 70's style. Ik moet nog wat meer dempers plaatsen want hiermee kan ik maar 1 a 2 rondjes rijden op het circuit ![]() | |
Mano_ | dinsdag 12 april 2016 @ 15:48 |
Bwoa dat geluid ![]() | |
MrBanaan1 | dinsdag 12 april 2016 @ 15:49 |
Waaaaaauw ![]() | |
Ciora | dinsdag 12 april 2016 @ 16:13 |
Heerlijk gegorgel van die V8 ![]() | |
PierreTT | dinsdag 12 april 2016 @ 19:13 |
Het leeft ![]() | |
boegschroef | maandag 18 april 2016 @ 11:15 |
Nog even een bijpassende helm gemaakt:![]() ![]() En tentoongesteld dit weekend: ![]() | |
Stokken_en_stenen | maandag 18 april 2016 @ 18:24 |
Vet! ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | maandag 18 april 2016 @ 18:46 |
Echt mooi! En dat geluid is ook prachtig, heb ik altijd al van gehouden. ![]() Toch even een vraagje, gewoon puur uit nieuwsgierigheid: Die stickers op de auto, word je gesponsord of zitten die stickers er alleen voor het uiterlijk? | |
boegschroef | maandag 18 april 2016 @ 19:20 |
Die stickers zijn voor de sier. Sterker nog, ik heb toestemming moeten vragen om ze te mogen gebruiken in een wedstrijd. Officieel mag ik nu nieteens een wedstrijd rijden op andere banden dan firestone of ik moet de sticker afplakken. De enige sponsor is mijn eigen bankrekening. | |
vannelle | maandag 18 april 2016 @ 19:32 |
Duidelijk, dank je. ![]() | |
bleiblei | maandag 18 april 2016 @ 19:40 |
Wat een extreem vette bak is het geworden ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 18 april 2016 @ 19:44 |
Wooow ![]() ![]() Maar, wat dom van die stickers ![]() | |
boegschroef | woensdag 18 mei 2016 @ 13:28 |
Waarschijnlijk 1 van de laatste updates hier, de wagen is bijna klaar. Gisteren zijn eindelijk de velgen binnen gekomen en ben ik no bezig met de bande keus, achter is al goed, maar voor moeten ze nog wat breder.![]() ![]() | |
PierreTT | woensdag 18 mei 2016 @ 17:52 |
Uiteraard sluit dit topic niet voordat er wat actieshots gepost worden ![]() ![]() | |
bleiblei | maandag 27 juni 2016 @ 23:11 |
Wist je misschien al, maar de echte gaat onder de hamer: https://www.rmsothebys.co(...)raft-trans-am/238692 | |
boegschroef | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:58 |
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit. | |
Sounddragon | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:15 |
Ik vind het een fucking dikke bak geworden ![]() ![]() ![]() ![]() Had alleen die kleinere sponsorstickertroep eraf gelaten. Die 15 op de deur heeft wel wat ![]() | |
bleiblei | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:17 |
Geluidje ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 24 juli 2016 @ 00:21 |
| |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 08:33 |
Prachtig resultaat! Echt gaaf ![]() Maar rij je nou met blote voeten? Word het plaatwerk daar niet bloedjeheet want headers enz in de buurt? (Of lul ik nou maar wat) | |
boegschroef | zondag 24 juli 2016 @ 11:21 |
Ik rij in de zomer eigenlijk altijd op blote voeten, maar in dit geval werd het wel heet ja. Die headers lopen daar inderdaad dicht langs af. | |
PierreTT | zondag 24 juli 2016 @ 12:17 |
![]() ![]() | |
Opa.Bakkebaard | zondag 24 juli 2016 @ 12:25 |
Wat een geluid! Prachtig project met een machtig mooi resultaat. Heb met plezier meegelezen. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 12:36 |
Meegelezen klinkt zo definitief...hoop dat er nog veel gaat volgen want idd een prachtig project. | |
Opa.Bakkebaard | zondag 24 juli 2016 @ 12:45 |
Ben ik met je eens hoor maar uit reactie 201 maak ik op dat er niet veel updates meer te verwachten zijn helaasch. | |
PierreTT | zondag 24 juli 2016 @ 13:00 |
Hopen op een nieuw project van boegschroef ![]() | |
Anne | zondag 24 juli 2016 @ 13:08 |
Nu dan iets uit '74, dan zit er mooi steeds 4 jaar tussen ![]() | |
PierreTT | zondag 24 juli 2016 @ 13:10 |
Kom maar op met die '74 Dodge Charger ![]() ![]() | |
boegschroef | maandag 25 juli 2016 @ 14:52 |
Ik ben nog bezig met een ander project uit 69, en ik ben nog een andere 69 mach 1 aan het overwegen: http://link.marktplaats.nl/m1015186252 om daar dit van te maken (zo is deze dus ook origineel) ik heb nog onderdelen genoeg over...: ![]() Dus ik heb nog genoeg te doen. Daarnaast wil ik ook nog een keer een cabrio opknappen maar ik hou het wel bij mustangs ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2016 @ 16:07 |
Vanaf 1981 in een lekke schuur? Wat een roest. ![]() Blok en bak ook weinig info. Zal wel vast zitten, vrees ik!? En geen Energielabel ![]() | |
warhamstr | maandag 25 juli 2016 @ 16:20 |
Lekker belangrijk xD | |
Anne | maandag 25 juli 2016 @ 17:40 |
Krijgen we dan gewoon weer een projecttopic ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:10 |
Volgende project botsauto? | |
boegschroef | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:18 |
Toch nog een update, gisteren voor het eerst op het circuit. Wat een ervaring en meteen maar beginnen met een foto. Even snel 1 gepakt van Facebook dus de kwaliteit is niet alles: ![]() De positieve dingen: - Het vermogen is geweldig, zeker op het rechte stuk kwam niemand me voorbij. Vele porsches en m3tjes hadden het zwaar ![]() - De remmen werken ook zeer goed, (hoewel de witte velgen ook erg snel zwart worden). Nog steeds geen fading ondanks 3 uur goed door rijden op circuit zolder (bekend als remmen killer) - Temperaturen perfect in orde, zowel olie als water temperatur, geen oliedruk problemen in de bochten enz. Helaas heb ik meer minpunten... - Ophanging achter te slap, kan het vermogen niet aan, op een filmpje zie ik de achteras erg veel in 3 richtingen bewegen waar deze slechts alleen verticaal hoort te bewegen. (bladveren...) - Benzine druk, het lijkt dat ik door het vele bochtwerk de carburateur niet goed gevuld kan houden. waardoor ik af en toe een flink stuk vermogen verlies. (Ik verwacht dat het de benzine druk is, anders zou ik het nog niet weten) - Alternator overleden. - Straatbanden gaan er heel snel vanaf, voorbanden mogen een maatje kleiner. - Geluid, 95 db max, zat nieteens volg gas al aan de 102.... - verbruik is meer dan verwacht, ergens rond de 1 op 2 ![]() Ik ben wel blij dat ik dit nog heb kunnen doen, dan heb ik deze winter de tijd om oplossingen te vinden voor de problemen. | |
MrBanaan1 | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:30 |
Ik neem hem wel van je over als het moet ![]() Maar dat geluid is gewoon gaaf, niks aan doen ![]() | |
NoComment | woensdag 19 oktober 2016 @ 16:32 |
1 op 2! "I like your Prius: You save, I use" ![]() ![]() Vet ding hoor ![]() | |
boegschroef | maandag 10 september 2018 @ 10:05 |
Even een trap voor dit topic, na de rit in 2016 heeft de wagen eigenlijk niet meer gereden. Hij staat vooral tentoon gesteld bij beurzen en op autoworld in Brussel (heeft ie 2x 3 maanden gestaan in de afgelopen 2 jaar).![]() Het is meer een 'trailer queen' geworden ![]() Dit vind ik zonde van de wagen en nu ik mijn zinnen heb gezet op een nieuw model (2018 V8) of een BMW M4 ga ik met toch wel wat pijn in mijn hart de mustang te koop zetten. |