Ziet er top uit, de kooi! Auto voor de rest ook nog door laten lassen ivm stijfheid?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:28 schreef boegschroef het volgende:
Na meer dan 1 jaar toch nog eens een update. Vanwege verschillende redenen heb ik heel lang niets meer kunnen doen.
Dit jaar ben ik niet veel op de circuits geweest en toch mis ik het wel een beetje. Dus ik ben weer verder gegaan met de mustang.
Verdere demontage:
[ http://img191.imageshack.us/img191/7003/001iaz.jpg (copy/paste deze link) ]
Zonder lak:
[ http://img152.imageshack.us/img152/1619/016acb.jpg (copy/paste deze link) ]
Ondertussen is de rolkooi klaar. Deze is ingebouwd door VA-Motorsport Engineering in Sint-oederode en is ook gekeurd.
Dit jaar zal er niet veel meer van komen, maar ik ga begin volgendjaar verder. Eerst volgende plannen: Las werk aand het chassis, verbreden achterschermen en in de lak! Dit moet allemaal in april klaar zijn.
Daarna begint de echte opbouw. Het onderstel is binnen, nieuwe schijfremmen, achteras, stuurstangen alles ligt al een half jaar klaar. Dan ga ik waarschijnlijk de auto verder opbouwen met een gereviseerde versie van de oude motor. Zodat ik terug het circuit op kan. Dan kan ik ondertussen mooi de tijd steken in de bouw van het nieuwe blok.
[ http://img24.imageshack.us/img24/8968/dsc03250h.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img573.imageshack.us/img573/7351/dsc03251s.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img809.imageshack.us/img809/4271/dsc03252f.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img23.imageshack.us/img23/1496/dsc03253i.jpg (copy/paste deze link) ]
Conclusie, we gaan weer verder
*Edit* Ik zie gewoon alle fotos behalve die op de laatste paginaquote:Op donderdag 1 december 2011 12:39 schreef boegschroef het volgende:
Ja, hij wordt volledig verstevigd, veel plaatwerk wordt verdubbeld voor de stevigheid. Met name rond de schokbrekers enz.
Even een ander vraagje, ik heb hier al lang neit meer gepost en ik zie nu dat ik mijn eigen plaatjes niet zie. Alleen de link. Hebben jullie daar ook last van of heb ik iets (een update) gemist?
Het is al morgen...en,en,en,en.quote:Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef boegschroef het volgende:
Wederom maar eens een eindejaars kick. Maar deze keer met goed nieuws!
Morgen is het zo ver, na dik 3 jaar weggeweest te zijn komt de auto terug![]()
(Om vervolgens binnekort weer weg te gaan waarschijnlijk...)
Komende weken zal ik hier weer wat meer gaan posten. Al het laswerk is ondertussen gedaan en morgen kan ik de auto gaan halen.
Vervolgens kan ik de onderdelen en de motor de week erop halen. Kortom alles ligt nog voor het einde van het jaar thuis.
Vervolgens ga ik de wagen spuitklaar maken en een spuiter zoeken die de wagen in de juiste kleur wil zetten. Daarna begint de opbouw met de hoop het nieuwe seizoen toch weer te kunnen rijden
Foto's komen morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.quote:
Kan. Dan gooi je er een ander crate model inquote:Op zondag 11 januari 2015 18:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.
Hmm, gaafquote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)
Ik ben ook maar een simpele IT-er.
Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Goede werkplaats voor een simpele IT-erquote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)
Ik ben ook maar een simpele IT-er.
Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Klinkt goed, hij start tenminstequote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:00 schreef boegschroef het volgende:
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.
Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.
In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden
Originele tank of wat nieuws/fuel cell?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:39 schreef boegschroef het volgende:
Oja, volgende stappen:
...
Benzine tank in orde maken en plaatsen
Benzine leiding maken...
Ik rij alleen maar op de wegquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:29 schreef boegschroef het volgende:
...
Brandblussers plaats ik gewoon in de auto. Ik ga geen automatisch systeem bouwen dat wordt me te duur
Nice! Klinkt in ieder geval goed, maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is welquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje
Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden![]()
Da heurt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is wel
Hoewel ik heel erg een millieuhippie ben, vind ik het geluid uit die oude Muscle cars fantastischquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje
Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |