abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76264822
Zo nu weer eens een nieuw project van mij. De 1966 fastback is zo goed als klaar en zal de komende tijd geen grote nieuwe upgrades meer krijgen. De auto is eigenlijk goed zoals ze nu is.
De andere hobby auto’s zijn meer kleine projecten en auto’s waar ik het jammer van vind om er veel geld in te steken omdat je er heel weinig van terug ziet. Daarom heb ik besloten een nieuwe mustang te gaan bouwen puur voor circuit gebruik. Dan hoef ik daar de zwarte fastback ook niet meer voor te gebruiken. Het doel is om de “Trans-am” mustang van parnelli Jones uit 1970 na te bouwen. De auto zal zo veel mogelijk hetzelfde zijn als de auto waarin Jones in 1970 won. Op wat kleine veiligheids punten na.

Foto’s van het doel:






Daarvoor heb ik al een mooi project auto gevonden:





De auto wordt begin dit jaar alvast gekeurd en het kenteken wordt aangevraagd. In België hoeft een oldtimer namelijk na de invoering niet meer opnieuw naar de jaarlijkse apk. Daardoor kan ik de auto helemaal verbouwen naar mijn wensen en toch nog legaal over straat rijden. (mooi land België)
Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw

Wel is het de bedoeling om in 2010 toch de auto al een aantal keer op het circuit te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 31 december 2009 @ 14:50:51 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_76265094
beetje offtopic, maar hoe duur kost zo'n bak nou.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_76265272
4 pedalen?

1 voor de airbag?
  donderdag 31 december 2009 @ 14:56:12 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76265312
Ga je de werkzaamheden bijhouden in dit topic?

Btw, wat heb je voor je project-auto betaald? En wat is de (motorische)staat?
Je moeder is een hamster
pi_76265367
Handrem (voetrem)
pi_76265518
Leuk project, een van de mooiste mustangs qua kleuren/decals e.d.

Toevallig gaat Ford nu ook een remake ervan uitbrengen (weet niet of die op het DM&FF forum is voorbij gekomen), hij is alleen geschikt voor het circuit.







Heb je hem toevallig bij de mustanggarage vandaan?

Welk type motor wil je erin gaan leggen?
Carb of injectie?
Ford motorsports, roush etc?

[ Bericht 2% gewijzigd door ArcticBlizzard op 31-12-2009 15:06:28 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76265631
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
4 pedalen?

1 voor de airbag?
Van rechts naar links.
Gas, rem, mengsel (is dan ook een hendel en geen pedaal), bij mijn 68 is het 4e pedaal voor de ruitensproeiers, hier waarschijnlijk de handrem.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76267453
Hij komt inderdaad van de mustanggarage.
De auto krijgt een 302 blok en zal uiteindelijk een 550 pk moeten gaan leveren. Met dezelfde specs als in 1970 gebruikt werden. Stroken zoals mijn andere mustang is geen optie omdat ik dan niet meer mee zou mogen doen met de historic races. Dus een aangepast 302 boss blok zal het gaan worden.

Wat zo'n bak nou gaat kosten als die helemaal klaar is? Ik heb nu een schatting gemaakt van 50.000 euro. Ik hoop hier toch wel een heel eind mee te kunnen komen.
Daar kan je veel leuke andere auto's van kopen dat weet ik. Maar zo'n wagen doet me gewoon veel meer dan een porsch of ferrari of wat dan ook. Van het 2005 model is er ook al een remake geweest. Zelf vind ik de nieuwe mustang niet echt een leuke mustang.
Ik heb een tijdje getwijfelt maar uiteindelijk toch maar voor een bmw gekozen.

En inderdaad er zitten geen 4 pedalen in. Sterker nog deze uitvoering is nog een automaat... en je ziet 1 hendel voor de choke.

En ik zie nu dat deze in de projecten groep had moeten vallen. Dus als een mod zo vriendelijk zou willen zijn...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76267678
----> project subforum
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_76268316
Dit wil ik volgen. Succes!
pi_76269921
Klassiekers
Klassiekerracen

Die 'hoofdsteun' op de rolkooi
pi_76270514
Deze wil ik ook absoluut gaan volgen, de vorige Mustang is ook super geworden...
  donderdag 31 december 2009 @ 17:39:25 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76271716
TayVayPay!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 31 december 2009 @ 17:42:09 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76271833
Vet kewl, deze gaan we volgen uiteraard

Ik ben wel benieuwd war er allemaal met het blok uitgespookt gaat worden om er zoveel paardjes uit te laten komen.. ik heb een 302 in de Caprice liggen, en die is niet vooruit te schóppen

Auto staat nu nog in de US neem ik aan ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 31 december 2009 @ 19:16:39 #15
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_76274770
Prachtig project! tvp
pi_76288258
De auto staat al in belgie. Maar omdat de garage en inrit vol is, staat de auto nog niet op z'n plek. De zwarte mustang gaat volgende week naar de nieuwe winterstalling zodat de nieuwe mustang op z'n plek kan staan.

Maar ik kan je wel verzekeren met 550 pk uit een 302 komt die best wel van z'n plek. Ik ben alleen gebonden aan de 4 versnellings bak. Maar met deze waardes mag dat niet veel uit maken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76290804
Hoezo per se 4 bak? Kun je niet ombouwen na handgeschakeld dan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76295049
Het wordt een handgeschakelde bak maar in 1970 werden ze alleen met een 4-bak geleverd. Om mee te mogen doen met de historic cup mag ik dan ook alleen maar een 4 bak erin steken. Op zich niet heel erg alleen vrees ik een beetje voor het circuit van Spa. Daar zou een 5e versnelling wel van pas komen de overige circuits zal het wel meevallen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:40:01 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76302120
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76306660
Ga ik ook weer volgen, heb erg genoten van je vorige project
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76323829
tvp
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_76324846
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.

Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
pi_76325500
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 17:41:34 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76330147
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Anne het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
Wat zij zegt.
quote:
Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw
Doorlassen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:48:44 #25
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_76330407
Steve Sclimenti had hetzelfde idee:

http://www.hotrod.com/fea(...)_boss_302/index.html
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_76331662
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
hell yeah
pi_76331771
Het volgen waard!
pi_76333564
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:58 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.

Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef chilipenn het volgende:
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351C
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:46:11 #29
182073 invine
blablabla etc.
pi_76334592
Leuk project ik vond je vorige mustang ook prachtig dus deze ga ik ook volgen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76335077
tvp
Calm down, please!
pi_76335114
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76335545
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef boegschroef het volgende:
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Calm down, please!
pi_76336004
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
pi_76336133
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
Zwaardere Trucks dan
Calm down, please!
pi_76408034
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef boegschroef het volgende:
pi_76408341
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_76411412
ff meelezen, heb niks toe te voegen, maar ik vind een mustang zo'n gave auto
Ja en dus?
pi_76412120
Leuk! Ben benieuwd.
Nee.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09:41 #39
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_76441919
tvp voor de resultaten
The more debt, the better
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:12:15 #40
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76442023
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
Dit dus, ben heel erg benieuwd!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76443708
Vast een kleine update voor de motor. Waarschijnlijk gaat het toch de 302 boss worden maar blijkbaar werden er in 1970 verschillende blokken gebruikt waaronder een "Trans Am Racing Version" die tot 9000 rpm kon gaan (470 pk aan de wielen).

Dit heeft waarschijnlijk mijn voorkeur gezien de 4 versnellingen. Met zo'n rpm range zijn al die zorgen de wereld uit alleen zijn de "running kost" van zo'n blok natuurlijk een stuk hoger. En zo zijn er natuurlijk een hoop zaken waar nog beslissingen over gemaakt moeten worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79144531
Zo het heeft even wat tijd nodig gehad maar ik heb een kleine update.

Ik heb het te druk gehad met de andere auto's waardoor deze even is blijven staan.

Wat is er ondertussen gebeurd:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet.
De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden.
Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd.
De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.)
Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden.
Het interieur er helemaal uit en tijdelijk de slechte stoelen van de e30 van zolder gehaald en erin gezet. Dit is nog altijd beter dan de originele stoelen. En nu wachten tot de Sparco's binnen zijn.
En tot slot begonnen om de matte lak op te blinken. Dit begint aardig te lukken maar kost wel wat tijd.

De planning:
Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren.
Ondertussen het nieuwe blok bouwen (Nog een hoop uitzoek werk wat er allemaal op moet komen)
De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in december weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in (de blijkbaar originele) kleur.
Achteras met sper klaarmaken
Nieuwe remmen en ophanging uitzoeken
En vast nog heel veel meer.
Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn.

Nou leuke woorden dan nog wat foto’s van vanmiddag met het polijsten van de auto:

Het voorste spatbord is al lichtjes gepolijst

Lekker mat:





Stuur en goedkope stoelen en natuurlijk de handbak:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 14 maart 2010 @ 22:42:29 #43
182073 invine
blablabla etc.
pi_79150632
Netjes!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:45:43 #44
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79150816
Prachtig
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:28 #45
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_79223583
TVP

Me likes
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 17 maart 2010 @ 03:10:09 #46
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_79240153
tvp
It's okay to be white
pi_79241350
tof!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:58:54 #48
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_79312477
Ik heb helemaal niks met amerikanen, maar jezus wat een groffe kar is die circuit uitvoering.. Heel erg aso. Succes man! (tevens tvp)
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_79313110
tvp, dit is er eentje om te volgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')