abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77478669
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn .
Ja, god, ik weet het niet, hoor, maar daar lijkt het wel erg op. Ik heb geen zin hier een beetje de rapper uit te gaan hangen met mijn ueberdissen van persoonlijke aard, maar ik vind het verwijt 'klimaatwetenschap is gepoliticeerd' zo dan wel fout dan wel gesimplificeerd dat ik er verder ook weinig mee kan.
pi_77478773
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:15 schreef waht het volgende:

[..]

Met eenzelfde vertrouwen kunnen we stellen dat we de afgelopen 1000 jaar in een warme periode hebben geleefd. Daar doen wij de afgelopen 150 jaar nog een schepje bovenop met onze techniek. Maar de volgende ijstijd staat, geologisch gezien, voor de deur. Dat wij als mens doorgaans niet verder kijken dan 25-100 jaar is een deel van het probleem.
Wel, ten eerste, er wordt met name naar de relatief korte termijn gekeken omdat de mens relatief kort leeft en wij in ons leven de gevolgen op relatief korte termijn merken. Ten tweede zijn er wel studies naar langere perioden. Ten derde is het logisch dat wij naar de korte termijn kijken: het klimaatveranderingprobleem gaat primair om de gevolgen van klimaatverandering op de mensheid, het gaat niet om de lange-termijns-gezondheid van Gaia. Ten vierde is het dus zo dat we vrijwel kunnen garanderen dat het warmer wordt.
  zondag 31 januari 2010 @ 15:23:09 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_77478842
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:17 schreef Monidique het volgende:
Ja, god, ik weet het niet, hoor, maar daar lijkt het wel erg op. Ik heb geen zin hier een beetje de rapper uit te gaan hangen met mijn ueberdissen van persoonlijke aard, maar ik vind het verwijt 'klimaatwetenschap is gepoliticeerd' zo dan wel fout dan wel gesimplificeerd dat ik er verder ook weinig mee kan.
Wat vind je van Christopher Landsea?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77478863
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat vind je van Christopher Landsea?
Ik vind dat hij een heel mooie naam heeft. Oftewel: hoewel zijn naam mij bekend voorkomt, kan ik hem niet in een keer plaatsen. Tenzij na de verplichte Google, uiteraard.
pi_77478911
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:05 schreef JohnDope het volgende:
Jouw standpunten als Globalwarming-aanbidder zijn nog radicaler dan die standpunten van de jihadisten en Apple-fanboys bij elkaar opgeteld.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_77478961
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:25 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dat is waar ook, er stond nog een vraag voor je open. Waarschijnlijk was je het vergeten, ik zal hem hier uit vriendelijk nog eens plaatsen:
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Welke kritische artikelen zijn geweigerd? Kun je namen noemen?
  zondag 31 januari 2010 @ 15:28:53 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_77478985
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:24 schreef Monidique het volgende:
Ik vind dat hij een heel mooie naam heeft. Oftewel: hoewel zijn naam mij bekend voorkomt, kan ik hem niet in een keer plaatsen. Tenzij na de verplichte Google, uiteraard.
Hij is tegenwoordig een van de bazen van het National Hurricane Center. In 2005 plaatste hij een open brief aan de climate change community, die zo begint:
quote:
Dear colleagues,

After some prolonged deliberation, I have decided to withdraw from participating in the Fourth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). I am withdrawing because I have come to view the part of the IPCC to which my expertise is relevant as having become politicized. In addition, when I have raised my concerns to the IPCC leadership, their response was simply to dismiss my concerns.
http://www.climatechangef(...)onLetterFromIPCC.htm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77479070
Bekijk eens deze docu van de Finse publieke omroep over de wijze waarop het IPPC cum suis omgaat met andere meningen: http://www.vkblog.nl/beri(...)an_Finse_TV_vertaald
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_77479104
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, ten eerste, er wordt met name naar de relatief korte termijn gekeken omdat de mens relatief kort leeft en wij in ons leven de gevolgen op relatief korte termijn merken. Ten tweede zijn er wel studies naar langere perioden. Ten derde is het logisch dat wij naar de korte termijn kijken: het klimaatveranderingprobleem gaat primair om de gevolgen van klimaatverandering op de mensheid, het gaat niet om de lange-termijns-gezondheid van Gaia. Ten vierde is het dus zo dat we vrijwel kunnen garanderen dat het warmer wordt.
Ik had al verwacht dat je dit ging zeggen aangezien het terecht is.

Maar is er dan al voorspeld wanneer de aarde weer zal afkoelen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77479150
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef iehlaak het volgende:
Bekijk eens deze docu van de Finse publieke omroep over de wijze waarop het IPPC cum suis omgaat met andere meningen: http://www.vkblog.nl/beri(...)an_Finse_TV_vertaald
Ik ga niet in op Youtube-argumenten. Zou je misschien een geschreven samenvatting kunnen geven van die documentaire waarin staat welke onderzoeken precies geweigerd zijn?
pi_77479193
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:32 schreef waht het volgende:

Het is nog geen 'ik had het al verwacht aangezien je altijd gelijk hebt', maar ook hier kan ik vrede mee hebben.
quote:
Volgens mij zijn daar voor de komende zoveel eeuwen inderdaad "voorspellinkjes" voor.
pi_77479518
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij is tegenwoordig een van de bazen van het National Hurricane Center. In 2005 plaatste hij een open brief aan de climate change community, die zo begint:
[..]

http://www.climatechangef(...)onLetterFromIPCC.htm
Ok.
  zondag 31 januari 2010 @ 17:42:40 #238
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_77482763
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:32 schreef waht het volgende:

[..]

Dat alles globaal warmer wordt is soms maar de vraag. Boven Europa is het de laatst decennia inderdaad warmer geworden, maar dit enkel omdat de lucht hier veel schoner is geworden (vuildeeltjes stoten zonlicht af). De rest van de aarde laat de afgelopen 10 haar zelfs een daling in temperatuur zien (http://www.klimatosoof.nl/node/855).
Ignorance is bliss
  zondag 31 januari 2010 @ 17:50:11 #239
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77482947
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:42 schreef duracellkonijntje het volgende:
Dat alles globaal warmer wordt is soms maar de vraag. Boven Europa is het de laatst decennia inderdaad warmer geworden, maar dit enkel omdat de lucht hier veel schoner is geworden (vuildeeltjes stoten zonlicht af). De rest van de aarde laat de afgelopen 10 haar zelfs een daling in temperatuur zien (http://www.klimatosoof.nl/node/855).
Is het hier inderdaad heel veel meer schoner geworden dan b.v. in de VS? En wat zegt tien jaar?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:38:40 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77484050
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:37 schreef speknek het volgende:

<knip>

wetenschappers horen zich niet in te laten met politici, ik vind het een affront voor de wetenschap.
Helaas werkt dat in de realiteit niet zo
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 31 januari 2010 @ 18:41:56 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_77484138
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:38 schreef ATuin-hek het volgende:
Helaas werkt dat in de realiteit niet zo
Nee natuurlijk niet, maar er zit een verschil tussen je rapporten naar politici sturen, of je rapporten laten redacteren door politici.
  maandag 1 februari 2010 @ 00:42:33 #242
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_77499804
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Is het hier inderdaad heel veel meer schoner geworden dan b.v. in de VS? En wat zegt tien jaar?
Boven Europa is de lucht wel degelijk schoner geworden vergeleken met 30/40 jaar geleden inderdaad, de VS heeft daarentegen relatief weinig gedaan om uitstootgassen enigzins te zuiveren of verwijderen.

10 jaar zegt dat de zogenoemde gevolgen van klimaatverandering die men 'gezien' of waargenomen heeft waarschijnlijk vrij weinig met de mensheid te maken hebben en dat het wellicht kouder wordt in plaats van warmer (of dat de temperatuur stabiel is gebleven).
Ignorance is bliss
  maandag 1 februari 2010 @ 00:50:27 #243
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77500011
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Boven Europa is de lucht wel degelijk schoner geworden vergeleken met 30/40 jaar geleden inderdaad, de VS heeft daarentegen relatief weinig gedaan om uitstootgassen enigzins te zuiveren of verwijderen.

10 jaar zegt dat de zogenoemde gevolgen van klimaatverandering die men 'gezien' of waargenomen heeft waarschijnlijk vrij weinig met de mensheid te maken hebben en dat het wellicht kouder wordt in plaats van warmer (of dat de temperatuur stabiel is gebleven).
De driewegcatalysator is als eerste in de VS ingevoerd, en cap en trade is m.b.t. SO2 ingevoerd in de VS. Dus ik weet niet helemaal in hoeverre dat opgaat, en SO2 is een bekende bijdrage aan dimming.

Ik ben wat skeptisch m.b.t. de klimatosoof omdat hij jarenlang zonder veel bewijs maar met veel aplomb heeft verkondigd dat de temperatuur de laatste 10/9/8/7 jaar dalende was (beginnende in 1998), en nadat hij blijkbaar heeft ingezien dat dat niet zo’n sterk argument is, heeft hij het nu licht aangepast.

Iets meer onderbouwing dan ('ga daar en daar heen en verander vooral de jaartallen niet') zou ik toch wel prettig vinden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77544131
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:27:25 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77544219
quote:
ik zie nog steeds geen wetenschappelijk bewijs.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77544261
ach, er zijn iig mensen die goed verdienen aan deze onzin. Jammer alleen dat dat van gemeenschap geld moet gebeuren.
quote:
Duyvendak strooit met milieusubsidie door Edwin Timmer
DEN HAAG - GroenLinks-coryfee Wijnand Duyvendak, die in 2008 de Tweede Kamer verliet na onthullingen over zijn actieverleden, hielp vorig jaar drie ton subsidie los te peuteren van minister Cramer (Milieu) voor een groot klimaatevenement.

Dat blijkt uit een overzicht van alle subsidiebedragen die de PvdA-bewindsvrouw heeft verstrekt in de aanloop van de klimaattop in Kopenhagen. In totaal is 1,2 miljoen euro belastinggeld uitgedeeld voor onder meer een website van Milieudefensie en de Kopenhagenexpress, de speciale trein die klimaatbobo's naar Denemarken op en neer bracht.

Duyvendak mocht, inclusief de driehonderdduizend euro van Cramer, in totaal ruim één miljoen euro spenderen om Nederland warm te maken voor Kopenhagen. De milieuactivist, die in het verleden inbraken niet schuwde om overheidsdocumenten te bemachtigen, wilde in de Jaarbeurs dertigduizend toeschouwers bijeenkrijgen om politici te overtuigen van de ernst van de klimaatproblematiek.

Ook de regio Utrecht trok de portemonnee. De gemeente en de provincie en de Universiteit Utrecht betaalden zo'n honderdduizend euro omdat het project paste in het duurzame imago van de Domstad. Het 'Beat the Heat'-evenement trok geen dertig- maar tienduizend toeschouwers. Duyvendak zegt in een reactie dat hij niet betrokken was bij het aanvragen van de subsidies: "Dat was niet mijn rol." Maar zijn naam staat als 'inhoudelijk contactpersoon' wel degelijk op het officiële verzoek aan het ministerie van VROM.

Minister steunt 'Beat the Heat'

Minister Cramer staat nog steeds achter de subsidiebijdragen: "Beat the Heat betrof een heel brede coalitie van maatschappelijke organisaties. Wij vinden nog steeds dat dat een goed initiatief was."

Uit bijdragen van een reeks aangesloten milieu-, natuur- en ontwikkelingsorganisaties kreeg Duyvendak salaris voor zijn taak als secretaris van het projectbureau. "Het geld van minister Cramer is daarvoor niet gebruikt", zegt voorzitter Eco Matser van de Stichting KopenhagenCoalitie.

De subsidies zijn saillant in het licht van recente schandalen rond het VN-klimaatpanel IPCC, dat het bewijs voor aardse opwarming zou moeten leveren. Al voor Kopenhagen bleek uit gehackte e-mails dat wetenschappers sjoemelen met data. Onlangs erkende ook het IPCC fouten.

Cramer betaalde verder 43.000 euro voor de Kopenhagenexpress en driekwart miljoen aan de Nederlandse secretaris Yvo de Boer van het IPCC om kinderen uit ontwikkelingslanden te laten overkomen naar Kopenhagen. Door de organisatorische chaos zette geen van die overgevlogen kinderen daadwerkelijk een voet in het congresgebouw.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bsidie__.html?p=14,1
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:05:46 #247
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_77545555
quote:
Leaked climate change emails scientist 'hid' data flaws

Exclusive: Key study by East Anglia professor Phil Jones was based on suspect figures

Phil Jones, the beleaguered British climate scientist at the centre of the leaked emails controversy, is facing fresh claims that he sought to hide problems in key temperature data on which some of his work was based.

A Guardian investigation of thousands of emails and documents apparently hacked from the University of East Anglia's climatic research unit has found evidence that a series of measurements from Chinese weather stations were seriously flawed and that documents relating to them could not be produced.

Jones and a collaborator have been accused by a climate change sceptic and researcher of scientific fraud for attempting to suppress data that could cast doubt on a key 1990 study on the effect of cities on warming – a hotly contested issue.

Today the Guardian reveals how Jones withheld the information requested under freedom of information laws. Subsequently a senior colleague told him he feared that Jones's collaborator, Wei-­Chyung Wang of the University at Albany, had "screwed up".

Rest van de grote lap tekst te lezen op http://www.guardian.co.uk(...)limate-jones-chinese
En het gaat maat door.
pi_77546232
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:05 schreef Sigma22 het volgende:

[..]

En het gaat maat door.
Ook uit die lap tekst :

"Last week the Information Commissioner's Office – the body that administers the Freedom of Information Act – said the University of East Anglia had flouted the rules in its handling of an FOI request in May 2008.

Days after receiving the request for information from the British climate change sceptic David Holland, Jones asked Prof Mike Mann of Pennsylvania State University in the United States: "Can you delete any emails you may have had with Keith [Briffa] re AR4? Keith will do likewise.

"Can you also email Gene [Eugene Wahl, a paleoclimatologist in Boulder, Colorado] and get him to do the same ... We will be getting Caspar [Ammann, also from Boulder] to do the same."

The University of East Anglia says that no emails were deleted following this exchange."
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_77557457
Verbijsterend
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:12:45 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_77557614
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:08 schreef KritischeMassa het volgende:
Verbijsterend
Er zijn twijfels gerezen over de eerlijkheid van een enkele wetenschapper in een 20 jaar oude publicatie.

Wat moet je dan wel niet vinden van een platgereden puppy?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')