quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:45 schreef Greys het volgende:[..]
Oh! Ik dacht dat je met één oog wat slechtziend was, had geen idee dat je er niets mee kon zien!
Altijd al zo geweest? En heb je er last van? En mocht je er gewoon mee autorijden enzo?
/kruisverhoor

*dient TR in wegens kruisverhoor*
Ik zie rechts wel wat, als ik eraan denk (nu we het erover hebben dus). Maar echt functioneel is dat niet, voorbij vliegende lichte vlekken wat dan mogelijk de lucht is maar ook een witte jas kan zijn of zo.
Dus ik beschouw mezelf voor het gemak als half blind. Maar mijn linker oog vangt dat (met bril) aardig goed op, dus ik kan zowat alles. Autorijden gaat ook prima. Ik ben ermee geboren dus dan pas je je erop aan en weet je niet beter.
Busschauffeur zal ik niet mogen worden gleuf ik en piloot zou ook op bezwaren stuiten. Maar aangezien dat nooit de ambitie is geweest is dat niet erg.
De enige aanpassing die ik altijd regel is dat ik graag aan de rechterkant loop of fiets. Dan voel ik me wat fijner (met bewegend object aan mijn goede kant) en het praat wat gemakkelijker, omdat ik mijn partner dan makkelijker kan aankijken zonder het overzicht op de weg te verliezen.
Met autorijden ben ik als chauffeur dus wel erg asociaal qua oogcontact. En snoepjes voor onderweg moeten voor mijn stuur gezwaaid worden, wil ik ze opmerken.

Oh, en ik schijn verplicht te zijn twee buitenspiegels te moeten hebben. Maar dat heeft iedere auto tegenwoordig.