abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 18:24:46 #76
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76230170
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:24 schreef webhostvraag het volgende:
Ik ga eten, straks nog even aan de uitwerking van mijn plan werken.
Prima, ik ben benieuwd

Volgend jaar heeft TS alle ellende in Afrika opgelost
batman!
pi_76230591
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen hebben ze in Afrika per gezin? En hoeveel daarvan blijven er in leven?
En scheer je daarbij voor 't gemak heel Afrika even over één kam?

Leuk fimpje trouwens over die geboortecijfers.
Je had niet verwacht dat de geboortecijfers zo snel daalden in derdewereldlanden.
pi_76230639
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

Leuk fimpje trouwens over die geboortecijfers.
Je had niet verwacht dat de geboortecijfers zo snel daalden in derdewereldlanden.
Meer leuke cijfers: www.gapminder.org .
pi_76230824
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Meer leuke cijfers: www.gapminder.org .
Ah bedankt. Je ziet dus dat het geboortecijfer van ongeveer 6,0 in 1962 gedaald is naar ongeveer 3 - 4 voor de meeste derdewereldlanden. Vietnam, Thailand en China zijn het meest gedaald trouwens en zitten nu op het Amerikaanse niveau.
Ook zie je dat de levensverwachting fors gestegen is.

Zal de wereldpopulatie niet meer zo rap groeien denk je? En komt er over enkele 10 tallen jaren stabilisatie in zicht denk je?

Ik ga trouwens deel 2 en 3 even kijken Gewelddige tip trouwens. Had het echt niet verwacht en ik denk de meeste anderen ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 30-12-2009 18:50:57 ]
pi_76230889
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:11 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Dat verschilde per land wanneer de kolonisatie werd afgeschaft. Maar 150 jaar dan.
150 jaar geleden begon de kolonisatie van Afrika pas
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 30 december 2009 @ 18:47:13 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76230900
Als we gewoon onze markten open zouden stellen voor afrika, en onze landbouwsubsidies af zouden schaffen, kan je ontwikkelingshulp ook afschaffen en iedereen wordt er beter van.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76230983
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:22 schreef DennisMoore het volgende:
Een deal sluiten met zo'n Afrikaanse overheid, een flink stuk land regelen en een charter city bouwen
Gaat nooit werken in Afrika, kijk naar Zuid Afrika als voorbeeld, was een 1e wereld land, is nu een 2e wereld land, en hard op weg naar 3e wereld status.
pi_76231248
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:45 schreef Zienswijze het volgende:

Zal de wereldpopulatie niet meer zo rap groeien denk je? En komt er over enkele 10 tallen jaren stabilisatie in zicht denk je?
'k Weet niet of daar veel zinnigs over te zeggen is.

Europa is enorm aan 't vergrijzen, Japan heeft straks meer bejaarden dan kinderen (focust niet voor niets op verzorgings-robots) en gaat flink terugvallen in aantal inwoners. En ook China heeft met haar geboortecijfer-beleid straks een héél groot vergrijzingsprobleem. Als het klopt dat economische ontwikkeling leidt tot een lager geboortecijfer, en Azië en Zuid-Amerika ontwikkelen zich rap, dan zal daar het geboortecijfer ook flink dalen. Wat Afrika betreft is de economische ontwikkeling nog een grote vraag, en speelt ook AIDS nog een grote rol. Dus al met al vermoed ik wel dat de bevolkingsgroei wereldwijd snel zal afvlakken en misschien zelfs wat zal dalen.

En dit alles overstijgend hebben we natuurlijk technologische ontwikkelingen. Fabrieksmatig produceren van voedingsstoffen, opwekken duurzame energie, etc etc. Wat dat betreft is de wereld m.i. nog láng niet vol en kunnen we nog wel een tijdje mee. Grondstoffen (zeldzame metalen) wordt wat schaarste betreft het grootste probleem.

Japan

Rusland

[ Bericht 8% gewijzigd door DennisMoore op 30-12-2009 19:06:19 ]
pi_76231273
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:49 schreef SeventhWave het volgende:

Gaat nooit werken in Afrika, kijk naar Zuid Afrika als voorbeeld, was een 1e wereld land, is nu een 2e wereld land, en hard op weg naar 3e wereld status.
Wat heeft dat te maken met het idee van charter cities?
pi_76231671
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Weet niet of daar veel zinnigs over te zeggen is.

Europa is enorm aan 't vergrijzen, Japan heeft straks meer bejaarden dan kinderen (focust niet voor niets op verzorgings-robots) en gaat flink terugvallen in aantal inwoners. En ook China heeft met haar geboortecijfer-beleid straks een héél groot vergrijzingsprobleem. Als het klopt dat economische ontwikkeling leidt tot een lager geboortecijfer, en Azië en Zuid-Amerika ontwikkelen zich rap, dan zal daar het geboortecijfer ook flink dalen. Wat Afrika betreft is de economische ontwikkeling nog een grote vraag, en speelt ook AIDS nog een grote rol. Dus al met al vermoed ik wel dat de bevolkingsgroei wereldwijd snel zal afvlakken en misschien zelfs wat zal dalen.

En dit alles overstijgend hebben we natuurlijk technologische ontwikkelingen. Fabrieksmatig produceren van voedingsstoffen, opwekken duurzame energie, etc etc. Wat dat betreft is de wereld m.i. nog láng niet vol en kunnen we nog wel een tijdje mee. Grondstoffen (zeldzame metalen) wordt wat schaarste betreft het grootste probleem.
Eens. Al die doemscenario's over een overvollle wereld zijn te overdreven.

Afrika heeft trouwens maar 1 miljard inwoners en Azie heeft meer dan 4 miljard inwoners. In Azie wonen dus 4x zoveel mensen als in Afrika. De snelle groei van de wereldbevolking de laatste decennia komt dus vooral door Aziatische landen. Aziatische landen hadden al veel inwoners en hadden een hoog geboortecijfer. Met de jaren is het geboortecijfer in de meeste Aziatische landen fors gedaald (met als uitschieter China) en de verwachting is dat het Aziatische geboortecijfer nog verder zal dalen, dus de bevolkingsgroei zal sowieso de komende tientallen jaren afnemen.

De snelle bevolkingsgroei kwam dus door Azie en niet door Afrika, zoals sommige mensen denken. Misschien ook handig om te weten voor derest van de mensen in dit topic.

Toevoeging: je plaatjes geven het ook uitstekend weer. Japan wordt tot Azie gerekend en Rusland tot Europa of Azie.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:13:42 #86
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76231914
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Als we gewoon onze markten open zouden stellen voor afrika, en onze landbouwsubsidies af zouden schaffen, kan je ontwikkelingshulp ook afschaffen en iedereen wordt er beter van.
Helemaal mee eens.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 30 december 2009 @ 19:16:14 #87
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76231993
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:20 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik alle soorten voedsel uit Afrika zou vertrouwen qua pesticide gebruik en dat soort zaken. Tevens altijd een slechte zaak om voor je eerste levens behoeftes op een ander te vertrouwen.

Voor luxe goederen mag er zeker een open markt zijn wat mij betreft - hoewel ik betwijfel dat Afrika daadwerkelijk kan concurreren met Zuid Amerika:

http://www.parlement.com/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vi0d8hp4emzx?ctx=vhd8k4f6g3vc&start_tab0=20
Pesticiden en dergelijke zal wel geen zorg zijn, want alles wordt nu geïmporteerd. Ook uit Afrika. Nu nog wel met een importheffing van 300% of iets, maar het wordt geïmporteerd.

Daarbij worden in Nederland verboden pesticiden ook elders in EU-landen rijkelijk gebruikt, waarna het eindproduct vervolgens wel hier in de supermarkt ligt. Nee, ik denk niet dat pesticiden een probleem is.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76233302
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:57 schreef DennisMoore het volgende:
Wat heeft dat te maken met het idee van charter cities?
Dat het voor geen meter gaat werken in Afrika. Hong Kong heeft een bevolking met een gemiddeld IQ van 105, in Afrika moet je met een gemiddelde van 75-80 werken. Dit soort plannen zijn leuk in linkse salon discussies waar alle mensen gelijk zijn, maar stranden in de praktijk waar dit niet zo is.
pi_76233415
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:42 schreef SeventhWave het volgende:

Dat het voor geen meter gaat werken in Afrika. Hong Kong heeft een bevolking met een gemiddeld IQ van 105, in Afrika moet je met een gemiddelde van 75-80 werken. Dit soort plannen zijn leuk in linkse salon discussies waar alle mensen gelijk zijn, maar stranden in de praktijk waar dit niet zo is.
En wie zegt dat in zo'n charter city alleen Afrikanen werken en de stad besturen? Even los van 't feit of je bewering klopt dat alles waar Afrikanen aan zitten naar de tering gaat...

Had je 't filmpje gekeken?
  woensdag 30 december 2009 @ 20:15:44 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76235181
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:42 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Een gemiddeld IQ is altijd 100, dat is het hele punt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76235579
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:44 schreef DennisMoore het volgende:
En wie zegt dat in zo'n charter city alleen Afrikanen werken en de stad besturen? Even los van 't feit of je bewering klopt dat alles waar Afrikanen aan zitten naar de tering gaat...

Had je 't filmpje gekeken?
Heb 't fimpje gezien. Maar als je een stad in Afrika bouwt, en er vervolgens een blanke top neer zet die de dienst uitmaakt dan ben je terug bij het koloniale tijdperk, en tevens zal zo'n stad nooit de welvaart kennen van Hong Kong.
  woensdag 30 december 2009 @ 20:28:06 #92
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76235902
quote:
ja, maar das ontzettend oneerlijk!!!!!

(volgens de TS dan he, ik ben het helemaal met je eens)
batman!
pi_76236274
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:22 schreef SeventhWave het volgende:

Heb 't fimpje gezien. Maar als je een stad in Afrika bouwt, en er vervolgens een blanke top neer zet die de dienst uitmaakt
Hoeft geen blanke top te zijn met Afrikaanse 'arbeiders'. Je kunt ook afspreken iedereen binnen te laten die aan bepaalde voorwaarden voldoet, en iedereen er weer uit te knikkeren die er niet (meer) aan voldoet. Er zouden naast Euopeanen, Amerikanen en Afrikanen ook prima Chinezen en Indiërs kunnen wonen bijvoorbeeld.
quote:
dan ben je terug bij het koloniale tijdperk
Ligt eraan hoe je 'koloniaal' tijdperk definieert. Het zou iig niet iets zijn wat met wapengekletter en kanonneerboten tot stand zou komen. Of iets waarbij mensen en grondstoffen worden weggeroofd.
quote:
en tevens zal zo'n stad nooit de welvaart kennen van Hong Kong.
You don't know that.
pi_76241099
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
Hoeft geen blanke top te zijn met Afrikaanse 'arbeiders'. Je kunt ook afspreken iedereen binnen te laten die aan bepaalde voorwaarden voldoet, en iedereen er weer uit te knikkeren die er niet (meer) aan voldoet. Er zouden naast Euopeanen, Amerikanen en Afrikanen ook prima Chinezen en Indiërs kunnen wonen bijvoorbeeld.
Je kan selecteren op IQ aan de deur - maar het gevolg daarvan is weer een enorme braindrain voor Afrika waardoor de situatie buiten de deur verslechterd, tenzij je inderdaad in andere continenten gaat shoppen.

Ik weet echter niet hoe de rest van de wereld zou reageren, het zou enorm controversieel zijn.
  woensdag 30 december 2009 @ 22:19:31 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76241206
quote:
En het scheelt heel veel geld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76241359
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:17 schreef SeventhWave het volgende:

Je kan selecteren op IQ aan de deur - maar het gevolg daarvan is weer een enorme braindrain voor Afrika waardoor de situatie buiten de deur verslechterd, tenzij je inderdaad in andere continenten gaat shoppen.
Selecteren op IQ is echt flauwekul . Selecteren op ondernemende kwaliteiten, of in eigen onderhoud kunnen voorzien en anders weer ophoepelen. Da's al werkbaarder. Zo'n stad/regio zou trouwens enorm positieve effecten hebben voor het achterland.
quote:
Ik weet echter niet hoe de rest van de wereld zou reageren, het zou enorm controversieel zijn.
Zie Hong Kong bijvoorbeeld, of andere Chineze steden aan de kust met aparte regels.
pi_76255839
De oorlogen en armoede in Afrika is een gevolg van de kolonisatie.

Vele landen bestaan uit verschillende stammen/etnische minderheden. De reden hiervoor
ligt in the kolonisatie. De kolonisten zorgden ervoor dat elk land/kolonie verschillende
etnische minderheden had. In een verdeeld land is een opstand minder waarschijnlijk.

Kolonisatie is dus niet de oplossing, maar juist het probleem.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:18 schreef webhostvraag het volgende:
Nu Had ik mij toch een idee,

Amerika,Canada & Europa zouden weer kansarme landen moeten gaan koloniseren. Het is naar 200 jaar wel duidelijk dat vooral Afrika niet kan omgaan met te veel verantwoordelijkheden en vrijheden. Oorlogen zijn niet te tellen (Congolese Burgeroorlog, Rwanda,Somalische Burgeroorlog) etc. We proberen ze al decennia te helpen met geld,voedsel,water etc maar het schiet niet op. Oorlog,Armoede,Aids etc blijven voortgaan.

Nu zouden Afrikanen niet weer als slaven moeten worden behandeld, dat is niet meer van deze tijd. Hoe het toen ging was vaak verderfelijk. Mijn idee is om "Blanken" er weer de baas te maken en het qua politiek,veiligheid en juridisch te regelen. Ook worden regels van de EU/VN er ingesteld. Wel moet er voor opgepast worden de Afrikanen niet als slaven/2derangs burgers worden gezien. Dit idee zou veel mensen levens reden of erg verbeteren. Denk aan al die kindsoldaat,uitgestorven kinderen dat moeten we niet willen. Ook financieel gezien zou Afrika er mee opschieten.

Wat vinden jullie van dit idee?
  donderdag 31 december 2009 @ 11:47:28 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76257363
Toen wij onze koloniën in Afrika en ook elders achterlieten waren het prachtige, functionerende landen met een prima infrastructuur, een betrouwbaar bestuur en een veel betere levensstandaard dan nu het geval is.

Toch denk ik dat we eerst moeten zorgen dat de toestand in onze eigen landen weer op orde is voordat we ons met Afrika gaan bemoeien. Onze eigen binnensteden dreigen af te glijden naar Afrikaanse toestanden.
The End Times are wild
pi_76257398
Afrika is nooit gedekoloniseerd, het kolonialisme is vervangen door het neokolonialisme, zodat de VS zijn aandeel kreeg als dank voor het winnen van WOII, en nu profiteert China daar ook van. Onderwerping met economische macht ipv openlijk militaire macht, dat is het verschil.

Als Afrika zich zou verenigen en in alle onafhankelijkheid zou besluiten dat er niks meer in of uit Afrika gaat dan zijn wij ineens veel armer en zij ineens veel rijker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:50:12 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76257480
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Afrika is nooit gedekoloniseerd, het kolonialisme is vervangen door het neokolonialisme, zodat de VS zijn aandeel kreeg als dank voor het winnen van WOII, en nu profiteert China daar ook van. Onderwerping met economische macht ipv openlijk militaire macht, dat is het verschil.

Als Afrika zich zou verenigen en in alle onafhankelijkheid zou besluiten dat er niks meer in of uit Afrika gaat dan zijn wij ineens veel armer en zij ineens veel rijker.
Als er niks meer in Afrika gaat dan valt het technologische niveau binnen 10 jaar terug naar het stenen tijdperk. Ze kunnen helemaal niks zelf produceren, laat staan een onderwijssysteem opzetten. Of verwacht je dat ze zelf dan hun chips-fabrieken opzetten en een GPS-systeem zullen lanceren?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')