abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76227830
Nu Had ik mij toch een idee,

Amerika,Canada & Europa zouden weer kansarme landen moeten gaan koloniseren. Het is naar 200 jaar wel duidelijk dat vooral Afrika niet kan omgaan met te veel verantwoordelijkheden en vrijheden. Oorlogen zijn niet te tellen (Congolese Burgeroorlog, Rwanda,Somalische Burgeroorlog) etc. We proberen ze al decennia te helpen met geld,voedsel,water etc maar het schiet niet op. Oorlog,Armoede,Aids etc blijven voortgaan.

Nu zouden Afrikanen niet weer als slaven moeten worden behandeld, dat is niet meer van deze tijd. Hoe het toen ging was vaak verderfelijk. Mijn idee is om "Blanken" er weer de baas te maken en het qua politiek,veiligheid en juridisch te regelen. Ook worden regels van de EU/VN er ingesteld. Wel moet er voor opgepast worden de Afrikanen niet als slaven/2derangs burgers worden gezien. Dit idee zou veel mensen levens reden of erg verbeteren. Denk aan al die kindsoldaat,uitgestorven kinderen dat moeten we niet willen. Ook financieel gezien zou Afrika er mee opschieten.

Wat vinden jullie van dit idee?
  woensdag 30 december 2009 @ 17:22:17 #2
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_76227956
Zinloos. Alle bodemschatten zijn toch al weggejat.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_76227957
Lijkt me niet verstandig.

Eerlijke marktwerking eerst maar eens proberen, zodat de landen de kans krijgen een economie op te bouwen. Maar dat betekent dat de rest van de wereld iets zal moeten inleveren. Dus de kans dat er opnieuw kolonisatie komt is in dat opzicht groter.
pi_76228356
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:22 schreef Frank-NL het volgende:
Lijkt me niet verstandig.

Eerlijke marktwerking eerst maar eens proberen, zodat de landen de kans krijgen een economie op te bouwen. Maar dat betekent dat de rest van de wereld iets zal moeten inleveren. Dus de kans dat er opnieuw kolonisatie komt is in dat opzicht groter.
Dat is geen eerlijk kans geven dat is Afrika voortrekken. Het zijn geen kinderen ze moeten het gewoon zelfstandig kunne of wij doen het. Ze kun met al het geld van collectes niet eens fatsoenlijk eten en drinken krijgen, als je daar niet toe in staat bent dan moet je misschien maar niet een land willen regeren.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:38:03 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76228545
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:18 schreef webhostvraag het volgende:
Nu Had ik mij toch een idee,

Amerika,Canada & Europa zouden weer kansarme landen moeten gaan koloniseren.
Weer? Toe, vertel me eens van het grote Canadese en Amerikaanse koloniale rijk. En ook hoe Amerika, vanwege zijn eigen koloniale verleden, zo’n hartstochtelijk tegenstander van de onafhankelijkheid van Indonesië was bijvoorbeeld.

Het lijkt me dat je een heel interessante kijk hebt op de geschiedenis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76228876
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Weer? Toe, vertel me eens van het grote Canadese en Amerikaanse koloniale rijk. En ook hoe Amerika, vanwege zijn eigen koloniale verleden, zo’n hartstochtelijk tegenstander van de onafhankelijkheid van Indonesië was bijvoorbeeld.

Het lijkt me dat je een heel interessante kijk hebt op de geschiedenis.
Ik weet dat wij Europeanen Amerika en Canada hebben gekoloniseerd. Maar de mensen die daar die daar nu wonen komen uit Europa (door de kolonisatie) en Afrika (de ex-slaven) de Indiaantjes spelen gene rol van betekenis. En wat Amerika van Indonesië vond lijkt me weinig relevant in dit topic.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:48:56 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76228937

Bron: Wikimedia Commons. Maker: Pete Souza, The Obama-Biden Transition Project. Licentie: CC-BY.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:46 schreef webhostvraag het volgende:
Afrika (de ex-slaven) de Indiaantjes spelen gene rol van betekenis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76228951
En dat wil je militair gaan aanpakken enzo?
  woensdag 30 december 2009 @ 17:50:13 #9
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76228982
Noem je 50 cent per persoon per jaar 'hulp' ?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76229020
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Dat is geen eerlijk kans geven dat is Afrika voortrekken. Het zijn geen kinderen ze moeten het gewoon zelfstandig kunne of wij doen het. Ze kun met al het geld van collectes niet eens fatsoenlijk eten en drinken krijgen, als je daar niet toe in staat bent dan moet je misschien maar niet een land willen regeren.
Wij beschermen nu onze boeren door er geld in te pompen terwijl een Afrikaan het veel goedkoper voor ons kan produceren.
Dat is niet eerlijk.
Subsidieloos concurreren is eerlijk.

Zie de Qkoorts nu. Nederland is een vol land, en toch hebben we hier zoveel geiten. Terwijl het helemaal niet nodig is voor onze eigen voedselvoorziening.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76229034
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:50 schreef Bowlingbal het volgende:
Nederland is het enige land dat ontwikkelingsgeld geeft?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76229047
quote:

Weet je wel hoeveel hamburgers ze daar kunnen kopen met 50 cent ?
  woensdag 30 december 2009 @ 17:53:27 #13
248844 Bowlingbal
pi_76229106
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nederland is het enige land dat ontwikkelingsgeld geeft?
Nee? Totaal, van alle gevende landen dus, gaat er per jaar iets van 600 miljoen naar Afrika, dacht ik.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76229170
Even terzijde of dit idee wel of niet moreel verwerpelijk is:

Hoe wil je dat aanpakken van buitenaf? Afrika met militaire middelen binnenvallen en er een Europese heerschappij neerzetten?

Wat je wel kan doen, is daar te gaan wonen. En dan via de verkiezingen president worden. En dan de boel op orde stellen. Als je een goed beleid hebt + betrouwbaar bent, zullen heel wat Afrikanen wel op je willen stemmen.
Natuurlijk kunnen ook de daar reeds wonende afstammelingen van de Europeanen zich verkiesbaar stellen en zo via de democratie de macht grijpen. Mits je een goed beleid hebt natuurlijk, anders stemt niemand op je.
pi_76229238
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Iblis het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Pete Souza, The Obama-Biden Transition Project. Licentie: CC-BY.
[..]

Je quote me fout als je de hele zin quote hebben indianen geen rol.
pi_76229282
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:53 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee? Totaal, van alle gevende landen dus, gaat er per jaar iets van 600 miljoen naar Afrika, dacht ik.
6 miljard in 8 jaar dacht ik, plus nog geld dat indirect naar Afrika gaat via allerlei international hulporganisaties. Maargoed, dat is inderdaad niet veel per Afrikaan met een miljard afrikanen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76229294
quote:

[..]

Ehm, waar heb ik het over eerlijke besteding van ontwikkelingsgelden? Ik heb het over eerlijke marktwerking.

Europa subsidieert de landbouw en dumpt de overschotten vervolgens in Afrika, Afrikaanse ondernemingen mogen niet opereren op diverse Europese markten etc. En dan begin jij over voortrekken.

Als je als land geen economie kan opbouwen blijft het sowieso kansloos.
pi_76229307
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Zienswijze het volgende:
Even terzijde of dit idee wel of niet moreel verwerpelijk is:

Hoe wil je dat aanpakken van buitenaf? Afrika met militaire middelen binnenvallen en er een Europese heerschappij neerzetten?

Wat je wel kan doen, is daar te gaan wonen. En dan via de verkiezingen president worden. En dan de boel op orde stellen. Als je een goed beleid hebt + betrouwbaar bent, zullen heel wat Afrikanen wel op je willen stemmen.
Natuurlijk kunnen ook de daar reeds wonende afstammelingen van de Europeanen zich verkiesbaar stellen en zo via de democratie de macht grijpen. Mits je een goed beleid hebt natuurlijk, anders stemt niemand op je.
Eerst rustig praten, en landen die niet mee werken hun wapens afpakken, en dan militaire daar heen verhuizen om het te controleren. Ook beschaafde mensen aan te moedig om daar te wonen zo integreren de Afrikanen beter in de westerse cultuur.
pi_76229328
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:58 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ehm, waar heb ik het over eerlijke besteding van ontwikkelingsgelden? Ik heb het over eerlijke marktwerking.

Europa subsidieert de landbouw en dumpt de overschotten vervolgens in Afrika, Afrikaanse ondernemingen mogen niet opereren op diverse Europese markten etc. En dan begin jij over voortrekken.

Als je als land geen economie kan opbouwen blijft het sowieso kansloos.
Dan moeten ze voor zichzelf opkomen.... Als je dat niet doet blijft het een puinhoop.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:59:46 #20
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76229333
quote:

[..]

Hoezo voortrekken? Het zijn juist de Europese en Noord-Amerikaanse boeren die voorgetrokken worden door miljardensubsidies van ons belastinggeld. Zo krijgen die Afrikaanse boeren geen enkele kans...
batman!
  woensdag 30 december 2009 @ 18:00:05 #21
248844 Bowlingbal
pi_76229342
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:58 schreef Cerbie het volgende:

[..]

6 miljard in 8 jaar dacht ik, plus nog geld dat indirect naar Afrika gaat via allerlei international hulporganisaties. Maargoed, dat is inderdaad niet veel per Afrikaan met een miljard afrikanen.
Volgens mij zijn een hoop daarvan leningen.

En daarnaast, waarom zou een dictator als een Mugabe zijn volk verzorgen? Die krijgt genoeg geld via de verkoop van grondstoffen. Dan houdt ie een mooi bedrag over om een leger te kunnen betalen zodat het volk zijn bek houdt. En een kogel geeft niets om huidskleur. Met het geld wat overblijft kan Mugabe paleizen bouwen en zeggen dat cholera een hoax is.
- Donald Love
pi_76229360
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Dan moeten ze voor zichzelf opkomen.... Als je dat niet doet blijft het een puinhoop.
Okee als je zo bezig blijft, waaruit blijkt dat ze dat niet doen dan? Ik wil graag weten hoe je aan die informatie komt.
pi_76229369
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:58 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Genoeg om eindelijke eens een fatsoenlijke watervoorziening te regelen.
pi_76229385
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:58 schreef webhostvraag het volgende:

..en landen die niet mee werken hun wapens afpakken
Onmogelijk.

Trouwens, werkelijke macht is economisch. En China is ons al voor: http://www.google.nl/search?q=china+buying+africa
pi_76229409
quote:
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

Als je zo weinig geld hebt moet je misschien ook niet tien kinderen per gezin nemen het is maar een idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')