Ik denk dat ik ook het recht heb om te weten als iemand met mij wil spreken, dus iets van mij wil, dus vind ik ook dat een arts dat mag verwachten. Als ze vinden dat ze het recht hebben om bedekt rond te lopen, hoef ik ook niet te reageren, dus ook niet in een functie.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:12 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zal niet reageren als er een pratende tent op mij afkomt
Dan is er wel meer kleding geen kleding.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:13 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb namelijk die troep nog nooit in een kledingzaak gezien
Het kunnen overleggen van een ID bewijst niet dat jij degene bent die daarop staat als degene aan wie het getoond wordt jouw gelaat niet kan zien.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:14 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat een stompzinnige vraag n.a.v. een post waarin ik de verschillende geacepteerde manieren van "identificatie" door Nederlandse instellingen uitleg.
Ik zou jou wel eens willen horen als je kind niet geholpen wordt omdat de dokter zegt "Je hebt het recht om dit en dat te doen, dus ik hoef je niet te helpen"quote:Op woensdag 30 december 2009 16:15 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook het recht heb om te weten als iemand met mij wil spreken, dus iets van mij wil, dus vind ik ook dat een arts dat mag verwachten. Als ze vinden dat ze het recht hebben om bedekt rond te lopen, hoef ik ook niet te reageren, dus ook niet in een functie.
quote:Bijzonder in dit kader is ook voor moslim artsen een eed geldt die de arts zelfs toestaat om niet moslims te doden. Dus met die rechtsgelijkheid nemen moslims het niet zo nauw. Geenstijl noemde al een paar opvallende feiten: geen handje schudden, niet opstaan voor de rechter –
De patiënt werd niet geweigerd.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik zou jou wel eens willen horen als je kind niet geholpen wordt omdat de dokter zegt "Je hebt het recht om dit en dat te doen, dus ik hoef je niet te helpen"
Goh.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kunnen overleggen van een ID bewijst niet dat jij degene bent die daarop staat als degene aan wie het getoond wordt jouw gelaat niet kan zien.
Dan doe ik die zooi van mijn gezicht, want mijn kind is belangrijker dan de wil van een man.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik zou jou wel eens willen horen als je kind niet geholpen wordt omdat de dokter zegt "Je hebt het recht om dit en dat te doen, dus ik hoef je niet te helpen"
Dus de dokter heeft je volledig in jouw macht?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan doe ik die zooi van mijn gezicht, want mijn kind is belangrijker dan de wil van een man.
Wat bedoel je met volledig? Hypnose?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus de dokter heeft je volledig in jouw macht?
Overigens is dat kind later gewoon geholpen door een arts hoor. Door een arts die wat beter hoofd- van bijzaken kan scheiden.
Het gaat om het principe, mijn gezicht is geen zevende wereldwonder, dus als hij vraagt of ik dat afdoe, omdat hij mijn gezicht wil kunnen zien omdat hij wil weten met wie hij van doen heeft, dan doe ik dat. Mijn geslachtsdelen zitten niet in mijn gezicht en zelfs dat zal soms door de arts geinspecteerd moeten worden.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus de dokter heeft je volledig in jouw macht?
Overigens is dat kind later gewoon geholpen door een arts hoor. Door een arts die wat beter hoofd- van bijzaken kan scheiden.
Pardon? Dat beweer je anders wel:quote:
quote:Op woensdag 30 december 2009 16:02 schreef Sjaakz het volgende:
Bij heel veel andere instanties is het je simpelweg legitimeren (het tonen van een identiteitsbewijs) voldoende. Het feit dat je over de ID beschikt van de persoon die je zegt te zijn, is voldoende bewijs.
Zoals ik al zei: Als het puur voor identificatie gaat dan moet even het gezicht gecheckt worden inderdaad, dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, mijn gezicht is geen zevende wereldwonder, dus als hij vraagt of ik dat afdoe, omdat hij mijn gezicht wil kunnen zien omdat hij wil weten met wie hij van doen heeft, dan doe ik dat.
Dat ding moet er in ieder geval af, maar dat wordt geweigerd, zelfs voor 1 seconde.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Als het puur voor identificatie gaat dan moet even het gezicht gecheckt worden inderdaad, dat lijkt me duidelijk.
Het ging me er meer om dat de dokter je niet hoeft te helpen als de dokter je "raar" vindt.
Of dat voor identificatie is of dat de arts gewoon een hekel heeft aan islamitische kleding, is niet duidelijk in dit geval.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:30 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat ding moet er in ieder geval af, maar dat wordt geweigerd, zelfs voor 1 seconde.
Niqaab:quote:Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef ThunderBitch het volgende:
Persoonlijk vind ik een burka erger, want dan zit er ook nog een gaas voor de ogen.
Yep, maar je hebt ook burka's met die netjes voor de ogen, tenminste als ze zo heten.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Niqaab:
http://www.islamitischekleding.nl/isk/index.php?page=shop.browse&category_id=64&option=com_virtuemart&Itemid=1
Khimar????:
http://www.islamitischekleding.nl/isk/index.php?page=shop.browse&category_id=21&option=com_virtuemart&Itemid=1
Ik heb geen idee hoe het precies zit, ik baseer mijn reactie om de algemene gedragscode van de moslim met speciale kleedij.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Of dat voor identificatie is of dat de arts gewoon een hekel heeft aan islamitische kleding, is niet duidelijk in dit geval.
De vrouw zelf heeft het er over dat de man het weigert vanuit "zijn religieuze overtuiging". Niet dat dat waar hoeft te zijn overigens.
Als het gewoon kleding is al een broek, trui, jas of overhemd dan kwam ik het vast wel in een winkel tegen. Dat kom ik nooit dus is het materiaal waarmee extremisten hun identiteit willens en wetens bedekkenquote:Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan is er wel meer kleding geen kleding.
Precies. Een arts is ook maar een mens die ook rechten heeftquote:Op woensdag 30 december 2009 16:15 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook het recht heb om te weten als iemand met mij wil spreken, dus iets van mij wil, dus vind ik ook dat een arts dat mag verwachten. Als ze vinden dat ze het recht hebben om bedekt rond te lopen, hoef ik ook niet te reageren, dus ook niet in een functie.
Als het niet in jouw kledingzaak te koop is, dan is het extremistisch?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Als het gewoon kleding is al een broek, trui, jas of overhemd dan kwam ik het vast wel in een winkel tegen. Dat kom ik nooit dus is het materiaal waarmee extremisten hun identiteit willens en wetens bedekken
Juist. En in dit geval vond deze vrouw haar kleding belangrijker dan haar zieke kind.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan doe ik die zooi van mijn gezicht, want mijn kind is belangrijker dan de wil van een man.
Dat kun je nu wel zo makkelijk roepen, maar noem dan eens namen van winkels waar dit gewoon te koop is? En dan vraag ik niet om websites maar gewoon om namen van winkelketensquote:Op woensdag 30 december 2009 16:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als het niet in jouw kledingzaak te koop is, dan is het extremistisch?
En dan ook nog zo onfatsoenlijk zijn om moord en brand te schreeuwen ookquote:Op woensdag 30 december 2009 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. En in dit geval vond deze vrouw haar kleding belangrijker dan haar zieke kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |