abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 13:27:35 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76218332
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?

Linkjes:
http://www.desteni.co.za/
http://desteni.net/ (incluis NL forum)
maar vooral bekend van filmpjes:

Wat zegt het ons, wat kunnen we er mee, zijn we er mee geholpen zijn wat vragen die mij bezighouden.
Voel je vrij om te discusseren over de inhoud, en niet de schil. Dus de smaak en recept van de soep kan wel, dat je het niet lust is niet boeiend.

Geflame, geklier, ende gezuig zal worden genote.. game on.
The truth was in here.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:29:08 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_76218402
lees de OP nog eens

[ Bericht 47% gewijzigd door Bastard op 30-12-2009 13:30:37 ]
zzz
pi_76219066
Opniew dan maar: is het waar of worden we belazerd? -Led_ heeft verschillende argumenten aangevoerd waarom het niet waar zou zijn, ook nog iemand argumenten waarom het wél waar zou zijn?
Mu!
  woensdag 30 december 2009 @ 13:46:43 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_76219101
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?
Vage beweging van mensen die in de war zijn !
quote:
Wat zegt het ons
Weinig !
quote:
wat kunnen we er mee
Niks !
quote:
zijn we er mee geholpen
Ikke niet in ieder geval !
zzz
pi_76219117
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef SingleCoil het volgende:
Opniew dan maar: is het waar of worden we belazerd? -Led_ heeft verschillende argumenten aangevoerd waarom het niet waar zou zijn, ook nog iemand argumenten waarom het wél waar zou zijn?
jep.. omdat ik het zo ervaar..
Veel plezier met verder komen..
  woensdag 30 december 2009 @ 13:47:57 #6
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76219152
quote:
Geflame, geklier, ende gezuig zal worden genote.. game on.
Ah, vandaar dat Summers hier nog niet gepost heeft .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76219307
quote:
Wat zegt het ons?
Het zegt mij dat mensen bijzonder in de war kunnen zijn. Als je het over de boodschap hebt, het zegt mij eigenlijk niks(te vaag)
quote:
wat kunnen we er mee?
Vrijwel niets
quote:
zijn we er mee geholpen
Tot dusver totaal niet.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:36:15 #8
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76221169
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:53 schreef Bastard het volgende:
Nogmaals.. we hebben het nu over hoe het werkt.. we weten allemaal dat we daar niet uit gaan komen. Best een zinloos gesprek zo denk ik, daarom stel ik voor meer over de inhoud te spreken.
Zelf niet enorm bekend met Desteni, maar op de een of andere manier spreekt ze mij wel aan. Ze doet vlgs niet aan voorspellingen (toch?), over wanneer de aliens komen maar zij laat meer de mensen zelf nadenken over hun acties.. wat mij betreft een goed punt, eens?
Ik vind dat geen goed punt, want dat is nou precies hoe sekte-achtige clubs te werk gaan.

Helaas heeft een boeman mijn topic over hersenspoelingen verplaatst .
pi_76222936
Waarom moet hij/zij steeds zo gek ademen aan het begin?
[14.gif]
pi_76223195
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef Chen het volgende:
Waarom moet hij/zij steeds zo gek ademen aan het begin?
Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.
pi_76223426
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.
[14.gif]
  woensdag 30 december 2009 @ 17:01:01 #12
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76227239
quote:
Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde beweging

enne ... de boodschapper deed er toch niet toe Dat stel je nu namelijk wel
Terecht, overigens. Ann1986 maakt in haar verhaaltje, wat verder redelijk klopte, 1 kapitale fout. De veronderstelling dat de boodschap juist is. (DAN doet de boodschapper er inderdaad niet MEER toe )

In dit geval (zoals vrij normaal is) moeten we EERST zien vast te stellen OF die boodschap waar/juist is.
DUS gaan we o.a. kijken naar de 'bron' & de boodschapper. Hoe betrouwbaar etc.etc. is/zijn die ?
Hoe komt men aan die info ? Is het falsifieerbaar ? is het controleerbaar ? ... en ga zo maar door.

& dat telt voor de boodschap als GEHEEL !

In dit geval is er sprake van een boodschap die slechts DEELS hout snijdt en deels ...
quote:
Wat zegt het ons, wat kunnen we er mee, zijn we er mee geholpen zijn wat vragen die mij bezighouden.

Als geheel zegt het me niets. (Anders dan dat er nog een hoop 'zoekende' zijn )
Ik kan er dus ook niets mee & 'geholpen' ben ik er dus ook niet mee. (Buiten de 'entertainment waarde' )
quote:
Voel je vrij om te discusseren over de inhoud, en niet de schil. Dus de smaak en recept van de soep kan wel, dat je het niet lust is niet boeiend.
Chinese tomaten soep met bullshit is een 'apart' recept, met een 'vreemde' smaak ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_76227444
Ik heb zo wat op die sites en youtubes rondgeklikt. Het is compleet onzinnig flauwekul, mist iedere structuur, is volledg onduidelijk, slaat nergens op , tang en varken, kut en slagroomtaart, inhoudsloos gewauwel en zweefteverige onzinpraatjes, kortom: "vuilnisman, mag deze zak ook nog mee?"

Oh, ja: wie er iets anders van vindt, denk dat er wél iets in zit, meent hier genuanceerd naar te moeten kijken, het door de juiste bril te moeten zien,in de juiste context te plaatsen, met een correcte achtergrond te moeten bekijken of er voor open moet staan, of wie meent dat het een kwestie van smaak is: die heeft het dus mis.

[ Bericht 1% gewijzigd door SingleCoil op 30-12-2009 17:18:32 (toevoeging over "smaak") ]
Mu!
  woensdag 30 december 2009 @ 17:13:19 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76227651
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef SingleCoil het volgende:
<ik lust het niet>
Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaak
pi_76227843
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaak
Jij hebt het dus mis
Mu!
  woensdag 30 december 2009 @ 17:42:19 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76228701
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde beweging

enne ... de boodschapper deed er toch niet toe Dat stel je nu namelijk wel
Terecht, overigens. Ann1986 maakt in haar verhaaltje, wat verder redelijk klopte, 1 kapitale fout. De veronderstelling dat de boodschap juist is. (DAN doet de boodschapper er inderdaad niet MEER toe )
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelf
afwegen of daar waarheid in zit , je komt juist op het gebied van volgen en geloof als je
niet openlaat dat de waarheid overal kan zijn en dat niemand daar patent op hebt .
Je kan geen groepen geloven op status maar je moet ook geen groepen uitsluiten op status
dan mis je beide keren een stuk waarheid die overal is .
quote:
In dit geval (zoals vrij normaal is) moeten we EERST zien vast te stellen OF die boodschap waar/juist is.
DUS gaan we o.a. kijken naar de 'bron' & de boodschapper. Hoe betrouwbaar etc.etc. is/zijn die ?
Hoe komt men aan die info ? Is het falsifieerbaar ? is het controleerbaar ? ... en ga zo maar door.
Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .
quote:
& dat telt voor de boodschap als GEHEEL !
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 30 december 2009 @ 18:23:13 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_76230119
en mensen zijn ook heel erg goed om voor zichzelf te bepalen of er waarheid in zit (objectief gezien). En zelfs al doen ze dat? Wat dan nog? Ze hebben voor zichzelf bepaald dat er waarheid in zit. Is dit dan nu ook zo??
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:39:34 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76230650
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Michielos het volgende:
en mensen zijn ook heel erg goed om voor zichzelf te bepalen of er waarheid in zit (objectief gezien). En zelfs al doen ze dat? Wat dan nog? Ze hebben voor zichzelf bepaald dat er waarheid in zit. Is dit dan nu ook zo??
net zo echt waar voor hun als voor jou als jij ergens waarheid in ziet .
aangezien niemand " de waarheid " weet en ik aanneem dat niemand een
ander zijn waarheid zou willen leven , gaat het er toch om wat je zelf de waarheid vind .
  woensdag 30 december 2009 @ 18:41:21 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76230707
Ow please mensen, laat toch eens zien dat we meer kunnen dan in rondjes achter elkaar rennen met die zelfde opmerkingen! Constructief zijn!
The truth was in here.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:50:36 #20
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76231008
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Summers het volgende:
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelf
afwegen of daar waarheid in zit , je komt juist op het gebied van volgen en geloof als je
niet openlaat dat de waarheid overal kan zijn en dat niemand daar patent op hebt .
Je kan geen groepen geloven op status maar je moet ook geen groepen uitsluiten op status
dan mis je beide keren een stuk waarheid die overal is .
[..]

Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .
[..]

Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)

Overigens is 'weten dat iets juist is' iets HEEEEEEL anders dan je 'gut feeling', het 'klinkt' aannemelijk, het sluit aan bij wat ik al dacht etc.etc.etc.

En wie heeft het over groepen uitsluiten op status, sjeezzzzz.

Als moeder Theresa zegt 'ik kom vrede brengen', neem ik aan dat ze de waarheid spreekt, en dan probeer ik dat ook nog te controleren & in de gaten te houden.

Als G.W. Bush zegt 'ik kom in vrede', neem ik aan dat 'ie liegt, en dan probeer ik dat ook te controleren & dubbel in de gaten te houden.

Maak je dat soort onderscheid niet, en onderzoek je niet dan ben je voer, een prooi, voor oplichters, leugenaars en kwakzalvers en overige charlatans !!!
  woensdag 30 december 2009 @ 18:54:58 #21
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_76231162
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:18 schreef SingleCoil het volgende:
Jij hebt het dus mis

aah, je hebt geen smaak ? Ok. duidelijk
  donderdag 31 december 2009 @ 01:10:50 #22
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76249369
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:39 schreef Summers het volgende:
gaat het er toch om wat je zelf de waarheid vind .
Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizen . Antipsychotica...? Ook niet meer nodig !

Summers heeft de oplossing gevonden voor alle wereldproblematiek !
  donderdag 31 december 2009 @ 12:39:24 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76259497
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)
sorry , je doet paniekerig over een regel die jij blijkbaar hebt , je moet ALTIJD iets overwegen of onderzoeken welk uitgangspunt je ook noemt .
quote:
Overigens is 'weten dat iets juist is' iets HEEEEEEL anders dan je 'gut feeling', het 'klinkt' aannemelijk, het sluit aan bij wat ik al dacht etc.etc.etc.

Als moeder Theresa zegt 'ik kom vrede brengen', neem ik aan dat ze de waarheid spreekt, en dan probeer ik dat ook nog te controleren & in de gaten te houden.

Als G.W. Bush zegt 'ik kom in vrede', neem ik aan dat 'ie liegt, en dan probeer ik dat ook te controleren & dubbel in de gaten te houden.
als ze dat zeggen hoef ik niks van ze aan te nemen maar kijk ik wat vrede voor mij inhoud ,
ik hoef en kan ze niet eens controleren of in de gaten houden of aan te nemen wat ze zeggen .
quote:
Maak je dat soort onderscheid niet, en onderzoek je niet dan ben je voer, een prooi, voor oplichters, leugenaars en kwakzalvers en overige charlatans !!!
daar is nog een mooi stukje over op de site :
quote:
Je kunt Alleen Jezelf misleiden. Misleiding van een ander is niet mogelijk. Er is toestemming nodig van die ander, maar in dat moment van participatie, in dat moment van toestemmen. worden zij niet langer bedrogen door een ander, maar bedriegen zij zichzelf.
Dus bestaat alleen Zelf Bedrog - er bestaat geen ander bedrog.
je kan alleen maar slachtoffer worden als je je afhankelijk opstelt en een ander jou laat definieren .
  donderdag 31 december 2009 @ 12:45:54 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76259805
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:10 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizen . Antipsychotica...? Ook niet meer nodig !
quote:
Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn. Je levenservaringen uit het verleden worden louter projecties uit het verleden naar de toekomst waar je voortdurend precies dezelfde ervaringen beleeft en telkens dezelfde weg afloopt die naar dezelfde bestemming leidt. Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen om aan te tonen dat wij als menselijk ras eigenlijk nooit zijn geëvolueerd. We pakken steeds oude zaken uit het verleden op en vervormen dat een beetje om het er anders te laten uitzien, maar het blijven in essentie dezelfde manifestaties die aan het verleden zijn verbonden.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:50:40 #25
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76260065
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:45 schreef Summers het volgende:
Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn.
En waarom spelen ze dan Hitlertje en John Lennontje enzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')