Vage beweging van mensen die in de war zijn !quote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?
Weinig !quote:Wat zegt het ons
Niks !quote:wat kunnen we er mee
Ikke niet in ieder geval !quote:zijn we er mee geholpen
jep.. omdat ik het zo ervaar..quote:Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef SingleCoil het volgende:
Opniew dan maar: is het waar of worden we belazerd? -Led_ heeft verschillende argumenten aangevoerd waarom het niet waar zou zijn, ook nog iemand argumenten waarom het wél waar zou zijn?
Ah, vandaar dat Summers hier nog niet gepost heeftquote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Geflame, geklier, ende gezuig zal worden genote.. game on.
Het zegt mij dat mensen bijzonder in de war kunnen zijn. Als je het over de boodschap hebt, het zegt mij eigenlijk niks(te vaag)quote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Wat zegt het ons?
Vrijwel nietsquote:wat kunnen we er mee?
Tot dusver totaal niet.quote:zijn we er mee geholpen
Ik vind dat geen goed punt, want dat is nou precies hoe sekte-achtige clubs te werk gaan.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:53 schreef Bastard het volgende:
Nogmaals.. we hebben het nu over hoe het werkt.. we weten allemaal dat we daar niet uit gaan komen. Best een zinloos gesprek zo denk ik, daarom stel ik voor meer over de inhoud te spreken.
Zelf niet enorm bekend met Desteni, maar op de een of andere manier spreekt ze mij wel aan. Ze doet vlgs niet aan voorspellingen (toch?), over wanneer de aliens komen maar zij laat meer de mensen zelf nadenken over hun acties.. wat mij betreft een goed punt, eens?
Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef Chen het volgende:
Waarom moet hij/zij steeds zo gek ademen aan het begin?
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.
Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde bewegingquote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?
quote:Wat zegt het ons, wat kunnen we er mee, zijn we er mee geholpen zijn wat vragen die mij bezighouden.
Chinese tomaten soep met bullshit is een 'apart' recept, met een 'vreemde' smaak ...quote:Voel je vrij om te discusseren over de inhoud, en niet de schil. Dus de smaak en recept van de soep kan wel, dat je het niet lust is niet boeiend.
Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaakquote:Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef SingleCoil het volgende:
<ik lust het niet>
Jij hebt het dus misquote:Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaak
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelfquote:Op woensdag 30 december 2009 17:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde beweging![]()
enne ... de boodschapper deed er toch niet toeDat stel je nu namelijk wel
![]()
Terecht, overigens. Ann1986 maakt in haar verhaaltje, wat verder redelijk klopte, 1 kapitale fout. De veronderstelling dat de boodschap juist is. (DAN doet de boodschapper er inderdaad niet MEER toe)
Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .quote:In dit geval (zoals vrij normaal is) moeten we EERST zien vast te stellen OF die boodschap waar/juist is.
DUS gaan we o.a. kijken naar de 'bron' & de boodschapper. Hoe betrouwbaar etc.etc. is/zijn die ?
Hoe komt men aan die info ? Is het falsifieerbaar ? is het controleerbaar ? ... en ga zo maar door.
quote:& dat telt voor de boodschap als GEHEEL !
net zo echt waar voor hun als voor jou als jij ergens waarheid in ziet .quote:Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Michielos het volgende:
en mensen zijn ook heel erg goed om voor zichzelf te bepalen of er waarheid in zit (objectief gezien). En zelfs al doen ze dat? Wat dan nog? Ze hebben voor zichzelf bepaald dat er waarheid in zit. Is dit dan nu ook zo??
Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)quote:Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Summers het volgende:
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelf
afwegen of daar waarheid in zit , je komt juist op het gebied van volgen en geloof als je
niet openlaat dat de waarheid overal kan zijn en dat niemand daar patent op hebt .
Je kan geen groepen geloven op status maar je moet ook geen groepen uitsluiten op status
dan mis je beide keren een stuk waarheid die overal is .
[..]
Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .
[..]
quote:
Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizenquote:Op woensdag 30 december 2009 18:39 schreef Summers het volgende:
gaat het er toch om wat je zelf de waarheid vind .
sorry , je doet paniekerig over een regel die jij blijkbaar hebt , je moet ALTIJD iets overwegen of onderzoeken welk uitgangspunt je ook noemt .quote:Op woensdag 30 december 2009 18:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)
als ze dat zeggen hoef ik niks van ze aan te nemen maar kijk ik wat vrede voor mij inhoud ,quote:Overigens is 'weten dat iets juist is' iets HEEEEEEL anders dan je 'gut feeling', het 'klinkt' aannemelijk, het sluit aan bij wat ik al dacht etc.etc.etc.
Als moeder Theresa zegt 'ik kom vrede brengen', neem ik aan dat ze de waarheid spreekt, en dan probeer ik dat ook nog te controleren & in de gaten te houden.
Als G.W. Bush zegt 'ik kom in vrede', neem ik aan dat 'ie liegt, en dan probeer ik dat ook te controleren & dubbel in de gaten te houden.
daar is nog een mooi stukje over op de site :quote:Maak je dat soort onderscheid niet, en onderzoek je niet dan ben je voer, een prooi, voor oplichters, leugenaars en kwakzalvers en overige charlatans !!!
je kan alleen maar slachtoffer worden als je je afhankelijk opstelt en een ander jou laat definieren .quote:Je kunt Alleen Jezelf misleiden. Misleiding van een ander is niet mogelijk. Er is toestemming nodig van die ander, maar in dat moment van participatie, in dat moment van toestemmen. worden zij niet langer bedrogen door een ander, maar bedriegen zij zichzelf.
Dus bestaat alleen Zelf Bedrog - er bestaat geen ander bedrog.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizen. Antipsychotica...? Ook niet meer nodig
!
quote:Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn. Je levenservaringen uit het verleden worden louter projecties uit het verleden naar de toekomst waar je voortdurend precies dezelfde ervaringen beleeft en telkens dezelfde weg afloopt die naar dezelfde bestemming leidt. Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen om aan te tonen dat wij als menselijk ras eigenlijk nooit zijn geëvolueerd. We pakken steeds oude zaken uit het verleden op en vervormen dat een beetje om het er anders te laten uitzien, maar het blijven in essentie dezelfde manifestaties die aan het verleden zijn verbonden.
quote:Op donderdag 31 december 2009 12:45 schreef Summers het volgende:
Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |