Kan weleens te laat zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:20 schreef SnakeEater het volgende:
Het is zonde om je zorgen te maken over de dood terwijl je nog maar 22 jaartjes oud bent, ik ga ervan uit dat je nergens in gelooft? Want je zegt dat je zal verdwijnen als je doodgaat, naar mijn mening is dit niet helemaal waar want ik geloof uiteindelijk wel in het hiernamaals, daarom zit ik niet echt in over de dood. Er is zeker wel wat na de dood maar daar kom ik over 60 jaar wel achter.
Geniet van je leven en denk hier niet over na, dat doe je wel als je 85 bent.
Dat is ook weer een ander uiterste. Gewoon reeel blijven en down to earth.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:35 schreef SnakeEater het volgende:
Tja als je zo gaat denken kom je je kamer niet meer uit, afleiding zoeken werkt echt het beste tegen dit soort gedachtes.
Waar baseer je dat nu weer op?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:49 schreef SnakeEater het volgende:
Er werd al eerder in dit topic geschreven dat je na je dood in een hele andere dimensie komt, ga er maar van uit dat deze dimensie anders zal zijn dan het aardse leven, je zult niks missen.
Wat een aannames.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:18 schreef SnakeEater het volgende:
Vergelijk deze situatie alsof je verhuist naar een andere stad, op een gegeven moment ben je je oude woning helemaal vergeten en voel je je fijn in je nieuwe woning.
Zo moet je de dood ook zien, het enige verschil is dan dat je nooit het vieze gevoel gaat krijgen dat je je leven op aarde zal gaan missen, dat gevoel zal in 1 keer weggespoeld worden.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zeggen dat het een soort hersenspinsel is door tekort aan zuurstof in de hersenen o.i.d. Ik geloof dat ook wel. De hersenen/geest speelt de mens in het gewone leven ook behoorlijk parten, zoals we allemaal weten. Waarom zou het bij het doodgaan anders zijn?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:47 schreef SnakeEater het volgende:
Ik probeer enkel de topicstarter gerust te stellen, hij is pas 22 jaar, dit zou niet zijn leven moeten beheersen.
Lees het boek van Pim van Lommel maar eens, misschien biedt dat je wel wat rust, het is toch geweldig dat ons bewustzijn eindeloos is? Het enige nare wordt dan het moment van doodgaan zelf, je zult sowieso pijn lijden maar daarna wordt alles mooi. Na regen kom zonneschijn zeg ik altijd.
Heel veel mensen die een BDE gehad hebben verklaren dit ook, de dood is niet het einde maar slechts een vervolg, ons ziel is onsterfelijk.
Hoe zie je je leven na je dood?quote:Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef Stekke87 het volgende:
Heb toen ik 8 jaar was ook al eens dicht bij de dood gestaan enzo, heb hersentumor gehad op deze jonge leeftijd, en ik besef ook wel langs ene kant dat ik nog blij mag zijn om hier rond te lopen, maar toch, als je daaraan terug denkt, besef je dat het elk moment kan gedaan zijn, morgen of binnen 60 jaar, en het zet je echt aan het denken over "de dood", en het accepteren, dat kan ik niet, ik hoop dat ik dit ooit wel kan, als ik kinderen en kleinkinderen heb, als ik pijn heb of moegestreden ben in dit leven, daar hoop ik echt op... Ik hoop zelfs soms dat ik later dement word, dat ik niet meer besef dat er een dood is... Achja...
Het kan ook veel eerder afgelopen zijn. Sla de krant er eens op na.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:45 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
:p gemiddelde levensverwachting is iets van 78 voor een man. Inderdaad ben je dan te laat:P
Ben je er klaar voor?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:54 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het kan ook veel eerder afgelopen zijn. Sla de krant er eens op na.
Laat ik het zo zeggen dat je dood gaat is eigenlijk de enige echte zekerheid in het leven. Niets om je druk om te maken. Ik had vrij recent zo dood kunnen zijn. Ik heb er geen nacht minder om geslapen. De dood is vaak heel dicht bij. Als een engel die op je schouder mee kijkt als het ware.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:12 schreef Stekke87 het volgende:
Momenteel tel ik mijn jaren af, tot de dood er komt, ook al ben ik nog maar 22, en heb ik wrs nog een heel leven voor mij... Toch komt er ooit die dag, dat moment, dat ik niet meer hierben, en dan ben ik voor eeuwig en altijd weg...
Nee. Heb nog teveel te doen.quote:
Hoe kan je genieten als je weet dat het daarna allemaal over is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:24 schreef anne32 het volgende:
Als de tijd gekomen is dat je dood ben dan besef je dat toch niet meer. Je kan beter van elke dag genieten en lol hebben dan dat je elke dag maar zit te piekeren wat er allemaal kan gebeuren. Het kan altijd gebeuren, met iedereen, maar je kan beter hebben dan je 40 wordt maar een fanastisch leven heb gehad en allemaal leuke dingen heb gedaan. dan dat je 100 wordt maar elke dag in angst heb geleeft wat er kan gebeuren als je op straat loopt en dat een vliegtuig kan neer storten en precies op je hoofd land ofzo.
Mijn advies : geniet van elke dag!
omdat je weet dat daarna alles over isquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:57 schreef mariox het volgende:
[..]
Hoe kan je genieten als je weet dat het daarna allemaal over is?
Juist dat is het punt. Als je weet dat jer er straks niet meer bent, moet je je continu bezig houden met bezigheidstheraptie om niet aan dat eind te denken. Dat zal zich allemaal vertalen in allerlei geestesziektes.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:58 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
omdat je weet dat daarna alles over is![]()
Jij geniet nooit van een vakantie omdat het niet voor altijd is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:57 schreef mariox het volgende:
[..]
Hoe kan je genieten als je weet dat het daarna allemaal over is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |