abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76219221
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:46 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Volgens mij komt er inflatie op genot. Eerlijk, ik vind de dood een mooi gegeven. Het enigste dat zeker is in je leven.
Als we nou in een onveranderlijk omgeving leefden oke, maar de samenleving en mogelijkheden - en dus ook genot, recreatie en fun - gaan steeds verder vooruit.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:52:25 #27
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76219369
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we nou in een onveranderlijk omgeving leefden oke, maar de samenleving en mogelijkheden - en dus ook genot, recreatie en fun - gaan steeds verder vooruit.
Meer is op als je uitgereproduceerd bent en je tijd om oma en opa te spelen om zo je kinderen te helpen hun kroost groot te brengen (ervaring en hulp).
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  woensdag 30 december 2009 @ 13:53:29 #28
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76219421
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Ook nog! Alleen maar voordelen.
Het is eigenlijk heel simpel , vooral omdat we geen keus hebben. Wel mooi geregeld eigenlijk.
pi_76219509
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:52 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Meer is op als je uitgereproduceerd bent en je tijd om oma en opa te spelen om zo je kinderen te helpen hun kroost groot te brengen (ervaring en hulp).
Onsterfelijkheid sluit dat nou niet echt uit.
pi_76219520
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eeuwig genieten?
quote:
God leeft in mijn hoofd. Zijn velden zijn er onmetelijk, zijn tuinen staan er vol schoone bloemen, die niet sterven, en statige vrouwen wandelen er naakt, vele duizenden. En de zon gaat er op en onder en schijnt laag en hoog en weer laag en 't eindeloze gebied is eindeloos 't zelfde en geen oogenblik gelijk. En breede rivieren stroomen er door met vele bochten en de zon schijnt er in en ze voeren 't licht naar de zee.
En aan de rivieren mijner gedachten zit ik stilletjes en genoeglijk en rook een steenen pijpje en voel de zon op mijn lijf schijnen en zie 't water stroomen, voortdurend stroomen naar 't onbekende.
En 't onbekende deert mij niet. En ik knik maar eens tegen de schoone vrouwen, die de bloemen plukken in mijn tuinen en hoor den wind ruischen door de hooge dennen, door de wouden der zekerheid, dat dit alles bestaat, omdat ik 't zoo verkies te denken. En ik ben dankbaar dat mij dit gegeven is. En in ootmoed pijp ik nog eens aan en voel mij God, de oneindigheid zelf.
Doelloos zit ik, Gods doel is de doelloosheid.

Maar voor geen mensch is het weggelegd dit bij voortduring te beseffen.
Uit Nescio, Titaantjes.

Waarom zou het onbekende ons al te veel moeten deren? De dood is ons niet bekend en daarom zijn we er bang voor. Er is zoveel om bang voor te zijn: dat we ons werk verliezen, dat we onze geliefde zullen verliezen, dat we niet tegemoet zullen kunnen komen aan de verwachtingen van onszelf en anderen, etc. Maar dat zijn allemaal zaken die in de toekomst liggen. Veel beter is het te kijken naar wat vandaag en nu goed kan gaan dan wat er in de toekomst mis zou kunnen lopen.
pi_76219525
Heb toen ik 8 jaar was ook al eens dicht bij de dood gestaan enzo, heb hersentumor gehad op deze jonge leeftijd, en ik besef ook wel langs ene kant dat ik nog blij mag zijn om hier rond te lopen, maar toch, als je daaraan terug denkt, besef je dat het elk moment kan gedaan zijn, morgen of binnen 60 jaar, en het zet je echt aan het denken over "de dood", en het accepteren, dat kan ik niet, ik hoop dat ik dit ooit wel kan, als ik kinderen en kleinkinderen heb, als ik pijn heb of moegestreden ben in dit leven, daar hoop ik echt op... Ik hoop zelfs soms dat ik later dement word, dat ik niet meer besef dat er een dood is... Achja...
pi_76219557
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij is er op den duur geen zak meer aan als je je nooit ergens zorgen over hoeft te maken. Spanning bestaat niet meer dan. Volgens mij voel je je het meest levend als je de dood in de ogen kijkt of gekeken hebt.
Om dezelfde reden vind ik het concept van [de Hemel] een stuk meer a-romantisch als het idee dat je ooit weer oplost van de tijd en je zoals alles dat bestaat onderhevig bent aan vergankelijkheid. Ik vind het mooi dat ik onderdeel ben van een cyclus.
HÆLP.
pi_76219901
Trouwens. Zonder de dood zouden we volgens mij alle emoties die we met negativiteit associëren teniet doen: angst, woede, verdriet enzovoorts. Omdat ze volgens mij allemaal voortkomen uit het idee van verlies van ofwel een naaste of het eigen leven, emoties die nodig zijn om te overleven.
Dit zijn ook juist de emoties die ik een stuk leerzamer vind dan blijheid en geluk. In de zin dat je jezelf en anderen erdoor leert kennen, emoties die je scherp houden en dwingen je standpunten of acties bij te stellen.
HÆLP.
pi_76220011
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef Stekke87 het volgende:
Heb toen ik 8 jaar was ook al eens dicht bij de dood gestaan enzo, heb hersentumor gehad op deze jonge leeftijd, en ik besef ook wel langs ene kant dat ik nog blij mag zijn om hier rond te lopen, maar toch, als je daaraan terug denkt, besef je dat het elk moment kan gedaan zijn, morgen of binnen 60 jaar, en het zet je echt aan het denken over "de dood", en het accepteren, dat kan ik niet, ik hoop dat ik dit ooit wel kan, als ik kinderen en kleinkinderen heb, als ik pijn heb of moegestreden ben in dit leven, daar hoop ik echt op... Ik hoop zelfs soms dat ik later dement word, dat ik niet meer besef dat er een dood is... Achja...
Waarom kan het elk moment met je gedaan zijn? Door de medische wetenschap ben je genezen van de tumor in je hoofd. Door diezelfde wetenschap worden we gemiddeld ouder dan ooit tevoren in de geschiedenis van het mensdom. Hoe groot is de kans dat je sterft aan een verkeersongeluk, een brand in je huis, een plotselinge hartaanval? De beste manier om je angsten te overwinnen is door ze kritisch te bekijken. Hoe terecht is de angst die je hebt nou werkelijk?
  woensdag 30 december 2009 @ 14:12:49 #35
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_76220137
Vroeger was ik er bang voor. Tegenwoordig niet meer zo. Er zijn nog genoeg dingen die ik wil doen, maar ik heb ook al genoeg gedaan. Ik weet niet meer wie het zei, maar ik herinner me deze quote: "Als ik er ben, dan is de dood er niet. En als de dood er is, dan ben ik er niet.".
  woensdag 30 december 2009 @ 14:24:10 #36
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76220601
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onsterfelijkheid sluit dat nou niet echt uit.
Wat voor nut heb je dan nog? Nul!
pi_76220660
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:43 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik snap het. Het leven is je dierbaar geworden en dat wil je niet kwijt (misschien).
Wat mij ook wel geholpen heeft is praten over wat ik wil, mocht ik doodgaan. Op een of andere manier hielp dat wel om het sowieso niet meer zo macaber te vinden. Ik vond (eigenlijk nog wel een beetje) het feit dat je onder de grond ligt weg te rotten, een vreselijk idee, zelfs als ik weet dat ik er niets van merk.
Bij begrafenissen vind ik dat ook het moeilijkste moment, het moment dat je wegloopt en de ander daar in de koude grond achterlaat. Ook het moment dat de kist zakt is al een soort definitief afscheid.
Ik vind het ook verschrikkelijk voor mijn geliefden, omdat ik weet hoe rot zij zich dan zullen voelen.
Ik ben er ook nog niet uit of ik begraven wil worden of gecremeerd. Voor mezelf zou ik gecremeerd willen worden, maar voor de nabestaanden begraven (kunnen ze nog ergens heen, mochten ze daar behoefte aan hebben). Als iemand gecremeerd is, en bv uitgestrooid dan lijkt het helemaal alsof iemand niet bestaan heeft.
Mij maakt het niet zoveel uit wat er na mijn dood met me gebeurt.. als mn nabestaanden er maar een goede afsluiting mee hebben zeg maar.

Maargoed, ben ook als de dood dat ik op een dag mijn vriend dood vind
Mijn nicht heeft, toen ze 25 was, haar vriend beneden dood op de bank aangetroffen: hartaanval, 25 jaar, zomaar. Dat lijkt me echt de hel op aarde...
Ja doei.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:26:03 #38
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76220684
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef Stekke87 het volgende:
Dat hoop ik nou net helemaal niet, als ik dement word, wil ik niet meer leven. Dan hoop ik eruit te stappen voordat ik mezelf voor schut zet, en daarmee mijn familie en omgeving.
pi_76220701
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:24 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Wat voor nut heb je dan nog? Nul!
Ik denk dat ik meer nut kan halen uit je als je onsterfelijk bent.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:27:21 #40
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76220743
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mij maakt het niet zoveel uit wat er na mijn dood met me gebeurt.. als mn nabestaanden er maar een goede afsluiting mee hebben zeg maar.

Maargoed, ben ook als de dood dat ik op een dag mijn vriend dood vind
Mijn nicht heeft, toen ze 25 was, haar vriend beneden dood op de bank aangetroffen: hartaanval, 25 jaar, zomaar. Dat lijkt me echt de hel op aarde...
OMG, dat is inderdaad heftig. Ja, dat kan natuurlijk, is ook best angstig als je eraan denkt.
Ik moet er al niet aan denken dat ik een broer of zus zou verliezen..
  woensdag 30 december 2009 @ 14:28:48 #41
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76220818
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor nut? Als je jezelf gereproduceerd hebt, heb je je steentje bijgedragen en dan is het gedaan.
De natuur is zeer efficient, als de boel niet steeds vernieuwd wordt, staan we stil.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:30:07 #42
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76220879
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:07 schreef ehqo. het volgende:
Trouwens. Zonder de dood zouden we volgens mij alle emoties die we met negativiteit associëren teniet doen: angst, woede, verdriet enzovoorts. Omdat ze volgens mij allemaal voortkomen uit het idee van verlies van ofwel een naaste of het eigen leven, emoties die nodig zijn om te overleven.
Dit zijn ook juist de emoties die ik een stuk leerzamer vind dan blijheid en geluk. In de zin dat je jezelf en anderen erdoor leert kennen, emoties die je scherp houden en dwingen je standpunten of acties bij te stellen.
Inderdaad. De lessen die je leert hebben te maken met lijfsbehoud.
pi_76220918
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Wat voor nut? Als je jezelf gereproduceerd hebt, heb je je steentje bijgedragen en dan is het gedaan.
De natuur is zeer efficient, als de boel niet steeds vernieuwd wordt, staan we stil.
Jij als individu, met je zijn, kennis en standpunten, jouw persoon niet enkel integraal zien in een natuurlijk proces van voortplanten.
pi_76221140
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:27 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

OMG, dat is inderdaad heftig. Ja, dat kan natuurlijk, is ook best angstig als je eraan denkt.
Ik moet er al niet aan denken dat ik een broer of zus zou verliezen..
ik vond een dode goudvis al erg. Ze heetten wel 'Bijna' en 'Dood', omdat ze toen ik ze van mijn zus kreeg de hele tijd naar de oppervlakte neigden... ze hebben het anderhalf jaar volgehouden maar goed.

Het stomme is dat ik wel genoeg, wel plan, we gaan op wereldreis, we gaan trouwen, we doen alles. We rijden motor! Da's het stomme maargoed... tijdens een vakantierit over een bergpas met een ravijn naast me denk ik ook de hele tijd 'het moet nu NIET fout gaan..' !
Ja doei.
pi_76221230
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij als individu, met je zijn, kennis en standpunten, jouw persoon niet enkel integraal zien in een natuurlijk proces van voortplanten.
Volgens mij ontbreekt bij onsterfelijkheid de noodzaak om je nog verder te vormen als mens. Zie mijn voorgaande post.
HÆLP.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:42:00 #46
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76221427
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja maar waarom? Wat wil je ermee, welk doel dient het. Zelfs de zon zal ooit uitgaan als een kaarsje.
Alles is aan verval onderhevig. Zelfs kernafval zal ooit niet meer radioactief zijn.
Natuurlijk zou je je leven dan anders zien en anders indelen, maar voor wie, voor wat, de wereld is er niet mee gebaat. Het zou juist puur voor jezelf zijn.
Ik moet er overigens niet aan denken om naar al die verjaardagen te moeten gaan. Al die organisatorische en logistieke problemen. In China mogen ze al maar 1 kind hebben, hoe zie je dat voor je? De wereld is nu al klein aan het worden, en dan vallen ze soms al bij bosjes neer.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:45:51 #47
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76221579
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vond een dode goudvis al erg. Ze heetten wel 'Bijna' en 'Dood', omdat ze toen ik ze van mijn zus kreeg de hele tijd naar de oppervlakte neigden... ze hebben het anderhalf jaar volgehouden maar goed.

Het stomme is dat ik wel genoeg, wel plan, we gaan op wereldreis, we gaan trouwen, we doen alles. We rijden motor! Da's het stomme maargoed... tijdens een vakantierit over een bergpas met een ravijn naast me denk ik ook de hele tijd 'het moet nu NIET fout gaan..' !
Motorrijden is voor mij echt een no-no, dat vind ik dus echt vragen om problemen. Ben persoonlijk erg bang voor verkeersongevallen.
Het enige wat je kunt doen is praten met je naasten over dat moment, want als je alles goed doorgesproken en geregeld hebt, lijkt het ook een beetje zo van...... laat nu maar komen, ik ben voorbereid.
Het onverwachte is ook een kwestie van je zaken nog niet op orde te hebben.
Ook denk ik dat het uitmaakt of je sterft van ouderdom of dat je uit het leven gerukt wordt.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:47:26 #48
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76221652
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

pi_76221767
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ja maar waarom? Wat wil je ermee, welk doel dient het. Zelfs de zon zal ooit uitgaan als een kaarsje.
Alles is aan verval onderhevig. Zelfs kernafval zal ooit niet meer radioactief zijn.
Natuurlijk zou je je leven dan anders zien en anders indelen, maar voor wie, voor wat, de wereld is er niet mee gebaat. Het zou juist puur voor jezelf zijn.
Ik moet er overigens niet aan denken om naar al die verjaardagen te moeten gaan. Al die organisatorische en logistieke problemen. In China mogen ze al maar 1 kind hebben, hoe zie je dat voor je? De wereld is nu al klein aan het worden, en dan vallen ze soms al bij bosjes neer.
Je leeft toch niet helemaal voor jezelf? Als je ziet hoe waardevol je interactie met andere mensen kan zijn zie je ook hoeveel waardevoller het leven is dan slechts een zaak van voortplanting.
pi_76221830
Als je dood gaat dan ben je niets meer. alleen darkness
maar sommige geloven dat je dat ergens anders heen gaat naar een paradijs ofzo

ik weet niet precies maar als het eerste waar is dan lijkt mij het neit zo gek dat je bang bent om dood te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')