abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76216798
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Artsen zitten ook de hele dag te f5-en op telegraaf.nl om te weten of er niet een kind verdwenen is.
[..]

Ben jij nou zo dom dat je het voorbeeld niet kan begrijpen, of hang je gewoon de trol uit?
sinds wanneer ben je een trol als je wat verder nadenkt dan je eigen neus lang is? goeie genade zeg. geneuzel over bomgordels onder burka's gedraai over ontvoerde kinderen die dan bij de huisarts plastische chirurgie krijgen. echt... dat mensen dat serieus denken doet me al verbazen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76216802
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ze had ook haar burka thuis kunnen laten dan was ze tenminste efficiënt geholpen, wederom het is gewoon de boel frustreren.
Ja, inderdaad, we kunnen allemaal precies doen wat dokters zeggen, al heeft het geen medische noodzaak.

Lijkt me een goed plan.
pi_76216823
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Moest ik wel doen bij de huisartsenpost/nightcare.
Bij binnenkomst paspoort en zorgpasje al bij de hand hebben. Ook voor mijn zoontje.
Bij een ziekenhuisopname moet je legitimeren met ID en zorgpas.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76216858
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar waar gaat dit over?

Neuscorrecties, plastische chirurgen en weggelopen kinderen?
tsja. dat zijn nu eenmaal de argumenten die gebruikt worden.
pi_76216876
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:46 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, we kunnen allemaal precies doen wat dokters zeggen, al heeft het geen medische noodzaak.

Lijkt me een goed plan.
Je kan ook lekker thuis blijven en op internet zoeken wat je mankeert
I'll sing you a lullaby.
pi_76216890
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:40 schreef simmu het volgende:

tsja. als je het zo brengt. in beginsel weigerde hij haar toegang om zijn religieuze redenen. niet de hare. nu gaat het om een burka, what's next? meneer, u bent duidelijk niet van causasische afkomst, dus ik mag u niet behandelen om religieze redenen? en dan vinden we dat allemaal heel normaal?
Ook voor jou: ik ben begonnen met de stelling dat het lijkt dat de arts fout heeft gehandeld (ik ken de feiten niet, vandaar het voorbehoud). Maar daar voeg ik aan toe dat ik van mening ben dat gezichtsbedekking het probleem in dezen is, niet de onbeholpen reactie daarop van de arts.

Deze vrouw dient dus ernstig in de spiegel te kijken.
quote:
en nu gaat het om een burka en worden er allerlei redenen tevoorschijn getoverd en besproken om maar goed te praten dat je hier in nederland blijkbaar toch een tweederangsburger bent als je een burka draagt, en dat het ok is om burkadragende mensen allerlei dingen te ontzeggen.
Als je goed leest zie je dat ik gezichtsbedekking noem. Niet een specifieke gezichtsbedekking. Al is het maar omdat ik de burka niet bij de Islam vind horen en in die zin het ook helemaal los wil trekken van religie... daar gaat het nl. niet om. Ik heb zelfs een groot probleem met de negatieve benadering van de Islam.

Het gaat er gewoon om dat we in de maatschappij ons zo moeten gedragen dat sociale contacten fatsoenlijk kunnen verlopen. Nou mag je best een eigenheid hebben van mij, al loop je met je broek op je heupen omdat je zo'n lelijke Bjorn Borg onderbroek wil tonen, of steek je 2 kilo metaal door je hele lichaam... dat zal me jeuken. Doet het sociale contact ook niet altijd goed, maar we waren een vrij land en ik hou er niet van om dat nog verder te beperken.

Maar gezicht tonen is normaal. In een wachtkamer ga je niet met een bivakmuts op zitten. En bij de arts zet je dat ding ook gewoon netjes af. En hetzelfde geldt voor een Burka. Gewoon je gezicht tonen, zodat de ander weet wie hij voor zich heeft. Dat is immers relevant. Zeker bij een arts.

Want deze vrouw roept in de pers "voor de behandeling is het belangrijk dat zijn moeder erbij is". Prima, maar dan ook laten zien dat je zijn moeder bent. Want dat dat belangrijk is, volgt daar rechtstreeks uit!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76216997
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:46 schreef simmu het volgende:

sinds wanneer ben je een trol als je wat verder nadenkt dan je eigen neus lang is? goeie genade zeg. geneuzel over bomgordels onder burka's gedraai over ontvoerde kinderen die dan bij de huisarts plastische chirurgie krijgen. echt... dat mensen dat serieus denken doet me al verbazen.
Waarom denk jij dat het WETTELIJK VERPLICHT is dat ziekenhuizen legitimatie vragen?

Ik moet mijzelf geregeld legitimeren. Vandaag nog, bij het ophalen van een pakje. Van de week, toen ik was gelaserd. Ook deze week, omdat ik betaalde met een creditcard. De laatste keer in het ziekenhuis: legitimatie.

Waarom doen we nu ineens alsof dat bijzonder is. Alsof er geen enkele goede reden voor is?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:52:39 #158
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76217013
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Moest ik wel doen bij de huisartsenpost/nightcare.
Bij binnenkomst paspoort en zorgpasje al bij de hand hebben. Ook voor mijn zoontje.
Dat kan best. Er zijn zoveel plaatsen waar gevraagd wordt naar een paspoort o.i.d. Dat betekent natuurlijk niet dat je verplicht bent deze te tonen, of dat deze gebruikt wordt om je identiteit te controleren. Zie je het al voor je dat je met je kind bij de nightcare binnen komt rennen en ze daar ijskoud zeggen: Sorry mevrouw, maar gaat u eerst maar even uw paspoort halen...
pi_76217084
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:52 schreef Sjaakz het volgende:

Zie je het al voor je dat je met je kind bij de nightcare binnen komt rennen en ze daar ijskoud zeggen: Sorry mevrouw, maar gaat u eerst maar even uw paspoort halen...
Als dat redelijkerwijs gevraagd kan worden: ja.

Weet je wat: geef even je naam en verzekeringsnummer, zorg ik ervoor dat jij binnen een maand begrijpt waarom dat zo is.
  woensdag 30 december 2009 @ 12:58:04 #160
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76217224
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als dat redelijkerwijs gevraagd kan worden: ja.

Weet je wat: geef even je naam en verzekeringsnummer, zorg ik ervoor dat jij binnen een maand begrijpt waarom dat zo is.
Je weet dus zelf eigenlijk ook wel dat je identiteit niet echt gecontroleerd wordt?
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 12:59:04 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76217247
quote:

[..]

Dat kan best. Er zijn zoveel plaatsen waar gevraagd wordt naar een paspoort o.i.d. Dat betekent natuurlijk niet dat je verplicht bent deze te tonen, of dat deze gebruikt wordt om je identiteit te controleren. Zie je het al voor je dat je met je kind bij de nightcare binnen komt rennen en ze daar ijskoud zeggen: Sorry mevrouw, maar gaat u eerst maar even uw paspoort halen...
mevrouw gaat u ondertussen even uw paspoort halen dan gaan wij aan de slag met de baby

mevrouw bel ff iemand op onze kosten die evt ook op onze kosten wat komt brengen

mevrouw trek 10 seconden dat ding van uw hoofd zodat ik kan zien met wie ik te mak n heb

dat hele ´met die shit mot ik nix te maken hebben´ is natuurlijk een debiele reactie en dat excuus is ongetwijfeld niet heel erg gemeend geweest maar onherkenbare mensen die medicijnen komen halen krijg ik de kriebels van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 13:02:03 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76217358
quote:

[..]

overigens komen we zo weer terug op een eerdere vraag

zijn die mensen verplicht jou binnen te laten als je weigert?
jij bent immers niet degene die hulp nodig heeft
  woensdag 30 december 2009 @ 13:05:11 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76217467
die hele identificatieplicht is een leuke discussie maar hier nog steeds irrelevant, ze is niet geweigerd omdat ze zich niet kon identificeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76217646
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:58 schreef Sjaakz het volgende:

Je weet dus zelf eigenlijk ook wel dat je identiteit niet echt gecontroleerd wordt?
Niet overal. Maar het zou wel moeten. Overigens heb ik nu meermaals gezegd dat mijn identiteit weldegelijk meermaals is gecontroleerd, alleen al deze week (!), dus waar jouw onzin vandaan komt is mij een raadsel.
pi_76217689
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:05 schreef Re het volgende:
die hele identificatieplicht is een leuke discussie maar hier nog steeds irrelevant, ze is niet geweigerd omdat ze zich niet kon identificeren
Dat weet ik niet. Heb jij een feitelijke weergave die ik kan controleren?
pi_76217721
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die heeft niemand, dan kunnen we net zo goed dit topic sluiten.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:12:59 #167
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76217742
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

overigens komen we zo weer terug op een eerdere vraag

zijn die mensen verplicht jou binnen te laten als je weigert?
jij bent immers niet degene die hulp nodig heeft
Geen idee. Voor een principiële uitspraak zou je het tot op het hoogste niveau uit moeten vechten. Ik denk trouwens dat er dan uit zou komen dat de moeder/voogd/begeleider gewoon toegang moet krijgen. Ik schat ook in dat dit in de overgrote meerderheid van de gevallen ook gewoon zal gebeuren. Of het standpunt van de begeleider nu terecht is of niet, begrijpelijk is of niet, onzin is of niet... het doet er voor de arts niet echt toe.

Hij heeft er niets mee te winnen haar de toegang te weigeren, anders dan het strikt naleven van regels die niets te maken hebben met zijn kerntaak, en loopt daarmee slechts het risico een patiënt niet de optimale zorg te kunnen bieden, waar hij op dat moment misschien wel dringend behoefte aan heeft. Hij zal dus doorgaans praktisch handelen.
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 13:13:25 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76217759
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:05 schreef Re het volgende:
ze is geweigerd omdat die arts een lompe boer is waarna die op het matje is geroepen, excuses aanbood en door mevrouw geweigerd werd terwijl in de tussentijd het zoontje met zijn spetterpoep zat te wachten op wie dan ook

slotje?

zo werkt het niet, ik heb zelf ook een mening, daar heb ik zo mijn redenen voor en dit topic gaat min of meer over het onderwerp dus kan dat hier gewoon besproken worden anders hebben we strax 40 topics over hetzelfde onderwerp ... de een vind het bedreigend de ander vind het racistisch, frutsel had er graag een katje zien rondlopen etc.
pi_76217792
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

Die heeft niemand, dan kunnen we net zo goed dit topic sluiten.
Nee hoor, we kunnen best vrijblijvend de discussie voeren of iemand wel of niet mag worden gevraagd om het gezicht te tonen. Vrij land.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:14:46 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76217814
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

ze is voorbij de balie gekomen de wachtruimte in dus feitelijk was de indentificatie geen issue...
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 13:16:28 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76217887
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Geen idee. Voor een principiële uitspraak zou je het tot op het hoogste niveau uit moeten vechten. Ik denk trouwens dat er dan uit zou komen dat de moeder/voogd/begeleider gewoon toegang moet krijgen. Ik schat ook in dat dit in de overgrote meerderheid van de gevallen ook gewoon zal gebeuren. Of het standpunt van de begeleider nu terecht is of niet, begrijpelijk is of niet, onzin is of niet... het doet er voor de arts niet echt toe.
maar er werd een begeleider toegang verschaft

dat die geen Nederlands zou spreken is niet de arts zijn probleem
nu ja misschien wel een probleem maar een probleem dat hij ook zelf zou moeten op kunnen lossen als moeders bv met geen stok wakker te krijgen was

quote:
Hij heeft er niets mee te winnen haar de toegang te weigeren, anders dan het strikt naleven van regels die niets te maken hebben met zijn kerntaak, en loopt daarmee slechts het risico een patiënt niet de optimale zorg te kunnen bieden, waar hij op dat moment misschien wel dringend behoefte aan heeft. Hij zal dus doorgaans praktisch handelen.
klopt
pi_76217888
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:12 schreef Sjaakz het volgende:

Geen idee. Voor een principiële uitspraak zou je het tot op het hoogste niveau uit moeten vechten. Ik denk trouwens dat er dan uit zou komen dat de moeder/voogd/begeleider gewoon toegang moet krijgen.
En dus: even checken of degene die toegang vraagt moeder/voogd/begeleider is.
quote:
In verreweg de meeste gevallen bij de huisarts is er nog genoeg tijd om even te legitimeren. Zelfs als je daar voor naar huis moet.

Zo niet dient behandeling uiteraard voorrang te krijgen.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:17:19 #173
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76217921
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet overal. Maar het zou wel moeten. Overigens heb ik nu meermaals gezegd dat mijn identiteit weldegelijk meermaals is gecontroleerd, alleen al deze week (!), dus waar jouw onzin vandaan komt is mij een raadsel.
Het gaat hier toch om een huisarts? Dat is niet helemaal hetzelfde als een ziekenhuis hè? Dat is als stellen dat je bij het instappen van de bus gefouilleerd mag worden en een lichaamsholtenonderzoek moet ondergaan, omdat dat op Schiphol ook kan gebeuren.
pi_76217933
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor, we kunnen best vrijblijvend de discussie voeren of iemand wel of niet mag worden gevraagd om het gezicht te tonen. Vrij land.
Dan zeg ik: waarschijnlijk waren buitenaardse wezens betrokken bij dit incident.

Laten we discussieren over ufo's.

We weten gewoon niet of de arts het op het niet kunnen identificeren gegooid heeft, dus heeft het weinig zin om er over te praten.

Het is gewoon niet relevant.
pi_76217955
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:14 schreef Re het volgende:

ze is voorbij de balie gekomen de wachtruimte in dus feitelijk was de indentificatie geen issue...
Dat weet je niet. Misschien dat deze arts het persoonlijk wil controleren. Net zo goed als dat ik persoonlijk paspoorten controleer van mijn cliënten en dat niet over laat aan de receptie. Ik ben nl. verantwoordelijk.
pi_76217970
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het WETTELIJK VERPLICHT is dat ziekenhuizen legitimatie vragen?

Ik moet mijzelf geregeld legitimeren. Vandaag nog, bij het ophalen van een pakje. Van de week, toen ik was gelaserd. Ook deze week, omdat ik betaalde met een creditcard. De laatste keer in het ziekenhuis: legitimatie.

Waarom doen we nu ineens alsof dat bijzonder is. Alsof er geen enkele goede reden voor is?
leuke argumenten, maar een huisarts is geen ziekenhuis. dan had die knakker om legitimatie moeten vragen (en geen eed moeten afleggen btw). jammer voor die huisarts, maar je mag gewoon niet patienten weigeren omdat hun kleding je niet aanstaat. al die argumenten (al dan niet onzin) die mensen hier nu aandragen zijn feitelijk allemaal irrelevant. die huisarts weigerde de vrouw op basis van zijn religieuze overtuigingen dat een burka niet hoort. en dat mag niet. punt uit. als je dat anders wil zal je ofwel de wet moeten veranderen, danwel moet je geen huisarts worden.
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 13:20:08 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76218036
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:18 schreef simmu het volgende:

[..]

leuke argumenten, maar een huisarts is geen ziekenhuis. dan had die knakker om legitimatie moeten vragen (en geen eed moeten afleggen btw). jammer voor die huisarts, maar je mag gewoon niet patienten weigeren omdat hun kleding je niet aanstaat. al die argumenten (al dan niet onzin) die mensen hier nu aandragen zijn feitelijk allemaal irrelevant. die huisarts weigerde de vrouw op basis van zijn religieuze overtuigingen dat een burka niet hoort. en dat mag niet. punt uit. als je dat anders wil zal je ofwel de wet moeten veranderen, danwel moet je geen huisarts worden.
hij weigert geen patienten!
pi_76218063
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:17 schreef Sjaakz het volgende:

Het gaat hier toch om een huisarts? Dat is niet helemaal hetzelfde als een ziekenhuis hè?
Ziekenhuis is het VERPLICHT. De reden is echter gelijkelijk aan de reden die een huisarts zou hebben om legitimatie te vragen.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:21:31 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76218080
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Misschien dat deze arts het persoonlijk wil controleren. Net zo goed als dat ik persoonlijk paspoorten controleer van mijn cliënten en dat niet over laat aan de receptie. Ik ben nl. verantwoordelijk.
dat weet ik wel ... het is de kerntaak van de doktersassistente (wat iets meer is als receptie), niet van de arts
pi_76218098
Nou, als indentificatie heeft plaats gevonden kan mevrouw de burka toch weer aan en in de wachtkamer gaan zitten? Dan is het toch goed?
  woensdag 30 december 2009 @ 13:21:57 #181
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76218099
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar er werd een begeleider toegang verschaft

dat die geen Nederlands zou spreken is niet de arts zijn probleem
nu ja misschien wel een probleem maar een probleem dat hij ook zelf zou moeten op kunnen lossen als moeders bv met geen stok wakker te krijgen was
nu vallen we weer terug op deze specifieke casus, ik probeerde een algemeen antwoord te geven. In dit geval ging het volgens mij niet om een weigering van mevrouw haar paspoort te tonen.
pi_76218116
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

Dan zeg ik: waarschijnlijk waren buitenaardse wezens betrokken bij dit incident.

Laten we discussieren over ufo's.
Dat mag. Geen probleem. Ik denk niet dat er velen zullen meedoen.
quote:
We weten gewoon niet of de arts het op het niet kunnen identificeren gegooid heeft, dus heeft het weinig zin om er over te praten.

Het is gewoon niet relevant.
We weten ook niet of de arts het op andere zaken heeft gegooid, dus kunnen we daar ook niet over praten volgens jouw norm. Hou jij je aan jouw norm, hou ik mij aan mijn norm. Ok?
pi_76218168
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij weigert geen patienten!
nou, hier in het topic wordt anders gesteld dat het kind uiteindelijk elders is behandeld. begrijp me goed; dat neem ik niet zomaar voor waar aan hoor. maar dit is de discussie, dus ik ga mee in wat hier gesteld wordt inclusief huisartsen die direct bij een eerste binnenkomst van een patient onmiddellijk een neuscorrectie zelf uitvoeren
  woensdag 30 december 2009 @ 13:24:49 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76218209
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef Mylene het volgende:
Nou, als indentificatie heeft plaats gevonden kan mevrouw de burka toch weer aan en in de wachtkamer gaan zitten? Dan is het toch goed?
dat zeker...vervolgens is ze geweigerd...
  woensdag 30 december 2009 @ 13:24:50 #185
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76218212
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:20 schreef DS4 het volgende:

De reden is echter gelijkelijk aan de reden die een huisarts zou hebben om legitimatie te vragen.
Ja, nou èn? We hebben het hier toch over de feitelijke situatie? Niet over wat in jouw ogen beter zou zijn.
pi_76218253
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:18 schreef simmu het volgende:

jammer voor die huisarts, maar je mag gewoon niet patienten weigeren omdat hun kleding je niet aanstaat.
Welke patiënt is geweigerd omdat zijn kleding de huisarts niet aan stond?
quote:
al die argumenten (al dan niet onzin) die mensen hier nu aandragen zijn feitelijk allemaal irrelevant. die huisarts weigerde de vrouw op basis van zijn religieuze overtuigingen dat een burka niet hoort.
Dat is het verhaal van die vrouw en ik heb grote twijfels bij die lezing. En verder bepaal ik zelf de insteek. Het is hier nieuws en ik geef daar commentaar op. Ik vind dat deze vrouw ten onrechte stennis maakt, want ze is zelf het probleem, de arts hooguit een gevolg. Ongeacht de vraag of de arts fout zat (wat op basis van de berichtgeving het geval is).
quote:
en dat mag niet. punt uit. als je dat anders wil zal je ofwel de wet moeten veranderen, danwel moet je geen huisarts worden.
Als huisarts mag ik vragen om legitimatie. Zonder meer. Tenzij dat onmiddellijk gevolgen heeft voor de gezondheid van de patiënt.
pi_76218302
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef Re het volgende:

het is de kerntaak van de doktersassistente (wat iets meer is als receptie), niet van de arts
Bij veel praktijken zal dat best zo zijn. Maar de arts is gerechtigd om het anders te doen indien hij dat nodig acht.
pi_76218325
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke patiënt is geweigerd omdat zijn kleding de huisarts niet aan stond?
[..]

Dat is het verhaal van die vrouw en ik heb grote twijfels bij die lezing. En verder bepaal ik zelf de insteek. Het is hier nieuws en ik geef daar commentaar op. Ik vind dat deze vrouw ten onrechte stennis maakt, want ze is zelf het probleem, de arts hooguit een gevolg. Ongeacht de vraag of de arts fout zat (wat op basis van de berichtgeving het geval is).
[..]

Als huisarts mag ik vragen om legitimatie. Zonder meer. Tenzij dat onmiddellijk gevolgen heeft voor de gezondheid van de patiënt.
tsja. jij mag vinden wat je wil, maar dat mag een ander ook. dat is nu juist het pijnpuntje hier.....
pi_76218373
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:24 schreef Sjaakz het volgende:

Ja, nou èn? We hebben het hier toch over de feitelijke situatie?
Welke feitelijke situatie? Want ik ken alleen een weergave van de moeder... En een weergave is niet per definitie een feit.
pi_76218432
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:23 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, hier in het topic wordt anders gesteld dat het kind uiteindelijk elders is behandeld. begrijp me goed; dat neem ik niet zomaar voor waar aan hoor. maar dit is de discussie, dus ik ga mee in wat hier gesteld wordt inclusief huisartsen die direct bij een eerste binnenkomst van een patient onmiddellijk een neuscorrectie zelf uitvoeren
  • mevrouw en meneer komen met ziek kind bij arts;
  • arts laat meneer en kind toe, maar weigert met vrouw te praten;
  • mevrouw gaat stennis schoppen;
  • arts biedt excuses aan;
  • mevrouw weigert excuses en weigert arts;
  • zoontje zit ondertussen te wachten op arts;
  • andere arts moet komen om zoontje, meneer én mevrouw te helpen.

Dat haal ik uit de berichten en het topic
    Dat het een stuk sneller zou zijn geweest voor zoontje als mevrouw niet zo moeilijk had gedaan en een andere arts had geeist.
  • Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_76218462
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef simmu het volgende:

tsja. jij mag vinden wat je wil, maar dat mag een ander ook. dat is nu juist het pijnpuntje hier.....
    Ik ben niet degene die hier vertelt waar men het wel en waar men het niet over mag hebben...
    pi_76218467
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke feitelijke situatie? Want ik ken alleen een weergave van de moeder... En een weergave is niet per definitie een feit.
    Dit dus.
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
      woensdag 30 december 2009 @ 13:31:35 #193
    274062 Sjaakz
    Teflonbuikspreekpop
    pi_76218499
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

De feitelijke situatie rondom de "identificatieplicht" van patiënten en begeleiders in huisartsenpraktijken. Die bestaat dus niet.
    pi_76218584
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat het een stuk sneller zou zijn geweest voor zoontje als mevrouw niet zo moeilijk had gedaan en een andere arts had geeist.
  • Yep, zo is het gegaan.
    Die vrouw stelt haar burka voor haar zieke zoontje.
    pi_76218645
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

• het was helemaal een stuk sneller geweest als de arts niet zo'n probleem had gemaakt van kleding wanneer het gaat om zieke baby's. of wanneer hij zich beter had geuit: dat het om de identificatie ging.
      woensdag 30 december 2009 @ 13:35:44 #196
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_76218650
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij veel praktijken zal dat best zo zijn. Maar de arts is gerechtigd om het anders te doen indien hij dat nodig acht.
    maar natuurlijk, maar heeft in deze situatie dus geen rol...
    pi_76218671
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Yep, zo is het gegaan.
    De arts stelt zijn denkbeelden over kleding boven zijn werk.
      woensdag 30 december 2009 @ 13:38:28 #198
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_76218750
    wedstrijdje pingpongen allemaal?
    pi_76218806
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Yep, zo is het gegaan.
    Daarom zeg ik dat ze uit de ouderlijke macht gezet moet worden, ze is gewoon een bar slechte moeder.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_76218808
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 13:38 schreef Re het volgende:
    wedstrijdje pingpongen allemaal?
    Alleen als je die niqaab afdoet
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo