quote:Op donderdag 31 december 2009 12:54 schreef Gierigesloeber het volgende:
100 punten Rave
BBE, heb eens een oefening mee mogen doen met DSIquote:Op donderdag 31 december 2009 12:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..], en jij nog bedankt he
En om de vaart er in te houden,
[ afbeelding ]
Van welk nederlands onderdeel is dit het embleem?![]()
DSI/UIM, ex-BBE dusquote:Op donderdag 31 december 2009 13:13 schreef Bob-B het volgende:
[..]
BBE, heb eens een oefening mee mogen doen met DSI
Als je zegt welke antenne reken ik hem goed, of voor welk systeem.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:57 schreef Catch_me het volgende:
Is dat toevallig niet zo' n paal/standaard van een veldantenne? Kan niet op de naam komen maar die moesten we een tijd geleden in elkaar zetten op de KMA
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh, neequote:Op donderdag 31 december 2009 20:06 schreef Catch_me het volgende:
Het is de GP80 die ism met de GM 950 werkt![]()
Als je bedoelt de AB3600A, nee dat is hem volgens mij nietquote:Op donderdag 31 december 2009 15:57 schreef Catch_me het volgende:
Is dat toevallig niet zo' n paal/standaard van een veldantenne? Kan niet op de naam komen maar die moesten we een tijd geleden in elkaar zetten op de KMA
quote:
Excuse moiquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Meteen ff de score dr bij doen hè
Stand [DEF] HQ #002
1 elilim
1 halvor
1 andyy
1 thesystem
1 ofc81
1 lightning_NL
1 Bob-b
+1 deathwings
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:16 schreef Rave_NL het volgende:
hehe, eindelijk mijn straatje
LCVP MARK 5, brits
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:49 schreef demspec het volgende:
Is dat niet gewoon de F35-a joint strike fighter?
ja die had zo'n mooie naam, barf ofzo, deed me aan kotsen denkenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:22 schreef demspec het volgende:
Je omschrijving klopt en de bonus heb je goed, Ik mis alleen nog de juiste naam van het voertuig.
Ik kan hem dus helaas nog niet goed rekenen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef Bob-B het volgende:
[..]
ja die had zo'n mooie naam, barf ofzo, deed me aan kotsen denken
quote:And I always liked the story where a British officer was looking for volunteers to jump out of an airplane behind enemy lines in Burma in WW2. He explained the mission to a Gurkha company and then asked for volunteers to raise there hands, only three Gurkhas raised there hands, he was suprised by this because he had heard about the Gurkhas bravery. He then had a word with the translator and realised that he had failed to mention that they would be wearing parachutes! when he informed the Gurkhas that they would be wearing parachutes they all put their hands up.
Die lui zijn gek, als ze dat mes trekken moet er bloed vloeien. Heb verhalen gehoord dat ze zo'n ghurka wel eens gevraagd hebben om hem te laten zien. Pax haalt mes eruit en voordat hij hem opbergt snijdt hij z'n handpalm open...wat een gekkenquote:
klopt, het lemmet moet bloed proeven voor hij weer in de schede mag worden gedaan...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Die lui zijn gek, als ze dat mes trekken moet er bloed vloeien. Heb verhalen gehoord dat ze zo'n ghurka wel eens gevraagd hebben om hem te laten zien. Pax haalt mes eruit en voordat hij hem opbergt snijdt hij z'n handpalm open...wat een gekken
Zo heb ik nog wel meer verhalen over die lui...
Speltip nr 47: Zet ze niet bij Pakistaanse VN troepen in een kamp.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
klopt, het lemmet moet bloed proeven voor hij weer in de schede mag worden gedaan...
omg.....ik wist het antwoord gewoonquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:20 schreef Andyy het volgende:
Tunguska?
ahhh ok.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:58 schreef TheSpaceman het volgende:
Andyy moet eigenlijk eerst nog ff bevestigen!
Maar als ik een gokje mag wagen op de nieuwe foto. Ik zou zelf zeggen dat het flares zijn...
Ik keur dit andwoord goedquote:Op zondag 3 januari 2010 13:08 schreef thesystem het volgende:
Ik zou eerder zeggen een draagbare wegwerp vlammenwerper.....hand thrower...T/M 34
Voor een flare gun is die gewoon te lang, en ik vind de 'kop' zo raar....
Confetti !?!quote:Op zondag 3 januari 2010 13:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ahhh ok.
Maar thesystem zit er idd heel dicht bij
Wat exact schiet het af?
De HAFLA welke fosfor afschiet. Lijkt idd op confetti hehequote:Op zondag 3 januari 2010 13:11 schreef TheSpaceman het volgende:
[..]
Confetti !?!![]()
Ik geef op, ik weet het niet...
de antenne geeft bijna zeker garantie voor vhf radio verkeerquote:Op zondag 3 januari 2010 13:25 schreef TheSpaceman het volgende:
Aan de tekst te lezen, lijkt het wel een hele robuuste mobiele telefoon met GPS plaatsbepaling.
Merk en type zou ik niet kunnen zeggen...
Het is geen plugr iigquote:Op zondag 3 januari 2010 13:30 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb hem nog nooit gezien, maar ziet eruit als een free-channel radio met GPS-positioneringsysteem, waar de GPS prominenter aanwezig is dan normale radio's.
Engels?
Edit: teveel functies op de schakelaar voor een FC
godver, ik ga me schamenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:56 schreef demspec het volgende:
Het antwoord waar ik naar op zoek was, was pzf3 IT (improved tandem, te zien aan de 3 delige staaf voorop) met DYNARANGE afvuurmechanisme. Hij die zich geroepen voelt mag een nieuwe plaatsen.
Close Quarter Battle Rifle, Mod van een M4 dus. Maar duh.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Andyy het volgende:
Ik zag dat die uitklapfinnen had en moest gelijk daaraan denken
Hoe heet dit wapen?(specifieke mod)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:19 schreef Vortix het volgende:
[..]
Close Quarter Battle Rifle, Mod van een M4 dus. Maar duh.
Als ik de afkorting uit mijn hoofd goed heb overigens.
Uiteraard maar we hebben hier een ander mechanisch vizierquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:03 schreef thesystem het volgende:
Naja, die beugel kan er wel gewoon op. Die is namelijk afneembaar
Ik reken hem goed.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Radarsysteem van de Patriot, geen idee hoe dat ding heet verder.
Correctquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:00 schreef thesystem het volgende:
Embrear Super Tucano?
Geeft niet....ik moet bekennen dat ik er ook even over heb zitten nadenkenquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:36 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe haal ik het in m'n hoofd dat dit de nieuwe FAL is?
R4?quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:36 schreef thesystem het volgende:
Het is ook geen RK 95 (wel een mooi wapen trouwens!)
Het is gebaseerd op een kopie van de AK
Het is geen "gemodificeerd wapen" maar een wapen wat in productie is en ingebruik is bij de landmacht van land X
Ja, duh!! hahaquote:
Schipquote:
Wat wel leuk is om te weten is dat er vroeger ook een vliegdekschip was met dezelfde naamquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Erasmo het volgende:
Ticondergoa-klasse en tevens de naamgever als ik het goed had
nou ik niet in ieder geval. Lijkt me ook logisch...anders had ik wel meer puntenquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Volgens mij zoeken jullie het WEL allemaal stiekum op
Laat ik nou toevallig met dezelfde klasse in een eskader gevaren hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
juistquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Roger that!quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Erasmo het volgende:
Ticondergoa-klasse en tevens de naamgever als ik het goed had
Dat komt al wat meer in de buurt. Ik wil wel de goede naam want het is een van de meest gebruiktequote:
Goedquote:
Stand [DEF] HQ #002quote:De Mark 48 (afgekort als Mk-48) is een zwaargewichtstorpedo, die zowel in de Amerikaanse, als in de Canadese, Australische en Nederlandse marine ingezet wordt. Hij kan alleen vanaf onderzeeboten afgeschoten worden.
De Mark 48 torpedo en de verbeterde ADCAP-variant (Advanced Capability, Engels: Gevorderd Vermogen) zijn ontworpen om snelle, diep-duikende nucleaire onderzeeboten en hoge-prestatie oppervlakteschepen te laten zinken.
De Mk-48 torpedo is ontworpen om afgevuurd te worden vanuit de torpedobuizen van een onderzeeboot. Alle onderzeeboten van de Amerikaanse marine, inclusief de Ohio-klasse, de Seawolf-klasse, de Los-Angeles-klasse en de Virginia-klasse beschikken over deze torpedo's.
De Mk-48 is in dienst sedert 1972, toen deze de Mk-37- en Mk-14-torpedo's verving. De Mk-48 ADCAP kwam in dienst in 1988 en werd goedbevonden voor volledige productie in 1989.
Mk-48- en Mk-48 ADCAP-torpedo's kunnen gestuurd worden vanuit een onderzeeboot door middel van draden, verbonden met de torpedo. Ze kunnen ook hun eigen actieve of passieve sensoren gebruiken om voorgeprogrammeerde doelwitten te zoeken en aan te vallen. De torpedo's zijn ontworpen om te ontploffen onder de kiel van een oppervlakteschip, zodat het casco van het schip gebroken wordt en de structurele integriteit vernietigd wordt. Beide torpedo's kunnen, als ze missen, nog een rondje maken en het opnieuw proberen.
wou ik zeggenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:27 schreef fathank het volgende:
Accuracy International AS50 als ik me niet vergis..?
Ziet eruit als iets wazigs uit een SF filmquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef ocf81 het volgende:
thnx
Wat is dit dan?
[ link | afbeelding ]
P90 van FN Herstal?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef ocf81 het volgende:
thnx
Wat is dit dan?
[ link | afbeelding ]
shit je bent me voorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Hmmmm het heeft trekjes van de F2000 van Herstal. Maar dan een andere versie?
Nee het is niet de F2000.quote:
Niet?...ik zou toch zweren...fuck it...ik ga het opzoeken dan maar geen punt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee het is niet de F2000.
Ik heb de F2000 gezien en achteraf was dat de verkeerde keuze.
Mijn keuze is dus de FAD Assault Rifle. Ik meen het eens op TV gezien te hebben afgelopen week hier in Brazilië. De Braziliaanse Mariniers zouden dit als serieuze optie zien.
lolquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:59 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Niet?...ik zou toch zweren...fuck it...ik ga het opzoeken dan maar geen punt.
Hehehe ik heb alvast een mooie opgezocht dan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:55 schreef ocf81 het volgende:
FAD was juist, ik had het net verwacht dat het zo snel zou gaan eigenlijk. petje af
Het is idd een licht vliegdekschipquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:21 schreef Erasmo het volgende:
Ah wat lief een babyvliegdekschip![]()
Wel een oudje zo te zien...
Dat is correct. Maar dit schip is nog steeds in actieve dienst. Oudje idd, maar het doet nog steeds dienst.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:35 schreef Erasmo het volgende:
Wat me ook opvalt is geen CIWS, behalve die 2 dubbelloops dingen achter de brug.(Oerlikons?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |