abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76195091
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #72

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. De IUI van 23 december is helaas ook mislukt. nu komen er nog 3 IUI's waarbij toch gestimuleerd wordt met Gonal-F. Dinsdag 12 januari is de eerste follikel-echo van de volgende poging.

prinseszondererwt

In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Bikinistringding
Sinds oktober 2008 stille wens voor een 2e kindje, vanaf januari serieuze plannen. Start 1e ICSI november 2009. Punctie voorlopig gepland op 30 nov, testen rond 14 dec.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 13-01-2010 10:08:13 ]
pi_76195118
En de titel veranderen in nr. 73?

Dank je Lois.

[ Bericht 33% gewijzigd door prinseszondererwt op 29-12-2009 20:56:32 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:48:19 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76195184
PZE, klote zeg...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76197222
Wens jullie allemaal een zeer gelukkig en hopenlijk zeer zwanger 2010.

Ken als oud vrijwilliger (7 jaar moderator bij Freya) en vader van 2 KID dochters de ellende maar al te goed.

Zijn zelf ook ruim 14 jaar bezig geweest voor onze 2 meiden.

Als je intresse hebt een keer te kletsen, laat maar weten via een PM
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:43:33 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76197487
Balen PZE

Ik zag dat je me uit de OP had gehaald BE, dankje. Het voelt nog wel eng hoor! Heb mijn gezicht al laten zien in het volgende topic maar echt 'aanmelden' durf ik nog niet zo goed. Het is af en toe nog best onwerkelijk. Bijna 4 jaar bezig geweest voor een brusje en dan 'ineens' is het zover. Alhoewel ik nu met mijn verhaal niet meer helemaal hier hoor, is het nog te vroeg voor 'daar'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog maar 5 dames in de OP, binnen een half jaar kunnen we dit topic opdoeken omdat elke maand er minimaal 1 dame door kan schuiven
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_76198523
Oef saffier, zo heb ik het nooit bekeken hoor. Zeuren heeft vast niemand je toegedicht hier. 4 jaar is echt heel lang.
(Zelf vind ik dat ik hier nu ook maar half hoor, omdat alles in orde lijkt. (Maar waarom lukt het dan gvd niet?! ))
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:22:44 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76199334
Ja, nee, zo bedoel ik het ook niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat onbegrepen, dáárom post je hier mee
Niemand wil in dit topic horen, we willen allemaal dat binnen x-tijd een zwangerschap is en dan graag een maand of 9 met gillend resultaat !
Ylana
pi_76199974
Wat klote pze
Er is vast iets mis met de duimmachine. Ik ga er meteen naar kijken en voor de volgende ronde doet hij het gewoon!

Ik ben vandaag echt verdrietig voor alle meiden hier. En voor sombie ook al vreselijk nieuws vandaag
Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote knuffel hier voor iedereen. Je wordt er niet zwanger van, maar hij is wel heel lief bedoeld
pi_76200476
lief van je CP...

PZE, toch weer ongesteld? (had ik dat goed begrepen?) dan maar aan de alcohol... doe ik ook!

Saffier, ik snap dat je dat zelf zo voelt. zeker omdat Thomas zo goed "gelukt" is. gelukkig waren alle andere meiden hier het daar niet mee eens! je bent lief en het is fijn dat je lekker meepost hier...
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:50:21 #10
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_76200788
Saffier : jij omschrijft precies hoe ik me voel - een vreemde eend in de bijt. Zit wel hier, maar heb tegelijkertijd ook het idee dat ik hier niet hoor. We hebben het geluk gehad spontaan een kindje te mogen krijgen. Vind het nog steeds erg onwerkelijk dat we nu voor ICSI gaan (vraag me af wanneer dat besef gaat komen).
Net als bij de IVF instructie/voorlichting, daar wordt letterlijk gezegd: dit is de laatste kans op een eigen kind (eh... nou nee, die hebben we al). Zit je naast allemaal paren die dus geen kindje hebben en echt voor de eerste gaan . Voelt echt heel gek....
pi_76200994
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef Hobbesje het volgende:
Saffier : jij omschrijft precies hoe ik me voel - een vreemde eend in de bijt. Zit wel hier, maar heb tegelijkertijd ook het idee dat ik hier niet hoor. We hebben het geluk gehad spontaan een kindje te mogen krijgen. Vind het nog steeds erg onwerkelijk dat we nu voor ICSI gaan (vraag me af wanneer dat besef gaat komen).
Net als bij de IVF instructie/voorlichting, daar wordt letterlijk gezegd: dit is de laatste kans op een eigen kind (eh... nou nee, die hebben we al). Zit je naast allemaal paren die dus geen kindje hebben en echt voor de eerste gaan . Voelt echt heel gek....
Zeggen ze dat? Dat vind ik wel erg cru/confronterend Waarom zeggen ze dat?
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:54:48 #12
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_76201042
Mag ik mss ook in de OP??

Hobbesje:
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:55:35 #13
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_76201089
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:53 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Zeggen ze dat? Dat vind ik wel erg cru/confronterend Waarom zeggen ze dat?
Dat zeggen ze idd. Erg confronterend, maar ook wel heel erg waar natuurlijk...
pi_76201146
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:55 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Dat zeggen ze idd. Erg confronterend, maar ook wel heel erg waar natuurlijk...
Wel waar ja, maar dat weet iedereen die daar zit toch al wel? Klinkt mij in de oren als zout in een open wond wrijven
pi_76202512
Inderdaad CP, beetje overbodige opmerking.
Saffier, ik snap hem hoor. Vind gewoon wel dat je mag 'zeuren' hier, ook al is het niet je eerste.
pi_76206153
PZE
#geen
pi_76210580
Bedankt voor de virtuele zoenen.
Gisteren even de ogen uit mijn hoofd gehuild, vandaag staan we op en gaan we weer verder. Volgende week bel ik de gyn en wil ik duidelijkheid. Er moet toch iets zijn... anders waren we wel zwanger geweest. Even actie in 2010, het is de hoogste tijd!
  woensdag 30 december 2009 @ 09:24:26 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76210898
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef Hobbesje het volgende:
Dat besef komt hier nu pas binnen denk ik. We wisten heus wel waa we mee bezig waren, vooral als je in de koelkast al die medicijnen ziet liggen, maar tijdens liet ik het voornamelijk over me heen komen nu besef ik het denk ik pas meer.
quote:
Dat ja. Daar hebben we elkaar aangekeken en gedacht 'Maar wíj hebben er al een. Al deze paren hebben helemaal nog geen kindje. Wat hebben wij een geluk en mocht dit niet lukken dan hébben wij er wel een.'

En het is misschien cru dat ze zeggen dat het misschien je enige en laatste kans is, maar als je daar zit willen ze dat je dat goed beseft. En ook dat de helft van de paren 'nu' in de zaal wellicht nooit een kindje zal krijgen.
Dan kijk je elkaar wel even aan hoor en ben je wéér extra blij met je lot uit de loterij.

Dankjewel Mijsje, je bent een schat! Zo begaan met iedereen altijd!

PZE de duimen gaan een standje hoger
Ylana
pi_76213001
PZE wat jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk kan de gyn toch wat meer duidelijkheid brengen

Saffier, ik vind dat je jouw gevoel heel mooi omschrijft, maar ik denk dat het verlangen naar een tweede er niet minder op wordt als je dat ene lot uit de loterij rondlopen hebt. En voor wat betreft die tijd tussen de twee? Mijn zus en ik verschillen 5 jaar en behalve het feit dat ze me bij gezelschapsspelletjes altijd in 't zak zette, kan ik me niets negatiefs inbeelden bij dat leeftijdsverschil
pi_76214362
PZE

en een voor iedereen die hem kan gebruiken
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_76217344
Saffier en Hobbes, ik snap jullie gevoel ook wel... wel lastig lijkt me idd als je dan tussen allemaal stellen zit, die op een eerste wondertje wachten...

Ik vind het trouwens wel 'raar' dat je met meerdere stellen zit te luisteren naar een arts die dan zegt 'dit is jullie laatste kans op een kind'... Ja, tuurlijk is het eindstation wel in het zicht... maar ik vind het gewoon raar dat dat even zo de ruimte in wordt geroepen... of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Voor iedereen alvast; een heel gezond, gelukkig en vooral vruchtbaar 2010!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_76230271
Ja, ik wil iedereen hier ook even een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2010 wensen!!
Jullie verdienen het! Of het nou om het 1e, 2e, 3e of 4e kindje gaat, dat maakt helemaal niet uit... al snap ik jullie gevoel wel hoor! Ik heb mezelf hier bijvoorbeeld ook nooit officieel aangemeld ofzo, terwijl wij inmiddels toch ook al een poosje bezig zijn en het van beide kanten niet helemaal lekker gaat. Maarja, er is niet écht iets groots mis en ik ben al een keer zwanger geweest, dus ja... das toch ook weer anders dan bij veel dames hier. Dus ik blijf gewoon lekker lurken en meeleven met alle dames die hier wel durven posten...
pi_76230654
PZE, wat ontzettend balen!!

Ben verder totaal niet bijgelezen dus sorry als ik iemand oversla.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_76231654
Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel! Ik heb niet helemaal bijgelezen dus ben niet helemaal op de hoogte van alle ins en outs. Las wel dat de poging van bsd is mislukt en pze de op bezoek heeft , dat mijsje in de wacht staat en dat flugeltje nog steeds zwanger is, you go girl! En een hele dikke knuffel voor Ahava, wat ontzettend klote! Als ik iemand belangrijks ben vergeten, sorry!

Over een week weten wij hier meer, wordt nu wel heel erg spannend!! Ik mag er van mezelf al wat meer mee bezig zijn dus zal proberen wat meer te posten en niet alleen te lurken. Ik vind het heel onwerkelijk dat wij theoretisch gezien over twee maanden zwanger kunnen zijn, praktisch is natuurlijk een ander verhaal maar toch
pi_76232073
Poezebeest... ik ga in ieder geval voor je duimen dat 2010 jullie jaar wordt!
**Life is e@sier with your eyes closed**
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')