Mijn ex heeft het ook redelijk plotseling uitgemaakt. Nu, een paar maanden verder, wil ze me weer terug. Ik hou nog steeds van d'r, dus het is lastig, maar ik heb vooral iets van; alles of niets. Als de keuze toen niet duidelijk was, dan nu ook niet. Daar is het sowieso nog veel te vroeg voor. Als ik d'r zie is het wel lastig om achter mijn beslissing te blijven staan, maar ik mis haar verder eigenlijk niet, dus dat zegt ook genoeg.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Merziyas het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik ook niet... Ik wilde haar de tijd gunnen om goed na te denken en dan pas een beslissing te nemen, maar het ziet er naar uit dat zij zich door haar emotionele toestand heeft laten leiden en een snelle beslissing heeft genomen. Ik hoop echter niet dat ze later weer spijt krijgt van haar beslissing, want daar heb ik natuurlijk niets aan. Je hebt gelijk over het vertrouwen. De tweede keer had ik er al zoveel moeite mee om het vertrouwen terug te krijgen, en dit heb ik ook enkele keren aan haar verteld dat ze mij daarin de tijd moest gunnen. Eindelijk had ik het vertrouwen en kon ik weer langzaam plannen voor de toekomst, krijg je dit... Ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ze wil dat het weer goedkomt. Het is nu nog te vers om daar een beslissing over te kunnen nemen. Ik wil daar sowieso niet vanuit gaan, dat maakt het verwerken alleen maar moeilijker.
Ik zou er niet op vertrouwen dat zij zich door emoties laat leiden. mijn ervaring is dat het voor haar al gewoon opzat en dat ze niet weet hoe ze je dit moet vertellen zonder je zelfbeeld te bezeren. En dat je nu pas vertrouwen had zegt misschien wel al genoeg over hoe de relatie zat. Het is naar maar ik denk dat je beter af bent zo.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Merziyas het volgende:
[..]
Tsja, dat snap ik ook niet... Ik wilde haar de tijd gunnen om goed na te denken en dan pas een beslissing te nemen, maar het ziet er naar uit dat zij zich door haar emotionele toestand heeft laten leiden en een snelle beslissing heeft genomen. Ik hoop echter niet dat ze later weer spijt krijgt van haar beslissing, want daar heb ik natuurlijk niets aan. Je hebt gelijk over het vertrouwen. De tweede keer had ik er al zoveel moeite mee om het vertrouwen terug te krijgen, en dit heb ik ook enkele keren aan haar verteld dat ze mij daarin de tijd moest gunnen. Eindelijk had ik het vertrouwen en kon ik weer langzaam plannen voor de toekomst, krijg je dit... Ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ze wil dat het weer goedkomt. Het is nu nog te vers om daar een beslissing over te kunnen nemen. Ik wil daar sowieso niet vanuit gaan, dat maakt het verwerken alleen maar moeilijker.
Hey rijsttafel, vraagje: in die paar maanden, hebben jullie (veel) contact gehad met elkaar? Of komt ze nu opeens weer terug terwijl jullie echt een time-out zonder contact hebben gehad?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Mijn ex heeft het ook redelijk plotseling uitgemaakt. Nu, een paar maanden verder, wil ze me weer terug. Ik hou nog steeds van d'r, dus het is lastig, maar ik heb vooral iets van; alles of niets. Als de keuze toen niet duidelijk was, dan nu ook niet. Daar is het sowieso nog veel te vroeg voor. Als ik d'r zie is het wel lastig om achter mijn beslissing te blijven staan, maar ik mis haar verder eigenlijk niet, dus dat zegt ook genoeg.
Maar elke situatie is anders, dus jij moet zelf zo'n beslissing maken. Maar ga er maar van uit dat ze niet meer terug wil. Ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Succes jongen!
En Evil_Alex, super tof dat het zo goed gaat.Hier gaat het ook helemaal lekker. Hoewel ik nog wel vaak aan haar denk is het niet met weemoed of heimwee. Het waren 6 leuke jaren, dat wel.. maar time goes on and life goes on.
We hebben sporadisch contact met elkaar gehad, maar dat ontstond uit verplichting. We woonden namelijk samen en spullen moesten verdeeld worden etc. Een echte time-out was het dus niet, maar als ik de keuze had gehad, was dat het wel geweest. Er klinkt een stiekeme hoop door in je verhaal dat je ex misschien bij je terugkomt.. Waarschijnlijk heb ik het mis hoor, maar als ik gelijk heb; vergeet d'r, ze komt niet terug.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:10 schreef Snikch het volgende:
[..]
Hey rijsttafel, vraagje: in die paar maanden, hebben jullie (veel) contact gehad met elkaar? Of komt ze nu opeens weer terug terwijl jullie echt een time-out zonder contact hebben gehad?
Zou zelf ook niet weten wat ik zou doen hoor, knap van je dat je gewoon zo sterk je keuze kan maken!
Je hebt helemaal gelijk helaas. Ik ben op het moment compleet niet met me ex bezig, nogsteeds een rotgevoel af en toe/vaak en droom soms nog van haar, maar ik probeer vooruit te gaan en inderdaad geen hoop te koesteren want ik weet dat het valse hoop is. Maar als ik zo een verhaal lees of van een vriend hoor dat dat bij hem ook gebeurd is dat z'n ex 'm weer terug wilde, dan komt er toch een sprankje hoop want ik zou het nog heel graag willen. Maar gelukkig ben ik al wel zo ver dat ik het los kan laten en ondanks het rotte gevoel gewoon verder kan gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:11 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
We hebben sporadisch contact met elkaar gehad, maar dat ontstond uit verplichting. We woonden namelijk samen en spullen moesten verdeeld worden etc. Een echte time-out was het dus niet, maar als ik de keuze had gehad, was dat het wel geweest. Er klinkt een stiekeme hoop door in je verhaal dat je ex misschien bij je terugkomt.. Waarschijnlijk heb ik het mis hoor, maar als ik gelijk heb; vergeet d'r, ze komt niet terug.![]()
Tsja, als iemand niet vol voor mij gaat dan hoeft het van mij niet. Ze heeft me zo erg teleurgesteld dat ik blij ben dat ik van d'r af ben. Het heeft een tijdje geduurd om dit te beseffen, maar gelukkig ben ik daar nu achter.
Inderdaad, geef het de tijd en dan komt het helemaal goed!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef Snikch het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk helaas. Ik ben op het moment compleet niet met me ex bezig, nogsteeds een rotgevoel af en toe/vaak en droom soms nog van haar, maar ik probeer vooruit te gaan en inderdaad geen hoop te koesteren want ik weet dat het valse hoop is. Maar als ik zo een verhaal lees of van een vriend hoor dat dat bij hem ook gebeurd is dat z'n ex 'm weer terug wilde, dan komt er toch een sprankje hoop want ik zou het nog heel graag willen. Maar gelukkig ben ik al wel zo ver dat ik het los kan laten en ondanks het rotte gevoel gewoon verder kan gaan.
En inderdaad je bent beter af zonder haar, het zal toch nooit meer hetzelfde zijn. Geld ook voor mij waarschijnlijk maar dat is net wat moeilijker in te zien, komt wel met de tijd.
Heb je haar nog gezien sinds ze haar zooi kwam ophalen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef vosss het volgende:
Aanstaande dinsdag wilde mn ex even langskomen.
Ik heb haar toen ze haar laatste zooi op kwam halen in ieder geval duidelijk gemaakt dat het voor mij eigenlijk allemaal zo nodig niet meer hoeft en dat ze me behoorlijk gekwetst heeft etc.
Nouja, we zien dinsdag wel hoe het loopt
Het is niet lame of kinderachtig, maar ik weet wel dat (hoe je het ook verwoord) het vanuit je mond veel gemeender klinkt dan vanaf papier. Dan maakt het ook veel meer impact.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Heb je haar nog gezien sinds ze haar zooi kwam ophalen?
Is het trouwens heel lame/kinderachtig om mijn ex een brief te schrijven waarin ik verwoord wat ik nog voor hem voel (en die dan te laten lezen wanneer we samen zijn)? Ik ben gewoon bang dat ik dingen vergeet te zeggen en op deze manier kan ik dingen verwoorden hoe ik ze bedoel.
Daar heb je helemaal gelijk in. Punt is alleen dat we beiden niet echt praters zijn als het op gevoel aankomt. Maar daarom misschien des te belangrijker dat ik 't gewoon uitspreek.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het is niet lame of kinderachtig, maar ik weet wel dat (hoe je het ook verwoord) het vanuit je mond veel gemeender klinkt dan vanaf papier. Dan maakt het ook veel meer impact.
Gisteren even vluchtig toen ik de vriendin van mn broertje ophaalde van haar werk, maar veel meer dan hoi en houdoe was eht nietquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Niet lame, maar ik zou het gewoon zeggen ipv opschrijvenquote:Is het trouwens heel lame/kinderachtig om mijn ex een brief te schrijven waarin ik verwoord wat ik nog voor hem voel (en die dan te laten lezen wanneer we samen zijn)? Ik ben gewoon bang dat ik dingen vergeet te zeggen en op deze manier kan ik dingen verwoorden hoe ik ze bedoel.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:03 schreef maartjeh het volgende:
Ik kan zo niet aan blijven modderen, blijf maar in hetzelfde cirkeltje draaien terwijl het voor mij heel duidelijk is wat ik wil en voor wie ik wil gaan.
Succes ermee! Lijkt me goed om het (zeker om het voor jezelf eens duidelijk te krijgen) gewoon eens goed te bespreken. En of dat nou schriftelijk of mondeling is maakt niet zo heel veel uit lijkt me. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Zou zelf mondeling doen. Maar bij schriftelijk kan je altijd nog toelichting geven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:20 schreef maartjeh het volgende:
Daarom. Ik ga het hem gewoon vragen, of we voor ons gaan, of dat we ermee kappen. In het belang van ons beiden.
Ik hoop dat ik dit binnenkort ook kan beseffen, dat ik eigenlijk beter af ben zonder haar omdat ze me nu voor de tweede keer diep teleurgesteld heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:11 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
We hebben sporadisch contact met elkaar gehad, maar dat ontstond uit verplichting. We woonden namelijk samen en spullen moesten verdeeld worden etc. Een echte time-out was het dus niet, maar als ik de keuze had gehad, was dat het wel geweest. Er klinkt een stiekeme hoop door in je verhaal dat je ex misschien bij je terugkomt.. Waarschijnlijk heb ik het mis hoor, maar als ik gelijk heb; vergeet d'r, ze komt niet terug.![]()
Tsja, als iemand niet vol voor mij gaat dan hoeft het van mij niet. Ze heeft me zo erg teleurgesteld dat ik blij ben dat ik van d'r af ben. Het heeft een tijdje geduurd om dit te beseffen, maar gelukkig ben ik daar nu achter.
Ik geef zelf juist wel de voorkeur aan opschrijven. Op papier kun je dan je verhaal goed structureren, en kan de ander je niet in de rede vallen. Ook kan de ander de dingen een aantal keer teruglezen. En er is ook geen risico dat hij naar verloop van tijd datgene wat je gezegd hebt zich anders herinnert.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Is het trouwens heel lame/kinderachtig om mijn ex een brief te schrijven waarin ik verwoord wat ik nog voor hem voel (en die dan te laten lezen wanneer we samen zijn)? Ik ben gewoon bang dat ik dingen vergeet te zeggen en op deze manier kan ik dingen verwoorden hoe ik ze bedoel.
Dat is dus precies mijn punt; ik ben bang dat het er anders uitkomt dan hoe ik het bedoel, als ik het vertel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:27 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik geef zelf juist wel de voorkeur aan opschrijven. Op papier kun je dan je verhaal goed structureren, en kan de ander je niet in de rede vallen. Ook kan de ander de dingen een aantal keer teruglezen. En er is ook geen risico dat hij naar verloop van tijd datgene wat je gezegd hebt zich anders herinnert.
Succes moppie!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:42 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat is dus precies mijn punt; ik ben bang dat het er anders uitkomt dan hoe ik het bedoel, als ik het vertel.
Nouja, tonight's the night. Ik vind het alleen wel moeilijk om me zo kwetsbaar op te moeten stellen. Maar goed, dat moet maar even, anders zal hij nooit inzien dat ik 't oprecht meen.
Thanks for reminding me! Dat is zó waar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:34 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Succes moppie!![]()
Maar wat heb je nou eigenlijk te verliezen, dit is een win- , win-situatie
Je hoort wel eens dat een relatie na zo'n situatie er sterker uit komt, dus ookal kost het veel moeite, het is het vast waard.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Thanks for reminding me! Dat is zó waar.Als het een 'nee' wordt dan zal dat uiteindelijk zorgen voor rust en het levert me ein-de-lijk een antwoord op. Als het een 'ja' wordt dan heb ik ook ein-de-lijk een definitief antwoord. Misschien als we besluiten door te gaan dat dat het in some kind of way moeilijker maakt dan dat we besluiten te stoppen, maar dat heb ik er wel voor over.
Sowieso weet ik na vanavond waar ik aan toe ben en dat is fijn.
Thanks! Het gaat nu ook wel echt goed tussen ons (voor mijn gevoel iig), dus wat dat betreft is dit wel het moment om het eens over ons te hebben, hoe hij dit nou verder ziet e.d.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Je hoort wel eens dat een relatie na zo'n situatie er sterker uit komt, dus ookal kost het veel moeite, het is het vast waard.
En inderdaad, mocht het nee zijn dan weet je ook waar je aan toe bent en kun je verder.
Succes!
Wel fijn dat je nu weet hoe je gevoelens tegenover haar nú in elkaar steken nadat jullie elkaar een keer gezien hebben. En goed van je dat je haar hebt laten weten hoeveel pijn ze je eigenlijk heeft gedaan. Face to face zegt meestal toch wel wat meer dan via sms/telefoon/whatever.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag na bijna 3 maanden weer face-to-face met mn ex gepraat.
Het was de 2e keer dat ik haar zag sinds de break up.
Ik heb wel vrij hard en duidelijk gezegd wat ik vond van de manier waarop ze het heeft uitgemaakt...en dat ik vind dat ik dat niet verdiend had.
Was best pittig gesprek......
Maar daarna ging het over andere dingen en raakte de sfeer tussen ons meer en meer ontspannen, en moesten we gewoon weer samen lachen om dingen alsof er niks aan de hand was.
Raar hoor..... Ik had nog steeds het gevoel dat we gewoon klikten ofzo (naja is ook niet perse raar als je bijna 7 jaar bent samen geweest). Het blijft voor mij gewoon moeilijk om haar nu puur rationeel en emotieloos te zien.... dat kan ik gewoon niet. Ze blijft toch een snaar raken bij me.....
Helaas voor mij, kan zij mij wel puur rationeel en emotieloos bekijken.
Daarom moet ik ook geen 'intensief' contact met haar hebben. Af en toe een keer meeten en wat praten kan wel, maar als ik haar zie komen er automatisch toch weer gevoelens naar boven.... doe ik niks tegen.
Toch ben ik blij dat ik haar wel even goed heb laten weten hoe veel pijn ze me heeft gedaan... had ik nog niet echt goed gedaan face-to-face namelijk, en ik heb wel zoiets van...er is een last van mijn schouders.
Daarna heb ik ook gewoon aardig en normaal tegen haar gedaan.... ach ja.... relaties, wat een drama mensen
Het belangrijkste is dat je je niet van je stuk laat brengen. Want wat mensen zeggen en wat ze werkelijk voelen kan compleet verschillend zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:59 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Thanks! Het gaat nu ook wel echt goed tussen ons (voor mijn gevoel iig), dus wat dat betreft is dit wel het moment om het eens over ons te hebben, hoe hij dit nou verder ziet e.d.
Al moet ik toegeven dat ik een uurtje geleden wel even zoiets had van; buh, is 't niet beter om 't gewoon hierbij te laten?![]()
Nogsteeds wel een beetje eigenlijk, maar als ik dit niet doe krijg ik nooit antwoorden.
[..]
Wel fijn dat je nu weet hoe je gevoelens tegenover haar nú in elkaar steken nadat jullie elkaar een keer gezien hebben. En goed van je dat je haar hebt laten weten hoeveel pijn ze je eigenlijk heeft gedaan. Face to face zegt meestal toch wel wat meer dan via sms/telefoon/whatever.
Haha dat verschil kan ik als geen ander over meepraten. Helaas, moet ik zeggen. Want dat komt puur door het feit dat ik m'n gevoelens niet goed kan verwoorden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:14 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je je niet van je stuk laat brengen. Want wat mensen zeggen en wat ze werkelijk voelen kan compleet verschillend zijn.
Ik vraag me af of ik ooit mijn ex nog face-to-face zal zien. Het ligt niet echt voor de hand, eigenlijk. Onze vriendengroepen zijn behoorlijk gescheiden en er zit minstens 200KM tussen ons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hm, vind je dat vervelend? Of geeft het je wel een soort van 'rust', die afstand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |