Das een oude post van mijquote:
simpel. OF de taal leren. OF ergens in een andere provincie een baan als advocaat oid zoeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sowieso, hoe wil je een Friestalige client verdedigen als je geen Fries verstaat of spreekt?
Of notuleren als je geen idee hebt wat er gezegd wordt?
Rechtspreken als je de verdachte, z'n advocaat of de aanklager niet verstaat?
Stug? Wat is er stug aan om je eigen moedertaal te spreken en in die taal ook te denken?quote:Er wordt nu eenmaal nog stug Fries gesproken door een percentage van de bevolking.
Deze groep spreekt niet alleen Fries maar denkt in het Fries.
Meer in de zin van "vasthoudend".quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:52 schreef Apotheose het volgende:
Stug? Wat is er stug aan om je eigen moedertaal te spreken en in die taal ook te denken?
Prima, dan houden we de aardgasbaten ook zelf.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mooi, als die aardappels hun eigen taaltje willen, dan hoeft er ook geen geld van de Rijksoverheid meer naartoe. Je participeert met Nederland, of je dondert maar op.
Het is niets meer dan 20000 weilanden met wat sloten ertussen met hier en daar een boerderij en een dorp
prima joh, dan halen we het uit rusland.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Prima, dan houden we de aardgasbaten ook zelf.
Prima, waar jij je maar goed bij voelt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
prima joh, dan halen we het uit rusland.
Doen alsof Nederland friesland nodig heeft
Wat een gelul dit. Mensen die jaloers zijn op Friesland omdat zij een extra taal hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mooi, als die aardappels hun eigen taaltje willen, dan hoeft er ook geen geld van de Rijksoverheid meer naartoe. Je participeert met Nederland, of je dondert maar op.
Het is niets meer dan 20000 weilanden met wat sloten ertussen met hier en daar een boerderij en een dorp
patat is aardappelquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:43 schreef Ammi het volgende:
[..]
Het is patat trouwens.
Teminste, die dunne dingen van de Mcdonald zijn frieten (officieel ook french frites of zo) De wat dikkere ala snackbar dingen zijn gewoon patat. Die uberdikke dingen zijn vlaamse krotten.
tsja... wij zitten ook niet op de rest te wachten maar ja... Zitten nou eenmaal aan elkaar vast.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
prima joh, dan halen we het uit rusland.
Doen alsof Nederland friesland nodig heeft
Jij kan niet zonder mij en vice versaquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tsja... wij zitten ook niet op de rest te wachten maar ja... Zitten nou eenmaal aan elkaar vast.
okquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jij kan niet zonder mij en vice versa
Maar je hebt toch ook genoeg banen in Nederland waar de werkgever eist dan de toekomstige werknemer Frans, Duits, Spaans, etc spreekt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:00 schreef Targavision het volgende:
[..]
Nee maar die kan nergens een baan vinden in een Nederlandse Rechtbank. Maar het gaat erom dat ze gewoon in Nederland is geboren Nederlandse nationaliteit ze spreekt gewoon normaal Nederlands neem ik aan. Dan is het gewoon discriminatie dat ze haar weigeren. Friesch of hoe je het schrijft is geen officiële taal dus daar zouden ze haar ook niet voor mogen afwijzen.. Maar natuurlijk we leven in Nederland waar alles zo krom als een banaan is..
En zo moeilijk is Fries nu ook weer niet, als je een baan écht wil dan leer je het binnen een jaartje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar je hebt toch ook genoeg banen in Nederland waar de werkgever eist dan de toekomstige werknemer Frans, Duits, Spaans, etc spreekt?
Dit valt volgens mij gewoon onder de functie-eisen vergelijkbaar met het in bezit zijn van een bepaald diploma, certificaten, werkervaring of andere vaardigheden.
Die vraag moet je ons toch echt zelf beantwoorden hoor, want dat weten wij natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En zo moeilijk is Fries nu ook weer niet, als je een baan écht wil dan leer je het binnen een jaartje.
Kijk maar naar de Commissarissen van de Koningin die we gehad hebben in Friesland.
Hoeveel Friezen zaten daar bij? En allemaal leerden ze Fries.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:02 schreef TrippleDistilled het volgende:
Kut friesland. Groet Groningen
Moi.quote:
Groningen is ook leuk, leuke mensen vooral.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:02 schreef TrippleDistilled het volgende:
Kut friesland. Groet Groningen
Waddengas.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van mij mogen ze. Alleen zullen ze binnen de kortste keren weer met hangende pootjes aankloppen in Den Haag om weer bij Nederland te mogen horen vermoed ik zo.
pwnt friesland pwnt iedereen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef Ammi het volgende:
Van mij mogen ze
Zijn wij teminste van ze af..
Sowieso dat volkslied bij het begin van een wedstrijd van Heerenveen.
Vriendin is er afgewezen voor een baan bij een rechtbank omdat ze geen(speciaal voor wise) Fries praat!!!!! Hallo wordt wakker dit is Nederland!
quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van mij mogen ze. Alleen zullen ze binnen de kortste keren weer met hangende pootjes aankloppen in Den Haag om weer bij Nederland te mogen horen vermoed ik zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |