Vertel eens, hoeveel contact heeft een knulletje als jij met Friezen in het dagelijks leven? Dat moet minstens een aantal uren per dag zijn als je haat aan( taalverloedering tot en metquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:31 schreef Targavision het volgende:
[..]
Prachtig voorbeeld waarom ik die hekel ontwikkeld heb..
dyn gebrûkersnammequote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef FryslanBoppe2012 het volgende:
jimme moatte stopje mei bekvechten. Wa hat it hjir it langst folhâlden yn de oorlog?.
Je maakt het dan ook niet zo heel moeilijk met zo een taal en instelling he?quote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef FryslanBoppe2012 het volgende:
jimme moatte stopje mei bekvechten. Wa hat it hjir it langst folhâlden yn de oorlog?.
Onzin, zowel het Nederlands als het Fries zijn voortgekomen uit west Germaanse talen.quote:Op maandag 3 december 2012 20:52 schreef Amun90 het volgende:
Frysk is het originele Nederlands, terwijl standaard Nederlands van buitenaf (Duitsland) komt.
Idd, google 'Nederlands' even voordat je wat roept. Hoewel sommige mensen het graag geloven, is Nederlands geen Duits dialect.quote:Op maandag 3 december 2012 21:14 schreef Polacco het volgende:
[..]
Onzin, zowel het Nederlands als het Fries zijn voortgekomen uit west Germaanse talen.
Maar het Fries was hier veel eerder, daarom lijkt het ook veel minder op Duits vergeleken met standaard Nederlands.quote:Op maandag 3 december 2012 21:14 schreef Polacco het volgende:
[..]
Onzin, zowel het Nederlands als het Fries zijn voortgekomen uit west Germaanse talen.
Opnieuw onzin, beide talen zijn ongeveer gelijkertijd ontstaan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:16 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Maar het Fries was hier veel eerder, daarom lijkt het ook veel minder op Duits vergeleken met standaard Nederlands.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:41 schreef Pluis_Konijn het volgende:
De meeste Friezen zijn wel kut ja, maar sommigen zijn een uitzondering; waaronder Alexxxxx :3.
Verder mogen ze dood
ik ookquote:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef Ammi het volgende:
Vriendin is er afgewezen voor een baan bij een rechtbank omdat ze geen(speciaal voor wise) Fries praat!!!!! Hallo wordt wakker dit is Nederland!
quote:
Dat zei ik dus ook toen ze me afwezen in een tweetalig callcenter omdat ik geen Mandarijn spreek. Het mocht niet baten.quote:Hallo wordt wakker dit is Nederland!
ik nietquote:
Ik ook niet, maar wel in het mooie Fryslân.quote:Op maandag 3 december 2012 22:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik nietMaar wel woon ik in 1 van de overige 10 steden
quote:Op maandag 3 december 2012 23:02 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wel in het mooie Fryslân.
Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:00 schreef Targavision het volgende:
[..]
Nee maar die kan nergens een baan vinden in een Nederlandse Rechtbank. Maar het gaat erom dat ze gewoon in Nederland is geboren Nederlandse nationaliteit ze spreekt gewoon normaal Nederlands neem ik aan. Dan is het gewoon discriminatie dat ze haar weigeren. Friesch of hoe je het schrijft is geen officiële taal dus daar zouden ze haar ook niet voor mogen afwijzen.. Maar natuurlijk we leven in Nederland waar alles zo krom als een banaan is..
En de tweede taal van Nederland. In tegenstelling tot al die spraakgebreken die ze dialect noemen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee.
Frysk is wel degelijk een officiële taal en zelfs de officiële voertaal van de provinsje Fryslan.
[ afbeelding ]
Sowieso, hoe wil je een Friestalige client verdedigen als je geen Fries verstaat of spreekt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee.
Frysk is wel degelijk een officiële taal en zelfs de officiële voertaal van de provinsje Fryslan.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |