Dat stond in de papieren versie van het AD die ik vanmorgen in de wachtkamer van de huisarts (geen huisartsenpost!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:30 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat die man geen Nederlands spreekt?
Ja kom, laten we van onze problemen vooral andermans problemen maken, lekker makkelijk! Afschuiven voor gevorderden cursus zeker gehad.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:15 schreef Ireth het volgende:
[..]
maar vader kon geen woordvoerder zijn, want die sprak nagenoeg geen Nederlands. Die heeft waarschijnlijk mogen chauffeuren.....
Hoe weet je dat de huisarts haar niet kon verstaan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:33 schreef matthijst het volgende:
Man spreekt geen Nederlands = pech.
Vrouw wil haar burka niet even optillen om de huisarts te woord te staan = dubbelpech
Dat staat er nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de huisarts haar niet kon verstaan?
Het enige probleem wat die mensen hebben is dat ze hulp nodig hebben voor hun baby.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:37 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja kom, laten we van onze problemen vooral andermans problemen maken, lekker makkelijk! Afschuiven voor gevorderden cursus zeker gehad.
Er wordt gewoon heel heftig gereageerd, ook nadat iemand toegeeft een fout te hebben gemaakt en zelfs aanbiedt om deze fout te corrigeren.quote:Wat ik dus heb gedaan:
Ik ben naar de balie gelopen en vroeg haar wie de arts was door wie wij zojuist werden opgeroepen. Ze twijfelde even, maar na wat gedraai gaf ze toch toe. Ze liet me zijn naam weten en heb deze meteen genoteerd.
Hij kwam na twee minuten stotterend terug met de vraag of hij kon uitleggen waarom hij zo reageerde. Ik zei hem dat ik daar absoluut geen behoefte aan had en dat het voor mij duidelijk was waarom hij mij niet wilde helpen. Hij bleef aandringen maar ik wilde het niet horen. Vervolgens kwam de artsencoördinator erbij die graag wilde weten wat er aan de hand was. Ik heb hem laten weten wat er was gebeurd en vervolgens probeerde die arts zijn excuses aan te bieden. Ik heb hem laten weten dat ik zijn excuses absoluut niet zou accepteren en dat hij maar moet leren dat zijn daden niet zonder gevolgen zijn. Hij vroeg me of ik het alsjeblieft met hem wilde uitpraten en niet allerlei procedures op zou gaan starten.
Ik heb hem beloofd dat hij absoluut enorm veel spijt zou krijgen dat hij mij de toegang heeft geweigerd. Zijn letterlijke woorden waren: "Ik weet dat mensen zoals jij sterk in hun schoenen staan, maar moet het nou echt zo ver gaan?" Ik zei dat hij zelf die keus heeft gemaakt. Hij bleef aandringen en bood me aan mijn zoontje alsnog aan te kijken. Waarop ik natuurlijk zei dat ik hier geen vertrouwen meer in had en zei hem dat hij weer door het gat van de deur mocht verdwijnen en zelf wel zou horen hoe dit af zou lopen. Hij vroeg me om alsjeblieft de media er niet bij te betrekken. Ik zei hem dat ik ook niet alleen de media erbij zou betrekken, maar commissie gelijke behandeling. Hij begon te stotteren en werd rood en zelfs boos. Ik zei hem dat het moment hij had gekozen voor het vak medicijnen hij een eed heeft afgelegd eenieder te behandelen ongeacht afkomst, religie etc.
Vervolgens zei ik, meneer (en zijn naam) een fijne avond toegewenst, je zal nog van me horen. Hij werd ROOD omdat hij zijn naam eerder niet wilde noemen toen ik het vroeg en hij was verbaasd dat ik zijn naam wist.
Heb inmiddels de klacht ingediend bij de commissie gelijke behandeling en het eerste wat ik maandagochtend ga doen is opkomen voor mijn rechten en verdere stappen ondernemen die ik nodig acht. Niemand kan me het recht op behandeling ontnemen.
Munaqaba
25-12-2009, 22:43
Oh ja, ik zei ook dat het me niet interesseerde hoe hij persoonlijk over mij denkt. Dat hij me best mag haten en weigert met me te praten wanneer ik hem op straat (bijvoorbeeld) of in de winkel zou aanspreken. Dat zijn persoonlijke mening er niet toe doet en hij deze opzij moet zetten wanneer een patient bij hem komt die normaal gesproken niet tot zijn vriendenkring zou behoren. Hij wist hierop niet wat hij moest antwoorden en smeekte me (letterlijk) zijn excuses te accepteren. Ik zei hierop dat ik zijn excuses absoluut niet zou accepteren en hij daar maar mee zou moeten leven.
Omdat het gvd normale omgang is, dat je met "open vizier" elkaar toetreedt en elkaar te woord staat. Anders kan ze net zo goed dat kind afleveren bij de dokter en via msn haar woordje doen. Ik word zo moe van mensen die dat niet begrijpen hé, prima dat je slaafs wilt zijn aan alles en iedereen die wat roept en wilt, maar niet iedereen is zo. Leer dat eens te begrijpen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar waarom moest ze dan even haar boerka optillen?
wat gek.quote:
Zelfde reden waarom ze je nergens te woord willen staan met een burka: respect voor degene die voor je staat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar waarom moest ze dan even haar boerka optillen?
Heb je geen respect voor iemand als je een burka draagt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom ze je nergens te woord willen staan met een burka: respect voor degene die voor je staat?
Wie gaat nu moeilijk lopen doen over "fatsoen" wanneer er een baby'tje ziek is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:41 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Omdat het gvd normale omgang is, dat je met "open vizier" elkaar toetreedt en elkaar te woord staat.
Attentionwhore.quote:Hij kwam na twee minuten stotterend terug met de vraag of hij kon uitleggen waarom hij zo reageerde. Ik zei hem dat ik daar absoluut geen behoefte aan had en dat het voor mij duidelijk was waarom hij mij niet wilde helpen.
quote:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:
Lekker hypocriet, als ze wel was behandeld door hem dan had ze ws een aanklacht ingediend dat ze niet door een vrouwlijke arts was behandeld ofzo.
Heeft ze überhaupt zich wel netjes voorgesteld en een hand gegeven? Vast niet gezien de laatste trends.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:49 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dan loopt het niet vrolijk in het rondte. Lijkt me stug dat een uur later bij een andere arts aankloppen een zaak van leven op dood zal zijn.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Hij zal vast niet door een huilende moeder in haar armen, bewusteloos met bloed uit z'n oren stromend en losse ledenmaten de praktijk binnen zijn gebracht. Dan had het artikel daar wel wat meer over geroepen. Daarnaast, dan was de zaak anders geweest, nu gaat het om weigeren van de moeder en niet om het weigeren van levensreddende of blijvend letsel voorkomende hulp.
al die aannames en dingen die je buiten de bronnen concludeerd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Hij zal vast niet door een huilende moeder in haar armen, bewusteloos met bloed uit z'n oren stromend en losse ledenmaten de praktijk binnen zijn gebracht. Dan had het artikel daar wel wat meer over geroepen. Daarnaast, dan was de zaak anders geweest, nu gaat het om weigeren van de moeder en niet om het weigeren van levensreddende of blijvend letsel voorkomende hulp.
En de zieke baby? Daar gaat het tenlotte om.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:47 schreef matthijst het volgende:
Grappig dichtpiet.
Ik zou zeggen: stuur die burkabitches eens naar Schiphol, kijk of ze met burka op door de douane komen.
Die reactie zegt al genoeg:
[..]
Attentionwhore.
De 'trol' wilde een andere arts (en die zijn daar aanwezig) en dat had ik dan ook ge-eist.. laat mij dan maar een attentionwhore wezen...quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:47 schreef matthijst het volgende:
Grappig dichtpiet.
Ik zou zeggen: stuur die burkabitches eens naar Schiphol, kijk of ze met burka op door de douane komen.
Die reactie zegt al genoeg:
[..]
Attentionwhore.
Wie reageert er nu zo als haar kind echt ziek is? De arts wil haar alsnog helpen, maar nee, de trol wil opeens klachten indienen en de media erbij halen...
Wat is het probleem om gewoon je kopvodden af te doen en de dokter te woord te staan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wie gaat nu moeilijk lopen doen over "fatsoen" wanneer er een baby'tje ziek is.
Dan had hij moeten zeggen "Ik kan u niet helpen, want ik kan u niet goed verstaan. Sorry."quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is het probleem om gewoon je kopvodden af te doen en de dokter te woord te staan?
dat is ook belachelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is het probleem om gewoon je kopvodden af te doen en de dokter te woord te staan?
Nee het is gewoon een questie van aanpassen, denk je dat het geaccepteerd word als jij in je zeeuwse klederdracht naar een dokter in Saudie Arabie gaat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan had hij moeten zeggen "Ik kan u niet helpen, want ik kan u niet goed verstaan. Sorry."
Waarom zie je Saudi Arabië als je grote voorbeeld?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een questie van aanpassen, denk je dat het geaccepteerd word als jij in je zeeuwse klederdracht naar een dokter in Saudie Arabie gaat?
we zijn hier niet in een islamtische land met belachelijke wetten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een questie van aanpassen, denk je dat het geaccepteerd word als jij in je zeeuwse klederdracht naar een dokter in Saudie Arabie gaat?
in welk wetboek staat dat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:58 schreef matthijst het volgende:
In Nederland zou je ook verwachten dat mensen zich aan basis-interactieregels houden...
Met een doek voor je kop tegen een dokter praten, tsja....
En dan wil hij zijn excuus aanbieden, gaat ze janken.
Waar in de wet lees je die basis-interactieregels?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:58 schreef matthijst het volgende:
In Nederland zou je ook verwachten dat mensen zich aan basis-interactieregels houden...
Met een doek voor je kop tegen een dokter praten, tsja....
En dan wil hij zijn excuus aanbieden, gaat ze janken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |