abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22:52 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76342343
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschans
pi_76342422
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:

Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart.
Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die trein
  zondag 3 januari 2010 @ 00:01:55 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76343833
SLT'tjes schijnen weer meer ingezet gaan te worden, aldus het wijzigingsblad 1-2-2010.
Bij het wijzigingsblad 13-12-2009 waren er nog 278 geplande inzetten met SLT, waar het bij wijzigingsblad 1-2-2010 nu al 438 zijn.
Veel inzet in de:
- Sprinter serie 4000 (Rtd - Utg (- Amr)
- Sprinter serie 7400 (Rhn - Ut - Bkl (-Asd)
- Sprinter serie 9700 (Rtd - Gdg)
- Sprinter serie 9800 (Gvc - Gdg - ut)
- Sprinter serie 14700 (Asd - Utg)
- Sprinter serie 17400 ((Vndc) - Ut - Bkl)
- Sprinter serie 19800 (Gvc - Gdg)

Matig tot zeer weinige inzet:
Daarnaast nog de 4895 op Zondag
En in de 5108/5118/5123 op Zondag
- Stoptrein 14015 op Ma t/m Vr,14019 op Zaterdag /14025 op Zondag/14088 op Vrijdag en Zaterdag

Ze hebben tevens ook een aantal LM ritten.

Het lijkt erop dat ze weer meer gebruikt zullen worden, maar het kan zo dat ze tijdelijk weer aan de kant gezet worden wegens defecten.
Meer informatie is Hier te vinden
pi_76343881
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Stom van mij
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
[..]

Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden
Yarrr

pm msn maar

Overigens slaat de ic leiden utrecht, nogsteeds terwijde en vleuten over
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 00:07:19 #205
18653 crew  D.
pi_76344034
Zag dit topic in de AT voorbij komen dus kom even on-topic reageren:

Beterschap Fles!
  zondag 3 januari 2010 @ 00:30:59 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76344931
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten)

Voor degenen die het leuk vinden: te Weert staan stel 510 en 511 (Plan T) aan de kant. Ze zullen ook niet meer in de reizigersdienst worden ingezet, wegens verlopen verlengingstermijnen.
Binnenkort me Omlopen Plan T bijwerken met een lijstje met de nog inzetbare Plan T's en de al terzijde gestelden.

Als ik dat klaar heb(geen vastgestelde deadline) ga ik met DM'90 bezig

[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 03-01-2010 01:08:07 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 14:23:35 #207
204633 Fred2
Kritisch
pi_76357800
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc.
So we just called him Fred too
  zondag 3 januari 2010 @ 15:56:05 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76361309
quote:
Wat is HSL+Prio? [H]alve [S]nelheids [l]ijn met [P]roblemen [R]egelmatig [I]n de [O]mloop!
Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruiker
En dat klopt ook nog
pi_76370172
De eindstand van vorig jaar, uit m'n xlsx bestandje gecopy-paste ;

Sinds 16 februari '09 heb ik in 160 dagen tijd al 34963 kilometer afgelegd.
Dat komt neer op zo'n 217,2 km per dag en zo'n 0,87 keer de aarde rond.
Van m'n dagelijkse routine ben ik tot nu toe 74 keer afgeweken.
Op de terugweg heb ik 26 keer via 's-Hertogenbosch gereisd.
Recreatief treinreizen heb ik 40 keer gedaan.
De hoeveelheid vertraging is tot nu toe zo'n 745 minuten oftewel 12:25 uur.
Dit komt neer op zo'n 04:38 minuten vertraging per dag.

Meeste kilometers op één dag; 847 km.
Meeste vertraging op één dag; 60 minuten.

1x vertraging wegens stormschade
2x vertraging wegens een aanrijding
2x vertraging wegens een defecte trein
4x vertraging wegens een goederentrein
5x vertraging wegens een stroom, sein- of wisselstoring
pi_76371162
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
pi_76374547
quote:
Op maandag 4 januari rijden er in verband met defecte treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Houdt u rekening met extra reistijd van 15 minuten.

Excuses voor het ongemak.


Watte? Weten ze nu al welke treinen kapot gaan?
pi_76375288


overigens moet ik morgen de flevolijn op, is dat nog altijd zulke ellende? komt er daar ook nog iets anders dan DDAR tot aan lellystad?
pi_76379205
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76380276
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
wel echt weer een lutser melding
pi_76381550
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
Oh nou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
  zondag 3 januari 2010 @ 23:05:15 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76381668
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
pi_76381747
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oh nou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet.

Edit: James was me voor...
pi_76381964
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef James1988 het volgende:
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
  zondag 3 januari 2010 @ 23:17:30 #219
204633 Fred2
Kritisch
pi_76382317
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
quote:
Op de Syntus treinen kunt u nog niet met de OV-Chipkaart reizen
bron: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
So we just called him Fred too
pi_76382407
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef Cothen het volgende:

[..]


[..]

De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
ah mooi zo ik blijf het maar vrij onduidelijk vinden allemaal.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:32:46 #221
204633 Fred2
Kritisch
pi_76383053
Je bent niet de enige:
quote:
Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59

UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
© ANPEr is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.

Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.


Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.


Activeren

Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.

Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.


D-day

LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk: ''Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''

Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.


Drukte

Door de drukte is het mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, waarschuwt een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.

De bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart is maandag verdrievoudigd. Desondanks kunnen daar lange wachttijden ontstaan.

Inmiddels hebben 40.000 studenten het nieuwe reisproduct geactiveerd. De 650.000 studenten vormen ongeveer een vijfde van het totale reizigersaantal.
Bron: Nu.nl
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zondag 3 januari 2010 @ 23:53:34 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76383940
quote:
Maandag 4 januari zullen er minder treinen rijden, en zullen twee treinseries niet gekoppeld/gesplitst worden.


De 2800 rijdt in zijn geheel niet. De 12500 en 12700 zullen ook niet rijden. De 10500 en 10700 zullen niet gekoppeld aan/gesplitst van de 500 en 700 worden, maar als losse treinen tussen Zwolle en Leeuwarden pendelen. Dat geldt ook voor de 20800 die Sittard-Heerlen pendelt en niet aan de 800 vastzit.

Bron: trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76385620
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.


Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.


Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.


Meer foto's op Flickr
pi_76386463
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
bier
pi_76390491
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:45 schreef thats-me het volgende:
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.
[ link | afbeelding ]

Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.
[ link | afbeelding ]

Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.
[ link | afbeelding ]

Meer foto's op Flickr
Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit.
pi_76390514
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
pi_76390753
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6
  maandag 4 januari 2010 @ 10:51:31 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76391240
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 11:05:20 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76391634
Wat is Mijn NS een brakke kutsite zeg
pi_76391920
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."

Waarom?
  maandag 4 januari 2010 @ 11:15:25 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76391940
Defecten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 11:18:13 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76392059
quote:
Treinheld in de kou
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een goedbedoelde hulpactie waarbij honderden mensen naar hun werkplek werden vervoerd is NS-storingsmonteur Rens Kamminga duur komen te staan. Op maandagochtend 21 december, toen heel Nederland bedolven raakte onder een dik pak sneeuw, er een complete chaos op het spoor heerste en conducteurs en machinisten hun werkplek niet konden bereiken, twijfelde Kamminga geen moment toen collega’s hem aanspoorden om de boemelrit van Amsterdam naar Utrecht te rijden. Daarmee hielp hij honderden mensen uit de brand.

Maar in plaats dat zijn werkgever Nedtrain hem bedankte met een bloemetje, heeft de in Amsterdam gestationeerde storingsmonteur, die bevoegd is om treinen te rijden, sinds Oudejaarsdag een schorsing aan zijn broek hangen. Ook de twee medewerkers die hem als conducteur assisteerden op zijn rit, staat vandaag hetzelfde te wachten, zo zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen, ondanks dat de drie mannen toestemming kregen van de Verkeersleiding om te vertrekken.

Kamminga, die zit sinds drie dagen aangeslagen thuis. „Toen ik op spoor 7 bomvolle trein zag die uitpuilde van de mensen, liep ik erheen. Het was kwart over zeven in de ochtend. Die trein had al voor zessen moeten vertrekken, maar het treinpersoneel was er nog steeds niet. Twee collega’s van het landelijk bureau materieel, die als passagiers in de trein zaten, vroegen: ‘Kun jij ons niet even naar Utrecht brengen?” Er was een noodsituatie, dus Kamminga ging aan de slag.

Tien jaar lang is de in Amsterdam werkzame monteur machinist geweest. Nog steeds moet hij elk jaar een proeve van bekwaamheid afleggen om locomotieven te mogen rijden. Ter plekke vraagt Kamminga toestemming aan de knooppuntcontrole van NS Reizigers om te vertrekken. Die zagen de vertragingen alleen maar oplopen en gaven toestemming. Daarna zette de dienstleider van Prorail de seinen op groen. En de eerste stoptrein van Amsterdam naar Utrecht kon vertrekken. De twee collega’s assisteerden bij het sluiten van de deuren. ,,Zij waren de spreekwoordelijke conducteurs”, zegt Kamminga. „Het werd een geweldige rit. ,,De trein was bomvol. Alle passagiers schikten in, zodat iedereen meekon. Bij elk station kregen we applaus.”

Tien dagen lang was er geen vuiltje aan de lucht. Maar op Oudejaarsdag kwam een controleur van de NS verhaal halen bij Kamminga en nog geen uur later was de schorsingsbrief getypt. Van het ene op het andere moment werd er puur naar de regeltjes gekeken. De brief werd persoonlijk overhandigd en de monteur kon direct zijn biezen pakken. De verklaring besloot met de dreigende tekst dat ’de weg open staat voor passende maatregelen’. Als alle regels nauwgezet waren gevolgd had Kamminga nooit een trein met passagiers mogen vervoeren, is het verweer van de NS. Ook niet in deze noodsituatie. „Hij heeft alleen bevoegdheid om lege treinen te rangeren”, luidt het kille antwoord van de NS-woordvoerster. „Zijn goede bedoelingen ten spijt, hij heeft gehandeld tegen de regels. Hij had moeten weten dat hij dit niet mocht doen. Ook niet als reizigers veel langer moeten wachten.” Dat de verkeersleiding toestemming gaf om te vertrekken doet volgens de zegsdame niet ter zake. „Die toetst zijn bevoegdheid niet.”
Bron: De Telegraaf
  maandag 4 januari 2010 @ 11:23:02 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76392223
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."

Waarom?
aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:34:36 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392578
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf
Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 januari 2010 @ 11:36:46 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76392639
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Ja maar formeel, bla bla bla...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:41:24 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392772
Ik heb mijn portie vertraging vandaag ook weer gehad. De sneltrein van 8:59 uur naar Groningen reed niet, omdat er te Veenwouden een gestrande trein stond. Dus dan maar met de stoptrein van 5 minuten later. Deze was met vier bakken aan de korte kant. In Hurdegaryp een kwartier!! moeten wachten omdat er uit de richting Veenwouden liefst drie treinen kwamen. Verder werd daar ook nog even de mcn van mijn trein vervangen. Daarna tot Zuidhorn nog twee tegentreinen gezien maar geen extra vertraging gekregen. Prutsrail zou Prutsrail niet zijn om ook nog even een duit in het zakje te doen. De trein waarin ik zat werd in Zuidhorn zeker zeven minuten vastgehouden om de sneltrein uit de richting Groningen te laten passeren. Waren ze slim geweest dan hadden ze mijn trein door laten rijden naar Vierverlaten (Hoogkerk) en daar de sneltrein een kleine plus op laten lopen. Maar nee ze lieten mijn trein met +25 Groningen binnenrijden, waarna het materieel met +15 weer naar Leeuwarden vertrokken moet zijn ipv een + van slechts enkele minuten. Hulde.

© Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 januari 2010 @ 11:42:55 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76392824
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.

Leest u mee, Achterhoekers: dit is uw voorland!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:43:29 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392841
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar formeel, bla bla bla...
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:44:12 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392861
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Duvel het volgende:
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.
Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertraging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76393698
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden?
  maandag 4 januari 2010 @ 12:24:36 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76394205
quote:
de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar

* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht

Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 januari 2010 @ 12:25:27 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76394235
Er staat niet dat ie geen wegbekendheid had.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 12:26:57 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76394288
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar

* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht

Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Hé knakkert! Ook de beste wensen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 12:37:24 #244
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76394603
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_76395249
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden. En maar omroepen, richting Den haag omreizen via Gouda. De verstoring zit toch pas achter Delft, maar niemand die omriep hoe je er kon komen. En de medewerkers snapten het ook niet.

Toen maar even de internationale naar Roosendaal gepakt om eens wat te bekijken. Wou eigenlijk richting Vlissingen maar daar was het ook niet al te best.
Wie heeft er trouwens bedacht dat alle treinen tussen Roosendaal en Dordrecht binnen een kwartier per uur vertrekken De IC vlissingen zou toch ieder half uur gaan rijden?

Oh, en de internationale trein reed vandaag als vervanging voor Den Haag HS en Schiphol langs Amsterdam Bijlmer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76396547
Yay, reizen op saldo aangevraagd voor mn voordeelurenkaart.
Ben benieuwd..
pi_76396960
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?

Die man moet gehuldigd worden en de vast geroeste pennelikkers van NS en ProRail moeten maar eens gaan moderniseren.
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 13:48:38 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_76396985
Welkom terug Fles Ben je nu al thuis dan, nee toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 januari 2010 @ 13:50:06 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76397029
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:

[..]

wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76397070
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')