Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschansquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die treinquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart.
Yarrrquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Stom van mij![]()
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
[..]
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden
Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruikerquote:Wat is HSL+Prio? [H]alve [S]nelheids [l]ijn met [P]roblemen [R]egelmatig [I]n de [O]mloop!
quote:Op maandag 4 januari rijden er in verband met defecte treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Houdt u rekening met extra reistijd van 15 minuten.
Excuses voor het ongemak.
De papieren is nog geldig een maandquote:Op zondag 3 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
wel echt weer een lutser meldingquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Ohquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ohnou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef James1988 het volgende:
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.quote:Op de Syntus treinen kunt u nog niet met de OV-Chipkaart reizen
bron: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
ah mooi zoquote:Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
quote:Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
© ANPEr is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.
Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.
Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.
D-day
LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk: ''Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''
Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Drukte
Door de drukte is het mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, waarschuwt een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.
De bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart is maandag verdrievoudigd. Desondanks kunnen daar lange wachttijden ontstaan.
Inmiddels hebben 40.000 studenten het nieuwe reisproduct geactiveerd. De 650.000 studenten vormen ongeveer een vijfde van het totale reizigersaantal.
Bron: Nu.nl
quote:Maandag 4 januari zullen er minder treinen rijden, en zullen twee treinseries niet gekoppeld/gesplitst worden.
De 2800 rijdt in zijn geheel niet. De 12500 en 12700 zullen ook niet rijden. De 10500 en 10700 zullen niet gekoppeld aan/gesplitst van de 500 en 700 worden, maar als losse treinen tussen Zwolle en Leeuwarden pendelen. Dat geldt ook voor de 20800 die Sittard-Heerlen pendelt en niet aan de 800 vastzit.
Bron: trein.dennistd.nl
Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:45 schreef thats-me het volgende:
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.
[ link | afbeelding ]
Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.
[ link | afbeelding ]
Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Flickr
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6quote:Op maandag 4 januari 2010 10:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Bron: De Telegraafquote:Treinheld in de kou
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een goedbedoelde hulpactie waarbij honderden mensen naar hun werkplek werden vervoerd is NS-storingsmonteur Rens Kamminga duur komen te staan. Op maandagochtend 21 december, toen heel Nederland bedolven raakte onder een dik pak sneeuw, er een complete chaos op het spoor heerste en conducteurs en machinisten hun werkplek niet konden bereiken, twijfelde Kamminga geen moment toen collega’s hem aanspoorden om de boemelrit van Amsterdam naar Utrecht te rijden. Daarmee hielp hij honderden mensen uit de brand.
Maar in plaats dat zijn werkgever Nedtrain hem bedankte met een bloemetje, heeft de in Amsterdam gestationeerde storingsmonteur, die bevoegd is om treinen te rijden, sinds Oudejaarsdag een schorsing aan zijn broek hangen. Ook de twee medewerkers die hem als conducteur assisteerden op zijn rit, staat vandaag hetzelfde te wachten, zo zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen, ondanks dat de drie mannen toestemming kregen van de Verkeersleiding om te vertrekken.
Kamminga, die zit sinds drie dagen aangeslagen thuis. „Toen ik op spoor 7 bomvolle trein zag die uitpuilde van de mensen, liep ik erheen. Het was kwart over zeven in de ochtend. Die trein had al voor zessen moeten vertrekken, maar het treinpersoneel was er nog steeds niet. Twee collega’s van het landelijk bureau materieel, die als passagiers in de trein zaten, vroegen: ‘Kun jij ons niet even naar Utrecht brengen?” Er was een noodsituatie, dus Kamminga ging aan de slag.
Tien jaar lang is de in Amsterdam werkzame monteur machinist geweest. Nog steeds moet hij elk jaar een proeve van bekwaamheid afleggen om locomotieven te mogen rijden. Ter plekke vraagt Kamminga toestemming aan de knooppuntcontrole van NS Reizigers om te vertrekken. Die zagen de vertragingen alleen maar oplopen en gaven toestemming. Daarna zette de dienstleider van Prorail de seinen op groen. En de eerste stoptrein van Amsterdam naar Utrecht kon vertrekken. De twee collega’s assisteerden bij het sluiten van de deuren. ,,Zij waren de spreekwoordelijke conducteurs”, zegt Kamminga. „Het werd een geweldige rit. ,,De trein was bomvol. Alle passagiers schikten in, zodat iedereen meekon. Bij elk station kregen we applaus.”
Tien dagen lang was er geen vuiltje aan de lucht. Maar op Oudejaarsdag kwam een controleur van de NS verhaal halen bij Kamminga en nog geen uur later was de schorsingsbrief getypt. Van het ene op het andere moment werd er puur naar de regeltjes gekeken. De brief werd persoonlijk overhandigd en de monteur kon direct zijn biezen pakken. De verklaring besloot met de dreigende tekst dat ’de weg open staat voor passende maatregelen’. Als alle regels nauwgezet waren gevolgd had Kamminga nooit een trein met passagiers mogen vervoeren, is het verweer van de NS. Ook niet in deze noodsituatie. „Hij heeft alleen bevoegdheid om lege treinen te rangeren”, luidt het kille antwoord van de NS-woordvoerster. „Zijn goede bedoelingen ten spijt, hij heeft gehandeld tegen de regels. Hij had moeten weten dat hij dit niet mocht doen. Ook niet als reizigers veel langer moeten wachten.” Dat de verkeersleiding toestemming gaf om te vertrekken doet volgens de zegsdame niet ter zake. „Die toetst zijn bevoegdheid niet.”
aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."
Waarom?
Ja maar formeel, bla bla bla...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.quote:
Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertragingquote:Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Duvel het volgende:
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden?quote:
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaarquote:de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
Hé knakkert! Ook de beste wensen!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar
* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht
Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan![]()
![]()
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |