quote:Op donderdag 31 december 2009 21:40 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Of een bordje "Internationale reizigers trappen eenmaal flink tegen dit poortje"
bron: refdag.nlquote:IJzel hindert treinverkeer in Duitsland
31-12-2009 13:23
BERLIJN (ANP/DPA) – Nederlanders die op oudejaarsdag richting Berlijn willen reizen per trein, moeten rekening houden met forse vertragingen. Tussen Hengelo en Bad Bentheim in Duitsland is geen treinverkeer mogelijk als gevolg van ijzel. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Ook de treinen tussen Hamburg en Keulen, via Bremen en Osnabrück, en die tussen Berlijn en Stuttgart hebben flinke vertragingen. „Voor ijzel is men niet immuun", zei een woordvoerder van de Duitse spoorwegen.
Kort voor kerst werden de Duitse spoorwegen al met grote problemen geconfronteerd op het traject tussen Berlijn en München. Vooral de allernieuwste ICE–treinen bleken slecht tegen de zware sneeuwval bestand te zijn.
De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogrammaquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67
snelheidsverhoging![]()
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:31 schreef Yreal het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uitquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR (InterCityRijtuig)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef Yreal het volgende:
vind het van buiten niet zo heel verschillend![]()
En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
quote:19:40 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Beide treinen vertrekken van Spoor 9quote:20:11 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.quote:20:19 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
20:47 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:quote:21:35 Koeln H INT , Extra trein
21:59 Koeln H INT , Extra trein
is dat op vrijdag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertrektijden Den Bosch zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34
Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?
I'm inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:30 schreef Cothen het volgende:
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.
Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurdegekochte rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwdquote:
En de 1700 is modernerquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:18 schreef dennistd het volgende:
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 02:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
De 1800-en worden wél gewassenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
Zit niet op me routequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
nog maar een x..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercityquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.
Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrechtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit niet op me route![]()
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
Stom van mijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |